Maaliskuun vauva kuulumisia!!!

Käkkiäinen16, meillä mies hoitaa poikaa jos haluan jonnekkin mennä. Oikeestaan hätistelee mua välillä pois, että saa olla pojan kaa kaksin, kun oon kuulemma kauhee perskärpänen välillä :oops:. Eli neuvon ja kyttään välillä tiedostamattanikin miten mies hoitaa poikaa :grin. Vaikka hyvin siis hoitaa, mutta mulla on omasta mielestäni aina niin hyviä vinkkejä joka lähtöön :grin. Mutta onks sun mies selittäny, miks ei uskalla /halua? Auttaako sua vauvan hoidossa silloin kun oot kotona?
 
Meillä kans mies hoitaa muksuja kyllä yhtä paljon kun minäkin..tai no käyhän mies päivät töissä mutta sit illat ja v-loput..ja kyllä on syytä osallistua kun yhdessä nämä muksut on tehty :D

Kannattaisi varmaan keskustella miehen kanssa asiasta..onhan se ymmärrettävää sillä tavoin että iskät ei osaa bondata niitten vauvojen kanssa oikein ku eivät silleen ymmärrä niitä vielä ja kun eihän ne vauvat nyt osaa vielä kun kuolata ja jokeltaa jotain epämäärästä..jotkut iskät syttyy ja rohkaistuu vasta sitten enempi kun lapsikin on vuorovaikutteisempi ja osaa liikkua enempi..

Opasta ja näytä miehelle että mitä voisivat tehdä vaikka sillä välin että pääsisit käymään tunnin lenkillä..aloittasi vaikka sillä tunnilla ja sit lisäisi aina kun mies kävisi varmemmaksi homman kanssa..koska kyllä sinun on päästävä olemaan ihan omissa oloissasikin :wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
TMJ meillä nukutaan yöt ihan hyvin..kerran tai kaksi yössä ruokailee..aamuyöt kylläkin on nyt muutaman kerran ollu jotenkin levottomia ja parit itku pyrähdykset tullu..mutta leppynyt nopeasti..itse olen niin huulipyöreenää tästä.. :confused: jonkun verran auttaa sekin tyttelin oloa kun käärin peittoon hänet..olisiko vielä läheisyyden kaipuu niin kova

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Käkkiäinen: Samaa ehdottaisin kuin marzi. Keskustelkaa asiasta miehen kanssa. Lenkki, lähikaupassa piipahtaminen tai vastaava on hyvä tapa aloittaa. Meilläkin mies oli alkuun arka jäämään vauvan kanssa kahden, mutta nyt menee jo ihan rutiinilla ja hoitaa poikaa tosi hyvin. Mies on myös oma-aloitteisesti vähentänyt omia harrastusmenojaan ja tulee mieluusti suoraan kotiin töistä, että saa viettää pojan kanssa aikaa. Ennen kun saattoi mennä melkein kaikki arki-illat harrastaessa. :)
 
Samaa mieltä kun marzi ja mininen, kannattaa ihan käydä läpi miksi mies ei uskalla/halua jäädä lapsen kanssa kaksin. Ja voisit vaikka ehdottaa, että jää ensiksi puoleksi tunniksi (käyt vaikka kävelyllä) ja sitten pikkuhiljaa pidentää aikaa. Näin mies tottuu vauvan hoitamiseen yksin ja onnistuessaan saa varmasti lisää itsevarmuutta asiassa :) Kyllä se siitä! ^_^ meillä tosiaan kanssa mies hoitaa aina kun haluan mennä jonnekkin, mutta vähintään sen 3 kertaa viikossa kun käyn salilla.

Nukkumiasioissa voi soittaa siihen unipuhelimeen (meiltä löytyy numero ainakin neuvolan seinältä), siellä vastaavat vauvojen uniongelmien suhteen kysymyksiin ja neuvovat. Itsekin ajatellut soittaa ehkä noista hankalista päiväunista. Nykyään siis nukutaan aina se max.40 min ja tosi harvoin nukahtaa uudestaan :S onneksi yöunet on edelleen pitkiä.
Meillä olen huomannut sen, että tyttö ei siis siedä yhtään valoa kun yrittää nukahtaa...

Onko kenelläkään muulla vauvat kieltäytyneet syömästä velliä??! :D ollaan nyt parina iltana yritetty antaa maissivelliä, mutta tyttö ei suostu syömään, kun vaihtaa maidon nenän eteen niin johan maistuu...outoa.
 
Mariya_ Ootko siis antanut suoraan pelkkää velliä vai ensin pienemmän määrän maitoon / korvikkeeseen sekoitettuna? Outo maku / koostumus varmasti oudoksuttaa vauvaa aluksi mutta sekoittamalla tuttuun ja turvalliseen, vauva tottuisi varmaan pian velliinkin.

