Marraskuun Murut 2012 <3

Näin siinä vissiin sitten kävi... Tänä aamuna alkoi rusehtava vuoto pienien hyytymien kanssa.. Kai sitä toivoa voi olla, mutta vähän vaikea uskoa, kun edellinen keskenmeno on niin tuoreessa muistissa. Silloin tosin vuoto alkoi ihan kirkkaana verisenä päättyen rusehtavaan vuotoon, mutta silti nuo hyytymät huolestuttaa ja pakko kai se on myöntää, että peli on taas menetetty.. Täytyy käydä lääkärissä huomenna, kun tänään ei oikein voi olla töistä poissa. Ah ihanaa tämä asiakaspalvelutyö, kun kokoajan pitää olla yhtä hymyä, jutella mukavia ja heittää läppää samalla kun sisin itkee ja suree. :'(
 
MAMAK: voi ei :(  toivottavasti ei oliskikaan mennyt kesken! monilla on ollut vuotoja ja silti kaikki onkin ollut hyvin! :) osaan kyllä kuvitella miltä susta tuntuu, itellakin pari keskenmenoa ja kokoajan tutina et selvitäänkö sinne viikolle 12 saakka vaiko ei.. yritä olla vielä surematta ja käy huomenna sitten tarkistamassa tilanne lekurissa.. voimia !

noista unista joku kyseli.. kyl mä ainakin nään ihan hulluja unia, taas viime yönäkin :D mies mm jätti mut, olin tuntikausia "ultrassa" siinä piti pitää silmää auki semmosessa laitteessa ja kaikilla meni hermot ku ei pysyny silmä auki ja sit vanha karvanen harmaa mies odotti kidutustyrmän näkösessä huoneessa missä oli semmonen ruumispöytä et otetaan valokuva alapäästä ja siitä sit sai sen ultrakuvan itelle ja kaikkee muuta sekoa :DD
 
Täällä alko tiistai aamuna kun töihin piti lähteä ihan hirvee oksentaminen :P Luulin et nyt on oksutauti tullu muhun mut ei kun kaiketi onkin vaan raskauden oire...tähän liitty myös hirvee päänsärky ja huimaus :/ huomen pitäs iltavuoroon mennä mut soitin tänään aikaa lääkärille mut sain hoitaja ajan huomiselle ja lääkäri ajan maanantaille...katotaa nyt sitten mitä siellä sanotaan. Mut ajatuskin potilaiden kanssa tehtävästä työstä tällä ololla saa mut yökkäileen :(
 
Mullakin on ollut noita kipuja ja soittaessani ekaa neuvola-aikaani kysyin lääkäriltäni pikaisesti, että onko aihetta huoleen. Se sano, että on ihan normaalia tuntea kuumottelua alavatsassa. Kipu kuulemma johtuu kasvavasta kudoksesta ja kohdun venymisestä. 

Kävin muutama vuosi sitten gynellä, ku pidin taukoa pilleristä ja tuli parin kuukauden kestoiset järkyttävät kivistykset. Selvisi, että mulla on jotkin kiinnikkeet, jotka pitävät kohtua kiinni selän puoleisella seinämällä hieman liian kireät. Ja, että jos joskus synnytän keisarinleikkauksella, voi täitä kiinnikkeitä/kalvoja leikata poikki. Tämäkin voi olla syy kivistyksiin. Mulla niitä on päivittäin, ja pikkuhiljaa siihen on tottunu.

Joten "svansen upp", kuten mummollani oli tapana sanoa ;)
 
Ei juma mikä yö takana, poikanen kitisi vähän väliä ja lopulta kömpi meän väliin nukkumaan. Ei siinä mittään, mutta se potkiskeli ja höpötteli, niin enhän mie herkkäuninen pystyny nukkua. Pakko se oli nostaa takas omaan sänkyynsä, minne kyllä sitte asettuki hyvin. Kello oli varmaan kolmea lähempänä. Itte ei oikein pystyny nukkua mahallaan, ko tuntui inhottavalta, ja lopulta päädyin nukkumaan pää jalkopäässä, kun toisinpäin ei uni vain oikein alkanu kunnolla tulla. 

