Maaliskuun turinat

Ketterä

Näppärä viestien naputtelija
Kesämammat 2018
Lokakuun äidit 2019
Niin vaan kuukausi taas vaihtui.

Tänään sai aikaiseksi hoitaa Kelan juttuja. Vielä työpaikalle täytyy ilmoitus tehdä, kun työnantaja maksaa äitiysrahaa 2kk:delta. Tässä ollaan vuorostaan flunsassa (tosin ihmekään jos ei saa tauteja, lasten kanssa kun työskentelee) että kiva aloitus talvilomalle.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on töissä kauhee influenssaepidemia...saa nähdä milleen itelle käy...
 
Tänään oli neuvola eka kertaa täällä uuden asuinpaikan kaupungissa. Erittäin mukava käynti ja th :)
Ja voi miten oli helppo mennä kävellen taaperon kanssa, n.2km vain matkaa. Aurinko paistoi. Kevät alkaa :Heartred

Minäkin tänään kelan hakemukset täytin.

Vauvan liikkeet alkaa olla aikamoisen napakat :)
 
Mä myös laitoin kelapaperit menemään. Saan palkkaa vielä pari kuukautta äitiysloman alkamisesta, joten ei silleen paniikkia päätöksen kanssa. Onneksi jää kesälomat säästöön ja kertyy lisääkin niin voi sit ensi keväänä pitää pari kuukautta lomaa ennenkuin tipahtaa minirahalle! :)
 
Miten muiden parisuhteet voi? Meillä on vähän raskaampi vaihe meneillään, kun puoliso on sairaslomalla burnoutin takia.. Hän on ollut kärttyinen ja väsynyt joulusta saakka ja nyt vasta hakeutui saikulle, vaikka ehdottelin sitä jo kuukausia sitten..

Hän valittaa jatkuvasti, keksii tekosyitä miksei voi tehdä mitään mukavaa ja kiukkuaa esikoiselle. Omaa jaksamista syö jatkuva negatiivinen tunnelma kotona. Puhuminen ei tunnu auttavan, kun hän tuntuu tahallaan väärinymmärtävän mun sanomiset.

Tämä toinen lapsi on tosi hartaasti toivottu ja elämän piti olla nyt onnellista ja ihanaa :sad010
 
Meillä vähän sama tilanne. Neuvolassa just puhuttiin, että mies on patistettava ammattiavun luokse. Selkeä masennus muttei kehtaa itse hakeutua hoitoon. Parisuhde voi ihan hyvin, mutta kyllä se rasittaa kun toinen on koko ajan äreä ja saamaton.
 
Meillä kai ihan muuten hyvin, mitä nyt nukutaan eri sängyssä, ihan syystä. Miehen kuorsas aiheuttaa unen häviämistä ja sitä myötä minä olen kiukkuinen. Tämä ratkaisu on tehty ihan yhdessä. Raskauden aikana olen tosi herkkä herämään. Kun taas ennen ois saanut pommi pudota viereen, enkä ois herännyt. Ikävää vähän vanhoja unilahjoja. Ehkä tässä valmistautuu tulevaan... o_O
 
Meillä menee ihme kyllä erittäin hyvin vaikka tässä on ollut muuttoa ja muuta stressiä paljon o_O Mies on todella onnellinen pikkuisesta ja jaksaa paremmin munkin kiukutteluja (joita on paljon :D )
 
Meillä menee ihan kivasti... tosin itte oon tehny töissä tosi pitkää päivää ja ukko joutunu tekemään sit enemmä kotihommia, ni on vähän "viitta levveenä" ku en ilmeisesti anna kodinhoidosta tarpeeksi kiitosta :D ei toi mun ukkoni varmaa oo viel oikee tajunnu, et mihin leikkiin on ryhtyny. Ja odotukset mulla ei oo kovin korkeella siitä, et se juur osalllistuis lapsenkasvatukseen. On sit positiivine yllätys jos hää vaikka innostuuki :D ollaan oltu nyt 13 vuotta yhdessä, viimeviikolla oli vuosipäivä. :) ..tai ite elän illuusiossa, et meil menee hyvin, en tiie mitö ukko vastais jos siltä kysyttäis :D
 
Meillä mies tekee paljon töitä vaikka on tässä onneks ollu yksittäisiä vapaapäiviäkin.
Enemmän mulla on kiukkuolo ja otan nokkiini pikkuasioista. Tänäänkin väännetty pojan kans monesta asiasta.
On joten masisolo. Ei oikeen kiinnostais tehdä ees pojan kans mitään. Haluisin vaan tehdä omia juttuja (mm. ompelua ja muuta kivaa). Mielialat vaihtelee monta kertaa päivässä. Sit taas kun katon tota pikkuista niin välillä melkein itku tulee ku miettii kuin onnekkaita me ollaan.
Hah, ihanaa olla raskaana.:confused:
 
