Marraskuu :)

Miljamilja

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Jouluäidit 2020
Ajattelin nyt tehdä ketjun marraskuulle, kun kukaan muu ei ole vielä ehtinyt. Muutenkin täällä on tullut tosi hiljaista :( Oiskohan kaikki sitte siellä Facebook-ryhmässä..?

Helmikuu alkaa jo olla tosi lähellä! Meillä ainakin odotellaan jo innolla vauvan tuloa. Onko teillä muilla jo nimi-ideoita valmiita? Musta tuntuu tosi hankalalta keksiä täydellinen nimi. Tytölle olisi ollut parikin vaihtoehtoa mutta pojalle on ollu vaikeempi keksiä hyvää nimeä.
 
ihan samaa mieltä, mullakin olis ollut tytölle nimi mutta pojalle onkin sitten hieman hankalampaa.. :) onneks etunimen olen jo keksinyt mut ne muut nimet sitte onkin onkelma :)
 
mulla taas olis mahdollisesti vika nimi tiedossa mutta eka tuottaa vaikeuksia. meinaatteeko tekin antaa kolme nimeä?
 
ollaan mietitty nimiä mutta ei oikein ole löytynyt vielä mitään "sopivaa". Eikä vielä tiedetä annetaanko kaksi vai kolme nimeä, miehen mielestä riittää kaksi mutta minä haluaisin kolme :/ saa nähdä, ehkä se nimi löytyy sitten kun näkee vauvan :) Mun mielestä on yhtä vaikeaa keksiä sekä tytölle että pojalle :D
 
Onko kellään helmikuisella blogia? Olisi kiva lukea semmosta blogia, jossa kirjottaja on suht samassa vaiheessa kuin itse :)
 
Mulla ei oo, on pyörinyt mielessä että alkaisin kirjoittaa mutta ei siitä ole tullut mitään :D 
 
Mies keksi hyvän ja meidän mielestä kauniin nimen. Tai no, keksi ja keksi. Haluaa nimetä tulevan pienokaisen meidän menehtyneen esikoistytön mukaan ,joka siis Aino Emilia, niin Emiliaksi. Keskimmäinen tyttö on Enni. Ja itse pidän tosta Emiliasta myös oikeen paljon. Mutta onko tyhmää tai ollaanko muutenkin tosi törkeitä jos se annetaan koska veljen avokki on ilmoittanut että jos he saa joskus tytön niin antavat Emilian sille nimeksi. Tavallaan haluis tehä niin kun itestä parhaalta tuntuu mutta ei nyt ihan haluais välejäkään pilata yhden nimen takia. On tuo käly-ehdokas nimittäis aika tuittupää.
 
Hmmm...aika kinkkinen tilanne mutta minusta voi lapselle antaa just se nimi mikä tuntuu parhaalta. Ei niitä nimiä voi silleen "varata" mutta totta, ei välejä kannata pilata yhden nimen takia. Toivottavasti pääsette jonkinlaiseen ratkaisuun :)

Itselläni on myös käynyt semmoinen tilanne että pari lähimmäistä kaveria on antanut nimet lapsilleen mitä olen joskus itse ajatellut antavani, mutta kyllä niitä nimiä löytyy ja eihän sitä tiedä sopisiko just se tietty nimi meidän lapselle, fiiliksen mukaan täytyy mennä :) Yllättävän vaikeaa kun ajattelee vähän enemmän tätä nimenanto hommaa...
 
Mielestäni Marina kaunis ajatus pitää yllä edesmenneen tyttären muistoa tulevan sisaruksen nimessä. Ajatus ajaa varmasti ylitse muiden nimitoiveet :) Täällä täynnä 25viikkoa ja issias ja selkäkivut vaivaavat satunnaisesti, sekä valtava väsymys painaa päälle edelleenkin. Se onkin ollut kaikkein rankinta tähänastisessa odotuksessa, kun en ole tottunut paljoa paikallaan olemaan ja oon aina ollut touhuamassa jotain ja nyt ei vain kykene. Yhdet tai kahdet päiväunet on pakko ottaa, ettei iske migreeni.

