Maidonpumppaamisenlopetus...

_Amanda_

Vasta-alkaja
En imetä vaan pumppaan maidon rinnoista.Annan siis maidon pullosta.Olen nytten yrittänyt lopettaa maidon tulemisen rinnoista,mutta en ole vielä siinä onnistunut.Siis kun maito pakkautuu rintoihin,niin pumppaan vain sen verran että saan sen pakkautumisen pois ja lopetan pumppaamisen.En siis pumppaa tyhjäksiasti.Pumppaamiskertojakin olen vähentänyt.Muttakun rintoihin tulee aina lisää maitoa ja pumppaan pahemman pois,niin kuinka kauan pitää jatkaa että ei tarvitse enää pumpata?
Vai annanko rintojen täyttyä maidosta ihan koviksi ja enkä enää pumppaa vaan jätän maidon rintoihin?
Siinähän kylläkin on tulehduksen riski,mutta ei vaan jaksa enää pumpata maitoa.
Rinnanpäät kipeytyvät ja pumppaaminen viepi aikaa ja kärsivällisyyttä.
Myös suvussani on rintasyöpää,niin olisi hyvä tutkituttaa rintani,että ei mitään rinnoistani löydy,mutta ekaksihan täytyy maidontulo lopettaa.
 
Mulla on samat kuviot, eli pumppaan omaa maitoa ja annetaan pullolla :) Tämä kiinnostaisi meikäläistäkin tulevaisuuden varalta.

Tässä vaiheessa olen kyllä huomannut, että rinnat on "oppineet" siihen että yöllä pumppaan vain kerran ja vähän aikaa, niin ei ne sitten enempää annakaan vaikka pyytäisi. Samaten kun on tuo pumppausten väli pidentynyt kun vauva pääsi kotiin, niin samalla tavalla ei nää anna enää kunnolla useammin kuin 4 tunnin välein. Kun vauva oli osastolla, sain 1200ml/vrk, nyt ollaan 700-800ml/vrk määrissä.
 
Mä en ole pumpannut muuta kuin sairaalassa, kotona siis aina imetin, mutta samanlailla se pitää lopettaa oli tapa kumpi tahansa. :D Aloin vähentämään pikkuhiljaa, ensin jätin yhden imetyskerran väliin ja annoin maidon pullosta, sitten joskus en-tiedä-monen-päivän-päästä (se imetysdementia?) korvasin jo toisenkin imetyksen pullolla jne. Kokonaisuudessaan tähän prosessiin, siihen että imetys oli kokonaan loppu, taisi mennä 1,5-2kk. :D Tahdoin ottaa tosi hitaasti, jotta beibikin ehtii tottua pulloon, teillä ehkä vähän eri asia jos kokoajan on syöty pullosta.

Se maidon pakkautuminen ei tunnu kivalta, mutta kuten Eeveikin sanoi, tosi nopeasti rinnat alkavat säädellä sitä tuotantoansa vähemmällä teholla, samanlailla kuin jos imetystahti olisi tiheä niin maitoakin tulisi reippaammin. En minä taas tiedä kyllä päteekö tämä kaikkiin, mutta ainakin meillä toimi. :)
 
Takaisin
Top