Marraskuu! :)

Iines: Hienoa että kaikki kunnossa!!! Muistan kuinka peloissaan kaverinikin oli, hänellä sitä vuotoa tuli monta viikkoa.

Meillä sai synttärikakkua maistaa ja sen jälkeen ei sit saa enää rauhassa syödä piparia sohvalla (esim) Haluaisi myös..mut en anna, koska mun mielestä ton ikänen ku ei tiedä paremmasta kuin mitä tarjotaan, niin ihan turhaa antaa herkkuja vielä. Kyllä niitä ehtii varmasti syömään ihan riittävästi myöhemminkin :) tietty jos kaikki syö esim synttäreillä jäätelöä niin tokihan sitä voi vähän maistaa..

Meillä oli aika pienet synttärit ja kutsutut itse kyselivät mitä vois tuoda. Sanoin sit mitä "tarvitaan" . Kivoja leluja ja yksi tosi kiva vaate sit tulikin :) Mut alkaa toi leluvuori jo kasvaa vaik vasta 1v.... Ei tarttis aina lahjoja tuoda..Mennyt kuulemma mahdottomaksi lasten toiveet ja synttärit. Nykyään synttäreiltä saa jo vieraatkin lahjat!?? Isomummi anto aika ison summan rahaa, laitettiin se pojan omalle säästötilille odottamaan ajokorttia tms.
 
Mitäs puuhaatte kun lapsi nukkuu? Joo tyhmä kysymys, onhan sitä tekemistä vaik mitä.  mä käyn monesti salilla silloin (poika nukkuu vaunuissa edelleen siellä salilla) ja tälläiset päivät ku poika nukkuu tossa pihalla on harvinaisia.. En tiedä mitä enää tekis, ku oon jo imuroinut ja tehnyt ruokaa.. Oon vähän tälläinen et koko ajan pitää tehdä jotain..no jos tulisin nyt raskaaksi niin osaan varmasti sit nauttia tästä lyhyestä ajasta hiljaisuudessa :)
 
meillä on kans tulossa pian synttärit, en malta odottaa:D vaikka meilläkin pienet pippalot niin on kyllä kivaa, harvemmin porukka onnäin koossa. toivottiin pulkkaa lahjaksi saa nyt nähdä tuleeko, lelut ja kirjat on hyviä aina mut tosiaan lelumäärä on jo aika mahdoton, en tiedä pitäiskö heittää pois tai antaa jollekin... ja oon huomannut että ihan keittiön laatikoistakin löytyy leikkivärkkejä tarpeeksi, vispilät, kauhan rasiat ym menee meillä vieläkin leluina. vaatteita tietty aina tarvii seuraavaa kokoa..
 
meillä kävellään edelleen silleen kädet eteenpäin ojennettuna ja vähän "hakien", se on jotenkin niin sulosta<3 naurattaa jotenkin aina kun kielikeskellä suuta menee eteenpäin:) minkälaisia sukkia/tossuja käytätte vai paljain varpain? oon ostanut parit sisätossut tytölle mut jotenkin ne kiristää hirveesti nilkasta. tarrasukat on mun mielestä aika huonoja. niitä ollaan kuitenkin käytetty eikä pahemmin liukastella kuitenkaan.

iines: mullakin yksi kaveri vuoti aika runsaastikin alkuraskaudessa ja oli täysin vuodelevossa sen ajan, kaikki kääntyi hyväksi ja ihana pienimies syntyi täysiaikaisena:) tsemppiä! voi kun vauvakuume kasvaa..toisaalta nautin tästäkin hetkestä tosi paljon. jopa niinkin paljon että ollaan mietitty pitäiskö lykätä toisen lapsen tekoa. saa nädä miten vaaka kallistuu, vähän suunniteltiin et ei varsinaisesti yritetä mut jos sattuu tärppäämään niin innolla odotetaan:)
 
meillä on kans tulossa pian synttärit, en malta odottaa:D vaikka meilläkin pienet pippalot niin on kyllä kivaa, harvemmin porukka onnäin koossa. toivottiin pulkkaa lahjaksi saa nyt nähdä tuleeko, lelut ja kirjat on hyviä aina mut tosiaan lelumäärä on jo aika mahdoton, en tiedä pitäiskö heittää pois tai antaa jollekin... ja oon huomannut että ihan keittiön laatikoistakin löytyy leikkivärkkejä tarpeeksi, vispilät, kauhan rasiat ym menee meillä vieläkin leluina. vaatteita tietty aina tarvii seuraavaa kokoa..
 