Puoli kuuen jälkeen alkoki sitte se kellon vahtaaminen, että koska se soi.. Puol seiskalta siis ylös.. Jospa ens yö olis pikkasen parempi!

Joko teillä muilla maha haittaa mahallaan nukkumista?? Ekassa raskaudessa ne oli rinnat, jotka haittas, piti aina tyyny tukea osittain itteni ja sängyn väliin, maha alkoi haittaamaan vasta paljon myöhemmin.
 
Meilläkin lapset nukku viime yönä vähän levottomasti, molemmat on flunssassa ihan niinku minäkin, onneks eivät ainakaan vielä kuitenkaan yhtä tukossa mitä ite oon. Sitten jo ennen kuutta molemmat oli ihan pirteenä pomppimassa sängyssä että nyt äiti ylös sieltä. Olis kyllä itteään vielä väsyttäny, varmaan pakko mennä pienemmän kaveriksi sitten päikkäreille :)

En oo ite vielä huomannu että mahallaan nukkuminen olis epämukavaa, tosin mä normaalistikin yleensä nukun kyljellään enkä mahallaan.

Tuli nyt sitten pari päivää saikkua töistä tän tukkosen olon takia. Lääkäri käski levätä ja juoda paljon. Missähän välissä sitä ehtis lepäämään kun on noi kaksi murua tossa jotka hyppii seinille :D Pakko varmaan raahautua jossain vaiheessa hetkeksi ulos että saavat purkaa energiaa.

Meizalle voimia pahoinvointiin, toivotaan että helpottais pian!

butter Kiva tietää etten oo ainoo joka näkee sekoja unia :D

MamaK Voi ei :( Voimia sinne!

Mulla olis tasan viikon päästä eka neuvola, sit olis viikot 9+1, vähän jänskättää että josko jo silloin kuuluis sydänäänet <3
Huonovointisuus on pysynyt nyt kurissa, peukut pystyyn ettei ne enää tulis takaisin. Tosin vaikea uskoa että mulla vois olla niin hyvä tuuri että selviäisin pahimmasta huonovointisuudesta muka viikossa o.O Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta :D
 
Täälläkin levoton lapsonen pitänyt yöllä hereillä. Pari uutta hammasta onneksi pilkisti aamulla ikenistä, joten selvisi syy itkuihin. Jotenkin tuntuu, että sitä itse tarvisi nyt ainakin 12h yöunia, vaikka normaalisti 5-6h/yö riittää oikein hyvin. Tästä väsymyksestä haluan eroon! Olo on päivisin yhtä kamala kuin oli reilu kk sitten 39 asteen kuumeessa.

Lme: Mä nukun yleensä vain ja ainoastaan mahallaan ilman tyynyä. Esikoisesta pystyin nukkumaan n. rv 32 asti mahallaan toinen jalka koukussa, mutta sitten alkoikin olla hankalampaa. Nyt taas jotenkin tuntuu että oksetusolo tulee vatsallaan paljon helpommin. Inhottava herätä siihen, että joutuu miettimään tarviiko juosta vessaan vai ei.

MamaK: Paljon voimia! Mulla on peukut pystyssä, että kaikki olisikin ihan hyvin!

PePa: Hulluja unia täälläkin! Viime yön unessa olin pojan kanssa rattailla bussilla menossa keskustaan, kun päätin että mun täytyy päästä järveen uimaan. Hyppäsin bussista pois ja jätin pojan sinne. Juoksin järven rantaan ja järvi olikin jäässä. Jotenkin pääsin kuitenkin jään alle sukeltelemaan.Pyydystin myös kalaa, jota vetelin raakana naamaan. Illalla löysin pojan lapsien löytökodista. Mun piti antaa tuttipullo hoitajille vaivanpalkaksi, jotta sain poikani takaisin.
Mistä näitä unia oikein tulee? :D
 
MamaK: :( Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin ihan hyvin! 