Nimistä vielä, että mulla on jo mielessä kumpaisellekin sukupuolelle omat nimensä, mutta en meidän isännälle ole niitä julkistanut vielä, vaan haluan kuulla häneltäkin omat ehdotuksensa :)

Seuraavaksi kamalien Kelan papereiden kimppuun...

p.s. Tietääkö joku, miten tuolla fb:n puolella keskustelut etenee ja onko siellä jo moni?
 
Marina onko teidän esikoisen nimi päätetty jo ennen kun tämä käly ehdokki on tullut kuvioihin/ilmoittanut nimivarauksensa. mun mielestäni se kun on jo yhden teidän lapsen nimessä niin ehdottomasti sen voitte myös uuden tulokkaan nimeksi antaa ilman mitään huonoja omatuntoja. hieno tapa kunnioittaa muistoa <3 itse myös jos tytön vielä joku päivä saan, niin aion myöskin mukailla kohtuunmenehtyneen esikoisen nimeä jollain lailla. 

kolme nimeä haluan minäkin antaa :)
 
Olen samaa mieltä Enna78 ja palleron kanssa. Mielestäni ihana ajatus kunnioittaa siskon muistoa, eikä nimeä voi varata vaan sanomalla sen ääneen. Me ei esimerkiksi aiota paljastaa nimeä kenellekään ennen ristiäisiä eikä muutettaisi nimivalintaa sen takia, että joku kertoo aikovansa käyttää samaa sitten joskus. Etenkään tollasta nimeä, joka jo on olemassa, ei voi kukaan enää väittää keksineensä ensin.
 
Kiitos, joo siis me ollaan annettu toi nimi kesällä 2010 ja viime vuonna tää veljen avokki ilmotti tosta nimisuosikistaan kun he saikin pojan.

Enna78 niitä fb ryhmiä taitaa olla useampia mutta siinä ryhmässä mikä täältä lähti käyntiin, Helmimammat 2013, on joku vajaa 40 jäsentä. Osa koko ajan äänessä ja osa seuraa sivusta mutta todella aktiivista.
 
Vitsi, mulla iski hirvee hammassärky viime yönä.. Pakko kai mennä hammaslääkärille, mutta pelottaa vaan miten turvallista se on vauvan kannalta. En kuvitteliskaa kestäväni porausta ilman puudutusta.
 
Raskausaikana on suositeltavaa hoidattaa suu kuntoon. Itekki sain aikaseks varata ajat molemmille, miehelle ja mulle. Mäkään en tykkää kyllä käydä ja viime kerrasta on 2,5 vuotta mutta oon aika luottavainen että mitään häikkää ei siellä ole. Miehen suu on jo eri asia, se kun on käyny viimeks 10 vuotta sitten. On tommonen ku menee vaan jos on joku vika ja aika sopivasti ajat varasin kun eilen alkoi sekin hammassärkyä valittaa.
 
Täällä on tulevista pienokaisten nimistä puhetta. :) Meillä tai siis mulla nimi-mietinnät alkoi tosi aikasessa vaiheessa ja paljon tuli ehdotuksia heiteltyä isännälle, mutta eihän ne hänelle kelvannu.. Nyt sitten ollaan saatu yhdessä päätettyä molemmille sukupuolille nimet valmiiksi. Toki on pidettävä aina se varaus että tulokas ei sitten ehkä "näytäkkään" nimiehdotukseltaan.. ;) Mutta jokatapaukses nyt annamme vauvalle kaksiosaisen etunimen ja kolmas nimi on sitten se toinen nimi.  Kahdella ensimmäisellä on vain yhdet etunimet ja kaksi toista nimeä, joten kolmonen saa nyt sitten erikaavan mukaan nimen, "isän kaavan mukaan" eli hänellä on kaksiosainen etunimi. :)
 
