Marraskuun Murut 2012 <3

Varovainen hei kaikille! Laskettuaika mahdollisesti 25.11 tietämillä, selviää
sitten ensimmäisessä ultrassa jonne suunnataan 12.4 yksityiselle.

Ruvettaisko ens kuun alusta laittamaan keskusteluja kuukausittain, esim. alotettais kun kuu vaihtuu niin "huhtikuun kuulumiset" jne :) ?
 
Heipsan kaikille!
Tänään plussasin. Tuli myöhäinen plussa kun aiemmat testit näyttivät negaa. Keskiviikon testi tais näyttää erittäin haaleaa plussaa, mutta en luottanut siihen ja maltoin odottaa tähän aamuun kunnes seuraavan tein. Varmaan tässä pitää tehdä vielä pari testiä ennen kuin uskoo. Odotettu kakkonen olisi tulossa, mutta kyllähän se positiivisessa mielessä "kauhistuttaa" silti.
Vielä olen varovainen tämän plussan suhteen. Ykkösestä napsahti plussa jo ennen kuin (pari päivää) olisi menkkojen pitänyt alkaa.

Onko täällä ryhmässä liikuntaa harrastavia äitejä?

Aurinkoista päivää kaikille!
 
^Onnea plussasta :)

Minä harrastan koirien kanssa liikuntaa, mutta muuten ei ole kyllä vuosiin ollut aikaa harrastaa muuta liikunnallista.
 
Kiitos kaikille kommentoijille, toviotaan tosiaan että ensi pe olisis sintti kasvanut lisää ja sydän löisi edelleen...

Onnekas10, olen aina jumpannut paljon, ja päätin että jumppaan edelleen jos olen raskaana. Nyt vaan huomaan että väsymyksen takia ja varovaisuuden vuoksi olen ollut "laiskempi". Aion kyllä asian kanssa terästäytyä, koska huomasin jumpan jälkeen miten se auttoi väsymykseenkin. Sitä paitsi minullekertyy kyllä liian helposti kilot jos en liiku...kun tuo ruokakin tuppaa maistumaan... Kai sitä saa liikkua ihan entiseen tapaan? Pumpissa ottaa vähä kevyemmät painot ja ei mitään pahimpia hyppypomppujumppia, vai mitä mieltä olette?

Edelleenkään ei muita oireita ku tissit vähä kipeät ja väsymystä. Toivon mukaan se ei ole merkki siitä ettei kaikki sintillä kunnossa :((

Mukavaa viikonloppua!
 
Harrastan ihan perusliikuntaa eli käyn kävelylenkillä noin 4 kertaa viikossa, tosin tän väsymyksen takia on nyt jäänyt muutamat lenkit väliin kun sänky on vienyt voiton työpäivien jälkeen..=( Muutamana edellisenä kesänä olen myös pyöräillyt aika paljon ja aion taas aloittaa pyöräilyn kunhan tiet vielä vähän sulaa. Olen tässä myös miettinyt hankkivani crosstrainerin kotiin kun olen aika huono menemään mihinkään salille tai ryhmäliikuntatunneille niin jos sen avulla saisi kropan pidettyä kunnossa :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

 
Tuo kuukauden mukainen ketju olisi varmaan aivan poikaa, tämä ketju alkaa olemaan jo sen verran pitkä, että varsinkin uusilla tulokkailla on melko kahlaaminen viesteissä, jos haluaa kaikki lukea! Muutenkin sinne voisi uskaltaa tehdä erikseen aiheita, niinkuin vaikka ensimmäistä odottavat äidit, liikuntaa harrastavat äidit ja mitä muita tuleekaan mieleen :)

Meillä alkaa olla uuden kodin remontti loppusuoralla ja varmaan maanantaina tai tiistaina saadaan kerätä sanomalehdet lattioilta, pyyhkiä pinnat ja kaapit ja alkaa pikkuhiljaa viemään sinne tavaroita! Olisi tosi hienoa, jos pääsiäisenä olisi jo kaikki tavarat siellä, mutta vielä seuraavan viikon loppuun eli huhtikuun 15. päivään asti on meillä tämä nykyinen vuokra-asunto, että ehtii vielä sittenkin tarvittaessa roudata tavaroita. Olisi silti tosi hienoa jos pääsiäisen saisi ottaa rauhassa uudessa kodissa :) On kivaa jo kuvitella, miten meidän pieni siellä sitten opettelee ryömimään, istuu pöydän päässä syöttötuolissa ja ottaa ensimmäisiä askeleita :)
 
