Maaliskuun jutut

Nyt on nuha ohi :) Varmaan auttoi, kun parina iltana annettiin 3ml nestemäistä panadolia. Taas kerran saan olla kiitollinen lapsuuden allergioista, ku niiden takia mummulta löytyi avaamaton korkki + lääkeruisku paketti. Helppo antaa lääke, kun kerralla truuttaa suoraan suun takaosaan.
Mitäst sitä nyt sit tekis, ku sai taas nukkuu sen 7,5 tuntii (neiti nukkui 8,5 ja vetää taas sikeitä xD ).

Ajattelin ens viikonloppuna kokeilla, jos neiti nukkuis pinniksessä. Alkuyön nukkuis meijän kans makkarissa ja syötön jälkeen siirtyis omaan huoneeseen nukkuu. Tarttee vaan keksii, et miten mä pääsen majoittuu neidin huoneeseen.
 
Laitoin pojan myös eilen pinnikseen alkuyöksi nukkumaan. Ensin tuli huuto eikä rauhottunut, annoin lisää tissiä ja söi kyllä ahnaasti eli taisi olla vielä nälkä. Uudestaan omaan sänkyyn, hetki tassuttelua ja menin makaamaan omaan sänkytn, siinä miehen kanssa kuunneltii 10min semmosta ähinää ja puhinaa että melkein jo päätin että otan pojan viereen kunnes ykskaks täysi radiohiljaisuus jota kesti 5 tuntia! Oli ihanaa nukkua lusikassa miehen kanssa :wink muutenki poitsu on syöny vaan 3 ja 6, toivottavasti tämä jatkuu näin :)
 
Meidän tyttö siirtyi myös sivuvaunupinnikseen, kun isoveli muutti viime viikonloppuna omaan huoneeseensa. Tähän asti ollaan siis nukuttu niin, että vauva unipesässä mun vieressä ja esikoinen sivuvaunussa miehen puolella. Nyt vaihdettiin miehen kanssa paikkoja, vauva nukkuu siis sivuvaunussa mun vieressä. Hyvin on nukkunut sielläkin, toki on edelleen siinä unipesässä, varmaan tuttu ja turvallinen paikka hänelle. :) Yllän kuitenkin helposti silittelemään, jos tarvitsee sitä nukahtaakseen. Usein tykkää myös pitää mua kädestä (sormesta) kiinni, ennen kun nukahtaa. Käsi kädessä me nukahdetaankin yleensä molemmat. :Heartred
 
Uskaltaispa ite kokeilla laittaa poika kehtoon illalla.. Tänäänkin jo kylvystä nostaessa alkoi huuto joka kestää sit aina niin kauan että pääsee tissille.. Eikä nukahda kuin viereen.. :sad001
 
Me ajateltiin pikkuhiljaa pääsiäisen jälkeen alkaa kokeilla josko saatais poju nukkumaan sivuvaununa olevaan pinnikseen. Varmaan ensin unipesässä. Mutta katellaan, perhepeti toimii vielä varsin hyvin.
 
Meilläkin vielä perhepeti. Mies olis jo laittamassa omaan sänkyyn mutta itse en jaksa sitä vielä alkaa kokeilemaan. Tyttö on niin kiinni minussa, jos käyn esim. kaupassa niin hoitajat (eli iskä tai mummi) on täällä hätää kärsimässä kun tyttö on huomannut minun lähteneen ja alkaa itkemään. Voi kulta.
 
Jaan tän nyt tännekin, ku eilen ihan ite hokasin (en oo ikinä ollut se terävin kaveri).
Kun tekee soseita pakkaseen, ni kannattaa käyttää silikonisia jääpalamuotteja (ei tartte sulattaa, jotta saa palat irti) ja muottien täyttäminen sujuu helpommin, ku pursottaa soseet. Lusikalla täyttäessä tulee niin paljon sotkuu.
 
Voi räkä, toinen silmä on vauvalla ihan rähmänen :sad001 Illalla ei ollu vielä mitään ja oikee silmä on tosi hyvän näkönen, vasen vuotaa ja rähmii, ei oo yhtään punanen kyllä eikä näytä vaivaavan mutta ei kyllä kivalta näytä..
Keitetyllä vedellä oon pari kertaa pyyhkiny puhtaaks, uskaltaakohan maanantaihin asti odotella lääkäriin menoa (jos ei mene huonommaksi)?
 
