Marraskuun Murut 2012 <3

Kylläpäs onkin sit eroja paikkakunnittain yksityisillä :O hmph...tylsä juttu...yks vaihtoehto toki olis ostaa kotidopleri kun sillä vissiin kuulee sydänääniä jo kasi viikon jälkeen ja vois sit ain koton kuunnella jos tuntuu ettei kaikki olis hyvin :)
 
Meidän kotikunnassa ei ole neuvolassa ultrausvehkeitä, joten mennään yksityiselle Joensuuhun. Viimeks siellä jäi itselle maksettavaa 81 euroa, kelan hyvitysten jälkeen :) Ei paha, varsinkaan kun lääkäri on niin mahtava ja palvelu muutenkin hyvää. (ja saa tietää onko mahassa ketään kyydissä ;)..)
 
MamaSupa: Onpas kiva nähdä palstalla toinenkin ensiodottaja! (Tai voihan olla, että on muitakin, mutta ei vaan mun silmään nyt tarttunut tällä vilkaisulla...) Ihanan piankin vielä tulit raskaaksi! Eipä meilläkään kovin kauan mennyt, kolmas kerta toden sanoin :)

Minäkin olen naimisissa ja mies siis mukana kuvioissa. Tänään tein sen muuttoilmoituksen tullen ens viikon tiistaista voimaan, että varmaan heti keskiviikkona soittelen sitten neuvola-aikaa uudesta kotikunnasta, vaikkei vielä varmaan ehkä näykään heillä rekisterissä. Mutta tulostin kyllä todistuksen muuttoilmoituksesta itelle varalta. Oon jo aika kärsimätön, että saisin soitella sinne neuvolaan... :)
 
MamaSupa: Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! :)

Meiza: 1,5 v sitten kaverini kävi täällä ultrassa, joka maksoi 75€ Kela-korvauksen jälkeen. Nyt tuota Kela-korvausta ei enää kuulemma saa oikein mistään ilman pätevää syytä (?). Soittelin moneen paikkaan täällä Helsingissä, mutta alle 140€ en saanut mistään hinta-arvioksi.

Ja kotidoppler odottaisi kyllä kellarissa. Sillähän kuulin sydänäänet viimeksi jo rv 8+, joten siinäkin mielessä voisi jättää varhaisultran väliin. Mutta minä olen tämmöinen, hmm, malttamaton.

Sarah: Totta kyllä, iso summa opintotuesta. Eihän se mikään pakollinen juttu sinne ole mennä, pääseehän sitä vain kuukautta myöhemmin jo ihan kunnankin puolelta :)
 


Sarah kirjoitti:
Mulla on lapsen isä myös kuvioissa, vuosia yhdessä asuttu ja aviossa ollaan.

Eka neuvola on varattuna, laittoivat 3.4 sen, viikkoja silloin menkkojen mukaan laskettuna ois 9. Vielä pitäis sinne saakka malttaa :) En huomannut kysellä silloin kun aikaa varasin, että ultraavatko siellä jo. Aattelin tuossa lähempänä soitella ja kysellä tarkemmin kauanko menee ja mitä tehdään, kun on mulle eka niin ei ole aiemmasta kokemusta :)

Mulla ei ole tissit ainakaan vielä kipeytyneet, eikä kyllä haittaa, jos ei kipeydykkään :D Mahavihlaisut, pahoinvointi ja väsymys olleet oireina.


Mullakaan ei ole vielä rinnat oikeestaan yhtään kipeät, pahoinvointia ja väsymystä kyllä senkin edestä. Myös pieniä vihlaisuja alavatsassa on tuntunut aika ajoin. 
 
Heippa kaikille!