meillä kävellään edelleen silleen kädet eteenpäin ojennettuna ja vähän "hakien", se on jotenkin niin sulosta<3 naurattaa jotenkin aina kun kielikeskellä suuta menee eteenpäin:) minkälaisia sukkia/tossuja käytätte vai paljain varpain? oon ostanut parit sisätossut tytölle mut jotenkin ne kiristää hirveesti nilkasta. tarrasukat on mun mielestä aika huonoja. niitä ollaan kuitenkin käytetty eikä pahemmin liukastella kuitenkaan.

iines: mullakin yksi kaveri vuoti aika runsaastikin alkuraskaudessa ja oli täysin vuodelevossa sen ajan, kaikki kääntyi hyväksi ja ihana pienimies syntyi täysiaikaisena:) tsemppiä! voi kun vauvakuume kasvaa..toisaalta nautin tästäkin hetkestä tosi paljon. jopa niinkin paljon että ollaan mietitty pitäiskö lykätä toisen lapsen tekoa. saa nädä miten vaaka kallistuu, vähän suunniteltiin et ei varsinaisesti yritetä mut jos sattuu tärppäämään niin innolla odotetaan:)
 
Mä oon esittän joululahja ja synttäritoiveeks vaatteit neidille.Lelui meil on tosi paljon ja meilläkin tykätään kaikist keittiövempaimist kuten lastoist ja kupeist.Meil käytetään nykyisin jarrusukkii ku ei normaalit sukat tunnu pitävän ku neidil toi meno niin huteraa ja kovaa.
Täl hetkel Ninnil taas noi hampaat vaivaa...ties kuin kauan ollu jo kamala kuolaaminen ja suun ronkkiminen.Ja ihmettelin kun tänään on niin paljon nukkunut niin pientä lämpöäkin on ja nokka vuotaa.Ei osaa ollenkaa sanoo et johtuuk toi ihan flunssast mikä mun miehelläkin on vai onkohan toi jotakin hampaist johtuvaa :(
 
kylläpä on erikoista, taas sellanen olo et oon raskaana! menkkojakaann ei oo kuulunut vaikka jo kp34..tosin voihan vielä olla sekaisin kun vasta yksi kierto takana päin edellisen raskauden jälkeen. jotenkin vaan alkanut mietityttään et ehkä sittenkin teen sen raskaustestin, vaikkei sais elää toivossa kun melko varmasti pettyy sitten negatiiviseen testiin. eilen jo lähdin ostamaan testiä mut ei ollut apteekki enää auki. tehtiin tytön ekasta vuodesta sellanen diashow ja tuli ihan tippalinssiin kun katottiin miehen kanssa se kun saatiin valmiiksi, ihana tyttö<3 onhan nää lapsoset jo melkoisia taaperoita!

miten ja missä vaiheessa kerroitte tai kerrotte raskauksistanne sukulaisille ja kavereille? me ollaan mietitty ettei  kerrottais niin aikaisin kun viimeksi, saatetaan odottaa pitkäänkin(siis jos ylipäätänsä tuun raskaaksi lähiaikoina:) mahtavaa kun lunta satanut kovaa kyytiä ja maa valkoisena, kohta pääsee pulkkailemaan!
 
