Maaliskuun mietinnät

Hyvin häilyvää täällä. Toisena päivänä ei kummempia. Viime yönä jätin piikin pistämättä ku supisteli kipeämmin ja aamulla menkkakipua taas enempi. Tänään on pakko yrittää pistää. Tää on kolmas kerta ku jätin pistämättä (ei peräkkäisinä päivinä ) tän raskauden aikana.
Nyt lähtee äiti takas omalle paikkakunnalle, joten ei lapsenvahtia lähellä ennen maanantaita.
Monelta pistät aina piikin?
 
Hyvin häilyvää täällä. Toisena päivänä ei kummempia. Viime yönä jätin piikin pistämättä ku supisteli kipeämmin ja aamulla menkkakipua taas enempi. Tänään on pakko yrittää pistää. Tää on kolmas kerta ku jätin pistämättä (ei peräkkäisinä päivinä ) tän raskauden aikana.
Nyt lähtee äiti takas omalle paikkakunnalle, joten ei lapsenvahtia lähellä ennen maanantaita.
Monelta pistät aina piikin?


Mullakin on välillä ollut yksittäisiä päiviä kun olen jättänyt pistämättä mutta nyt taas pistänyt viime päivinä aamuisin noin klo 8-9 maissa. Aikamoista arvailuahan tämä on pistosten kanssa, luulen ettei synnytyskään helpolla ala kun stressaan tätä piikkiasiaa ihan liikaa.
 
Mä haluun jo pienokaisen kans kotiin. Oltas tänää muute päästy mut tulehdusarvot koholla kun tosiaa vedet meni 26h enne ku poika maailmas. Itkuha siin tuli ku tultii sanoo et ainaki viel tää yö täällä
 
Parempi olla pitempään ja varmuuden vuoksi sairaalassa ko liian lyhyen ajan. Ite tulin tänne sairaalaan maanantaina käynnistykseen,tiistaina puhkastiin kalvot ja pikkunen synty 9.3. klo 00.17 ja vielä ollaan sairaalassa.
 
Niin se on. Varsinki jos sairaalaan matkaa. Itse olen aiemmista ollut esikoisesta 5 päivää, tokasta 3-4 päivää.

Rv 37 lähti tänää käyntiin. Huippua. Ja hivenen kauhistuttaa. Nyt ollaan jo lähellä. Huomenna äippäpolikäynti.
 
Me asutaa 2km pääs sairaalast et tänne onneks lyhyt matka. Ja joo mieluummi täällä hyväs hoidos. Tulehdusarvot oli laskenu, ootellaa lääkärin vastausta päästäänkö kotii. Tosin miks pitäs jäädä tänne ku ei mitää tehty ja arvot laski siis ihan itestää? Painokin on jo pojalla noususuunnas, laski yhteesä 218g mut nyt eilisest tullu jo +46g. Paljo toi kyllä syökin ja maito noussu hyvin :)
 
Toiset kokevat sairaalassa pystyvänsä lepäämään paremmin, omalla kohdalla taas halusin äkkiä kotiin toipumaan. Esikoisen kans jouduin olemaan kaks yötä sairaalassa ja se oli aivan helvettiä! Nämä kolme seuraavaa sitten onneks syntyneet illalla ja aamulla päässyt kotiin lepäämään :) Eväätkin onneks riitti sairaala-ajalle :D
 
Mä en kyllä voi tarpeeksi painottaa, että tulehdusarvojen vuoksi ei kyllä pitäisi yhtään hötkyillä kotiinlähdön suhteen. Meilläkin lähti "hienosti" esikoisen kohdalla laskuun neljäntenä osastopäivänä ja kotiuttivat. 10vrk iässä mentiinkin takaisin viimetippaan ja tytöllä todettiin sepsis. Osastolla on kurjaa, mutta kurjempaa oli lastenosastolla se pari viikkoa hoitamassa sitä verenmyrkytystä. :)
 
Mä koen haluavani synnytyksen jälkeen ihan niin nopeasti kotiin kuin mahdollista, sairaalassa olo oli kauheeta. Tai ei itse sairaalassa olo, vaan pienessä kopissa jossa koko aika 2-5 muuta mammaa vauvoineen.. Mielelläni olisin kahden hengen huoneessa vaikka viikon. :D

Mutta tietysti jos ois mun tai vauvan voinnissa jotain normaalista poikkeavaa, tietenkin siellä sairaalassa ollaan niin kauan kun tarve vaatii. Toiveena vain, että jos kaikki kummallakin alusta alkaen loistavasti, niin tahdon sitten kotiin toipumaan ja tutustumaan pienokaiseen. :)
 
joops, jotenkin se osastolla oleminen on aina kauhean levotonta olemista kun siellä ei tosiaan olla vauvan kanssa kahden :) tietenkin ptiää olla niin kauan kuin tarve vaattii ja tätä joudunkin varmasti taas itelleni toistelemaan kun varmasti nytkin halajan kotiin heti kun on mahdollista :D kunhan nyt tietenkin pääsis sinne SYNNYTTÄMÄÄN ensin
 
Juu en miekään tuskin enää olis järjissäni jos joutuis olla muitten äitien kans samassa. Meillä onneks perhehuone niin on iisimpää ja saa rauhassa opetella kaikki..
 
Päästiin onneks kotii ☺ No kotona on onneks myös mies yöllä auttaa tarvittaes ja ku eipä tuol kahen hengen huoneessa saanut nukuttua ku toisen vauva huuti jatkuvaan. Sit ku oli saanu vähä maitoo ja oli hiljaa tunnin nii oma vauva tietysti just sen tunnin oli tissillä. Koton ei muitte vauvat häiritse
 
LA tuli ja meni. Hohhoijakkaa. Kaikki muut paikat kipeenä ja ihan loppu. Mitään ei tehdä. Odotellaan vaan.
 
Joo ja tuosta kotia lähdöstä vielä. Kotihan on paras paikka, jos kaikki menny hyvin. Mut jos on jtn huolta jomman kumman voinnissa niin kyllä silloin mielummin olen levottomassa huoneessa ku kotona. Muistaakseni tästä toisesta joka oli sektio minä olisin päässy päivää aiemmin kotiin mut vauvaa haluttiin vielä yö seurata keltaisuuden vuoksi. Vaikka asutaan 8 km päässä.
 
Me ollaan pitkämatkalaisia niin siks vieläki sairaalassa ja oltais ehkä huomena päästy kotia mutta tuskimpa ku pikkusen bilirubiini arvot oli noussu entisestään :/
 
Meillä oli nyt 5vrk:n iässä lysy-tarkastus sairaalalla ja kaikki ok :) Syntymäpaino lähes saavutettu, vain 18g vajaa, että hyvin tulee tisseistä tavaraa! Seuraavaks sit neuvola ja sain ajan vasta loppukuulle kun niin täyttä. Eipä tässä onneks ihmeempiä ja voi soitella kiireellistä aikaa jos jtn tulee. Arki myös alkoi tänään todella, mies lähti iltavuoroon, onneks sit ens viikon talvilomalla :)
 
Onks kellää suositella rintapumppui, iha käsikäyttönen riittää kyl mut haluisin kuulla vähä muitte mielipiteitä.
 
Takaisin
Top