Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Mä tilasin viikon takaisen järkkyturvotuksen siivittämänä alkuraskauden housut :D Tänään saan ne viimein postista ja odotan kyllä innolla, vaikka turvotus ei niin paha enää olekaan. Ne pitäisi sopia sitten raskauden jälkeenkin tukemaan vatsaa. Toivottavasti vain ei tullut liian pieniä: housujen kohdalla kehotettiin tilaamaan yhtä tai kahta kokoa pienemmän housut kyllä, mutta oli vähän huonosti kokoja jäljellä.
 
Ihan omilla normivaatteilla mennään toistaiseksi. Nyt kyllä jo huomaa turvotuksen vaikuttavan pukeutumiseen siten, että ennemmin valitsee päälleen tunikan ja sukkikset -kombon kuin farkut... :happy:
 
Laihduin raskauden ensimmäisen 8 viikon aikana 6 kiloa pahoinvoinnin takia, joten piti kaivaa kaapista pienemmät vaatteet käyttöön. Varmaan voin siirtyä raskautta edeltäneisiin housuihin kun maha tästä alkaa enemmän kasvaa, nyt käytössä on siis housut, jotka eivät ole mahtuneet päälle 15 vuoteen. Kaapissa on myös jemmassa raskausfarkut edellisestä raskaudesta, mutta ne taitavat mennä kirppikselle, koska edellisessä raskaudessa painoin yli 10 kg enemmän kuin nyt, joten ne ovat aivan liian isot.

Muoks. Anteeksi, vastasin väärän ryhmän ketjuun! Luen ketjuja aina uusimmat viestit -sivun kautta ja jostain syystä kuvittelin tämän ketjun olevan elokuisten ketju! Pahoittelen!
 
Muokattu viimeksi:
Menen pian työharjoitteluun, jossa pitää olla suht siistit vaatteet, joten taitaapi mennä äitiysfarkut jalkaan, kun normifarkut painaa mahaa. Ja sit tietenki iso paita peittämään alkuraskauden turvotus :grin
 
Tänään kauppaan lähtiessä ajattelin pitkästä aikaa vetää housut jalkaan (yleensä käytän vain mekkoja/hameita), mutta kas kummaa - vetoketju meni kyllä kiinni, mutta ahdisti sen verran, että viikkasin nämä ainoat pöksyni saman tien varastoon. Katsellaan sitten loppuvuodesta uudestaan! (Yritän ajatella positiivisesti... :grin)
 
Täällä mennään ihan tutuilla farkuilla vielä. Välillä kyllä aivan hirveä turvotus ja tuntuu, että napitkin lentelee kohta housuista. :D
 
Mulla on onneksi töissä aina mekko niin ei tarvitse murehtia housuista :joyful: Kotona voi sitten käyttää legginsejä ja jumppahousuja.
 
Järkyttävää turvottelua alavatsalla, joten omat farkut ei tunnu hyviltä. Kaivoin kaapin perältä jotkut kulahtaneet vanhat farkut, jotka joustaa niin että pystyy käyttämään. Raskaushousuja en vielä suostu kaivamaan esiin.
 
Vasta plussattu niin hyvin mahtuu. Vaikka turvotusta on havaittavissa.
 
Vielä mahtuu, mutta turvottaa töiden jälkeen jo niin paljon, että äkkiä vaihdettava housut kun pääsee kotiin. Ykkösestä ei ollut tässä vaiheessa mielestäni vielä yhtään turvotusta. Nyt siis kakkonen tulossa.
 
Mulla sopii vielä arkivaatteet päälle kun tykkään käyttää farkkuleggingsejä ja tunikoita, mutta tänään kun piti mahtua toppahousuihin niin ne ei menneetkään kiinni. :grin Tai meni ne seistessä kiinni, mutta jos koitin istua niin painoi mahaa ihan hirveästi ja nappi olisi varmaan hajonnut pitemmän päälle. Onneksi haalari mahtuu vielä, joten jouduin laittamaan sen, vaikka olikin sen verran lämmin päivä ettei olisi tarvinnut..
 
