Marraskuinen 2012

Oi ja voi, vihdoinkin vauvauutisia! Hattaraiset onnittelut Ampulle hyvin sujuneesta synnytyksestä ja koko perheelle uudesta tulokkaasta! Eihän pieni mies ollutkaan sitten ihan pieni. ;-)

Minä sain viikonloppuna ystävältäni vauvauutisia - siis että vauva on tulossa. Oltiin yhtä aikaa synnärillä, hän ensimmäistään ja minä poikaa puskemassa. Ihana huomata, kun ihmiset ympärillä perheellistyvät. Ensi viikonloppuna olisi tiedossa reissu serkun kaksostyttöjä katsomaan, joten sormet ja varpaat ristiin, että vauvakuume ei iske.

Kuumeesta puheen ollen, oltiin la-su pikkujoulua viettämässä ja puolet mukana porukasta on nyt mahataudissa! Mies oksensi koko viime yön. Toivon vaan, että lapsiin ei olisi tarttunut. Parin päivän sisällä se nyt viimeistään nähdään. :-(
 
Ja sitten!!!! Täällä kylillä jullää VESIROKKO! Koitan pitää Venlaa karanteenissa, ettei ihan syntymäpäivänään tarvitse sairastaa.... vielä kaksi viikkoa..... saa nähä pysyykö loitolla!!!!
Sitte ei haitta vaik ennen joulua sen saisikin. Pitäisihän se sairastaa pois ja mieluummin talvella kuin kesällä...
Ja meillä olisi vielä se teatterin ensiiltakin juuri tässä käsillä, että en halua mitään tauteja juuri nyt...........

AMPUN synnytys on sittenm juuri kuin suoraan iloisten synnytysten käsikirjasta! Mahtavaa! Täällä asti saatoin kokea samaa tunnelmaa ja ne synärin tuoksut tulee aina elävänä mieleen...

Mites TE "uudet" odottjat SANNA ja AILIME???? vieläkö Sanna ilahduttaa perhettään yökkimällä??? Ja AILIME? Oletteko kertoneet pojille tai sukulaisille????

Kuulumisia odotellessa!!!

 
Voihan taudit... nyt tuntuu olevan yhtä ja toista jos joka puolella! Toivottavast siis hennasin pesue ja Venla säästyy toivomattomilta pöpöiltä.
Mä taas oikeastaan haluisin just nyt Joonalle vesirokon... ehtis sairastaa sen rauhassa ennen vauvan tuloa, koska sit taas alle yks vuotiaalle en sitä haluais. Noh, katsellaan, mistä lähdetään sitä hakemalla hakemaan ;) (Te voisitte maarinen sen sieltä lähettää esim. meille tänne, jos ette ite taho?)

Mulla on yrjöilyt oikeastaan rauhoittuneet nyt. Vielä etoo ja yököttää, mutta pari päivää oli jo tossa välissä ihan tosi hyvä olo! Työkaverit perjantaina kilpaa ihastelivat (toisistaan tietämättömänä) että kuinka mä hehkun raskautta! Luonnollisestihan itsestä ei ollenkaan tuntunut yhtään siltä, vaikka olikin sellanen energinen ja hyvä fiilis :)

Joona tietää vauvasta ja voi miten se onkaan siitä ylpeä! Ja osa lähisuvusta tietää, kaikille kerrottais, kunhan vaan kasvokkain ehtis tavata. Ei sitä oikeen viitti puhelimitse tällaista pöläyttää ;) Sunnuntaina ollaan menossa mun mummille ja ainakin mun veli on tulossa, joten eiköhän se oo silloin kerrottava. Torstaina on jo toinen ultrakin, eli saa taas varmuutta sille, että siellä se vauva turvassa kasvaa ja kehittyy :) Enkä voi kyllä olla ajattelematta sitäkään, että Joonastahan nimenomaan 12. viikolla saatiin tietää sukupuolikin, kun herra Apina oli sitä mieltä, että ainoastaan sitä osuutta itsestään saapi katella :D

Melkein jo väittäisin myös liikkeitä tuntevani! En potkuja, mutta jotain muuta... eikä ne ees tunnu niiltä haamupotkuilta, mistä oon kärsinyt säännöllisen epäsäännöllisesti Joonan syntymän jälkeen. Facebookissa on muut kanssaodottajat jakaneet nyt kuvia vatsoitaan, ja hirmu millasia kumpuja niillä onkaan! Onneks itellä on tota rasvakudosta sen verran paljon eessä, että mahan piilottelu ei tuota mitään ongelmaa ;) Illalla tosin selälleen maatessa sen jo vauvakummuks vois tunnistaa - tai ainakin kädellä tuntea!