Uusille tervetuloa ja onnea raskautumisesta!
Voisi joo ensi kuusta lähtien aloittaa kuukausittain uuden ketjun, selkeämpi meininki siten :>

Mä harrastan jonkun verran liikuntaa. Salilla käyn n. 2-4 kertaa viikossa, ja päivittäin vaunuttelen pojan kanssa 2-3h lenkkejä.  Onneksi ei tarvi pahemmin mitään rajoitella raskauden takia, paitsi ehkä ihan loppumetreillä. Mulle liikunta tuo niin valtaisan hyvän olon, että on vaikeaa kuvitella elämää ilman sitä. Kerran viikossa on kuitenkin pakko aina pitää kunnon herkuttelupäivä, ettei vain pääse paino putoamaan :D
 
Meillä on kotona crosstreineri ja me kummatkin vedellään sillä pari kertaa viikossa. Tosi hyvän hien antaa päälle ja tuo hyvin sitä energiaa lisää. Ainoa vaan, että olis sitä energia mennä siihen crosseriin sotkemaan.. :D
 
täälä on harrastettu aina liikkumista eri muodoista, huom HARRASTETTU ;( kk maksut salille ja nyrkkeilyyn ym pyörii kokoajan, mut ei tän olon kanssa uskalla edes bussiin  nousta että paikan päälle pääsis.. alkaa pikkuhiljaa meneen niin hermot tähän vuosisadan krapulaan.. kk kestänyt nyt yötäpäivää ja vielä enempi vituttaa ku mies kittaa kaljaa ilman krapulaa..

no koirien kanssa pääsee nyt tietty käveleen, mutta ei siitä ole mun geeneillä mtn hyötyä.. vähintään 2h menee päivässä kävellessä ja paino nousee joka pv ja hermot senku kiristyy enemmän päiväpäivältä.. aarrghh ei oo mun pv :D
 
Ihan hyvä idea aloittaa uusi keskustelu kun kuu vaihtuu, ajattelin sitä itekki, tää ketju ku alkaa olee jo aikas pitkä :D

MamaSupa Meillä oli kans semmonen crosstreineri (tai on vieläkin mut varastossa täl hetkel..) ku odotin esikoista. Yritin saada sillä synnytystä käynnistyy ku alko supistelee lupaavasti, mies katto että oon tullu ihan hulluks ku ison mahan kanssa sillä huhkin :D Ihan kivasti sai uutta puhtia suppareihin sen avulla ;)

Tervetuloa taas uusille!

Tänään ollu taas vähän huonovointisempi päivä :/ Huomenna pitäis jaksaa taas mennä töihinkin, energiaa ei vaan olis yhtään.. Toivotaan että sitä huomiseksi jostain löytyis.

Ihmettelinkin tuossa aikaisemmin että kumma kun mulla ei oo ollu yhtään tunteet pinnassa ku aikasemmissa raskauksissa on tullu itkeskeltyy kaikenlaisille tyhmille jutuille. No tänäänpä sit satuin kattelee aikani kuluksi Disney kanavaa ja sieltä tuli joku Disney-prinsessat juttu missä oli pikkutyttöjä jotka sai pukeutua prinsessoiksi ja näyttelijöitä jotka esitti sitten näitä kaikkia prinsessoja (lumikki, tuhkimo yms.) ja nää pikkutytöt pääsi sitten niitä tapaamaan. Pitihän mun sitten päästää kunnon vollotukset kun ne tytöt oli niin lumoutuneita kun pääsivät tapaamaan "ihka oikeita" satuprinsessoja :D Silmät niillä vaan kimalsi päässä kun olivat niin onnellisia :) Taas mulla tulee tippa silmään ku vaan ajattelenki :DDD
 
Apua! Mulla alkoi tänäaamuna outo vuoto ja pelkään ihan hirveästi sitä ettei kaikki ole kunnossa. Kipuja ei kuitenkaan ole, vain pyyhkiessä sellaista ruskehtavaa litkua. Huomenna onneksi on eka neuvolakäynti... toivottavasti kaikki on ok. Keskenmeno ois kova pettymys, ennen minulla on ollut vain niitä kemiallisia. 
 
Moi kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille ja tarrasukkia mukaan. 

Toi on hyvä idea et joka kuukausi oma ketju. Muuten nää paisuu kyllä ihan liikaa.