Marraskuisiin varovasti ilmoittaudun... :)
4 päivää maltoin odottaa ennen kuin testin tein ja heti vahva plussa siihen pärähti! yritystä takana 4kk (kiertoa)
Oireita ei muita ole kuin että väsyttää niin maan tuhannesti koko ajan :D
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne. Laskelmien mukaan 15.11.2012 oliski LA. Meillä entuudestaan 2 ihanaa lasta sekä km lokakuussa 2011.
Ensimmäiset kuukautiset odotettin ja siitä saakka yritetty, ja nyt sitten toivotaan, että tämä ihme pitää saataisiin :)
 
Edellisen paikkakuntani neuvolassa pääsi ekalla neuvolakerralla ultraan. Sykkeitä ei doblerilla kuitenkaan yritetty ees kuunnella. Ja näkyi se syke hyvin esikoisesta. Seuraavalla ei sitten näkynytkään ja keskenhän se oli mennyt. Täällä nykyisellä paikkakunnallakin on ultrausvehkeet, ja tiedän monta, jotka ovat päässeet sillä katteleen pikkusta, joten uskon, että iteki pääsen, kun takana on keskenmeno.

Manque: Voi olla karua joo, ambulanssillahan sitä tieten lähetään.. ei auta ko kestää :D. Onneksi ei varmaan olis niille eka synnytys kuitenkaan, vaikka sattuski tulemaan aiemmin, mutta ois se ihan kiva, jos se kuitenki ihan sielä sairaalassa syntyis. Varsinki kun viimeksiki pääsin käyrille aika pian sairaalaan tulon jälkeen. Pojalla oliki napanuora kerran kiertyny kaulan ympäri, niin kun vaihto asentoa, välillä sykkeet katos :/. Onneksi kaikki kuitenki meni hyvin, kiitos nykyajan vehkeiden.

XoXo: Mie ponnistin esikoista 1,5h, ja olihan se kyllä rankkaa.. Mutta kammoa ei onneksi jääny, vaikka sillon tuntu, että ei tämä ulos tule, en jaksa ennää, mutta niin se vain tuli :). Kannattaa neuvolassa puhua tuosta pelosta, jos se helpottaisi. Ja aikakin ehkä voi auttaa, kun sulla on vielä niin tuoreessa muistissa kaikki.

Meiza: Täällä varhaisultra maksaa 200 € ja siitä sais jonku 15-20% kelan tukia.. Että tais jäädä nyt välistä.
 


Eleanora kirjoitti:
MamaSupa: Onpas kiva nähdä palstalla toinenkin ensiodottaja! (Tai voihan olla, että on muitakin, mutta ei vaan mun silmään nyt tarttunut tällä vilkaisulla...) Ihanan piankin vielä tulit raskaaksi! Eipä meilläkään kovin kauan mennyt, kolmas kerta toden sanoin :)

Minäkin olen naimisissa ja mies siis mukana kuvioissa. Tänään tein sen muuttoilmoituksen tullen ens viikon tiistaista voimaan, että varmaan heti keskiviikkona soittelen sitten neuvola-aikaa uudesta kotikunnasta, vaikkei vielä varmaan ehkä näykään heillä rekisterissä. Mutta tulostin kyllä todistuksen muuttoilmoituksesta itelle varalta. Oon jo aika kärsimätön, että saisin soitella sinne neuvolaan... :)

Itse soitin neuvolaan heti kun olin saanut itseni kuosiin siitä ihanasta alku"järkytyksestä" kun tein positiivisen testin. :) Meillä on tämä vuosi oikein onnen vuosi, kun menen rakkaan mieheni kanssa naimisiin syyskuussa ja pikkuinen tulee sitten loppuvuodesta maailmaan. :) Mä oikein odotan sitä kun maha alkaa kasvamaan ja pääsen räjäyttämään uutisen kaikelle kansalle. :D Miten sulla on alkuraskaus lähtenyt käyntiin?
 
Minä olen myös ensiodottaja :) Mun piti tehdä kolme raskaustestiä, ennenkuin uskalsi luottaa ja soittaa sitten neuvolaan aikaa varatakseni :D Löysin muuten nyt täältä toisenkin varhaisultrapaikan, jossa oli hintaa vaan 50€ :o. Eli soittelen ensviikolla sitten tuonne normineuvolaan, että ultraavatko sillä ekalla kerralla, ja jos eivät niin tuon 50€ raaskin kyllä maksaa siitä varhaisultrasta itse :)
 


MamaSupa kirjoitti:

Itse soitin neuvolaan heti kun olin saanut itseni kuosiin siitä ihanasta alku"järkytyksestä" kun tein positiivisen testin. :) Meillä on tämä vuosi oikein onnen vuosi, kun menen rakkaan mieheni kanssa naimisiin syyskuussa ja pikkuinen tulee sitten loppuvuodesta maailmaan. :) Mä oikein odotan sitä kun maha alkaa kasvamaan ja pääsen räjäyttämään uutisen kaikelle kansalle. :D Miten sulla on alkuraskaus lähtenyt käyntiin?