Ja sitten... oon täysin taas vaunuhuumassa! Tiedän haluavani Teutoniat, ja ensin meinasin kuolla järkytyksestä, kun ei enää löytynyt Teutonian sivuilta mallia "Mistral P", vaan oli pelkkiä sportti-mistraleita, missä on ne kömpelöt pikkupyörät... Ja Prestige, joka ois toinen mallivaihtoehto, niin ensin näytti, että siihen saa ainoastaan kovia kumipyöriä, ja mä haluan ne ilmakumiset. Yksien itkupotkuraivareiden jälkeen kuitenkin tajusin, että saahan ne renkaat vaihdettua! Viikonlopun vietinkin katsellen sekä uusia että käytettyjä... Ai mitenniin oon ajoissa? Samoin tein päätöksen sijoittaa Manducaan (ja jos joku tän lukevista tietää omissa nurkissaan olevan kyseinen kapistus ylimääräisenä, niin saapi huikata! Ostan mieluusti pois sopuhintaan! ;))

Siinä sitä oli sitten vauvapalstajuttua ihan rivitolkulla :P Pian pitäis alkaa iltahommiin, vaikka ite oisin jo aiiiivan valmis nukkumasan kaveriksi!
 
Moi!

Pikahuikkaukset ennen gradun kimppuun sukeltamista. 

Asunnon tiimoilta ei oikeastaan mitään uutisia vielä. Ollaan siis jo laitettu kaksi tarjousta. Eka ei mennyt edes harkintaan, ja toisen jälkeen tuli älyttömän suuri vastatarjous. Tänään laitetaan uusi tarjous, ja olettaen että vastatarjous on yhtä naurettava kuin edellinen, niin laitetaan vielä yksi lopullinen tarjous. Jos se sitten ei mene läpi, niin pitää alkaa katselemaan toisia asuntoja. Mutta vielä peukut pystyssä, pliis! :D

Ultraan pääsen vihdoin huomenna, julmetun myöhään! Viikkoja nyt n. 10+1, jos siellä siis elämää on. Raskausoireita ei ole oikeastaan enää yhtään. Mitään hankintoja en ole siis uskaltanut edes ajatella vielä.. (Tosin, jos niitä Manducoja ois kaksin kappalein tarjolla, niin mulle ja! ;) ) Ja siis Benjille tai muillekaan sukulaisille ei olla kerrottu, tosiaan haluan odottaa siihen ultraan eka. Vähän jännittää ja pelottaa...

Maarinen, toivottavasti vältytte nyt vielä sitten vesirokolta! Ja samoin tosiaan Hennas, mitenkäs on mennyt?

No niin, sori, kauheesti omaa napaa!  Äkkiä hommiin!
 
Ultrassa käyty, ja siellä se vauva kölli! Viikkoja ultran mukaan 10+1, eli vaan parilla päivällä heitti omista laskuista nuo viikot. Sydän jumpsutteli vahvan kuuloisena, ja kuperkeikkakin nähtiin. :) 

Säikähdin aluksi, kun näkyi vaan pelkkää mustaa, mutta mulla olikin rakko vaan niin täynnä, että se näkyi siinä etualalla. :D
 
Jeeee! Näitä Ailimen uutisia mä tulinki vaan tänne väijyy! :)

Laita viestii, jos haluut et lisään sut sinne kesäkuisten fb-ryhmään :)

Meilläkin ultra huomenna, ja jos en jo aiemmin pohdiskellut, että toivottavasti kaikki on ok, niin kyllä nyt tää oireeton olo saa mut ainakin epäröimään! :O Vaikka kaiken järjen mukaan kaiken pitäis olla ok, kun kertaalleen on sykkivä sydän nähty, ei oo ollu mitään kovia kipuja eikä vuotoja...
 
