Maaliskuun mietteet

Mä oon viimesen kuukauden vaan maannu sohvalla ja syöny töitten jälkee joten kiloja on liikaa jo valmiiks. Pakko kai alkaa vähän miettimään mitä syö. Edellisissä raskauksissa tosin tuli +20kg vaikka yritin syödä fiksusti ja liikuin
 
Mulla edellisessä raskaudessa himotti tosi paljon salmiakki. Se on muutenkin mun lempikarkki ja ihan selkee Akilleen kantapää mitä tulee sortumisiin. Tein sitte usein niin, että himoissani söin pari jotain tosi äkästä (kovaa) salmiakkikarkkia silloin tällöin niin pärjäs himojen kanssa edes vähän. Tuntuu vähän siltä, että samat himot varmaan iskee tässäkin raskaudessa. :rolleyes: Mulla vielä vähän korkea verenpaine, niin ei kyllä senkään puolesta sais syödä. Miksi sen pitääkin olla NIIN HYVÄÄ! :wacky:
 
Perjantaina olis sit aika (ja ultra) edelleen jatkuvien kovien kipujen takia, tuolloin menkkojen mukaan 6+2 :eek:
Missssä mun hermot ja rentous, oi missä... :angry9:meh:

t. Malttamaton ja etukäteen huolestunut


Hui, ultra takana. Raskaus löytyi, mutta koon mukaan olisi 5+jotain. Menkkojen mukaan siis olisi ollut 6+2.
Maanantaina uusi ultra, josko sitten selviäis onko normaaliraskaus, keskeytynyt vai tuulimuna, piina ja vatsakivut jatkukoon hiphei :shifty:
 
Toivottavasti sulla on Aada5 vain ollut ovulaatio myöhemmin! Pitäisi olla hyvin mahdollista jos vain menkkojen mukaan lasketaan, eihän tuossa kuitenkaan niin paljon heittoa ollut. Voimia, toivottavasti maanantaina tulee hyviä uutisia.
 
Mulla edellisessä raskaudessa himotti tosi paljon salmiakki. Se on muutenkin mun lempikarkki ja ihan selkee Akilleen kantapää mitä tulee sortumisiin. Tein sitte usein niin, että himoissani söin pari jotain tosi äkästä (kovaa) salmiakkikarkkia silloin tällöin niin pärjäs himojen kanssa edes vähän. Tuntuu vähän siltä, että samat himot varmaan iskee tässäkin raskaudessa. :rolleyes: Mulla vielä vähän korkea verenpaine, niin ei kyllä senkään puolesta sais syödä. Miksi sen pitääkin olla NIIN HYVÄÄ! :wacky:

Mä huomasin vasta nyt kuinka paljon tykkään salmiakista kun enää ei voikkaan syödä. Menin irtokarkkeja ostamaan yks päivä ja eihän sieltä löytyny mitää hyvää missä ei sitä olis, tai sitte oli loppu :sad001 Toisaalta ihan hyvä niin jäi välistä :D
 
Hui, ultra takana. Raskaus löytyi, mutta koon mukaan olisi 5+jotain. Menkkojen mukaan siis olisi ollut 6+2.
Maanantaina uusi ultra, josko sitten selviäis onko normaaliraskaus, keskeytynyt vai tuulimuna, piina ja vatsakivut jatkukoon hiphei :shifty:

Toivotaan että kaikki olis hyvin ja ovis myöhään tullut! Tsemppiä :Heartred
 
Toivotaan että kaikki olis hyvin ja ovis myöhään tullut! Tsemppiä :Heartred

Täällä ainakin todennäköisesti samalla tavalla menkkalaskuri heittää viikolla, ovis ollut reilua viikkoa myöhemmin kuin keskiarvoissa eikä siis laskureiden mukaan olisi pitänyt edes olla hedelmällistä aikaa. Mutta tiedetään ettei se hedelmöitys vaan voinut aiemmin tapahtua. Toivottavasti joku tällainen tapaus sielläkin!

Mullekin vielä viime raskaudessa suositeltiin salmikkia mataliin paineisiin, ei toki mitään överimääriä. Rajoitus perustui mielestäni silloin vielä just kohonneen verenpaineen riskiin.
 