Ja voihan se toki olla niinkin ettei vauva vaan pidä siitä :D Mut jossain taisi olla maininta että vauva voi vaatia jopa 15 maistelukertaa ennenkuin hyväksyy uuden maun.
 
Kiitos TMJ :) oho, 15 kertaa..no täytyy sitten vaan sitkeästi joka ilta yrittää tai vaihtaa johonkin toiseen makuun :)
Sekotin siis niin, että laitoin 1/3 velliä ja 2/3 maitoa.
 
Nii just :) Siks kysyinki kun en ollu varma että olitko antanu pelkkää velliä vai sekoitusta.
Kannattaa tosiaan kokeilla vaan useemmaan kerran ja vaikka vieläkin laimeempana alkuun niin voi alkaa maistumaan. Ja onhan niitä muitakin vellejä mitä voi koittaa jos just tuo ei maistu.
Sinnikkyyttä ne tahtoo vaatia nuo uudet maut ja niihin totuttelu :)
 
Mä kokeilin eilen maissivellin ja korvikkeen sekoitusta meidän pimulle..ja söi hyvin mieluusti sen eikä tullut mitään itkuja siitä kun annoin ennen päikkyjä ja ei muuten tyttö puklaillut yhtään kun sai sakeempaa tavaraa..tänään en ole antanut uudestaan jospa taas huomenna testaisi :wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos vinkeistä nukkumiasioissa. Tuosta unipuhelimesta en ollut kuullutkaan. Nuo päiväunet ei vaan valitettavasti näytä korreloivan yöunien kanssa, eli olipa päiväunia yhdet pidemmät tai neljät lyhyet, niin yöunet on samanlaisissa pätkissä. No, ei tämäkään tilanne mitenkään katastrofaalinen, mutta ainahan se ois parempi jos yöllä tuli >4 tunninkin pätkä :rolleyes: Poika nukkuu nyt ehkä vähän levollisemmin, kun laitoin pinnikseen makuupussin ja sen ympärille rullaksi käärittyjä peittoja niin, että sänkyyn tuli pieni pesä. Seuraavaksi sitte ehkä kokeillaan, josko velli antaisi pidemmät yöunet.

Meillä myöskin mies hoitaa vauvaa kun käyn omissa menoissa. Meilläkään ei ole sukulaisia lähellä, joten se on melkeinpä ainut vaihtoehto tällä hetkellä.
 
Märkään en ollut kuullut tuosta unipuhelimesta, pitänee varmaan soittaa. Huolestuttaa että tyttö nukkuu liian vähän. Neuvolan täti sanoi vaan että "kyllä vauva nukkuu silloin kun sitä nukuttaa"... Meillä tyttö menee siis nukkumaan noin klo 20-22välillä, herää ekan kerran klo 24-02 välillä, sitten tosi vaihdellen... Joinakin öinä herää parin tunnin välein. Aamulla noustaan klo 6-8 välillä, ja joskus nukkuu vielä n. tunnin sen jälkeen. Ja välillä yöllä valvotaan vaan n. 20 min, mutta välillä menee 1,5 h että saan tytön takaisin nukkumaan. Mun arvion mukaan nukkuu yöllä ehkä 7-10 tuntia, pätkissä. Mutta kun välillä päivisin ei nuku sitten ollenkaan, ainoastaan nukahtelee rinnalle välillä syönnin yhteydessä. Niin eikö näin pienen pitäisi kuitenkin nukkua jotain 14 h vähintään?? Mitenkähän sitä rinnalle nukahtelua saisi vähenemään, jos se auttaisi että nukkuisi sitten sängyssä paremmin? Tyttö siis pitää tissiä suussa ja nukahtaa, enkä ole raaskinut repiä tissiä pois suusta kun se ei sieltä hellästi ottamalla tule, vaan tyttö pitää siis kovasti kiinni. Välillä jos yritän ottaa tissin pois niin alkaa itkeä eikä rauhoitu ennen kuin pääsee tissille takaisin. Vaikka nautinkin imettämisestä niin oon huolissani tytön unista...
 
Meidän tytöllä kanssa on päiviä jolloin ei nuku kuin tissi suussa.. ne on melkein aina sellaisten päivien jälkeen kun on oltu kaupungilla tai kylässä tai täällä on ollut pitkään vieraita.. oon tulkinnu et se on semmosta läheisyystankkausta nukkumiseen yhdistettynä, on aika tällanen ns suuritarpeinen neiti ollu koko ajan ja tarvii paljon läheisyyttä turvallisuuden tunteeseen.. Tommosina päivinä ei oikein pääse ees kärrytteleen.. toisina päivinä nukkuu hyvät päikkärit vaunulenkillä.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos vinkistä Aeria! Meillä on tyttö nukkunut omassa huoneessa, mutta ens yöstä alkaen menen hänen kanssaan sinne nukkumaan, katotaan onko vaikutusta.
 