Kiitos, ihan mukavasti on lähtenyt raskaus käyntiin. En ole, ainakaan vielä, voinut varsinaisesti pahoinkaan. Ajoittain ollut sellasta tunnetta, etten haluaisi syödä tms, mutta ei mitään oikeasti hankalaa oloa. Rinnat on jo selvästi kasvaneet ja ovat herkät. Olen pienirintainen, niin tämä itseasiassa tuntuu oikein mukavalta raskausoireelta! :D Nyt olen tosiaan ollu kamalassa flunssassa loppuviikon ja kaksi päivää poissa töistäkin... Eilen jo oli vähän pirteämpi päivä, joten toivottavasti tämä olisi nyt ohi menossa. Juon normaalisti flunssassa Finrexinia ja nyt kun sitä ei saa ottaa, menin apteekkiin. Oli hassu tunne, kun ostin Panadol Hottia ja kysyin kassalla "tätähän saa käyttää raskaanaolevat?", kun emme ole vielä kertoneet kellekään ja tuo oli eka kerta kun julkisesti asiasta sanoin, vaikkakin vaan apteekin työntekijälle :) Mutta odotan kyllä kans jo tosi paljon, että saa mahalla kertoa ihmisille! Ja lähimmille varmaan aletaan muutenkin pikkuhiljaa kertomaan. Mitenkäs muut, joko olette kertoneet, tai milloin aiotte kertoa ja miten?

Onnea Sarahillekin ensimmäisestä lapsesta! Mitenkäs Sarahin ja MamaSupan alkuraskaudet ovat lähteneet käyntiin?

Me tosiaan olemme muuttamassa pian enkä sitten pitänyt järkevän käydä vain ekaa neuvolaa jossain muualla kuin kaikkia muita, niin siksi odottelen, että olen virallisesti kuntalainen tulevalla paikkakunnalla. Oikeasti oltaisiin varmaan tehty muuttoilmoitus ihan normaalisti sen fyysisen muuton ajankohtaan, jos ei tätä kimmoketta olisi tullut. Mutta tosi malttamaton jo olisin soittamaan... Onneksi ensi viikolla saa!
 
Huomenta ja mukavaa viikonloppua!! :)

Minä olen tosiaan yksin odottaja ja sekä ensimmäinen rakas tulossa (ikää jo 35v :)

Minä olen kertonut 3:lle parhaalle luotettavalle ystävälle. perheelle, töissä yms en aio kertoa ennen ekaa alkuultraa ja neuvolaa. Neuvola 30.3 j aultra varatt väestöliitolle 25.3
Neuvolaan pitää kuulema jo miettiä kumpaan synnyttämään kättäri vai naistenklinikka??
Minä ajattelin naistenklinikkaa, mites muut?

Meinasin todeta veljille vaan että miltäs tuntuu kun sinusta tulee marraskuussa sitten ekaa kertaa eno ;) Muuten meinasin synttäreille yms krijoittaa vaan lähettäjäksi sit myöhemmin oman nimen + Mahan "helmi" ;)

Työpaikka onkin sit eri juttu....millon sinne uskaltaa kertoa ja miten???