Oon jostain lukenut että painon kuuluisi nousta 2 kg ensimmäisten 20 viikon aikana. Mun mielestä noin jyrkkä suositus on höpöä josta ei kannata stressiä ottaa. Toisillahan paino heittelee muutenkin paljon. Tämä turvotus ja heikotus vaikuttaa varmasti painoon kun ei pääse liikkeelle ja pakko silti syödä vähän väliä. Neuvolassa saa sen ekan lisäkilon jo siitä että heidän vaaka on eri lukemissa kuin kotivaaka, jonka mukaan lähtöpaino ilmoitetaan. Terveellisesti kannattaa yrittää elellä, mutta ei sitä painoa mun mielestä kannata grammalleen tuijotella eikä ahdistua asiasta. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aca
Mä en omista vaakaa, mutta tuntuu että pari kiloo on jo tullut lisää :angelic:
Edellisessä raskaudessa paino nousi n 15 kiloa, ja eipä niistä juurikaan synnärille jäänyt yhtään, hitaasti lähtivät :) mutta en jaksa ressata.

Pahoinvointi on ollut kyllä aika jäätävää, tämmöistä ei oo ollut edelliskerralla! Tuntuu että vähän koko ajan pitäis olla syömässä jotain ettei iskisi! :sour:

Samoin tullut huimausta, onko muilla? :nailbiting:

Kävinpä tänään ostamassa vähän vitamiineja, apteekin täti suositteli multivitan raskaus&imetys tabuja, oli ainakin meijän lähiapteekissa edullisin ja kattavin sisällöltään :)
 
Mä en omista vaakaa, mutta tuntuu että pari kiloo on jo tullut lisää :angelic:
Edellisessä raskaudessa paino nousi n 15 kiloa, ja eipä niistä juurikaan synnärille jäänyt yhtään, hitaasti lähtivät :) mutta en jaksa ressata.

Pahoinvointi on ollut kyllä aika jäätävää, tämmöistä ei oo ollut edelliskerralla! Tuntuu että vähän koko ajan pitäis olla syömässä jotain ettei iskisi! :sour:

Samoin tullut huimausta, onko muilla? :nailbiting:

Kävinpä tänään ostamassa vähän vitamiineja, apteekin täti suositteli multivitan raskaus&imetys tabuja, oli ainakin meijän lähiapteekissa edullisin ja kattavin sisällöltään :)

Huimausta esiintynyt täällä myös. Hissit ollu mulle pahoja.. :wtf:
 
Mä en omista vaakaa, mutta tuntuu että pari kiloo on jo tullut lisää :angelic:
Edellisessä raskaudessa paino nousi n 15 kiloa, ja eipä niistä juurikaan synnärille jäänyt yhtään, hitaasti lähtivät :) mutta en jaksa ressata.

Pahoinvointi on ollut kyllä aika jäätävää, tämmöistä ei oo ollut edelliskerralla! Tuntuu että vähän koko ajan pitäis olla syömässä jotain ettei iskisi! :sour:

Samoin tullut huimausta, onko muilla? :nailbiting:

Kävinpä tänään ostamassa vähän vitamiineja, apteekin täti suositteli multivitan raskaus&imetys tabuja, oli ainakin meijän lähiapteekissa edullisin ja kattavin sisällöltään :)

Mulla on noi samat vitamiinit :) Sit vielä otin ne kalaöljyt vastaavana, kun kerran se vakuumilohi on kielletty ni ei hirveesti tuu kalaa syötyä.. Pitää alkaa kyllä löytää uusia kaloja mitä voi syödä ihan muutenkin.
 
Kävinpä tänään ostamassa vähän vitamiineja, apteekin täti suositteli multivitan raskaus&imetys tabuja, oli ainakin meijän lähiapteekissa edullisin ja kattavin sisällöltään :)

Mitä merkkiä söit aikasemmin? Mie oon syöny multivitan raskaus&imetys vitamiinitabletteja edellisessä ja tän alussa nyt kun olo vielä ja ostin toisenki purkin just. Mietin että oisko pitäny ostaa jotain muuta mutta en vielä ostanu.
 
Enkkumama, edellisesta raskaudesta on 7 vuotta aikaa niin en muista mitä tuli sillon vedeltyä, mutta tänään vasta tuli nuo vitamiinit haettua tähän raskauteen :)
Tavallisesti oon ottanu kyllä poretablettina monivitamiinia ennen raskautta.

Mä kans mietin että oisko tosiaan pitäny vielä jotain muutakin.. täytyy lueskella ja perehtyä :happy:
 
Totta! Hissit on pahoja :grin
Ihana käydä kaupassakin kun näytän varmaan ihan krapulaiselta toisinaan heikotuksen iskiessä :smiley-angelic006

Siis apua mä kävin eilen kaupassa, näytin ilmeisesti aika rappioituneelta kun automaattikassalla se vastaava kassa seiso meiän takana kokoaja ja tarkisti että maksetaan kaikki :D Ei siis ollu se satunnaistarkastus vaan ihan itse tuli siihen.. :facepalm: Mul on yleensä aina siistit vaatteet ja hiukset kiinni, nyt menin kotivaatteissa ja hiukset miten sattuu. Se oli viimenen kerta, silmätki iha killissä varmaan kun oli niin kauhee olo :hilarious:
 