Täällä ois niinku tasan 3kk laskettuun aikaan :D Ei pysty käsittää miten se aika kuluu hirmu vauhtia. Äippälomaankaan ei ole enää kamalan pitkä aika. Missäköhän vaiheessa iskee paniikki että onko kaikki valmista pikkuiselle :D 

Meillä alkaa synnytysvalmennus tällä viikolla :)

Hammaslääkärille ajattelin myös varata ajan, satuin selailemaan kalenteria ja huomasin että olen ollut viimeksi tän vuoden huhtikuussa niin eiköhän pelkkä tarkastus riitä :)

Nimiehdotuksia mietittiin taas eilen ja mies on sillä kannalla että etunimi ja yksi toka nimi riittää. Mutta on tässä vielä aikaa miettiä... ;) Täytyy kirjoittaa paperille kaikki ehdotukset ja niistä sitten poimia se sopiva kun vauva on tullut, jos vauva näyttää nimiehdotukseltaan :D 

Onkos teillä muilla jo kummit valmiina? Meillä muutama ehdokas joista valita, vielä ei olla päätetty mitään. Paljon miettimistä siinäkin :)
 
mixuliini me ollaan valittu jo kummit ja kahta jo pyydettykin :) kerro sitten miten synnytysvalmennuksessa menee! meillä alkaa se vasta joskus tammikuun puolella :P
 
unihelmi teillä alkaa aika myöhään tuo perhevalmennus (vaikka itse kutsunkin sitä synnytysvalmennukseksi ;) ). Tai sitten meillä alkaa hirmu aikaisin :D Taitaa olla paikkakuntakohtaista ja varmaan sekin myös että ollaan ryhmässä joilla laskettu aika tammi-helmikuussa. Miten muilla jotka menossa valmennukseen, minkälaisia ryhmiä teillä? Ja tiedättekö etukäteen mistä aiheista keskustellaan? Meillä on lista päivistä milloin valmennus on ja mitä aiheita käsitellään milloinkin. 

Viime yönä tuli nukuttua toooosi huonosti. En tiennyt miten päin olla kun vauva potki ja möyri oikein olan takaa. Näin unta synnytyksestä ja että olin mennyt liian aikaisin sairaalaan mutta sain jäädä sinne. Muutenkin näin jotai ihme unia ja yritin löytää hyvän asennon että sais nukuttua mutta ei. Jossain vaiheessa olin nukahtanut mutta tuntui kuin en olisi nukkunut yhtään. Ehkä sitä vois ottaa pienet päikkärit myöhemmin :D
 
meilläkin kummi asia aika selvä, :) täällä noita synnytysvalmennuksia on lauantaisin noin parin viikon välein ja alkaa suurinpiirtein näihin aikoihin.. oisko tässä kuussa. en tiiä mennäänkö? riippuu vähän lähteekö tuo mies miten innokkaasti mukaan ja miten työt sallii, kun lauantaitöitäkin on.. mulla ois kuus viikkoa vielä töitä. sit lomalle :) jee :) ei ois paljoa enään :)
 
Mä tahtoisin jo nyt valmennuksiin :) Mun mielestä meillä alkaa se aika myöhään. Jos vauva syntyykin kuukauden etuajassa niin ei päästä ollenkaan. Ja ennemmin olisin mahdollisimman aikaisin tietoinen kaikesta niin on sitten luottavaisempi mieli.

Kävin tänään siellä hammaslääkärissä ja olikin aika paha reikä. Vähän tukala se oli maata selällään vielä niin ylösalaisin ja kestikin melkein tunnin. Hammaslääkäri oli kyllä tosi mukava ja varmisteli, ettei tunnu liian pahalta. Tammikuun alkuun sain vielä toisen ajan, kun reikä oli niin paha, että jouduttiin alottamaan juurihoito.
 
Takaisin
Top