Neilikka: Pientä rusehtavaa vuotoa voi alkuraskaudessa olla ihan hyvin. Nythän oli etusivullaki juttu nuista alkuraskauden oireista ja sielläki maininta et vuotoa voi olla. Ymmärrrän kyllä silti et huolettaa ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Liikunta: Täällä töihin lähdön myötä (marraskuussa lähdin töihin esikoisen jälkeen) liikkuminen jäänyt tosi vähälle. Ihan itseäkin ärsyttää kun ei saa lähdettyä illalla mihinkään. Nyt tietysti vielä tää raskaudesta johtuva väsymys tekee osansa. Oon kuitenkin vakaasti päättänyt että kun tää väsymys hieman hellittää niin on oikeesti pakko alkaa liikkumaan juurikin sen hyvänolon ja kunnon vuoksi. Lisäksi kun esikoisesta tuli 16 kiloa, joista 5 on edelleenkin niin en halua ihan samanmoisen toistuvan tässä raskaudessa. Varsinkin tää eka kolmannes sais mennä ilman uusia kiloja (esikoisesta tuli 5 kiloa jo ekan kolmanneksen aikana). 

Oireet: Oon hieman ihmetellyt kun ei oo hirveesti ollut oireita. Välillä pientä kuvotusta ja palelua sekä tietty se väsymys mut siinäpä se. Esikoista odottaessa oli rinnat todella herkät ja muistan myös sen metallin maun suussa sekä se väsymyskin oli jotain ihan eri luokkaa kuin nyt. Toki saattoi olla et noi oireet oli vahvemmat vasta vähän pitemmällä kun viikkojahan on nyt vasta 5+6. Vähän harmittaa kun en jaksanut esikoista odottaessa pitää mitään päiväkirjaa. Ois nyt mukava vertailla kun äkkiä noi jutut näyttää unohtuvan vaikka esikoinen on vasta 1,5 vuoden.

Onnekas: Mulla tuli myös esikoisesta heti kunnon plussa jo päiviä ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Nyt tein samaan aikaan testin ja tuli vain ns. roskishaamu, jota en eka edes uskonut. Sain plussan vasta 2 päivää sen jälkeen ku menkkojen piti alkaa. Minäkin oon tätä hieman ihmetellyt. Varsinkin kun mun kierto on ollut tosi ssäännölinen ja tiedän tarkalleen milloin tää pieni sai alkunsa. Meillä on viikon päästä varhaisultra, joten toivotaan et silloin kaikki ok.

Jahas mut nyt vähäksi aikaa pötkölleen kun esikoinen on päikkäreillä.


 
Heippa kaikille!

Voisinkohan mä liittyä tänne teidän seuraan vaikka LA on lokakuussa (31.10.)? Olen aivan varma että vauva kuitenkin syntyy vasta marraskuussa, esikoinenkin syntyi rv 41+1.

Käytiin keskiviikkona varhaisultrassa, ja siellä kaikki oli hyvin. Oli ihanaa nähdä se 1,5cm kokoinen Pikkupulla sydämenlyönteineen <3
 
Heippa kaikille!

Vieläkö mukaanne saa liittyä? Olen plussaillut jo 19.2. mutta ensiodottajana kaikki tuntui aluksi niin epätodelliselta etten osannut hakeutua mihinkään.  Nyt kun alkujärkytyksestä on päästy ja ensimmäiset ultrat ja neuvolat takana, alkaa asia pikkuhiljaa konkretisoitua ja odottamisesta osaa jo iloita ja nauttia. LA on 2.11. tosin uskon sen vielä vähän aikaistuvan viikon 12 ultrassa. Ajattelin kuitenkin liittyä nyt teidän marraskuisten ryhmään :)
 
Meille on toivottavasti myös tulossa marraskuun puolessa välissä pieni murunen
En ole viel varannut neuvolaan aikaa ja jotenkin olen niin pessimisti että pekään tuulimuna raskautta. Ensimmäistä lasta yritimme 3 vuotta ja toinen onnistui ekojen kukkisten jälkeen. Syntisen helposti ja siksi juuri pelottaa  
Toivotaan kuitenkin parasta!!!
 
Liikunnasta Oon aina harrastanut paljon liikuntaa. Aiemmin pelasin futista melko tosissani, nyt sen lopetettuani olen käynyt salilla ja juossut sellaista 6-10h viikkotahtia, yhdellä-kahdella lepopäivällä oon mennyt. MUTTA nyt sitten... Ensimmäinen raskausoire oli nimenomaan se, että Combatissa tuli järkyttävän huono olo ja piti himmailla lopputunti, sama vetämätön olo on jatkunut sen jälkeen, mutta olen Pumpissa kuitenkin edes pyrkinyt käymään. Juoksemista en oo uskaltanut ajatellakaan, kävelyä ja pyöräilyä olen sitten lisännyt, mutta valitettavasti ne on mun makuun niin tylsiä liikuntamuotoja. Mutta toivotaan, että kunhan nämä ekat viikot on takana päin niin olo ja vireystaso nousee ja pääsee taas liikkumaan enemmän. Yritän olla ottamatta stressiä, vaikka liikunta itselle niin tärkeää onkin.

