Marraskuun Murut 2012 <3

Raskausviikkoja eri laskentatavoilla aloin pohtimaan :)
Menkkojen mukaan laskettaessa mulla olisi rv 4+5 (mulla ei ole normaalin pituista kiertoa)
Mun normaalin 35 päivän kierron mukaan olisi rv 3+5 (ja plussa muka olisi tullut rv 3+0, pah!)
Ovistuntemusten mukaan nyt rv 4+1, ja kierto 32pv, joka täsmäisi plussatestien yms. suhteen.
Joten omien tuntemuksien mukaan mennään, kunnes ultra selventää :)

Nia:
Onnea plussasta! Mä muistankin sut kuumeilupuolelta (v.2010). Nyt on näköjään käynyt tärppi ihanan nopeasti verrattuna ensimmäiseen yritykseen. Mahtavaa! :)

pepi: Toivottavasti liityt pian mukaan joukkoon. Plussapuhallukset! :)
 
Emmää tiiä uskaltaako tässä vielä iloita. Tänä aamuna tein uuden testin ja emmää kyllä siinä mitään viivaa nää. Kummallista. Ehkä tää on jo menny kesken, ennenku on ehtiny alkaakkaan. Laitoin soittopyynnön meidän ihanalle terveydenhoitajalle, joka kyllä osaa sanoa, mitä mun kannattais tehdä. Uskon kyllä, että mulla on ovulaatiotapahtunut myöhemmin, ku olis pitäny, koska sitä limottelu kesti todella, todella pitkään. Joten jäi vähä epäselväksi, että millon se ovis oli. Mulla ensimmäisestäkin näytti testi positiivista todella myöhään, joten jos tämänki kanssa olis sama juttu. Mulla on kyllä ihan selkeitä oireita, eikä oo minkäänlaisia vuotoja. Oireina mulla on semmonen väsynyt olo. Eilen nukahdin kahdeksalta ja nukuin 13 tuntia (välissä kävin tyttöä syöttämässä). Yleensä meen nukkumaan puolilta öin. Etovaa ja oksettavaa oloa ollu nyt kolmisen päivää, en oo pystyny syömään yhtään. Välillä on pääkipua ja yhtenä iltana oli inhoja rytmihäiriöitä. On kyllä semmonen olo, että olen raskaana. Mutta eipä sitä ikinä voi olla varma ennenkuin se oma tuhiseva nyytti on sylissä. Joten mää edelleen olen varovaisesti mukana, jos en ihan fyysisesti, niin sitten ainakin henkisellä tasolla :D

Manque: Määki muistan sut!! :) <3
 
Nia: Mulla on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että raskaana olisit. Ainakin oireet on lupaavat. Kiva, että löytyy tuollainen ihana terveydenhoitaja, jolta voi neuvoja kysellä! :)

Mulla digi näyttää edelleen 1-2 viikkoa raskaana, kuusi päivää sitten sama tulos. Esikoisesta näytti 2-3 raskaana jo monta päivää aiemmin. Mä en tajua miksi mä kiusaan itseäni tekemällä näitä digejä. Ei se tilannetta paranna. Pitäisi tehdä vain se yksi testi ja odotella miten hommat etenee. Helpommin sanottu kuin tehty. Niin, ja ei varsinkaan pitäisi mennä googlaamaan vastaavia kokemuksia!
 
Moi,
mäkin varovaisin mielin uskaltaudun ilmoittamaan itseni tähän remmiin mukaan. Edellispäivänä tein testin, kun menkat olivat kaksi päivää myöhässä. Mitään samanlaisia oireita ei ole kuin esikoisesta ja nytkin vatsaa jomottaa niin kuin menkat olisivat tulossa. Saapa nähdä, pysyykö kakkonen matkassa.
Tässä on nimittäin alkujärkytyksestä vasta selvitty... Esikoinen kun on vasta 4,5 kuukautta, eli tulevaisuus pelottaa ja lujaa. Kuinka riittää hermot ja aika jokaiselle? Tuleeko minusta rupsahtanut, väsynyt ja kiukkuinen äiti, joka kiljuu lapsilleen kaupassa pää punaisena? :D
Onneksi lähipiirissä on rakas ystävä, joka jaksoi tsempata ja valaa uskoa. Mahtavasta miehestä puhumattakaan, joka nyt on kovinkin innoissaan, että tulee jo toinen vauva. Jännityksellä siis katsotaan, miten homma etenee! :)
 
Terkkarini soitti tuossa hetki sitten. Meinas, että näin pienillä viikoilla ihan hyvin se tulos voi vaihdella, koska ei voida olla varmoja, että millon se raskaus on alkanut. Meinasi, ettei se negatiivinen välttämättä tarkoita keskenmenoa. Sanoi, että nyt ei auta kuin odotella rauhassa. Menen käymään verikokeessa tänään. Siinä ainakin pitäisi näkyä, jos hcg on noussut. Eipä tässä voi oikeastaan muuta kuin odottaa tosiaan tilanteen kääntyvän suuntaan tai toiseen. Voin olla raskaana tai sitten en. Ärsyttävä tilanne.
 