Itsellä ei ole ollut oikein muita oireita kuin pientä vatsan nipistelyä ja rintojen arkuutta, joka kyllä tuntuu sitten sitäkin enemmän... Viikkoja on nyt vasta 6+1 eli kaipa sitä vielä kerkeää ällötyskohtauksetkin tulla muta toivottavasti ei! Jos tästä alusta näin helpolla selviää niin huh huh... Pieni pelko on koko ajan mielessä että mitä jos tämä meneekin kesken, tai jos pikkuisen sydän ei sykikään :/ Olisi ehkä helpompaa jos olisi enemmän oireita? Eka neuvola on vasta 11.4. jolloin viikkoja olisi 8+6. Enpä tiiä miten sitä jaksais siihen asti olla hipihiljaa asiasta esim. omien vanhempien suuntaan... :)

Mä en kyllä muista nähneeni mitään kummia unia (tai unia ollenkaan), mutta jostain syystä oon herännyt nyt parin viikon ajan ihan hirveän aikaisin aamulla. Siis aamuviiden aikaan, ja en tiedä mistä syystä. Mua ei haittaa yhtään nukkua mahallaan, mutta noita viikkoja on vielä niin vähän takana että vielä ei mahasta olekaan mitään haittaa.
 
Mamak tsemppiä, tiedän tunteen :(

Kävin tänään varhaisultrassa, ja kyllähän sieltä pieni sykkiminen näkyi, MUTTA....
lääkäri sanoi että koko 6,7mm (Vkot 7+2) on hieman liian pieni...eli voi olla syynä että kiinnittyminen onkin viivästynyt ja kaikki on hyvin TAI...
että on joku vikana. Nyt sitten sain viikon päähän seuraavan ultra ajan että katsotaan onko se ruvennut kasvamaan sieltä vai onko sittenkin niin ettei tää onnistu :(

Kylllä vähän hirvittää...onko kellään muulla tällaisia kokemuksia varhaisultrasta?

Mukavaa viikonloppua!
 
Täällä ei nyt kerrankin lapsonen valvota vaan pahoinvointi -_- Saikulla olen nyt toista päivää, jospa ens viikosta asettuis sen verran että töihin kykenee. Ja nukkumisesta niin olen minäkin jo siirtynyt puolikylkiasentoon nukkumaan :D meinaa maha olla sen verran turvonnut ja oksentamisen jälkeen hellänä.. Uniakin on kyllä täällä nähty niin laidasta laitaan että huhhuh!
Oletteko muuten kertoilleet vielä raskaudesta sen suuremmin? Meillä kun tuo mies tuntuu olevan se pahempi juoruilija! :)

MamaK: Pidetään peukkuja ja toivotaan että kaikki ois hyvin! :(
 
en oo näköjäänkään ainoa kellä on huono yö takana.. :O näin ainakin top 10 kauhempiin uniin mahtuvaa unta.. ei huhuh, sen jälkeen valvoinki 2h ku uni jatkui hereilläkin ja silmät auki :O Uni oli ku suoraan jostain sairaasta kauhuleffasta, paranormalactivity tulee mieleen, mulla oli ns. kaks persoona itessäni toinen oli joku manaajasta tuttu sekopää ja toinen minä ite.. heräsin mm. siihen (siis unessa) että joku oli viiltäny mun molemmat jalat nilkoista reisiin täyteen rukseja.. ja peiliin ku katoin niin oma pää pysy paikallaan ja peilissä mun pää kääntyki ja jäi tuijottamaan ja kaikkee muuta sekoo.. hyi helvetti :D varsinki ku siinä unessa olin omassa makkarissani ja kello oli 6.27, sitku heräsin niin katoin kelloa ja se oli 6.27 ja olin samalla paikalla omassa makkarissa :O

Siitä aamu jatkuki sitten oksentamalla mahahapot ulos.. ja uskaltauduin puntarille ettei tarvii maanantain neuvolassa järkyttyä.. olin lihonnu 4kg alle kk ! en oo painanu näin paljo vuoteen tai kahteen.. maha on ku ilma pallo, kaikki menee sisälle ja mtn ei tuu ulos.. tuntuu et hengittäminenki on hankalaa kohta tän turvotuksen ja jumis olevan mahan kanssa.. hermot menee.. edes oksentelu ei oo hillinny painon nousua.. en enään tiiä mitä täs tekis, -15kg oon saanu pois ja pidettyä pois kuhan en läträä hiilareiden kanssa ja muuten oon voinu syödä ihan mitä tahansa ja nyt sit ei oo mtn muuta vaihtoehtoa ku hiilareiden syöminen.. ainoa mikä auttaa oksetukseen, eikä mistään varmaan ees saa mtn ei hiilaripitosta minkä voi ottaa ja syödä samantien, ei tällä ololla mtn ruokaa tehdä ja odoteta.. murr.. ja siis syön kokojuvä sämpylää, rasvattomia jugurtteja tai actimellia ja vitusti hedelmiä niin ja nuudeleita, en karkkia, sipsiä ja limsaa siis tarkota tolla hiilareiden syömisellä :D
 