Positiivisen testin jälkeen kerrottiin ihan vaan omille perheillemme ja sit kerroin parhaalle kaverilleni.En edellisessäkään raskaudessa uskaltanut laajalti kertoa koska pelkäsin että mitäs sit jos jotakin käy.Mä kävin r-kioskilt ostaas silloin mun raskaustestin ku huomasin apteekin olevan kii.Ja menkat vaan kaks päivää myöhäs mut olo oli jotenki semmonen kummallinen että vois olla raskaana.Tein sit alkujaan pari testii ja sit viel apteekin testin kolmanneks ku en meinan uskoo :) Mies aina naureskeli mulle kaupas et ostetaaks viel neljäs testi.. :)
Huomen olis sit taas neuvola..viimeks oli proteiini virtsas yhel plussal mut ei kuulemma mitään hälyttävää.
Mä tääl odottelen kovin että satais lunta niin hommais sit Ninnille vauvapulkan ja päästäis pulkkailee.Aina kun lumisateit on luvattu niin eikhän sit sada vaan loskaa taikka vettä :(
Miehenkaa meil meni perjantain sukset ristiin tän tulevan lapsen nimen suhteen.Kun ois kaks toista nimee sille ollu tulos mut ei vaan jotenkin korvis kuulostan hyvälle.Ja ajattelin sitte ku mies tahtoo pojan nimen rimmaavan hänen nimenkaa ja hänen sukunimi tulee tietty muksulle ni oisin sit halun mun suvus periytyvän nimen siihe toiseks nimeks.Taitaa mennä sit kaikki nimet uusiks.
 