Manque: Joo, kaikki sanoo ettei kannata stressata jne. mut helpommin sanottu kuin tehty :D Mul ei ole mitään raskaustestejä enää jemmassa, jos olisi niin käyttäisin varmaan kaikki... onneks ei ole. Poissa näkyviltä, poissa mielestä. Silti kaikki nettikeskustelut jotka liittyy alkuraskauteen pitää käydä läpi. :D huoh.. jos nyt osais rauhoittuakin tässä.

XoXo: Paljon onnea pikkukakkosen johdosta! Toivottavasti liima on vahvaa, että pysyy matkassa!

Nia: Toivotaan, että epäilykset osoittautuisivat oikeiksi! Peukkuu sun puolesta!

Mulla rv on nyt 5 +, ja väsymys on vaivannut. Eilen iltapäivällä otin nokoset ja nukuinkin parisen tuntia. Ruokahalukin on valtava, tarve syödä kaikkea terveellistä ja suuria annoksia. Toisaalta kaikkea makeeta tekee mieli, mm. karkkeja ja keksejä. Syön varmaan enemmän kuin mies :D ja maitoa menee litroittain. Ihmeellistä, tällaistako raskaus sitten on? Olen myös hirveen itkuherkkä... alkaa kyyneleet tulee silmiin pienemmästäkin. Huvittaa, että varmaan läheisetkin alkavat epäilemään jotain kun käyttäydyn erikoisesti. Kaikille marraskuun muruille hyvää mieltä, niin alkukin alkaa sujumaan paremmin!
 
Hei kaikki minunkin puolestani!

Päätinpä nyt liittyä tänne heti tänään, kun aamulla positiivisen raskaustestin tein :-) Isoveikkaa odotellessa kävin kyllä innokkaasti lukemassa muiden juttuja, mutta oma osallistuminen sitten vaan jäi.

Eli katsotaan, kuinka nyt käy... Kirjoittelemisiin :-)
 
Tervetuloa uusille! :) Ja toivottavasti Nian tilanne selviää pian.

Omaa napaa nyt vaan.. Tuo mun rusehtava vuotaminen alkas vaivaamaan mua ja tietysti piti sitte googlata ja mä oon aivan varma, että mulla on nyt sitten kohdunulkoinen raskaus ku siinä oireena on rusehtava vuoto.. :( Toki mulla ei oo maha varsinaisesti kipeä, vaan jännästi juilii..  Outoa muutenki tuo mun tuhruttelu ku pikkuhousunsuojaan tulee vähän rusehtavaa, mutta pyyhkiessä en kyllä oikeen mitää oo paperis erottanu.. Että ei se kovin kovasti vuoda kuitenkaa.. Yritin neuvolaan soitella, mutta se on paikalla seuraavan kerran vasta perjantaina. Ehkä mä sitte kärvistelen sinne asti. Voi apua, miksei vaan voi nauttia tästä raskaudesta ku pitää vaan murehtia!? :/ Anteeksi omanapaisuun tällä kertaa!
 
Kävin lukemassa perhesuunnittelun kotisivuja. Niillä oli siellä hieno taulukko tehty Hcg hormonin noususta, että miten se nousee suurinpiirtein missäkin vaiheessa raskautta. Oli jännä huomata, että vaikka raskaus olisi alkanutkin, niin joillakin se hormonitaso voi olla alhainen. Esim. 3 viikkoa kuukautisista Hcg 0-5 mIU, 4 viikkoa kuukautisista Hcg 3-427 mIU ja 5 viikkoa kuukautisista Hcg 18-7340 mIU. Sitten vasta 6 viikkoa kuukautista Hcg taso nousee dramaattisesti tuonne 1080-56500 mIU. Eli tässä vaiheessa alkaa sitten se raskauspahoinvointi viimeistään, jos semmoisesta kärsii. Yleensä raskaustestit huomioi Hcg nousun vasta 25 mIU asti, esim Clearbluet, jotka on ns. herkkiä testejä. Muutamia vielä herkempiä löytyy kuten yliopiston apteekin First Signal, joka on havaitsee 10 mIU lähtien.

Toivoa on!

Kävin siellä verikokeessa tänään. Labratäti sanoi, että huomiseksi pitäs tulla tulos ja terkkari aiko soittaa huomenna. Vähän mää petyn, jos en ookkaan :(. Vaikka eihän me olla edes kauaa yritetty mutta silti. Sitte tää yritys taas pitenee, kun joudun syömään terolut kuurin, että saadaan menkat alkamaan.
 