Meillä tyttö siis nukkuu omassa huoneessa ja nyt viimesen viikon unirytmi on ollut aika samanlainen kuin Ninnulla (yöunien suhteen siis). Meillä nukahtaa kyllä yöllä heti uudestaan. Syötän kerran ja muuten sitten käyn antamassa tuttia kun kitisee puoliunessa. Päivällä kyllä nukkuu ainakin yhdet pitkät päikkärit ja sitten lyhyempiä.

Mä oon tehnyt niin että kun neiti nukahtaa tissi suuhun niin nostan olkapäälle röyhtäytettäväks vaikka siitä hermostuukin. SItten tuikkaan tutin suuhun ja on kyllä yleensä tyytynyt siihen. Oon myös yrittänyt viedä sänkyyn siinä vaiheessa kun on vielä hereillä ja nukahtaa siis itse sinne. Tää ei tietenkään onnistu jos vauva ei oo hirvee tuttihaukka :D
Päiväunien suhteen rytmi menee onneks niin että syödään kun herätään ja unille mennään sitten ilman että ruokaillaan ensin, yleensä. Illalla on sitten enemmän taiteilua noiden syömisten kanssa.
 
Meillä taitaa tulla pikku -Iinalle hampaita.. Ihmeellisiä raivareita, mikään ei ole hyvä.. Ja tänään äidin sormen pureskelu ikenillä on ollut kivaa :D puree kyllä aika voimalla. Ja sitten on omat nyrkit suussa jne.. Kuolaa ei tule paljoakaan, mutta näin epäilisin, siis niitä hampaita..
Onko muilla vastaavaa? Lähinnä nuo raivarit harmittaa :sad001
 
Kahtena edellisenä yönä poika on nukkunut 11 tunnin yöunet kolmella syötöllä. Pisin unipätkä oli viime yönä 5,5 h ja toissa yönä kaks n. 4 tunnin pätkää, jeij! :happy093Äiskä on ihan eri virkeä! Huima ero on olossa, jos saa ite nukuttua yli kolmen tunnin pätkiä. Oon muuten nyt havainnu, että poika tankkailee ennemminkin aamulla kuin illalla. Nyt on 3,5 tunnin sisään neljäs tissi menossa :grin Illalla on sitten ennemminkin väsynyt kuin nälkäinen.
 
Mirkkuli, meillä ei ainakaan vielä hampaita näy. Kuolaa kyllä paljon ja syö nyrkkiä ja vähän kaikkea, mutta ei muuta.
 
Täälläki kova on kuolaus ja kaiken jyystäminen. Ihme raivoomistaki ollu jo muutamia päiviä, mut en mä kyl hampaita usko viel tulevan :eek: Meillä varmaan johtuu ainaki yöllinen levottomuus siitä, että pikkutypy on tosissaan hoksannu jalkansa ku niitä vetää kokoajan kohti kattoa ja räpeltää sormilla varpaita :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ei kans hampaita vielä näy, mutta kovasti tyttö syö nyrkkejä ja "hankaa" ikeniä. Nyt on myös kuolannut ihan älyttömästi ja ollut vähän normaalia itkusempi. Tiedä sitten onko ekat hampaat jo tuloillaan. Mulle itselle on eka hammas tullut 3kk ikäisenä, joten miksei sitten tytöllekin. :)

Meillä on myös pulauteltu paljon enemmän kun ennen. Välillä tulee vaan vähän ja välillä tuntuu, että melkein kaikki mitä oli syönyt. Joskus pulauttaa heti syönnin jälkeen ja joskus vasta 2-3 tunnin päästä. Joskus puklu on ihan löysää ja joskus paksua ja limasta. Eilenkin aamulla tyttö puklas selällään ja se ei tullutkaan kunnolla ulos ja meni väärään kurkkuun ja nenään. Kyllä kuulosti kamalalta ja toinen itki niin hysteerisesti. :sad001

Sitäkin piti kysyä, että te kenen lapsella oli rähmivä/vuotava silmä pidempään synnytyksen jälkeen, niin onko jo parantunut? Meillä rähmii ja vuotaa edelleen ja joudun monta kertaa päivässä puhdistamaan. Pitäisköhän sitä käydä näyttämässä jos onkin tulehdusta? Tai onko muita vinkkejä ahtaaseen/tukkoseen kyynelkanavaan ja sen hoitoon?

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top