Asuuko kukaan muu täälltä pikku huopalahdessa päin? Jos odotukset menee loppuuna asti hyvin niin voisi jopa tavatakin sitten Helsingin porukalla? :) On tää ihanaa aikaa :D



 
Mulla on mennyt ihan mukavasti, väsymys vaan on aikamoinen. Oli myös pahoinvointia melkein pitkin päivää, mutta nyt se on oikeastaan lähtenyt pois. Alavatsassa on tuntunut aika ajoin pieniä vihlaisuja, mutta muuten ei ole ollut muuta oiretta. Alkaa vaan olla pikku hiljaa vaikeaa olla töissä puhumatta asiasta ku naama kukkii ja olen normaalia väsyneempi. Vielä kuukauden verran pitäs olla hiljaa asiasta.. :)
 
Hei, täällä myös uskallaudutaan joukkoon mukaan, kun aamulla raskaustesti näytti vahvaa plussaa! Toinen meille tulossa, esikoinen nyt reilu 1v 6kk. Imetän poikaa edelleen pari kertaa päivässä ja aiotaan kyllä jatkaa niin kauan kun meistä molemmista se hyvältä tuntuu : ). On vaan niin ihana kun poika nauttii silminnähden niin tuosta läheisyydenhetkestä äidin kanssa ja osaa jo itse pyytää tissiä. 

Nyt ovulaation perusteella rv 4+1, eli ihan alkumetreillä ollaan. Oireita riittää kyllä jo vaikka muille jakaa: kuvotusta/krapulaista oloa, väsymystä, nälkää, palelua, nenän tukkoisuutta, paineen tunnetta alavatsalla ym. Toivon mukaan oireet kertois siitä, että masukki (kuten mies kutsuu pientä!) olis hyvin kiinnittynyt ja pysyisi matkassa mukana. Onnea kaikkien odotukseen ja ihana kun saa vertaistukea ja pääsee yhdessä hehkuttamaan uuden elämän kasvamista! =)
 
Eleanora: Kiitos! Ihan hyvin kait se on lähtenyt käyntiin. Välillä on pahoinvointia, mutta nyt tuntuu, ettei ehkä ole enää ollut sentään niin väsynyt kuin aiemmin. Tai sitten se johtuu vaan tästä lomasta, kun on saanut nukkua pitkät yöunet. Saa nähdä iskeekö ensiviikolla taas tolkuton väsymys, kun arki jatkuu. Nännit on nyt kipeytyneet, olleet pari päivää tosi arat, muuten ei ole tissejä kivistellyt. Mahasta vihloo aina välillä, etenkin jos käännyn äkkiä esim. sohvalla, tai tulee muuten joku isompi "tärähdys" vaikka lenkillä. 

Tuntuu, että on vaan vielä ihan kauhea pelko siitä, että, jos homma meneekin pieleen :( Pelottaa, että menee kesken, tai on kohdunulkoinen tai jotain muuta vialla. Eikait se auta kuin odotella, kunhan on vähän pitemmällä. Sittenhän tuo selviää. Ei pitäisi käydä netissä lukemassa kaikenmaailman keskenmeno yms juttuja.

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille, sekä muutamalle odottavalle hyvälle ystävälleni. Muille ei vielä kertoilla, kun sitten on vielä ikävämpi vastata kysymyksiin, jos jotain meneekin vikaan.
 
Tervetuloa taas kaikille uusille :)

Muille kertomisesta,
ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja töissä olen kertonut parille työkaverille. Pomollekkin varmaan kohta pakko kertoa kun mulla on alkanut jo kiristää työhousut, kohta en varmaan enää mahdu niihin :D

helmi2012 Me asutaan Jakomäessä, mutta kyllä täältä bussit kulkee joten jos joskus treffejä järkätään niin oon mukana :)

Ootteko muut miettineet että kumpaa sukupuolta "toivotte"?? Tai siis varmasti kaikki me toivotaan että raskaus sujuu hyvin loppuun saakka ja saadaan terve pieni syliin turvallisesti, mutta onko tullut jonkinlaisia mielikuvia kumpi olisi tulossa?
Meiltä löytyy jo poika ja tyttö joten siinä mielessä ihan sama kumpi tulee, mutta jotenkin mulla on sellainen hassu kutina että tää olis poika.. en tiiä mistä johtuu.
Ja sitten tuohon liittyen kysyn että aiotteko ottaa etukäteen selvää sukupuolesta?
Me ei esikoisesta haluttu tietää kumpi tulee, vaikkakin ultrakuvassa selkeästi näkyy pieni pippeli :DD Kakkosesta kysyin että kummalta näyttää ja kuulemma tytöltä näytti ja tyttöhän hän olikin. Nyt ajateltiin miehen kanssa että koska tämä ainakin suunnitelmien mukaan olisi se meidän viimeinen murunen niin ei tällä kerralla kysyttäisi ollenkaan vaan jännitettäisiin loppuun saakka.