Joo, maitoa vaan silmään! Jos ei saa suoraan tiputettua silmään, niin vaikka vanulapun kostuttaa maidolla ja pyyhkii sillä. Meillä hoitui rähmivä silmä näin.
 
voi vihuri! oon foorumipimennossa kun mun tyhymä puhelin ei suostu avaamaan tätä sivustoa. Tänään vien luurin huoltoon, toivottavasti saan uuden tilalle B) ...No ompahan lukemista iltaimetyksellä kun pääsen joskus lukemaan näitä viestejä.
 
En kerennyt kokeilemaan tuota maitokikkaa, vietiin poika tosiaan illaksi hoitoon ja sitä ennen putsasin silmän ja illalla kun haettiin niin pistin suoraan jatkamaan uniaan. Aamulla silmä oli aivan kirkas ja normaali! :) en tiiä miten se noin parani kun silloin lauantai aamulla tosiaan heti putsaamisenkin jälkeen oli pian keltaisessa paksussa rähmässä !
 
Puuh, mies eo yhtään tykkää kun poika on täysin virkee 6-7 mies ei oo mikää aamuihminen muta vois silti pysyä rauhallisena. Eikä tarvi kirota ja raivota pienelle vauvalle että hän tulee kostaan kaikki herätykset.
Kaiken huippu tälle aamulle kun pikkusella vähä nenä tukossa niin miehen ratkasu on tinkee pumpulitikku pikkusen nenään... ja sitten suutuin minä...
 
Meillä menee niin päin että mulla menee ajoittain hermot pikkuisen kanssa. En kuitenkaan silti rupea raivoamaan toiselle ku tiedän että kyse on siitä että en ymmärrä mitä toinen haluaa.

Hyi hitto ku on ollu kamalat 2 päivää. Selkään pistettiin siis jotain aineita ja teipattiin paksusti koko selkä.. En tiiä mitä teen jos ne haluaa laittaa noi tänään vielä takas tonne.. En ole saanut nukuttua edes kunnolla ku venyttää ihoa tai kutittaa tai mitä ikinä noiden teippien kanssa..
 
2yötä pikkune nukkunu levottomasti mutta kun tarjoan tissiä nii joha rauhottuu nukkumaan levollisesti. Tälläkin hetkellä ei edes ime vaan huulet on vasten nänniä mutta nukkuu rauhassa... aika söpöä kylläkin :D
 
2yötä pikkune nukkunu levottomasti mutta kun tarjoan tissiä nii joha rauhottuu nukkumaan levollisesti. Tälläkin hetkellä ei edes ime vaan huulet on vasten nänniä mutta nukkuu rauhassa... aika söpöä kylläkin :D

Meidän poika melkein joka ilta alottaa yöunensa niin, että tissin on oltava joko tyynynä tai huulia vasten. Ja jos liian aikaisin herran nukahdettua yritän hivuttaa toppia takas rinnan päälle, niin havahtuu siihen. Äidin tissiposki :Heartred
 
Joo meillä kans poika on oikein tissipossu. Illalla tissillä koko ajan ja pitäis jatkuvasti olla kiinni tississä. Ja täällä myös jos liian aikaisin yritän hivuttautua pois niin poika herää..
 
Hahaa! Tänään söin valkosipulia ja kun hengitin vauvaan päin, niin se nyrpisti naamaansa.

Tänään tuli myös sellainen iltaraivo että ihan pelotti. Huomasin kyllä et se on väsynyt, mut ajattelin et jos ois vielä jaksanut seurustella ja imetin olkkarissa. Imi jonkun aikaa, kunnes alkoi jäätävä huuto. Luulin et sitä pierettää, kun huusi niin kovaa ja laitoin mahani päälle mahalleen. Itku yltyi ja säikähdin että nyt siihen sattuu ja kovaa. Kantelin vauvelia ja itku jatkui tavallisena, mutta erittäin vaativana. Menin sit sängylle imettämään kun ajattelin että se räjähtää taas jos vien sen hoitopöydälle iltapuuhille. Siihen se nukahti saman tien päiväpaidassaan.
Minä luulin et kellojen siirto ois antanut lisäaikaa iltaan
 
Takaisin
Top