Eilen kerrottiin uutiset miehen vanhemmille ja hyvin onnellisia siellä oltiin. Anoppi alkoi odotetusti itkeä ja miehensäkin myhäili kovin muikea ilme kasvoillaan. Harmittaa ainoastaan se, että joudun nyt odottamaan omille vanhemmille kertomista, mutta olosuhteet ovat, mitkä ovat. Ja oma valinta, että en puhelimessa halua kertoa.
 
huomen aamulla ois sit eka neuvola :) kauhistuin vaan vähän ku äsken luin et joku sano et ekas neuvolas jo ultrattais? :O en mä oo henkisesti vielä valmistautunu mihinkään sellaseen :O (siis jos ei ultrata mahan päältä.. ) noh, ei kai tääl perämettässä mtn ultrauslaitteita oo.. kai..
 
Kiitos kaikille tuesta, ootte ihania! <3

Kesken se meni sitten kuitenkin. Torstai-iltana alkoi verinen vuoto ja kovat kivut. Lääkärikin vahvisti, että hcg oli laskenut, joten tämä murunen ei pärjännyt kovin pitkälle. :(

Toisaalta kurjinta tässä on oikeastaan se, että nyt on pienen ajan sisällä tullut jo kaksi km ja olen saanut pidettyä jonkin näköisen positiivisen ajattelutavan vedoten siihen, että ne eivät olleet terveitä/kehityskelpoisia yksilöitä. Mutta sitten lääkäri sanoi, kun katsoi minun kilpirauhasarvoja, että nämä keskenmenot johtuvatkin luultavasti siitä, että mun lääkeannos onkin liian suuri, eikä se ole tasapainossa.. Kauheata ajatella, että se olenkin ollut minä, joka en ole terve. No, ei tarvitse hetkeen yrittää ennen kun arvot on saatu tasapainoon ja siinä saattaa mennäkin muutama kuukausi aikaa. Eipä kyllä tosin tekis mieli yrittääkään ihan heti, on tää vähän turhan raskasta.

Toivottavasti teillä menisi kaikki paremmin ja koittakaahan kestää pahoinvoinnit, selkäkivut, sun muut :) Lopussa kiitos seisoo! <3

Minä poistun takavasemmalle. Aurinkoista kevättä teille! :)
 
MamaK, tsemppiä ja jaksamista sulle! :(

Liikkumisesta on ollut kovasti juttua ja itselläkin se on pyörinyt kovasti päässä. Minähän siis ehdin innostua jumpista oikein kunnolla näiden raskauksien välissä, mutta kun tämä raskaus alkoi, niin väsymyksen johdosta jäi jumpatkin. Minäkin tykästyin kovasti just Combatista, mutta koen että se on aivan liian raskas laji tällaiselle kokemattomalle liikkujalle, jolla ei ole siis vuosien reenikokemusta. :/ Jumppaintoilua kun ehti kestää sen yhden kuukauden verran. Harmittaa kyllä, mutta ei mahda mitään. Koitan kyllä lohduttautua sillä, että jumpathan eivät jumppaamalla lopu, eli jatkan taas jahka pystyn. ;)

Jopa kävelylenkit saavat aikaan kipeän vatsan, vaikken edes mitään sata lasissa tuolla painele menemään. Ensimmäisestä oli tismalleen sama juttu ja neuvolassa sitten nämä kivut diagnosoitiin harjoitussuppareiksi. Ihmetyttää vaan, että voiko niitä oikeesti mukama olla jo nyt, raskausviikolla 8+risat?! Onko jollain muulla ollut samoja vaivoja? Kipuun parhaiten auttaa, kun hetkeksi pysähtyy ja kun keskittyy hengittämään tasaisesti. Olen myös huomannut, että kun sängyssä venyttelee vatsa kaarella, niin kyllä muuten pistää. Eli tosiaan saa kaikki kevätjuhlaliikkeet vaan jäädä. :)

Ja ai niin... Arvaattekos mitä minä sitten menin tekemään... Varasin sittenkin sen varhaisultran yksityiselle. 80 euroa se kustantaa, mutta jospa sillä rahalla saisi hetkellisen mielenrauhan... :) Tämä siis torstaina, joten muutama päivä jännitystä jäljellä! 
 
Takaisin
Top