Täälläkin huonovointisuus pysyny poissa nyt kolme päivää, aamulla tosin saattaa tulla ihan aavistus huonosta olosta mutta se menee yleensä ohi kun saa jotain syötävää. Jostain lueskelinkin että pahoinvoinnista voi päästä eroon/helpottaa siten, että heti aamusta laittaa jotain energiapitoista suuhun ja välttää pitkiä taukoja syömisessä niin silloin ei sokerit pääse laskemaan liian alas (tai jotain..=). Samassa artikkelissa taisi olla myös mainittu että keskenmeno on epätodennäköisempää äideillä, joilla esiintyy "aamu"pahoinvointia, mutta en sitten osaa sanoa tämän artikkelin todenperäisyydestä kun en enää löytänyt sitä.

Minä nukun yleensä kyljellään joten en osaa tuohon mahalla nukkumiseen kommentoida mitään. Mutta mulle kyllä uni on maittanut tällä viikolla, voisin sanoa että yhtenäkään iltana en ole klo 21 nähnyt kun on kuorsaus jo käynyt :) Kahvi ei edelleenkään maistu vaikka ennen join kahvia noin kolme kuppia päivässä ja aamukahvi oli just se tärkein, mutta nyt aamulla on kahvikupissa vaan mehua tai kaakaota, outoa miten raskaus vaikuttaa mielihaluihin :)

Mulla on ollut mielessä tuo varhaisultrassa käyminen, pitää sitä tietty vielä miettiä.. Missä olette muuten käyneet varhaisultrassa ja paljon on maksanut? Ei millään jaksaisi odottaa 27 päivää että pääsee ekaan neuvolaan..

MamaK: voimia, toivotaan että lääkäristä tulee hyviä uutisia!
 
Varhaisultra takana ja kestohymy naamalla. Löytyi raskaus oikeasta paikasta ja pienen sydämensyke <3 Mies bongasi heti, mulla kesti vähän tajuta, mitä pitää katsoa. Vastasi viikkoja 6+4 eli -1pv omasta arviostani.

Maksoi 135€, mutta kuulun sairaskassaan, josta saan suuren osan takaisin. Mutta oltaisiin varmaan menty joka tapauksessa, koska tuntui olevan miehellekin tärkeää. Hänelle raskaus konkretisoitui kyllä tuolla ultrassa ja kysyi heti sen jälkeen, koska me kerrotaan vanhemmille... Mun vanhemmat asuu muualla ja haluaisin heille kertoa kasvotusten ja ensimmäisenä mieluummin omalle äidille kuin miehen äidille, mutta en ole varma, koska nähdään seuraavan kerran. Pääsiäisenä varmaan viimeistään. En tiedä maltanko odottaa sinne asti...

Tiedän kyllä, että vieläkään mikään ei ole varmaa, mutta silti sitä haluaisi ihan lähimpien kanssa tiedon jo jakaa!

Pidän täällä peukkuja MamaK teidän puolesta!
 
Lejon: Ihanaa, että sielläkin oli kaikki hyvin! :)

helmi2012: Toivottavasti siellä olisi vaan vähän viivästynyt kiinnittyminen ja muuten kaikki kunnossa!

Joku kyseli ultrauspaikkoja. Minä kävin tosiaan varhaisultrassa Oulussa Meri-Oulun neuvolassa ja siellä tosiaan tuo ultra maksoi 50€. Toista sataa olevaan ultraan ei olisi ollutkaan varaa, joten tuo oli kyllä kiva löytö :) Hoitaja siellä oli tosi mukava ja osaavan oloinen ja tosiaan hyvin löytyi ihan mahan päältä ultrattuna ja sykekkin näkyi tosi selvästi.