Tänään mulla on ollut kyllä niin vetämätön olo. Väsyttää ihan kamalasti koko ajan, vaikka nukuin päikkäritkin niin ei auta. Päätäkin särkenyt eilis illasta lähtien. Siivosin lasten huoneet aamupäivästä ja nyt näyttäisi poika taas kaataneen legot ja autot ja junaradan lattialle, se siitä siististä huoneesta :/ Noh, kohta näitä on kolme ja sitten niillä on ylivoima meihin vanhempiin joten vois varmaan luovuttaa ja myöntää tappion :D
 
Pepa, mulla on taas "tyttöolo", alkunsakin sai ovista ennen. Kaikkea makeaa tekee mieli, muttei mitään hirveän suolaista ja naama kukkii kuin jollain murkkuikäisellä. Mutta vaikeeta päätellä tästä mitään, kuitenkin esikoinen tulossa. Siskolla oli myös esikoista odottaessaan tyttöolo, mutta saikin pojan :). Joten yritän pitää fiiliksiäni "sukupuolineutraalina". 

Aion ottaa selvää sukupuolesta, niin valmistautuminen on helpompaa... eikä tarvii hankkia vain valkoisia, vihreitä ja keltaisia vaatteita :D. 

Mulla on kans sama juttu kuin monella muullakin täällä, tuo väsymys on kyllä ihan tajutonta. Joskus sitä vaan haluaa mennä sohvalle lepäilemään ja ottaa pienet torkutkin. Kahvi maistui kyllä hyvin ihan raskauden alussa, mutta nyt taas etoo se hajukin :/. Jaksamista kaikille massun kasvattajille :)
 
Alunperin aikanaan ajattelin, että olisi kiva saada tyttö, mutta nyt kun on raskaana niin on tuntunut, ettei ole mitään väliä kumpi tulee. Eka kun kyseessä. Toiveissa toki olisi, että saataisiin molempia sukupuolia sitten aikanaan.

Sukupuoli toki halutaan tietää ultrasta aikanaan, jos se vaan näkyy. En ole oikeastaan nähnyt mitään syytä odottaa synnytykseen, kun ihan yhtälailla se jännittäisi sillon ultrassakin, kuin mitä synnytyksessä :) Ja helpompi kuitenkin sitten hankintojen yms kanssa, jos tietää etukäteen kumpi tulossa.
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan synnytykseen saakka "tyttöolo", ja vaikka rakenneultrassa selvästi näkyikin, että poika on :D.
Halutaan nytkin tietää sukupuoli, mikäli nyt kaikki menee hyvin sinne saakka. Ja vaikkei virallisessa rakenneultrassa näkyiskään, näkyy sit myöhemmin kun ultrassa joudutaan (ts. päästään) kuitenkin käymään vähintään kerran kuussa sit puolivälin jälkeen :).

Edellisiin juttuihin vielä lisään..eli olen mieheni kanssa ollut kimpassa pian 8 vuotta, ja 2-vuotis hääpäivä on tässä viikon sisällä :)
 
Olin esikoisesta alkuun aivan varma, että tyttö on tulossa. Ostin jopa pari mekkoa :D
Noh, 4D-ultrassa rv 22 jopa mieskin osasi katsoa, että onhan sillä pojan vehkeet.
Ja ihana poika tulikin :)

Nyt tuntuisi todella oudolta odottaa tyttöä. Jo ennen raskautumista on ollut olo, että toinen poikahan me saadaan. Tulkoot siis kumpi vain, mutta ensifiilis on vahva poikaolo. Saa nähdä oonko taas kerran väärässä :) 4D-ultrassa viimeistään selviää.
 
Takaisin
Top