Eilen kans täyttelin kela hakemukset. Lääkäri kirjoitti tänään sairaslomaa äippäloman alkuun asti. On niin henkisesti raskasta töissä + pahat issias ongelmat. Hyvä vaan... nyt saa vain keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin! :)
Meillä sujuu parisuhde hyvin. Molemmat kovin iloisia ja onnellisia... lukuunottamatta nyt mun jotain sekopoltsi kohtauksia:happy:
 
Mamma84, tuo sinun teksti on ihan kuin minun suusta. Välillä pelottaa, kun nyt jo masistelee, niin kuin käy, kun toinen lapsi tulee. Siis kun ei sitä aikaa sitten ainakaan oo omille jutuille. Mutta maailman tärkein toi esikoinen, vaikka osaa päivän mittaa ärsyttää ja toinen tärkein tulossa.
 
Joo se oman ajan menetys on ollu mulle aika kova paikka. Sit kun omat hermot ei oo koskaan ollu super hyvät niin toi taaperon kiukuttelu ottaa välillä todella päähän.

Haluisin kolme lasta kun aattelen sitä lasten kannalta et ois kivaa kun on sisaruksia (itsellä 4 sisarusta). Taitaa vaan hermot loppua kesken.
 
Meillä mies tekee paljon töitä vaikka on tässä onneks ollu yksittäisiä vapaapäiviäkin.
Enemmän mulla on kiukkuolo ja otan nokkiini pikkuasioista. Tänäänkin väännetty pojan kans monesta asiasta.
On joten masisolo. Ei oikeen kiinnostais tehdä ees pojan kans mitään. Haluisin vaan tehdä omia juttuja (mm. ompelua ja muuta kivaa). Mielialat vaihtelee monta kertaa päivässä. Sit taas kun katon tota pikkuista niin välillä melkein itku tulee ku miettii kuin onnekkaita me ollaan.
Hah, ihanaa olla raskaana.:confused:

Täällä vähä sama tilanne! Mies tekee paljo töitä ja mie masistelen pojan kaa kotona. Hirveesti tekis mieli laittaa kotia ja sisustaa, suunnitella vauvantuloa yms.. ja sit hermot menee hirmu herkkään pojan kolttosiin ja kiukutteluihi. Toisessa sekunnissa se on vaa ni ihana pieni mies että sydän sulaa ja hävettää ja kaduttaa iha omat lyhyet hermot.. :/
Onneks kesä on iha kohta :D
 
Meillä vähän sama tilanne. Neuvolassa just puhuttiin, että mies on patistettava ammattiavun luokse. Selkeä masennus muttei kehtaa itse hakeutua hoitoon. Parisuhde voi ihan hyvin, mutta kyllä se rasittaa kun toinen on koko ajan äreä ja saamaton.

Kurjaa, että samoissa tunnelmissa mennään :sorry: ärsyttävää, kun ei voi apua ottaa vastaan vaan antaa tilanteen mennä aina vaan pahemmaksi.. Meilläkin tää pahin ois varmaan voitu välttää, jos ois ajoissa hakeutunu saikulle :hungover:

Kiitos vertaistuesta, ootte kaikki parhaita :Heartred
 
Nii ja tunnistan myös noi masisolot itestäkin. Kun väsyttää, ni ei jaksais esikoisen kanssa puuhailla normaalisti ja sit harmittaa ja kaduttaa :sorry:

Onneks tosiaa kevättä kohti mennään ja sit pääsee pihallekki helpommalla vaivalla (ei niin karmeita pukemisia) eikä seinät ehkä kaadu ihan mahdottomasti päälle. Yritän pitää lippua korkeella, vaikka onkin ahdistunut olo:arghh:
 
Huomasitteko, että uusi äp julkaistaan 15.3. kerrotaan Kelakertun facesivuilla.
Eipä ole huomannut, mutta kiba että julkaistaan. Ja jossain oli että kesäkuussa tai siitä myöhemmin syntyneet saavat 2018 paketin. Ja jotai lisää on tulossa.

Mun flunssa meni sitten korviin ja poskiin. Ihan järjetön pääkipu.
 
Eipä ole huomannut, mutta kiba että julkaistaan. Ja jossain oli että kesäkuussa tai siitä myöhemmin syntyneet saavat 2018 paketin. Ja jotai lisää on tulossa.

Mun flunssa meni sitten korviin ja poskiin. Ihan järjetön pääkipu.

Alkuun se kai olikin niin että 1.6 jälkeen LA saavat automaattisesti 2018 paketin. Mutta kun ne vanhat on jaettava ensin pois ja niitä ilmeisesti vielä aika reippaasti jäljellä, niin mikäli on oikeutettu siihen korotuksen ja saa 2017 paketin niin siihen lisätään 30€ arvosta tavaraa. Näin käsittääkseni.
 
Takaisin
Top