Minulla oli viikon ennen plussausta ihan kamala turvotus, mutta helpotti sittemmin. Nyt taas tällä viikolla välillä joutunut avaamaan farkkujen nappia ja tänään jatkoin vyötäröä suosiolla ponnarilla :grin

Pari viikkoa sitten kävin siskolta hakemassa parit raskausfarkut takaisin. Saa nähdä, pitääkö ensi viikolla jo siirtyä niihin. Kun sovitin, niin toimivat ihan hyvin, jos kääntää sen resorin kaksinkerroin.

Nyt siis n. 7+0
 
Mä oon tässä välivaiheessa menossa, eli oon jättänyt napilliset housut kaappin ja käytän vaan kuminauhavyötäröisiä, mutta raskaushousuihin en oo vielä koskenut. Syömisen jälkeen ja illalla maha on kyllä ihan pallo.
 
Minulla ei ole kuminauhavyötäröllisiä, kun en niistä oikein pidä. Paitsi parit collarit, jotka on liian ”mukavat” töissä pidettäväksi :happy: Taisin edellisessä raskaudessa mennä samalla tavalla.
 
Mulla on vähän kinkkinen tilanne vaatekaapissa koska satun rakastamaan näitä korkeavyötäröisiä pillifarkkuja niin alkaa olla aika ahtaat tunnelmat:rolleyes: Eikä ne näytäkkään enää kovin imartelevilta kun maha on sellanen pallo niin ei se jäis sokealtakaan huomaamatta.. Pitää varmaan ottaa sama linja kun monilla muilla täällä eli legginssit tai sukkahousut! Tosin yks ilta nauroin itelleni kun luulin että mulle olis jo kehittyny sellanen linea negra kunnes tihrustin kunnolla ja huomasin että se olikin painauma mun sukkahousun saumasta:hilarious::hilarious: Nojoo. Mutta välttelen viimeiseen asti raskausvaatteiden pitämistä koska haluisin yrittää näyttää jotenkin coolilta, tosin saa nähdä miten se kesällä toteutuu kun on sellanen läähättävä norppa tuolla liikenteessä:cool14
 
Tosin yks ilta nauroin itelleni kun luulin että mulle olis jo kehittyny sellanen linea negra kunnes tihrustin kunnolla ja huomasin että se olikin painauma mun sukkahousun saumasta:hilarious::hilarious:

Mulle kävi ykköstä odottaessa päinvastoin, ihmettelin peilin edessä illalla että miten voin olla niin turvoksissa että vieläkin on sukkahousuista painauma vaikka olin jo tunteja sitten ottanut sukkikset pois ja käynyt saunassakin sen jälkeen. Oli rv11 ja jotain. Mies vaan nauroi että kyllä siinä joku vauhtiraita ihan selvästi on. :grin
 
Mulla alkoi turvotus jo ennen plussaamista. o_O Tilasin Zalandolta ja H&M:ltä parit äitiyshousut (ja paidat) ja kirpparilta löysin vielä yhdet sopivat housut. Välillä vedän jalkaani vielä vanhat farkut, mutta ne puristaa ihan pirusti. Kun töissä on päällä äitiyshousut, pelottaa vähän että raskaus paljastuu jo nyt. (vko 6) Mutta minkäs teet kun normihousut ei enää mahdu kiinni.
 
Mä oon nyt pari viikkoa ollut saikulla ja pistänyt farkut jalkaan vaan kun oon lapsen hakenut päikystä ja ai kun ne tuntuu kamalalilta. Ens viikolla tarttis varmaan koota ittensä ja mennä töihin, mutta vaatepuoli on kieltämättä haastava... Mun saikusta varmaan jo arvataan mistä on kyse (plus kun syöminen tuotti jo ennen saikkua ongelmia) mut en millään olis vielä halunnut tästä töissä kertoa. Jos yhtäkkii pelmahdan paikalle mekko päällä ni se on viimenen naula arkussa, kaikki sen sit tietää :D

Mut ongelma on myös, että mulla ei ole oikein ”työmekkoja” ja nyt väsyneenä ja pahoinvoivana pitäisi raahata ittensä vaatekaupoille, mitä muutenkin vihaan.
 
Takaisin
Top