Marraskuun mölinät

Nilla

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Huhtimammat 2018
Tällä puolella ei vielä ollukaan marraskuun ketjua... Se on sit niinku enää vajaat 2kk jouluun ja mikä parasta alle 2kk vuoteen 2018, joka tulee olemaan meidän vauvojen syntymävuosi! :Heartred

Meillä on jännittävät hetket lähipäivinä, kun miehen veljentytöllä on laskettu päivä 10.11. :nailbiting: Miehen serkulla taas 9.3. eli päästään jännittää vielä kaks synnytystä ennen omaamme! :love017
 
Onko kellään kokemusta hammaslääkärissä käynnistä raskauden aikana? Multa lohkes aamulla hammas ja sain huomiselle illalla hammaslääkäriajan. Tietääkö kukaan että voidaanko puuduttaa kun on raskaana? Kärsin kovasta hammaslääkäri pelosta ja tuntuu kyllä hurjalta että ilman puudutusta täytyisi hammas paikata.
 
Onko kellään kokemusta hammaslääkärissä käynnistä raskauden aikana? Multa lohkes aamulla hammas ja sain huomiselle illalla hammaslääkäriajan. Tietääkö kukaan että voidaanko puuduttaa kun on raskaana? Kärsin kovasta hammaslääkäri pelosta ja tuntuu kyllä hurjalta että ilman puudutusta täytyisi hammas paikata.

Just soitin kans hammaslääkäri ajan itelleni niin sanoivat puhelimessa että olikin hyvä että mainitsin raskauden ja kysyivät laskettua aikaa. Tarvitsevat tarkan tiedon missä vaiheessa raskaus on, just sitä varten että tietävät mitä puudutetta käyttää :) joten rohkeesti vaan sinne!
 
Kohta äitiyspolia kohti! Toivottavasti tälläkin kertaa ultraavat, että näen pikkusen! :shy: Vähä jännittää, että mitä meinaavat tälle radille..joko mä saan insuliinin vai vieläkö arpovat :grin
 
Eikös ole myös se tablettivaihtoehto?
Mulla viime raskaudessa aloitettiin insuliini kun oli enään muutama viikko laskettuun aikaan. Tabletit ei kuulemma siinä vaiheessa olis enään kerenny tehoamaan mut luulisi että mielummin alottaa ne kun insuliinin. Tosin en ole kyllä varma tehoaako ne samalla tavalla :rolleyes:
 
Riippuu lääkäristä. Lääkkeissä aina isompi riski sikiölle, ku insuliinissa. Edellises raskaudes sain lääkityksen, mut en ehtiny alottaa sitä ku Eemeli syntyki sit jo ennen aikojaan :) Mä ite vaan toivoisin ensisijaisesti insuliinia...ruokavalioki kuulemma helpottuis sen myötä ja tosiaan vauvalle ois turvallisempi.
 
Tietääkö joku, mistä löytää lääkevalmisteiden raskauskategorialuokitukset? Siis ne A, B ja C. En löydä Fimean tai muualtakaan.
Huomasin, että Bepanthenia pitäisi käyttää raskauden aikana vain lääkärin määräyksestä...ei ole tullut mieleenkään, että bepanthenissa olisi jotain haitallista! Niin aattelin tarkistaa tuolta raskauskategorialistasta.

edit: Teratologisessa tietopalvelussa sanoivat, et on vaan juridisia tekstejä, joten bepanthenia sekä esim minidermiä voi käyttää ihan rauhassa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla lähti heti lapasesta! :grin Saatiin siis maanantaina tietää, että meille tulee tyttö ja eilen jo teki mieli kattoo netistä kaikkee kivaa tytölle. Tänään mä repsahdin! :nailbiting: Ensin hain esikoisen äitiyspakkauksen varastosta ja kävin läpi 50-56 vaatteet, että mitkä sopii myös tytölle ja pistin ne pesuun. No, tietenki Ellokselta tuli ”Black Week”-tarjousmainos s.postiin. Ainoastaan tänään valikoidut lastenvaatteet jopa -50% ja erehdyin sitte Elloksen sivuille....tytölle tulossa sieltä nyt 100€:lla vaatetta!! :smiley-angelic006 Nettikirpaltaki jo tulossa vaatetta 50€:lla :facepalm: Pojanki kans riistäyty ihan käsistä heti alussa shoppailut, vaikka pojille on tarjolla paljon enemmän tylsää vaatetta..ne vaatteet on vaan niin pikkusia ja söpöjä ja ihania ja aina oon ostanu vaan alennuksesta tai kirpalta....seli seli...kalliiks tulee tää mun harrastus! :oops:
 