Kylläpäs tänne oliki tullu tekstiä. En oo pitkiin aikoihin päässy ite kirjotteleen, jostain syystä vain ei oo antanu kirjautua sisään. Nyt vihdoin pääsin :) ja mistähän sitä alottas.. huh.. :D
Meillä vietettiin Benjaminin 1v synttäreitä hyvin pienesti minun tilanteesta johtuen. Olin sinä viikkona (2vkoa sitten) ma-ti yön sairaalassa koska vauva meinas syntyä. Viikkoja tuolloin oli siis 35+0 ja ois ollu liika aikasta pikkusen putkahtaa tähän maailmaan. Mulla supisteli ja oli synnytyspolttojaki n.12h ajan ja paikat alko avautua jne. Osastolla sit sain jotain lääkettä niihin supistuksiin ja runsaan nesteytyksen suonensisäisesti niin rauhottuvat sit supistukset sillä keinoin. Onneksi. Tästä syystä jäi sit kunnon synttärikakut leipomatta ym.koska piti olla lähestulkoon vuodelevossa se viikko. Harmittaa, mutta eipä sille mitään voi enään.. Mutta kivoja lahjoja poika sai mummulta ja papalta ja kummitätiltä. :)
Mies työttömänä tällähetkellä, ja voisko sanoa että onneksi. En mä todellakaan jaksais enää jos se ois vielä esim armeijassa! Hui, kamala edes ajatella..Eihän tämä taloudellinen tilanne oo mikään häävi, mut onneks tulee kohta veronpalautusrahat. :)
Benjamin oppi 1v synttäripäivänä ottaan ekat askeleet ilman tukea. Nyt pieni mies ottaa n. 5askelta ennenkuin huomaa että hei minähän kävelen, ja istahtaa maahan ja alkaa taputtaan käsiä :) Veikeän näköinen ku pienet nököhampaat vain pilkistää suusta :D
Uus ilmiö tullu hälle, nimittäin, PUREMINEN! Onko muilla tätä? B tykkäis aina purra mun varpaita, mahaa, olkapäitä ja ihan mitä vain pystyy puremaan. Sitten kun kieltää, alkaa vain nauramaan!
Joko moni taapero juo pelkästään normaalia maitoa? Meillä menee edelleen vain korviketta. Oon kokeillu tavallista kevytmaitoa ihan pikkusen tuttelin seassa,mutta heti tuli mahavaivoja, kakka löysälle ja posket helahti ihan punaiseksi. Sit otin kokeilulle luomu maidon, sama homma. Noh,sit aattelin et kokeillaans laktoositonta maitojuomaa, niin posket punoittaa jälleen ja illalla kiemurteli ja itkeskeli sängyssä niin kauan kunnes sai kunnon pierut aikaan ja sit helpotti.. oiskohan maitoallergia kenties. Harmi,koska ois kiva jo päästä noista korvikkeista.
Vihdoin poika suostunu ottamaan ruokailujen yhteydessä nokkamotista välillä maitoa. Joskus hörppäämälläkin onnistuu,mut yleensä nokkiksesta. Mutta ei vielä juo tarpeeksi sillä lailla, niin pitäny sit pullosta antaa loput. Minkähän verran maitoa pitäs saada tän ikäiselle menemään per ruokailu??
Noista kaupan pilteistä onneksi on jo pikkuhiljaa siirrytty kotiruokaan. Kovasti tykkää kyllä syödä esim perunaa ja jauhelihakastiketta. Jonku verran on tullu annettua herkkuja, esim piparia tms. Ei voi olla antamatta ku toinen huutaa naama punasena ja kerjää jos itte kahvittelun lomassa syö jotain kahvileipää..
Tosta kiukuttelusta syömisen aikana, niin sitä on täälläkin! Melkein joka kerta. Välillä niin kyllästyttää alkaa syömis puuhiin ku tietää mitä on tulossa. Huutoa, kiukuttelua, vaatimista, ruoan heittelyä pitkin poikin,lusikan hakkaamista pöytään ja kieltäytymistä syömisestä. Varsinki jos ite yritän syödä samaan aikaan, niin ei varmasti suostu syömään koska pitäs saada siitä äitin lautaselta ruokaa. Ei auta vaikka on oma lusikka hällä kädessä ja sais "syödä itte" omalta lautaselta. Eli meillä ruokailuhetket on välillä varsin mielenkiintoisia.
Missä iässä voi ruveta antaan esim riisimuroja? Meinaa jo ideat loppua välipalojen suhteen. Nyt meillä otettu käyttöön alpro soya jogurtit joista tykkää kyllä sekä Banaani, leipä jne menee kans välipaloina hyvin. Vielä kuitenkin pitää kaapissa olla sitä hedelmäsosetta tai muuta hedelmäpilttiä...
Mitäköhän muuta, ei enään ajatus luista. Vaikka kuin paljon vois kirjotella ku vihdoin pääsin sisään :)
Tullu nyt vaan omaa napaa, ei enää muista kenelle kaikille piti kommentoida ja mitä.
Tukalat on jo oltavat tällä mammalla. tänään pyörähti käyntiin rv37+0 ja olo on mitä kamalin. Issias on niin jumissa, että en voi käydä enää kaupassa, en lenkeillä, eikä voi kotitöitä tehä ku max 10min seisaalleen. Muuten lähtee jalka alta. Eli aika ykstoikkosta on välillä tää elämä täällä neljänseinän sisällä. Nyt kun vauva sais jo syntyä, niin hän on päättänyt sitkeästi vielä köllötellä massussa. Varmaan otti nokkiinsa kun ei annettu syntyä etuajassa pari viikkoa sitten :D
Mitenkäs teijän joulusuunnitelmat? Meillä varmaan menee joulu kotosalla ihan tämän oman pienen perheen kesken. Muovikuusi ja jouluruokaa ja herkkuja. Joulupukkiki aiko tulla jakamaan lahjat tänne meidän kotiin, ellei käydä sit mummulassa tossa nurkan takana. Kaikki riippuu nyt tästä vauvasta että millon päättää syntyä ja minkä ikäinen hän on sitten jouluna että vihtiikö lähtä mihinkään kulettaan. Ja pakkasetki vaikuttaa aika pitkälle siihen.. mutta ihan kiva olla ensimmäistä kertaa joulu ihan omassa kodissa keskenämme :)
Joululahjat tilattiin anttilasta netin kautta,koska ei voi tietää pääsenkö minä ollenkaan jouluostoksille. Kummilapsille ja Benjaminille tilattiin jo lahjat :)
Noh, jos en itte pääse niin pitää pistää sitten sisko ostoksille ja keksiä etukäteen mitä vois miehelle ostaa :)
 
No tulipas juttua Melelalta :) Kiva kun vielä jotkut kirjoittelevat tännekin. Vitsit et on hyvä muisti..en enää taas muista mitä kaikkea piti kommentoida..