Siis apua mä kävin eilen kaupassa, näytin ilmeisesti aika rappioituneelta kun automaattikassalla se vastaava kassa seiso meiän takana kokoaja ja tarkisti että maksetaan kaikki :D Ei siis ollu se satunnaistarkastus vaan ihan itse tuli siihen.. :facepalm: Mul on yleensä aina siistit vaatteet ja hiukset kiinni, nyt menin kotivaatteissa ja hiukset miten sattuu. Se oli viimenen kerta, silmätki iha killissä varmaan kun oli niin kauhee olo :hilarious:


Aaah voi ei :hilarious: mä niin toivon ettei ala puklu lentää missään ihmisten ilmoilla :wtf::smiley-angelic006
Mut on tää vaan niin ihanaa kaikesta huolimatta! :hug003
 
Aaah voi ei :hilarious: mä niin toivon ettei ala puklu lentää missään ihmisten ilmoilla :wtf::smiley-angelic006
Mut on tää vaan niin ihanaa kaikesta huolimatta! :hug003

Mie toivon kans! Viimeks olin kun alko nii olin aamuvuoron töissä ja tulin kotiin ja neljän maissa tuli yhtäkkiä huono olo. Aattelin että nukun päikkärit nii ehkä menee ohi mutta eipä menny. Yöllä sitte oksensin ekaa kertaa. Onneksi ei alkanu töissä! Nyt oon esikoisen kans kotona nii siinä mielessä helpompaa.
 
Mä painoin synnäriltä lähtiessä enemmän kuin sinne mennessä enkä mahtunut mammafarkkuihin joilla sinne menin. :grin Armoa siis itselle kropan muutosten kanssa.
 
mä kun esikoisen sain niin olin 30 ja ennen raskautta hyvässä kunnossa, raskauskiloja olisiko tullut just 10kg ja jo ihan parissa kuukaudessa synnytyksestä olin taas jo entisellään, mitä ennen raskautta. Liikuin jo heti synnytyksen jälkeen, kävelin paaaaaljon ja pian aloitin taas kevyet treenitkin salilla. Nyt melkein 10v vanhempana lähtötilanne on ihan erilainen, treenasin nuorempana ihan tosissaan salilla ja nyt.. en :grin kyllä siellä salilla olisi hyvä käydä mutta jotenkin se on vain jäänyt, on muka muita hoppuja ja sit sen hetken kun ei ole hoppua niin on väsy.. jajaja, selityksiä riittää :facepalm:
Tsemppiä ultraan meneville, me odotellaan vielä pari viikkoa niin on sitten vähän enempi muka nähtävää :wink Jännäähän tämä kyllä on... touhusin tuossa pari päivää vähän enempi, ihan fyysisiä hommia ja kyllä sitten iltaisin selästä ja kyljistä supisteli joten täytyy koittaa ottaa vähän iisimmin.
Onko kukaan vielä salaisella puolella- tapahtuuko siellä mitään? Mä olen niin vaihtelevasti kirjoittelija et en tiedä pysyisinkö siellä vaikka nyt kriteerit täyttyisikin..
 
mä kun esikoisen sain niin olin 30 ja ennen raskautta hyvässä kunnossa, raskauskiloja olisiko tullut just 10kg ja jo ihan parissa kuukaudessa synnytyksestä olin taas jo entisellään, mitä ennen raskautta. Liikuin jo heti synnytyksen jälkeen, kävelin paaaaaljon ja pian aloitin taas kevyet treenitkin salilla. Nyt melkein 10v vanhempana lähtötilanne on ihan erilainen, treenasin nuorempana ihan tosissaan salilla ja nyt.. en :grin kyllä siellä salilla olisi hyvä käydä mutta jotenkin se on vain jäänyt, on muka muita hoppuja ja sit sen hetken kun ei ole hoppua niin on väsy.. jajaja, selityksiä riittää :facepalm:
Tsemppiä ultraan meneville, me odotellaan vielä pari viikkoa niin on sitten vähän enempi muka nähtävää :wink Jännäähän tämä kyllä on... touhusin tuossa pari päivää vähän enempi, ihan fyysisiä hommia ja kyllä sitten iltaisin selästä ja kyljistä supisteli joten täytyy koittaa ottaa vähän iisimmin.
Onko kukaan vielä salaisella puolella- tapahtuuko siellä mitään? Mä olen niin vaihtelevasti kirjoittelija et en tiedä pysyisinkö siellä vaikka nyt kriteerit täyttyisikin..

Salaisella puolella on 7 meistä, siellä on yks ketju missä ollaan vähän juteltu mutta ihan pari sivua vasta :)
 
Takaisin
Top