Mammojen HÄÄPULINA

Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin [:D] -vitsit kun olisin löytänyt tänne jo aiemmin, meillä on häät viikon päästä...

Hääpäivä päätettiin jo 3v sitten ja viimeset puoltoistavuotta ollaan käytetty suunnitteluun ja järkkäämiseen. Me tultiin siihen tulokseen et naimisiin mennään enivei tänä kesänä kun plussa tuli. Meidän rinssille tulee ikää 2kk kun me sanotaan tahdon. Häämatkalle lähdetään varmaan vasta sit joskus myöhemmin, jo senkin takia et miehellä ei pahemmin lomia nyt ole kun vasta sai vakkarin paperit mutta hääyö vietetään kahden, varasin just hääpaketin Hotel Havenista Helsingistä. Siellä sit odottelis ruusunterälehtikylpy, käsintehdyt suklaat ja shampanja [;)]

Monet kyseli sillon kun pojan tulosta kerrottiin et no pidättekö sit samalla ristiäiset ja häät..?! EI...pitäähän pojan saada omat bileet [;)] ja mun mielestä ristiäisiin ei kuulu alkoholi mitä meidän häissä tulee olemaan tarjolla.

Tulossa siis aika tasan 100 hengen häät. Kirkko ja juhlapaikka varattiin vuosi sitten, heti kun kalenteri ylsi näin pitkälle. Kaikki on aikalailla hanskassa tai sit ollaan unohdettu jotain! Jos jotain positiivista ettii niin eipä oo ehtiny häitä stressata kun on pieni nyytti seurana [:)]

Raskauskilot multa lähti viikossa, puvun kävin valitsemassa tammikuussa kun maha ei vielä ihan valtavasti pömpöttänyt ja osui ihan kohdalleen kun kävin ompelusovituksessa pari viikkoa sitten. Lupasivat sen silittää ja ommella olkaimet kiinni. Ja tosiaan...multa ei riittänyt omaa maitoa kuin kuukaudeksi eli korvikkeella mennään. Kampaajalle pitäs mennä huomenissa suunnittelemaan meikki ja hääkampaus, vielä kysymysmerkkinä on huntu...kun perinteiden mukaanhan mä en sitä saisi käyttää, mutta toisaalta kun se huntu olis mun mummon peruja alun perin ja äitilläkin oli kun he meni naimisiin...ikää hunnulla siis yli 50v niin olishan se aika hieno juttu olla mullakin, edes sen vihkimisen...

Ensi viikko on sis ohjelmaa täynnä, kampaajaa, kynsiä, vihkiharjoitukset ja jalkahoito (sain lahjakortin synttärilahjaksi, mikäpä parempi ajankohta käyttää [;)]) ja tietty juhlapaikan laitto. Avaimet saadaan torstaina ja sit pitäs alkaa laittaa paikkoja kuntoon. Kälyni on onneksi noita kukkahommia tehnyt nuorempana niin lupasi tehdä kaikki kukat häihin ja saadaan ne heiltä häälahjana!

Tässä ajatukset kovasti risteilee ja punainen lanka puuttuu! [:D]

Ja kyllä häitä voi alottaa suunnittelemaan jo ihan ajoissa! Mun kokemuksella oli lopulta parempikin et alotin jo sillon ajoissa. Poitsu kun ilmotti ittestään niin oli suurin osa jo hallinnassa tai ainakin mietitty valmiiksi et millasta tulee.

ch, meillä meinas tuleva anoppi sanella ketä mies saa kutsua ja ketä ei...ilmotin miehelle tylysti et me ollaan kutsujina, me maksetaan itse nämä häät, päivä on meidän eli sinähän kutsut just ne ketä SINÄ tahdot. Kun tosiaan miehen ilmeestä näki pettymyksen ku anoppi ilmotti et eihän nyt niitä ja niitä kutsuta...
 
Heipä hei morsmaikut [:)]!
 
Mielenkiinnosta täällä kyselen, mites muilla hääsuunnitelmat ovat edenneet? Meillä on kirkko, juhlapaikka ja valokuvaaja varattu. Anoppini on parturikampaaja, joten hän laittaa hiukseni, eikä näin ollen tarvitse huolehtia siitä puolesta. Meikkiä olen miettiny, että pyytäisinkö ystävääni meikkaamaan, joka on käynyt kosmetologikoulun vai menisinkö ihan ammattilaisen käsittelyyn...  Vinkkejä hyvistä meikkaajista täällä pk-seudulla otetaan kyllä enemmän kuin mielellään vastaan[:)]!! Bändikin ehkä täytyisi kyllä tässä jo varata, mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä. Osaisiko joku suositella siihen jotain?
 
Mukavaa elokuista päivää tulevat rouvat[:D]!
 
 
Heippis!
Suunnitelmat etenee täälläkin :) Kirkko, juhlapaikka ja pitopalvelu varattu. Valokuvaajaa pitäs alkaa miettiä, mutta ollaan niin vähän aikaa asuttu täälläpäin (Päijät-Häme), etten tiedä mikä olis hyvä. Sama homma kampaajan kanssa. Meikin saisin varmaan hyvään kaveri hintaan yheltä työkaverilta jolla on kosmetologin koulutus ja se on meikkejä tehnykin jonkin verran päiväduunin ohessa. Musiikkipuolikin alkaa olla kondiksessa. Yks toinen työkaveri pyörii paljon musiikkipiireissä niin hänen kautta saadaan sitten dj. Mä olisin bändin halunnu, mutta meillä on se verran pieni tila ettei oikein mahdu... Ja dj soittaa sitten just sellasta musiikkia mitä halutaan :) Ei tartte valita vaan yhtä lajia :)

Pitsisiä ja satiinisia päiviä kaikille! Parin kilon päästä voi lähteä jo kattelemaan pukua[:D]
 
Meillä on hääpaikka viittä vaille varattu, ongelmia vaan pukkaa. Pyydettiin tarjous lokakuulle 2011 ja tarjouksessa oli esimerkkipäivä 15.11 ja hinta x euroa. Sitten kun päätettiin varata paikka ja haluttiin päivä 1.10 niin hinta olikin 400e kalliimpi. Nyt tässä sitten väännellään ja käännellään että mitä tehdään, kirkko saatiin jo varattua "etuajassa" 1.10...nooh, tuo suttaantuu kun vaan päiviä vaihdellaan.
 
