Marraskuisten MasuGalleria :)

Mulla pärähti samantien hiiva ku plussasin. Tai jotenki arvasin lisääntyneestä v-vuodosta ja hiivasta et nyt ollaan raskaana, ja plussahan se sit tuli. Meni ohi gefilus tuotteilla ja sit apteekin matihappobakteerivalmisteilla. Yritti sit uusiks tulla kuukauden päästä, mut samalla hommalla meni pois ja nyt ei oo onneks tarvinnu kärsiä :)
 
En oo vielä löytäny raskausarpia, mut jos rasvailu unohtuu niin tulee aivan käsittämätön kutina ja punoitus. Alkuun rasvailin ihan sen takia ettei arpia tulis niin helposti, mut nykysin ihan ton kutinan takia. Ei ne arvet enää stressaa, tulee jos on tullakseen. Myöskään hiivaa ei oo ollu. Tosin joudun syömään koko ajan noita gefilus-tabletteja, muuten tulee huono olo :/ Välillä kun yritän olla ilman niin viikon päästä maha on ihan sekasin ja kuvottava olo kokoaikaista. Onko monelle tullu suonikohjuja? Itellä ei oo ja kyselin siskolta sekä äitiltä, niin kummallakaan ei ole suonikohjut olleet riesana. Yöllä vaan ongelmana on jalkojen särky ja levottomat jalat. En oikein tiedä mikä auttais :( Pitää kysyä neuvolasta, venyttely, jalkojen kohoasento tai vedenjuonnista ei ainakaan oo yhtään apua.
 
Mulla ei levottomiin jalkoihin välillä auta mikään. Nyt on onneksi (*kopkop) pysynyt poissa tai lähes poissa useita viikkoja, toukokuussa oli pahimmillaan. Oli kyllä oikeasti tuskaa, kun ei saanut nukuttua ja vaivasi päivälläkin, jos istui tms. Levottomiin jalkoihinhan ei ole varsinaista hoitoa, toki kaikennäköisiä kikkakolmosia yms on, jos itsellä toimii. Mulla tädillä on välistä aika "pahat" levottomat jalat, taitaa mulle tulla sukurasitteena tuota muutenkin. Siltä oon saanu aika paljon kaikennäköistä artikkeli yms tutkimustietoa noista. Kofeiini ja sakariini voi laukaista tai pahentaa oireita, joten jos niitä käytät, niin suosittelen vähentämistä.
 
Kävin tänää kaupassa ja takanani oli jonossa pieni tyttö isänsä kanssa ja sivusilmäl huomasin kuinka se tuijotti mun mahaa sillai emoticon ja käänty isäänsä päi ja kuiskas "miks tolla on noi iso maha?" ja isä kuiskas takasi että "sillä on siellä vauva kasvamassa" ja sitte se tyttö oli viel enemmä emoticon  ja otti mua hihast kii ja kysy saako koskee emoticon  ja sitte se koski ja totes et ihan kiinteä maha mulla ettei se läskiä ainakaa oo. Sitte naurahin ja lähin kotia kohti. Isä naama punasen koitti hymyillä siinä mulle anteeks pyytävästi. Aika hauska
 

Vihdoin onnistuin saamaan sen kuvan tänne. Kiitos Ninqyo avusta :) Joka viikko ollaan otettu kuva uudesta mahasta viikosta 17 alkaen ja aina pitää olla lunttilappu kädessä, niin muistaa missä mennään.
 
Ohho tulikoha vähä turhan pieneks toi kuva? :P No kylhän siitä näkyy et kasvannu on
 
Kokeilkaapas levottomiin jalkoihin magnesiumia. Voipi olla, että helpottaa!
Jaoliko Ddrps, jolla iskias vaivaa niin venytyss voi tehdä hyvää siis ei sellainen venytys joka tekee kipeää vaan ns. hellä. Esim jos on vasen puoli niin otat sen ja venytät eteenpäin lattialla ja toinen jalka koukussa ja sitten vaihdat jalkoja. Venytät siis koukku jalalla ja suoralla kumpaakin. Ikään kuin kallistaisit eteenpäin. Tais olla huono selitys..
 
ei oo viel arpia *koputtaa puuta* 26+0 huomenna ja sit pitäski laittaa päivityskuvaa, mun kadonnu maha tuli kun tuli takasinkin.. oli matkalainen kääntynyt perätilasta oikeinpäin, loppu samalla myös kokoajan piinannut ylävatsakipu :) Tänää Tunsin vasta ekan potkuun käteen, mut tunsimpa vihdoin.. oikein mojova potkasu <3
 
Oon kokeillu tuota kylmägeeliä ja auttaa ajoittain. Jos on todella levotonta ei sekään auta vaikka saatan rasvailla keskellä yötäkin uudemman kerran. Mulla oli jo ennen raskautta noita oireita ja nyt ne on pahentuneet :/ Silloin söin myös kuurin magnesiumia, mut siitäkään ei ihan hirveetä hyötyä ollu. Tosin ei siitä varmaan haittaakaan olisi, niin vois vaikka käydä ostamassa purkillisen niitä. Kahvia tulee juotua pari kuppia päivässä, mut ihan hyvin voisin sen lopettaakin. Täytyy ruveta juomaan kofeiinitonta teetä jos siitä vaikka löytys helpotusta vaivaan :-)
 
Onnekas10 kiitti vinkkeistä, täytyypä kokeilla tuollei.. oon pakaroit venytelly, mut aika kovasti, siis et käy vähä kipeetä, mut oon huomannu sen huonoks ideaks :D pahenee se noidannuolimainen isku sit ku nousee ja yrittää kävellä.. lonkankoukistajien ja takareisien kevyestä venyttämisestä on ollu vähä hyötyä, mut silti se kipu palaa jonkun ajan kuluttua venyttelyistä...
 
teillä on kaikilla niin pienet mahat  mun omaan verrattuna :O vois luulla että itellä olis viikkoja enempikin mutta kun ei eli nyt siin Rv24+5 ja mahan ympärysmitta on jo 102cm
 
 
Mukavia masukuvia teillä :)
Itsellä on kuin nahkainen jalkapallo tuossa edessä ja aikas pieni niin kasvua odotellessa. Kyllä se minullakin kasvaa kun vauhtiin ja loppuvaiheeseen pääsee.
Pitäsi itsekin muistaa ottaa kuvia kun tässä raskaudessa olen ottanut todella vähän edelliseen verrattuna. Silloin otin joka viikko.
 
päälle viikko niin mulla alkaa jo vika kolmannes, hui! :O kukaan ulkopuolinen ei oo vielä mtn sanonu tai kysyny ku näytän lähinnä lihonneelta :D kaverin mutsi kysy että onko mulla millon ultrat tulossa.. oli sillä ilmettä ku sanoin et on ne molemmat ollu jo aikoja sitten että viikolla 27 mennään jo :DD
 
Mie jo elän viimestä kolmannesta, nimittäin Vau:n kirjan mukaan son tällä viikolla alkanu :D
 
Takaisin
Top