Mul on kans kummissakin käsissä hirveät mustelmat puremista! Autto kun kerran karjuin niin kovaa "EI SAA PURRA", et poika raukka itki jonkun aikaa. Mut oikeesti ei voi purra niin kovaa et melkein veri lentää..

tänään oli kaverin 2kk ikäinen tyttö hoidossa..Hän oli sellainen tapaus, et piti pitää aika paljon sylissä, muuten itkeskeli..oli kyl aika show kun kummallekin tuli nälkä yhtäaikaa..onneksi meidän poika osaa syödä nykyään sormiruokaa niin annoin sille äkkiä vaan makaronilaatikon eteen ja sain annettua vauvalle maitoa.. Huh huh, jos meidän poika olisi kova olemaan sylissä, niin 2 lasta olisi kyllä noin pienellä ikäerolla mulle liikaa. Nostan kyllä hattua teille, joilla tulee pienet ikäerot lapsille. No meillähän on kyllä yritystä tässä myös. Odottelen menkkoja tässä tai paremminkin toivon ettei ne ala.. Mut johan sitä tulis sit 1v9kk silti ikäeroa, mut uhma on varmaan aika inhottava aika kans..kuulemma siis..


 
Ihanaa kyl kun täälläkin viel elämää :) Ite käyn monta kertaa päiväs pikasee vilasemas että onk tääl palstal tapahtun mitään :) Tääl ei edelleenkään oo kuin ne 2 hammast vaikkakin ikenet jonkin verran turvonneet ja neiti kuolaa paljon.Viime viikolla oli myös yhtenä päivänä pientä lämpöä...johtui sit vissiin hampaista.Oli niin outoa kun neiti vaan nukkui ja ite ei sit osan tehä mitään.Tääl kyl kovin Ninni on yrittän purra jos on kokeillut sen suuta/ikenii.Ja saattaa yhtäkkii ottaa sormest kii ja käydä puree.Viel se pureminen kyl naurattaa ku ei tunnu miltään :)
Tääl ollaa koko aika melkein menty ryömien eteepäin mut tänään neiti keksi sit miten pääsee toden teol kovaa eteepäin ja johan läks kamalaa vauhtii konttaa.Hyvä ku itte enää peräs pysyy :s Tukee vasten tääl viel seisoskellaan ja siirrytään paikast toiseen mut viel ei oo yrittän ilman tukee neiti kävellä.Tänä aamun ku neuvolas kävin ja Ninnin otin mukaan ni kesti taas kamalan kauan pukeminen..sitä mukaa mitä vaatetta sai päälle ni sitä mukaa sit läks pois.Ja tasan klo.8 oltiin sit siel neuvolas.Tiukille meni.Enää 1 neuvola ja sit sen jälkeen heti synnytystapa arvio. Jännittää tosi paljon että mitä sieltä sit selviää.Niin toivon että tää toinen syntyy normaalist eikä tarttis enää mitään sektioo.Iltasin on selkä äärettömän kipeä ja veto pois kun Ninninkaa on niin kova meno ja vaunulenkit viel siihen päälle.On tullut tavaksi käydä päivittäin lenkillä..tekee niin rentouttavan olon itelle ja Ninnikin tykkää.Ja lenkit jatkuu siihen saakka ku kykenee :)
 