Tallinnassa kävin muutamassa paikassa pukuja sovittamassa ja vaikka kiloja on vielä 15 kappaletta ylimääräistä niin aivan ihana fiilis tuli!Kyllä se valkoinen puku vaan saa kaikki näyttämään kauniilta[:D]
 
Manin lailla kaipaan hyviä meikkaaja vinkkejä pk-seudulta. Kampaajani suositteli yhtä hääbändiä, mutta en muista ollenkaan nimeä, voin kysästä taas ensi käynnillä ja kertoa sitten mikä poppoo oli kyseessä. 
 
Hellou!!!

Meillä kirkko varattu myöskin, varasin IHANAN tunnelmallisen Sammatin vanhan puukirkon 6.8.2011 <3

Meikkaaja minulla jo on ja voin suositella häntä myös muille!!! PK seudulla työskentelevä tuttuni PINKSU, on MAAILMAN PARAS MASKEERAAJA!!! Hän on ihan mieletön!!!! nettisivut http://www.pinksu.com/v2/index.php
Heti kun hääpäivä oli lyöty lukkoon niin varasin pinksun itelleni[:D] hän on niin kysytty ja kiireinen et kandee olla ajoissa liikkeellä ku varaa meikkiä! Pinksun tekemä meikki kestää itkutkin ja hän voi tulla kotiinkin tekemään jos niin sovitaan!
 
Heipparallaa!

Me päädyttiin pitämään hääjuhla, tasan vuosi vihkimisestä eli 12.3.2011 :) Tiistaina ollaan menossa katsomaan paikkaa, johon varmasti päädytään, jos kuvat yhtään paikasta paikkaansa pitää!!
 
Voipi olla nyt että häät siirtyy tämän tulevan vauvan takia.... Niin me ainaki mietittiiin silloin ku jätettiin ehkäisy et sit jos tulee uus muksu ni siirretään...
Syynä on se että en välttämättä jaksa keväällä kahen pienen lapsen joista toinen vastasyntynyt, järkätä bileitä.. haluan myös olla hyvässä kunnossa häissä ja vauvan olisi määrä syntyä huhtikuussa.. Mut jos esim siirtäis häitä syyskuulle ni vois olla jees.. ja jos en enää täysimetä ni sais hääyönki viettää kaksin. se on mulle tärkeä asia kuitenkin.... Ei se oo hääyö nimittäin jos on pieni nyytti siinä välissä [;)] Nooo mutta katellaan katellaan... heitin idean et jos meniski nytten jo, mut en kyllä halua olla raskaana häissäni.... vaikeeta ;)
Yks vaihtis olis yhdistää häämatka ja häät ja karata parin vuoden päästä ulkomaille! olis ihanaa mennä jossain hawajilla auringonlaskussa naimisiin ja olis vain lähin perhe mukana<3 haaveilua haaveilua....
 
Moikkis!
 
Minto: täällä on vähän samankaltaiset ajatukset noiden häiden / mahdollisen tulevan vauvan suhteen: mäkään en siis haluais olla raskaana häissäni / ihan pienen nyytin kanssa. Eli jos sattuis niin, et tärppäis ennen ens kevättä niin näillä näkymin me kyl siirrettäis sitten ainakin vuodella häitä. Mut sit, ku kutsut on lähteny postiin niin sit kyl varmistettais asia niin, et tääkin mamma voi kuoharilasin (jos toisenkin[8D]) ottaa eli siinä vaiheessa ei nyt sit enää lähdettäis häitä perumaan vaan käytettäis ehkäisyä.
 
Kiitos muuten, Minto, oikein kovasti siitä maskeeraja vinkistä! Mä olinkin käynyt jo sen Pinksun sivuilla ja miettinyt sitä yhtenä vaihtoehtona, hyvä sattuma[:D]!
 
Vihdoin ja viimein saatiin mekin juhlapaikka ja kirkko varattua. 1.10.2011 Temppeliaukion kirkossa päästään sanomaan tahdon ja juhla jatkuu erittäin tunnelmallisessa ja syksyyn sopivassa The MacBeth Hall:ssa. Miten ootte muuten häämatkan suunnitelleet hoitaa? Me kovasti tahdottais matkalle Japaniin, mutta pikku herra on vielä sen verran pieni tuolloin että viikon matka, saatika pidempi, voi olla liikaa =(
 
Pinksun työnjälki näytti oikein hyvältä, minkä hintainen mahtaa olla?
 
Hmm mitäköhän häämeikki olis.. siihenhän tulee koemeikki eli se hinta tuplaantuu sit tietty.. perusmeikistä olen maksanut 50euron luokkaa, oliskohan häämeikki esim 60-70euroa?

Me oltais lähetty kahestaan häämatkalle ja Nude hoitoon mut nyt ku tulee toinen ni lykätään sitä sit niin pitkälle että lapset on jo sen ikäisiä molemmat että viihtyvät hyvin mummulassa [:)]
 
Takaisin
Top