Niin pärähti plussa jotta räpsähti. Laskettu aika olis ite nopeesti laskettuna 4.11.12. Meille toinen lapsi, esikoinen täyttää elokuussa 2. Nyt on tosi sekavat tunteet vielä, on monesti mietitty miten sitä pärjäis kahden kanssa. Ihan jopa pelottaa, no eiköhän tämä tästä, kunhan saan miehen illalla töistä kotiin. Huh, jännittää :)
 
Tervetuloa kaikille uusille Nia, pepi, XoXo ja Hanna70 (toivottavasti en unohtanut ketään) ja onnea vielä teille kaikille tasapuolisesti plussista ja tosi ihanaa että tulitte tänne meidän kaveriksi juttelemaan :)

Nia Toivotaan että verikokeen tulos olisi positiivinen :)

manque Jospa sulla onkin niitä viikkoja vielä vähemmän kun et itekkään ollut ihan varma että minkä mukaan laskisit viikkoja. Jos oot vaan plussannut tosi aikasin ja sen takia digi näyttää vieläkin sen 1-2viikkoa :/ Toivotaan että ne viikot sieltä vielä lähtis nousuun.

-Neilikka- Olin myös kakkosta odottaessa tosi itkuherkkä, varsinkin juuri alussa. Muistan istuneeni lastenhuoneen lattialla itkemässä jollekkin lastenlaululle jota poikani kuunteli :D

Mutru. Toivotaan että vuotosi olisi ihan harmitonta ja loppuisi pian!

Omaa napaa Kävin tänään kauppareissulla vähän kuolaamassa vauvanvaatteita, kyllä ne pienet 50cm vaatteet on vaan niin ihania ja pikkusia :D En sentään vielä ainakaan sortunut ostamaan mitään vaikka mieli olisi kovasti tehnyt.
Olot on pysynyt tänään aika hyvin kurissa, ei edes pahemmin oo tenhnyt pahaa missään vaiheessa tämän päivän aikana. Ainoastaan väsymys on painanut.
Tein tänään kaapista viimeisen testini, olin säästellyt viikkonäytöllistä digiä että voisin testata myöhemmin nouseeko viikot varmasti ja olihan ne nousseet, nyt näytti ruutu että raskaana 2-3 <3 Uskaltaisikohan nyt jo vihdoin uskoa että oikeasti tässä ollaan raskaana?? Tuntuu vieläkin koko ajatus niin omituiselta etten tiedä uppoaako tieto kaaliini ennenkuin tulee lähtö synnärille :DD
 
Onnea kaikille plussanneille :), jännä kevät ja kesä meillä edessä, syksystä puhumattakaan ;).
Pepi, meille näköjään sama la olis tulossa, ja esikoisetkin saman ikäisiä. Meillä poika täyttää kans 2 elokuussa :)

En oikein vieläkään voi uskoa tätä raskautta..ollaan testattu jo 4 kertaa, ja vaikka positiivista joka kerralla näyttänyt, niin silti sitä miettii että näinköhän oikeesti :D..hupsua..ei viimeks alkuraskaudessakaan ollut mitään tämmösiä fiiliksia, silloin kerrottiin lähipiirillekkin heti..Nyt ei kukaan tiedä, eikä ehkä kerrotakkaan ennenkuin vasta nt-ultran jälkeen (jos siis sinne saakka päästään).
 
Mää oon ihan sairas jännityksestä. Ei pysty mitään tekemään. Yököttää ja kädet tärisee. Sais nyt jotain vastausta suuntaan tai toiseen. Tänä aamuna en oo pissiny tikkuun. Aattelin, että ihan turhaa. Ois ehkä sitteki pitäny, mutta mun arvoisat aamupissat meni jo pönttöön aikaa sitten. Ja päivällä pissattaa niin usein, että laimeaakin laimeampaa pissaa on. Oon yrittäny netistä kytätä mun labratuloksia, kun täällä on verkkopankkitunnuksilla semmonen omahoitopalvelu, mutta sieltä löytyy tuloksia vaan jostain 2011 kesältä. Ää.
 
Mun visiitti täällä jää lyhyeksi. En ole raskaana. Löysin itse tuloksen tuolta meidän omahoitosivulta ja hcg on alle kaksi. Hengessä mukana ja toivottaen teille muille oikein ihanaa odotusta ja tarrasukkia matkalle! <3
 
Nia no voii.. harmi :( ainakin on alhaiset hcg:t... paaljon tsemppiä... toivottavasti pian taas tärppää.  
 