Huh täällä on ny meno semmosta, ettei tartte netissä lorvia silloin ku on poika hereillä. Semmonen meuhkaaja tullu tuosta ettei tosikaan. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat pitäs saaha tehä ja helvetin huuto ku ei saa periksi.
 Sitte vielä alko kiikkumisen muutama päivä sitte ja pää eellä tullaan sitte alas.. Mustelmia otsa täynnä. Koko ajan pitää vahtia ja sittekki ehtii joka paikkaan. Ja ku kieltää niin yltyy vaan touhut. Ei oo auttanu muu ko vaan olla lähettyvillä koko ajan ja vaan seurata menoa..
Joo joillekki tulee lapsia jotka nukkuu hyvin ja leikkivät rauhassa ja eivät kiiku. No eipä sattunu meille semmosta tapausta!
Niin ja vielä tässä kaupan päälle on muutto käynnissä, jeeeee. Ihana on päästä 30 neliöä isompaan asuntoon. Jospa tuo alkais sitte nukkumaan paremmin ku laittaa omaan huoneeseen nukkumaan.
Nyt voin sanoa, etten erityisesti nauti olostani, mutta minkäs teet. Ja mie en kyllä pärjäis kahen pienen kans ku on kädet niin täynnä tuon yhenki kanssa.
 

Vitsukka joko oot testannut ?  Me kerrottiin viimeks kavereille joskus viikolla 9 ku oltiin pippaloissa ja olishan ne arvanneet sen sielä kumminkin.. Nyt ei olla kerrottu muille ku niille jotka on ollut mun sairaalakäyntien takia lapsenvahtina. Tosin tähän joukkoon kuuluukin sitten mun kaksi parasta ystävää ja äiti ja sisko ja anoppi :D 

Melela meillä oli kans jossain vaiheessa tota puremista mutta meni onneks aika nopeesti ohi kun joka kerta napakasti kielsin. Normaalia maitoa meillä ei juoda allergian takia, mutta voitas siirtyä kai kauramaitoon mutta siitä tuntuu ruuassakin tulevan vähän mahakipua.. Pitäs varmaan soitella sille allergialääkärille ja kysellä mitä pitäs tehdä. Kaksi vuotiaaksi meillä on resepti korvikkeeseen.Mun käsittääkseni puoli litraa olis päivälle sopiva maitomäärä ja siihen lasketaan mukaan viilit ja muut maitotuotteet.

Meillä maitoo menee vaan 4dl päivässä ja pitäs aloittaa kalkin antaminen. 

Riisimuroja voi jo antaa, tosin niissähän on aika paljon sokeria... 

Me syödään välipalana välillä pittiä, sitten leipää aina lisänä, kiisseliä oon tehnyt, banaani-mustikka-mansikka-mössöä, kiiviä, vesimelonia, hmmmm.....mitäs muuta... Voihan sitä syödä esim vispipuuroa.. Karjalanpiirakkaa.. Ai niin, joku TalkMuro on sellanen missä ei kuulemma ole sokeria tms.. 

Meillä oli tänään 1vee neuvola. Saatiin vain yksi rokotus, koska neiti on nuhainen... Tuhkarokko siirtyi sinne 1v3kk neuvolaan. Mitat on nyt 72cm ja 8800g eli pikkusena mennään. Luulin että olis kasvanut enempi. Sopusuhtaiseksi sanoi vaikka tuota leukaa ja masua onkin :) 

Itellä eka neuvola ens viikolla ja samoin olis ultra. Mulla on nyt ollut joka päivä huono olo, onneks en oo kuitenkaan oksennellut...yök... Ja väsymys on tullut taas... Ja mahaa turvottaa niin kuin ois pitemmälläkin jo raskaus :D Nyt ei onneks oo ollut vuotoja ja oon pystyny oleen stressaamatta. Silti vähän jo jännityksellä odotan sitä ultraa :) Käyn siis taas sielä koska ne seuraa tässä alussa aika tarkkaan ja katotaan miten lääkitykset lopetellaan. Eli kaks ultraa ja sit seuraava on nt-ultra varmaan joskus joulun alla :) 