Joo hei lisää vaan! :) 

Niin, ja siis mä myös jännittelin tuota ultraa kauheasti, kun kaikki oireet ovat hävinneet. Ei etovaa oloa, eikä tissitkään ole oikeastaan enää yhtään kipeät. Mutta nyt tästäkin asiasta saa sitten vaan olla iloinen. Paitsi niin, tänään on kyllä närästänyt ihan hirveesti, kävin jo hamstraamassa kaapin täyteen Rennietä... Tsemppailen sun huomista ultraa sitten täällä myös. :)

Benjille ei olla vielä kerrottu, just kun se kuitenkin käy hölöttämässä uutiset sitten kaikille. :D
 
En sit eilen näemmä ehtinyt tänne kertomaan, että meidän Mini oli erittäin elossa :D
Samperi soikoon, ei meinattu kuvaa saada, kun kaveri pyöri akselinsa ympäri ja kädet ja jalat viuhtoi. Niin eri kaliiberia kun Joona, jota joutui ultrissa aina herättelemään kesken kaiken :D

Nyt pääsen tekee tickerin! La 16.6. <3
 
Jee, se toimii! Ja voi miten ihanalta se näyttää, kattokaa nyt!

MEILLE TULEE KESÄVAUVA!!!!!

Aaaaaaaaaa, pimahdan onnesta! <3
 
Pakko tulla hehkuttamaan tänne: meidän tarjous meni läpi!! Meistäkin tulee asuntovelallisia, jee!!!
 
Oi onnea Amppu <3 ja koko perhe. Olipa hieno loppu kurjalle loppuodotukselle :) Ihanaa vauva-arkea jälleen teidän kotiin tiedossa. Halaukset <3

ja voi että, ultrakuulumisetkin vielä. Vauvapalsta on vauhdissa taas! Sannalle tiedossa vauhdikas vauva näemmä.

Vesirokko, hui! Meillä kun ei ole isoja tauteja sairastettu, niin jännittää koska niitä alkaa tulla ovista ja ikkunoista. Valo näet aloitti tänään ihan oikeasti päiväkotiarjen! Minä nyyhkin vasta ovensuussa poistuessani. Vanhempi täti taputteli selkääni kun sanoin Valolle heipat, taisi kokemuksesta tietää miten iso asia se meille äideille on :) Minä jatkan vielä 19. päivään asti iltavuorossa (sitten on joulutauko), eli haen Valon aikaisemmin kotiin että ehdin nähdä, ja vuodenvaihteen jälkeen päivävuoroon (kerta viikkoon illassa) ja helmikuusta viimeistään pelkkää päivää.
Pakko sanoa, että tekee meille kaikille hyvää tämä hoidon aloittaminen. Törmäilemme ja kiukuttelemme toisillemme kotona kun enempi keskenään olemme olleet. Valo kun vielä on aika kovapäinen ja hänen reagointitapansa on edelleen kiljuminen ja raivoaminen, jos ei ihan mene kuten HÄN ajatteli. Nyt on kaikilla jotain omaa ja kivaa :)

Onnea asuntovelallisille Ailimen perheessä :D Ihana kuulla että löysitte mieleisenne kodin, johon on hyvä asettua ja antaa perheen rauhassa kasvaa. Onnea uuteen kotiin! millos muutatte? Meniköhän minulta ohi vai kerroitko sitä..

Arki tuntuu olleen niin täyttä etten tännekään ole muka joutanut, mutta nytpä on päivät vapaata ipanan ollessa tarhassa. Vaikka joulusiivousta tehdä ja lukea oikeaa kirjaa(!)
Nyt on lähdettävä kaupan kautta hakemaan Valo kotiin ja valmistauduttava sitten töihin. Heipat!

Ai niin huikkaneiti ja muut kumppanit :D Lapsilla on loistavia muunnelmia.
 
Ihanan lämpöiset onnittelut Ampulle pienestä pojasta!! (oivoi, muistelee vauvantuoksua..)

Ja hienoa että Sannalla ja Ailimella oli ultrissa kaikki mallillaan! :)) Eipä teillä näissä toisissakaan tulokkaissa oo paljoa eroa lasketuissa ajoissa :D

Meillä oli loppukesästä vesirokko, onneksi sekii on siis sairastettu!

Ainii ja Ailimella oli vielä talokaupat tehty! Mahtavaa :) Oma koti on oma koti!