Kivasti taas uusia ilmestynyt marraskuisiin, tervetuloa ja onnea plussista! :)

Nia:
Voihan harmi :/ Ilmeisesti jotain pientä kuitenkin tapahtui, ei nuo testit itsestään haamuile. Hurjasti tsemppiä ensi kiertoihin! Olet mielessä :)

Mutru.: Jos yhtään helpottaa oloa, niin mulla oli esikoisesta tuota ruskeaa vuotoa ja järkyttävää oikealle painottuvaa alavatsakipua. Mä lueskelin tottakai kohdunulkoisesta vaikka mitä, ja kyynel silmässä painelin varhaisultraan. Ihan terve pikkuinen siellä näkyi oikeassa paikassa. Ymmärrän kyllä että pelottaa, sellaistahan tää alku ainakin aina on.

PePa: Voit varmaan kuvitella, kuinka aamulla aika tuntui pitkältä odottaessa digin tulosta. Kun "Gravid Raskaana" tulos oli jo ilmestynyt, tuntui että viikot ei meinaa ilmestyä millään. Viskasin jo testin sohvalle, kun olin varma että taas se 1-2 taas paukahtaa. Mutta ah ihanuutta, kyllä nuo viikot on nousseet 2-3! Siis miten voi numerot tehdä näin iloiseksi ihmisen. Nyt lopetan stressailun ja nautin olosta :)
 
HP86 Samanlaisia fiiliksiä, vaikka oon tehnyt varmaan jo 10 positiivista testiä niin on tätä vaan vaikee uskoo todeksi. Meinasin myös etten kerro kenellekkään ennenkuin oon ultrassa käynyt ja oikeasti nähnyt että jotain siellä on niin oonhan mä tässä hölösuuna jo ehtinyt möläyttelemään muutamille :D

Nia Voi harmin harmi :/ Kurjaa.. Paljon plussatuulia uuteen kiertoon!

manque Onnea nousseista viikoista!! :) Kyllä se vaan tekee iloiseksi, mullakin kesti kauan ennenkuin nuo viikot tuli siihen testiin näkyviin, tai siltä se ainakin tuntui :D Kyllä vaan siitä tulee helpottunut olo kun näkee että kyllä se etenee se raskaus <3

Mua kovasti ihmetyttää tämä pahoinvoinnin puute :/ Mulla on aikasemmissa raskauksissa pahoinvointi tullut mukaan kuvioihin jo aikaisin mutta nyt ei vielä oikeastaan mitään. Ihan pientä silloin tällöin mutta ei mitään kamalaa. Varmaan senkin takia tätä niin vaikea todeksi uskoa kun niin olennainen oire multa puuttuu. Voihan se olla että tuossa kun kuudes viikko täyttyy niin sitten pamahtaa päälle mutta on se nyt kumma kun ei yökötä :D
Väsyttää kylläkin sitäkin enemmän ja tissit on taas tosi kipeät, pari päivää oli jo ihan kivuttomat tisut mutta nyt taas särkee..
 
Pepa, mullakaan ei ole mitään pahoinvointia ollut, jota olen myöskin ihmetellyt... joskus mahassa tuntuu pyörivän silleen jännästi, muttei ole suoranaisesti oksettanut. Onkohan se sitten niin, että jokainen raskaus on yksilöllinen. Katotaan miten käy, kun raskaus etenee niin pahoinvointi lisääntyy? Mullakin tisseillä ollut pitkät päällä jo kaksi viikkoa. Häipyyköhän turvotus jossain vaiheessa, mulla sitä esiintyy juuri rinnoissa ja ovat kipeät. Kiva kun tänne tulee kokoajan lisää uusia marrasvauvan odottajia emoticon  
 
No voi vitsi HP86 sepäs sattui :) Tosin en osaa yhtään sanoa varmaksi tota 4.11, esikoisen jälkeen kerenny vaan parit menkat tulemaan, kierrosta ei hajuakaan. Terkan kanssa juttelin puhelimessa tänään, ja laskeskeltiin et saattaa jopa mennä lokakuun puolelle LA, tosin yhtä hyvin voi olla marraskuussa, ultrassahan se sitten selviää. Mun terkkari oli ihana puhelimessa, oli sama kun esikoista oottaessa, kysyi varovasti et "oletko menny hiljattain naimisiin kun ääni on niin tuttu mut nimi ei täsmää", joo no todella menin kuukausi takaperin naimisiin ja nimi vaihtui, oli tosi kiva että muisti minut vielä :)
Teki tänään jo vähän mieli kertoa siskolle uutisia, kun oli käymässä tässä, en sit kuitenkaan vielä jakanut tätä, aattelin nyt muutaman viikon katsella.
Eka neuvola meillä on 26.3. Sitä odotellessa.
 
Takaisin
Top