Siinähän se just on kun ajattelee että jos mä nyt ihan pikkusen ostelen :grin

Mulla on kans tollanen kallis harrastus kun lastenvaatteet :sad001

Ne on vaan niin ihania :Heartred
 
Mäkin kävelin eilen lindexiin, ja siellä oli 'ota 3 maksa 2' tarjous joka tietysti tuntui Once in a lifetime -tilaisuudelta...!
Otin sit kolme vaatetta, jotka ois ollut yhteensä 45euroa. Sit aloin miettiä että tässä ei ole järkeä ja pakotin itseni viemään ne takasin hyllyyn :D Nimittäin ostin just viime viikolla 10-15 bodya, kokopukua ym lastenvaatekirppikseltä, ja niihin ei mennyt yhteensä kun 15e. Ja kaverilta sain ison kassin erikokoisia pojan vaatteita myös viime viikolla.
Muuten mulla on ennen lapsen syntymää 200 vaatekertaa jos jatkan ostelua. Tän takia en mee kaupoille kun on vaan pakko saada kaikki ihanat eläinkuosit sun muut... Siellä kirppiksellä ne on sentään vaan 1-3euroa, niin pystyy itelleen perustelemaan hyvällä omallatunnolla vaikka mitkä hairahdukset :D
 
...jos tää olis tyttö niin en kyllä pystyisi pitämään itseäni kurissa! ne mekot on ihan vastustamattomia!!
 
Janusinfo.se löytyy lääkkeet ja kategoriat. Ruotsalaisten lääkäreiden käyttämä tietokanta.

Tarkoititko tätä luokitusta? http://janusinfo.se/Beslutsstod/Om-Janusmed-fosterpaverkan/Klassificering/

Bepanthen ei periaatteessa ole lääke, joten sitä ei tuolta tietokannasta löydy

Joo kiitos! Siksi ihmettelinkin sitä bepanthenin pakkausselosteen mainintaa lääkärin määräyksestä. Mutta kaipa ne valmistajat haluaa ylivarmistella kaikki riskit vastuunkannosta.
 
Mä saan siskolta sen esikoisen vanhoja vauvavaatteita. Jotain oon toki ostanu uutenakin, mut pääpiirteittäin oon päättänyt pysyä kierrätyslinjalla. En viitsi hirveesti pistää rahaa kiinni vaatteisiin, koska ne jää kuitenkin niin nopeesti pieniksi. Jos muksu tulee yhtään vanhempiinsa, niin pituuskasvu tulee olemaan kasvukäyrien yläpäässä. Me ollaan miehen kanssa pitkiä ihmisiä (180cm ja 190cm)Jossain oli joku laskuri jolla pysty laskee lapsen pituuskasvupotentiaalin ja meille se antoi pojalle ennusteeksi 191cm, että duota noinaan. :wideyed::eek::rolleyes:
Toki moni asia voi vaikuttaa tähän, voi tulla lyhyempikin/pitempi.
Säästän rahaa uusiin yhdistelmävaunuihin, jotka on rahallisesti se suurin hankinta meillä täs vauvaprojektissa.
 
Marianne2, Lindexillä on aina joku ota 3 maksa 2 tarjous. Senpä takia teit hyvän päätöksen kun jätit ostamatta :joyful:

Toi on niin totta, että tytöillä on tuhat kertaa ihanampia vaatteita kuin pojilla. Mekot on kyl semmosia, että pikkuvauva-aikana helmat on aina korvissa/kainaloissa kun vauva on sylissä. Et onneks on ollut edes joku syy, miksi on tullut vähän himmailtua mekoissa tytön kohdalla :hilarious:
 
Mä pääsen viikonloppuna ihastelemaan pientä vauvaa! :woot: Miehen veljentyttö synnytti Isänpäivänä pienen pojan jolle mies pääsee myös kummiksi :Heartblue
 
Aiotteko ottaa tai ootteko ottanu influenssarokotteen?
Se jakaa tosi paljon mielipiteitä ja en tiiä pitäiskö ottaa , niin kiinnostaa tietää moniko sen on ottanu :)
 
Mä otin sen varmaa joku kuukaus sitten [emoji4] ei tullu mulle ainakaa mitää oireita. [emoji4]
 
Aiotteko ottaa tai ootteko ottanu influenssarokotteen?
Se jakaa tosi paljon mielipiteitä ja en tiiä pitäiskö ottaa , niin kiinnostaa tietää moniko sen on ottanu :)

Olen ottanut jo vuosia kuten tänäkin vuonna ja tulen ottamaan jatkossakin.
 
Olen ottanut, asiaa edes pohtimatta, koska influenssa voi olla vakava juttu raskaana. Nyt olen jo viikon ollut aivan toivottomassa kunnossa ihan tavallisessa flunssassa, joka ei vaan hellitä, ja hirvittää ajatellakin millainen olo olisi influenssassa!
 
Takaisin
Top