Olipa meillä tänää oikeen Veetin neuvolakin! Neuvolakortissa lukee että Sopivasti omatoiminen :D Kaippa tuo kaikki osas mitä pitikii. 18,5kg ja 98,5cm kultaa kainalossa!

Ja eikä tästä nyt sitte tän pidempää tarinaa saanukkaa! Mukamas tulin tähä sopivasti ku Ilona oli päiväunilla ja se heräskii..pöh.. täytyy rientää kakkavaipan perään.
 
Oijjoi Ailime, teillähän on mahtavaa ooteltavaa tässä sitten jo ennen bebee! Jee! Tosiaan, milloinkas sitten muutto koittaa?

Neuvolakuulumisia alkaa tulla, mulla on perjantaina oma neuvola. Voin kertoa, että pituus pysyny samana ja paino viime neuvolasta -4kg ;)
Muistaisinkohan samalla varailla Joonalle oman neuvolan... Mitäs kaikkea kolmevuotiaan pitää osata? Ja millähän tuon Jääräpään saa käskystä mitään tekemään? :D
Onko teillä muilla nyt 3v hammastarkastus? Meillä oli silloin 6kk iässä ja seuraava on tosiaan nyt 3v ikäisenä, juuri tuli muistutus postissa. Isi saa hoitaa!

Vesirokko tosiaan kelpais meille, ja nyt sitä ois parista paikkaa "saatavilla". Katotaan ja kuulustellaan, mä taidan uskaltautua sen tuolle hankkia, jos sopivasti ois nyt tarjolla! :)
 
ONNEA hyvistä massuunkurkistelureissuista Ailimelle ja Sannalle, jes! Homma jatkuu kuten pitää. Painakaa kaaliinne taikasana: SPINAALI ;D Muita ohjeita minulta ei tarvitse kestää :P

Vauva on niin ihana. NIIN ihana. Tuoksuva, ynisevä, lämmin... Katselee minua vastasyntyneen viisailla tuimilla tummilla silmillä. Kuuntelee tarkkaan kun juttelen tai laulan. Minun rakas. <3
Yritän tallentaa joka hetken ja yritän olla ajattelematta sitä tosiasiaa että eihän ne mihinkään juuri tallennu. Huomaan sen siitä kun silittelen vauvan päätä ja mietin että onko muutkin tosiaan olleet näin pieniä, näin ihana pieni pää ja mikä tuoksu! Nyt hän tuli tähän rinnalle, lause loppuun yhdellä kädellä.

Huomenna yritän ottaa joulukorttikuvia laumastani. Olen taikuri jos saan yhdenkin kelpo otoksen näistä kolmesta...
 
Pakko vielä kirjoittaa että meillä on ristiäiset 22.12! Mielestäni ihana ajankohta, helppo koristella vuokraamamme tila kuusella ja kynttilöillä <3 Pappi tulee 10. päivä kylään ja tärisevin käsin pitää laittaa nimi paperiin....... oon vasta 90% varma. Ja poika on kaavaillun nimensä näköinen. Nimi on aivan tavallinen, aina ollut tiedossa aivan normaalina nimenä nostattamatta mitään tunteita. Nyt se kuitenkin yhtäkkiä on suloisin ja tuntuu rakkaalta joten lienee se oikea???
 
Voi Amppu mtä ihanaa vauvahuumaa! <3333 Just tollasia ihania pohdintoja haluun lukea liiiisääää!!

Ja kiitos spinaali-vinkistä, mut mä kyllä aion tatuoida otsaani sanan EPIDURAALI!! :D Se on paras asia, mitä muistan viime synnytyksestä.... tai no okei, tulihan sielt sit toi apinakin ;)

Ja ihana ajankohta ristiäisille! Jännityksellä ootan, että osuuko mun aikoja aikoja sitten antamani nimiehdotus oikeaan ;) Ja tuo tunne, minkä valitsemanne nimi teissä nyt aiheuttaa, niin se todellakin kuulostaa juuri oikealta valinnalta!

Tsemppiä lauman kuvaamiseen. Ei taida olla ykskään teidän ipanoista helpossa iässä kuvata, saati jos ne pitäis kaikki kolme vielä saada onnistuneina samaan kuvaan.... tai sitten kuvaat yksitellen ja photoshoppaat! ;)

PS. Jaiks, tulin raskauden suhteen blogikaapista just äsken! Iik!
 
Takaisin
Top