Maalismammojen käsityöt

Ihania käsitöitä ootte tehny :) mulla tulossa varmaan jo kuudennet vauvan sukat, ehkä jotkut tumputkin vois tehdä. Villahaalari olis sulonen mutta vielä vähän työläs mulle tai joku muukin vaate. Melkein kaiket illat istun sohvalla kutomassa :)
 
Mun työkaveri olis tehny mulle toukkapussin,mut tultiin siihen tulokseen että vauva syntyy siihen aikaan ettei sitä välttämättä enää tarvita ja ens talvena vauva on jo niin iso ettei se missää pussissa enää viihtyisi =D mut kiva jos jaksaa ite tehdä, kyllä varmaa siinä maaliskuun lopulla vielä voi sitä tarvita..
 
Emillanaatulia mää oon aatellu tehä toukapussin:) menee sitten hyvin vaunupäikkäreillä kapalosta (rauhottaa ja lämmittää) ja muutenki ku vastasyntyny palelee aluks niin paljo että saa vaatetta olla päällä sisälläki. Se on sitten asia erikseen että viihtyykö se vauveli siellä kapalossa:D
 
Kaverin vauva ei viihdy ollenkaa toukkapussissa :D tai kädet sen ainakin pitää saada sieltä esille.
 
Mielipiteitä kiitos, mitä jos tekis aina-oikeaa-neuletta semmosia neliöitä ja niitä yhdistelis ja tekis pienen peiton? Vai onnistuuko? Sen ainaki varmaan osaisin ja tulis varmaa suht äkkiä tehtyä ku ei olis ainakaa vaikeeta. Mietityttää vaan, että onnistuko se? Käpristyykö ne reunat tms? Ei tarvis ku puikot ja langat hakea. :)

Muoks. Nannal tais mulle näin neuvoakin :wink
 
Varmasti onnistuu ja jos ei ihan pieniä neliöitä tee niin päättelyssä ja yhdistelemisessäkään ei kauaa mee. :)
Mut jos vaikka ihan yksivärisen peiton haluaa niin helpoimmalla pääsee kun ostaa ne pyöröpuikot niin voi tehä ihan vaan yhen tosi ison neliön ja peitto valmis :D

Nimimerkillä itse vihaan päättelyä :P
 
YouTubesta katoin videon miten se päätellään :D Olis kiva ostaa 3-4 eriväristä lankaa ja tehdä niistä neliöitä. :) oonko ihan hakoteillä jos ostan esim Nalle lankaa ja niihin suositeltiin 3 1/2 kokoisia puikkoja? Saako niillä aikaseks mitään? Vai mikä lanka olis hyvää :D
 
Voin ninni melkeen vannoa että sulla menee hermo niitte lankojen päättelyyn :'D itekkin monta tilkkupeittoa tehneenä ja virkatun mekon tehneenä voin kertoo että kirosanoja lenteli ja hermo palo. Mutta jos haluat monivärisen niin eiku vaan tekemään, onhan tässä aikaa rauhassa tehä :) jos yksvärisenä niin pyöröpuikkojen kannalla olisin, tosi vaivatonta. Ja jos haluat yksväriseen vilttiin piristystä ku sukupuoli selviää niin eti joku helppo ja sievä reunavirkkaus kuvio ja tee se jollain pirteällä värillä :wink
 
Menee vai :D Ei se ainakaa vaikeelta näyttäny :D mut voinhan mä kokeilla tehä pari neliöö ja jos huomaan etten jaksakaan tehä niitä miljoonaa, niin voin sit kokeilla jotain muuta. :)
 
YouTubesta katoin videon miten se päätellään :D Olis kiva ostaa 3-4 eriväristä lankaa ja tehdä niistä neliöitä. :) oonko ihan hakoteillä jos ostan esim Nalle lankaa ja niihin suositeltiin 3 1/2 kokoisia puikkoja? Saako niillä aikaseks mitään? Vai mikä lanka olis hyvää :D

Mitä aattelet virkkauksesta? Ootko ikinä koittanu isoäidin neliöitä? Niistä tehään usein vauvan vilttejä ja on helppoja ja nopeita, nopeampia ku puikoilla neulotut neliöt :) jos en ihan väärin muista niin nalle lanka taitaa olla noin 75% villaa ja nuo puikotki kuulostaa ihan hyvältä :)
 
Niin ja onhan tässä aikaa. Ainaki sit ku on äitiyslomalla/saikkulomalla nii voi päivät käydä pitkäks :D
 
Mitä aattelet virkkauksesta? Ootko ikinä koittanu isoäidin neliöitä? Niistä tehään usein vauvan vilttejä ja on helppoja ja nopeita, nopeampia ku puikoilla neulotut neliöt :) jos en ihan väärin muista niin nalle lanka taitaa olla noin 75% villaa ja nuo puikotki kuulostaa ihan hyvältä :)
No mä mietinki niitä isoäidin neliöitä! Novitalla oli hienot ohjeet YouTubessa, mut veikkaan et siihen mulla menis hermot ku se näytti vaikeemmalta ku tavallinen kutominen. Tai ainaki hitaammalta! :oops: Ehkä mä ostan virkkuupuikonkin ja kokeilen sitäkin :hilarious:
 
Riippuu ninni tietenki montako neliöö teet, mutta jos aattelet että jokasesta neliöstö sun pitää päätellä 2 lankaa plus jokasen neliön ku yhdistät toisiinsa niin tulee aina taas 2 lankaa pääteltäväksi lisää :D virkkasin kesällä itelle mekon jossa oli virkattuja kukkaneliöitä noin 90 ja sitten yläosat ja päättelylangat niin laskin lopuks että päättelin noin 260 lankaa yhteensä :D
 
Siis jaa mä puhuin eri päättelyistä :hilarious: miten siis ne langat sitte pitää päätellä? Eiks ne vaan neulalla sullota sinne väliin tai jotai :angelic:
 
No mä mietinki niitä isoäidin neliöitä! Novitalla oli hienot ohjeet YouTubessa, mut veikkaan et siihen mulla menis hermot ku se näytti vaikeemmalta ku tavallinen kutominen. Tai ainaki hitaammalta! :oops: Ehkä mä ostan virkkuupuikonkin ja kokeilen sitäkin :hilarious:

Haha :D no ehkä sun kannattaa ostaa vaan joku yks testi lankakerä ja sitten puikot ja koukku ja testata molempia ja tehä pari/muutama neliö että kumpi tuntuu mukavammalta:) joo siis jokanen lanka otetaan yksitellen neulansilmään ja sitten pujotellaan sinne väliin, muistan että joskus ois opetettu että sitten on hyvä päättely jos sitö lankaa on pujotellu kolme kertaa edestakasi (vai miten sen selittäs) :D mutta siis päättelyyn ei riitä että ottaa langan ja vetäsee sen vaan johonki väliin ku sillon se purkaantuu helposti ja ei kestä välttämättä esim pesua :)
 
Joo ehkäpä :D mä oon heti ostamas monta kerää lankaa! :D kannattais tosiaan ostaa se yks kerä ja kokeilla, nii ei mee rahat hukkaan :)
 
Takaisin
Top