 
Meillä neiti on hurjan rakastunut jogurtteihin joten niitä ollaan välipalaksi tarjoiltu.Ja leipääkin tykkää syödä :) Varovasti oon normaalia maitoa alkanut tarjoamaan ruoan päälle ja tuntuu hurjasti siitä tykkäävän.Ainakaan vielä ei oo maha sanonut mitään..ja toivottavasti mitään ei tulisikaan.Näyttää normaali maito maistuvan paremmalta kuin tuttelit.
Tänään pelästyin kunnol kun neiti otti ja kiipes kamalaa vauhtii meidän sänkyy ku näki et kissat on siel..ja ei sit kumminkaa menny kissoi katsoo vaan yritti kamalaa vauhtii tulla pää edelt alas.. onneks just kerkes mennä ottaa neidin kiinni.Sitte ku toist kertaa taas yritti sinne kiivetä ni eipäs sit päässykkään.Pitää kumminkin nyt olla hiukka varuillaan jos sattuu sinne taas menemään.
Huomaa taas että naapuri lopettan mökil ajan vieton kun on niin kamalaa menoo alkan seinän toisel puolel olee..viime yön 4 aikaa kamala huuto ja tappelu ja koko viime viikonlopun öisin herättivät kamalal menol.Kuulemma naapuril ois jo kaks varotusta ja ei tarttis ku 1 niin joutus pihalle tosta.Ei oo sanominenkaan auttan joten illal pistellään isännöitsijälle viestii ja katellaan mitä käy.Olis ihan mukavaa kun sais rauhas asustella täs..kuitenkin omistus asunto josta ei ihan helpost muutella paikast toiseen.
 

Melelalta piti kysyä kun tuola toisessa ketjussa sanoit että siirrytte soijamaitoon.. Niin siis ihan kaupan soijamaitoonko? Saitko mitään ohjeita? Mä en oikein tiedä noista kaupan maidoista että miten niitä saa antaa tän ikäisille, niin silläpä vaan kyselen josko oisit saanut ohjeistusta :)

Mä en oo juomaksi antanu ollenkaan, vain ruuassa ja siitäkin on vähän ??? että tuleeko siitä oireita...

Eilisen rokotuksen jäljiltä tänään ollu semmonen kiukkupäivä että huh..... Huutoa parkua ja itkua ja kiukkua... Buranaakin jo annoin muttei ollu kyllä mitään vaikutusta.. Onneks ainakin viime yö meni hyvin, toivottavasti myös tuleva yö. Itellä raskausväsymystä taas....

 
Pitkästä aikaa pääsen tänne kirjoittelee. Tiistaina Aleksilla laitettiin putket korviin ja nyt sitten toivotaan, että saadaan tää tulehduskierre katki. VIimeinen korvatulehdus kesti siis 2kk ja nyt toivottavasti tämä alkaa olemaan ohi. Viime viikonloppuna Aleksi oli myös unikoulussa mummulassa ja hienosti meni. Nyt herätään noin 2 kertaa yössä (entisen 10 kerran sijasta) ja vain tutin laitto riittää (ennen valvottiin pari tuntia). Nyt myös Aleksi herää vasta klo: 6-8 kun ennen herättiin ennen viittä! JOten elämä alkaa voittamaan. On meinaan ollut tosi raskas syksy olla töissä ja samalla valvoa.
Meillä Aleksilla on jo melkein kaikki hampaat :) Ja se on kyllä näkynyt kuolaamisella ja kiukulla.
Meillä muuten menee kanssa vielä tuota korviketta. En oo uskaltanut antaa maitoa tai soijamaitoa, koska ei olla vielä päästy oikeen selvyyteen tuosta allergian vahvuudesta. En ole ehtinyt edes soittamaan aikaa Aleksille yks vuotis neuvolaan.
Jee, kohta tänne palstalle tulee taas uusia vauvoja! Toivottavasti kaikki menee tulevissa synnytyksissä hyvin ja pääsette nauttimaan taas pikkuvauva ajasta. Nyt en muista mitä piti kommentoida, mutta tulen taas paremmalla ajalla kertomaan kuulumisia. Nyt meineen on sauna-aika. Lapset nukkuu ja kylmä siideri odottaa :). Kolme spinning tuntia takana ja lihakset huutavat hoosiannaa :)
 