Mahallaan minäkään en yleensä nuku, vaan kyljellään. Aivan järkyttävä väsymys kyllä ollut. Nukun 9h yöunet ja silti harva se päivä vielä lisäksi päikkärit. En käsitä mistä tätä unta riittää. Iltaisin olen mahallaan lukenut ja se on kyllä välillä tuntunut hankalalta ja saanut hakea hyvää asentoa, kun siinä vielä maha vähän venyttyy, kun on kyynärpäiden varassa.

Me ollaan lähipiirille kerrottu jo raskaudesta. Molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät ja samoin myös ihan muutama läheisin kaveri. Minulla on mukava, kun on parhaalle ystävälle tulossa viikon erolla myös vauva, samoin meidän pienelle olisi muutamien kuukausien erolla tulossa kaksi serkkua :) Mukava kun löytyy sitten ikätovereita lähipiiristä.
 
Mä itse olen täysin mahanukkuja, ja saan tosi huonosti unta jos nukun selällään tai kyljellä. Ja nyt en siis ole pystynyt/uskaltanut (pelkään varmaan että liiskaan vauvan...:D) nukkua mahallani ja kauhea päänvaiva siitä että mikä asento olis se korvaava...  Vaikka tää väsymys on niin voimakas että heti kun laitan pään tyynyyn niin uni tulee vaikka missä asennossa.. :D
 
Hellurei! Täällä kans rv 5+1 la laskurin mukaan 22.11. :) eka neuvola huhtikuussa.  Ja toinen lapsokainen tulolla siis. Kaikki on taas niin "uutta" kun on tulossa toinen.
 
Mä olen myös erityisesti iloinnut siitä, että musta on tulossa toukokuussa täti eli serkuksilla tulisi sitten olemaan vain puoli vuotta ikäeroa. Lisäksi yksi parhaista ystävistäni saa esikoisensa heinä-elokuulla. On ihan mahtavaa, että lähipiirissä on lapsella ikätovereita ja itsellä mammalomalla samassa tilanteessa olevia läheisiä, jos/kun seuran kipeys iskee :)
 
Ei mullakaan (vissiin :D) maha ole vielä kasunnu, mutta tuntu silti ilkeeltä nukkua mahallaan.. Kummallista :)
 
Helmi2012 Pakko tulla vastaamaan, että mulla sama juttu viikkojen kanssa, sain lähetteen vuotojen takia ultraan viikko sitten. Menkkojen mukaan viikkoja olisi tuolloin ollut 7-8, mutta ultra näytti 6. Lääkäri ei sanonut että pitäisi olla huolissaan, mutta kyllä mua vähän jännittää, varsinkin kun oli tota runsasta vuotoa. Mielessä pyörii koko ajan, että jos ei kaikki olekkaan hyvin, jos kasvu onkin pysähtynyt, mutta sydän vielä tuolloin löi?? Kauheeta ajatella näin, mutta kaikkea pyörii mielessä. No, mulla on maanantaina neuvola, ja ainakin viime raskaudessa ultrattiin heti ekalla käynnillä, ni jos selviäisi jotain.

Ja näköjään muillakin valvottu viime yö. Meilläkin taapero heräili vähän väliä. Nukahtaa kyllä heti uudestaan kun käy viemässä juotavaa tai taputtelemassa pyllylle, mutta sit kun ite pääsee takas sänkyyn, onkin vessahätä, sit kauhee nälkä jne jne. kun vihdoin saa unenpäästä kiinni, niin havahtuu taas kitinään tytön huoneesta. Luulen et meillä tehdään vikoja hampaita. Nää viimesimmät on tehty oikeen ajan kanssa hartaasti. Just mietittiin miehen kanssa et aijai kohta se taas alkaa :)
Toivottavasti ens yö on parempi muillakin unettomilla :)
 
Minun laskettu aikani näiden laskureiden mukaan olisi 22.11.2012 :))
Tein neljä raskaustestiä,ensimmäinen näytti negaa,mutta kaikki loput kolme näytti plussaa!:)
Oon niin innoissani, en malta odottaa ekaa ultraa ja neuvola aikaa:)
 
Takaisin
Top