Tääl ei onneks tartten tota 1v neuvola aikaa erikseen soitella vaan sain sen silloin ku käytiin 8kk neuvolas.Tänään lähti meilt sitten kummatkin kissat uuteen kotiin.Päätös kissoist luopumiseen oli vaikea mut ei voi minkään.Voi olla että tää eka yö on vaikea nukkuu ku hyvä jos itkemättä pystyy olee kun niin pahalt tuntuu..mut kaipa tää tästä helpottaa.Pääsivät sentään paikkaan jossa aiemmin 1 kissa ja siel ei oo lapsii.ja ihanaa että samaan kotiin pääsivät eikä niit tartten erottaa.Viikonloppuna sit pitäs mennä siskon tytön 1v synttäreitä järkkää elikkäs leipuriavuksi.. ja samal saadaan sit pinnasänky sieltä.Pääsee sit vähän satsaa noihin sisarusrattaisiin kun niin kova oon lenkkeilee että ois mukavaa kun löytäs toimivat..vaikka joutuisikin enempi maksaa. Ja tuntuu kyl nyt joulun alla olevan tosi kamalaa rahanmenoo ku kaikille pitäs lahjaa hommaa yms. menispäs vaan toi joulukuu pikaseen ni sais hengähtää :)
 
onko aleksilla jo kaikki hampaat?! hui! meillei oo kun kaksi. pitänee kohta hommata tekohampaat joululahjaksi kun ei oo vielä puhettakaan seuraavista hampaista.

iines: en oo raskaana:D heh.ihmeoireita, varmaan toivoin raskautta niin kovasti heti ekasta kierrosta! tosin ei kait se ollut edes mahdollista kun en kerta ovuloinutkaan. toiv.kuitenki pian tärppäis:)

osataanko teillä jo syödä lusikalla?
 
Mä ostin kaupasta soijamaitoa ja oon ekan kerran tänään antanu sitä pojalle. Vielä ainakaan ei oo mitään oireita tullu.. saas nähä miten yöllä sitten..
Benjaminilla taas ääni kähiänä ja näyttää että flunssa iskemässä jälleen! Mä en oikeesti jaksa enää tuota sairastelua!! Huokauksien huokaus. Ja vieläku vauvan on tarkotus ruveta syntyyn nyt 2 päivän päästä nii  ois ihan kiva jos benjamin ois terveenä eikä tartuttais nuhaa heti pikkuveljeensä. voi voi..
Oon kyllä ihan loppu jo. En saa öitä nukuttua, päivisin en saa myöskään nukuttua ku on niin tuhannen levottomat jalat ja on loppunu magnesium enkä sitä tähän hätään enää saa.
 

Voi nyyh ja sniif... täälä on alkanu herkkistely :D Pillahdan itkuun ihan pienemmästäkin asiasta :D Onneks pystyn vielä jotenkuten hillitteen itteeni mutta ei oo kivaa :D

Vitsukalle peukut pystyssä että pian tärppäisi ;) 

Ja melelalla on kohta vauva :) Onks teillä millaset vaunut? Me saadaan mun kaverilta phil&teds vai mikä se merkki ny olikaan....niin sellaset missä menevät peräkkäin ja saa jotenki eri mallisesti aseteltua ne.... En oo ihan selvillä niiistä, pitäs vähän kuukkeloida :D

Nyt on meillä menty kahtena iltana nukkuun aivan älyttömän itkupotkuraivarin kanssa... Ihan hirveetä!! En tiedä mistä johtuu ja mitä pitäis tehdä.... Huutaa vaan hysteerisenä ja nousee pystyyn... Eilen sit lopulta nukahti syliin ja tänään niin että pidin väkisin paikallaan käsillä ja uni vei voiton kesken huutamisen.... :( 

 
iines: kaksosten rattaat on carenan double wawet. käytettynä ostin. ihanan kevyet...
 
Takaisin
Top