Maaliskuu..... vihdoin ja viimein <3

Ihanaa, täällähän tapahtuu vaikka mitä ja monelle! Omat toiveetkin nousee kun lukee muiden juttuja.

Meillä oli eilen taas ultra ja kasvukontrolli. Nyt kerrottiin vauvan olevan 3300g, aika huima luku kun viime viikolla saatiin 2400g. Lääkärin sanoikin, että kyllä näissä ultrissa on paljon heittoa. Etenkin nyt kun pää on jo kiinnittynyt on siitä vaikea saada tarkkaa mittaa. Totuus lienee jotain näiden kahden luvun välistä.

Parasta oli se, että kohdunkaula on poissa ja paikat pehmeitä, joten nyt voi alkaa jo tapahtumaan. Viimeiset kaksi päivää olenkin saanut kokea ihan uusia supistuksia. Näistä oli harjoittelut jo kaukana, sai oikein haukkoa henkeä. Yllättys oli aikamoinen kun en ollut varautunut. Eivät ole olleet niin säännöllisiä, että olisin ryhtynyt kellottamaan, mutta ihanaa, että tapahtuu.

Ainoa mikä vaivaa on flunssa. Olen jo 4 päivää yrittänyt uskotella itselleni, että en ole tulossa kipeäksi, mutta kohta on pakko luovuttaa. Ärsyttää kun se panadol hot maistuu niin pahalle ja finrexiä ei saa ottaa!
 
T77 no kylläpä heittää tosi paljon noi painoarviot. Mutta hieno, että vauva on noin hyvänkokonen. Alko oikee itseäkin pelottaa et mitä jos meidänkin vauva olisi yli 3 kilon! En mä pieni ihminen jaksais sellasta ulos puskea.
Mulla on kohta parin tunnin ajan tullu supistuksia 10 minuutin välein. Tää tens-laite on kyllä aivan loistava, koitin olla yhen supistuksen ilman sitä ja tuntu ihan hirveeltä. Mutta tens-laite päällä ei tunnu kuin hieman epämukavalta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Hyvää naisten päivää kaikille! Me päästään tänään sopivasti pikku miehen kanssa kotiin, kyllä sitä on odotettukin, vaikkei täällä sairaalassa olla kuin kolme yötä nyt oltukaan. Kaikki on lähtenyt oikein mukavasti käyntiin, koetetaan nyt muistella miten näin pieniä hoidetaan! :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ärrrrsyttävän helppoa huomenta kaikille! Ei mitään fiiliksiä missään ja tuntuu että olisin elämäni kunnossa, verrattuna toiseen kolmannekseen... >:[ huomenna viiminen lääkärikäynti ja kokoarvio. Vejän nämät aamukaffet nassuun ja lähen juoksen (en oikeasti juokse :D ) pihalle! Joo sen mie teen! Eilen supisteli vain peittojen heiluttelun jälkeen ja maha on niiiiiin tiellä tuossa eessä!
Ihanasti luimma nuita vauvaoppaita mitä ensviikosta kerrotaan ja kertasimma sairaalaan lähtevät kamppeet ja mietimme synnytysasentoa! Sitten järkevänä sanoin että "pitää kuitenkin nyt muistaa ettei sitä käynnistymistä ala ottaan ko kuuta nousevaa, ettei turhaudu jo parin päivän päästä" Ha!! Mie teen sitä jo ekana päivänä! :D nyt se siis sais syntyä ko mies kävi sillä reissulla ja ompi nyt täällä! Että näin. Ja erehdyin käymään kattoon lätkäkisoja ja siellä alko: "ekkös sie jo räjähdä?" Ja "joko sie lähet synnyttään?" Ja "vieläkö oli pitkästi?"...... En, en, ei...
 
Angina älä suotta juokse. Kyllä se vauva syntyy vaikka vain nukkuisi, jos on syntyäkseen :) Mähän nukuin yöt, kuin tukki ja parina edeltävänä päivänä ennen synnytystä vielä parin tunnin päiväuniakin. Synnyttämäänkin lähdin parin tunnin päiväunilta :grin Eli jos mulla joku käynnisti synnytyksen niin lepo :wink Mulla ei edes harjoitussupistuksia pahempia supistuksia tullut, vaan sitten kun ne alkoivat ne olivat sitä aitoa itseänsä kertaheitolla.
 
No niinhän se kyllä tullee ko on valmis :) ja rehellisesti sanottuna kyllä tässä on vielä aikaakin toisen rauhassa nauttia masun suojasta! Mulla tais olla viiminen LA tälle kuule että olen varmaan myös viimeinen joka jakaantuu :D noh, pienessä jännityksessä on hyvä elää. Odottavan aika on kyllä pitkä :)
 
Angina La:si on minun syntymäpäiväni, joten se on erittäin hyvä päivä syntyä :wink

Mieheni sanoi minulle kauneinta mitä kukaan ja ketään voisi minulle sanoa :love7 Juttelimme siitä, kun ultratessa gynegologi kehui minun olevan hyvä kasvualusta lapselle, kun tulee terveen kokoisia lapsia. Kätilön kanssa synnytyskertomusta läpikäydessä totesi hän minun olevan kuin luotu synnyttämään. Lastenosastolla hoitajat kehuivat yhtenään minun ja vauvan suhdetta sitä kuinka ihana sitä on sivusta seurata ja kuinka molemmat minä ja vauva nautimme imetyksestä. Mieheni sitten totesi, että minut on luotu äidiksi :Heartred Voiko oikeasti mitään ihanampaa edes mieheltään kuulla. Ihan onnenkyyneleet tulee silmiin, kun muisteleekin tätä keskustelua :Heartred
ps. on nämä synnytyksen jälkeiset endorfiinit sitten mahtavia. Kaikki on niin autuasta ja ihanaa :wink
 
Oi ihanaa! Saisko tota synnytyksenjälkeistä euforiaa vähän jaettua tännekin? Tää odottaminen alkaa käydä NIIN hermoille! Koko koti kuurattu kaappeja myöten (ainoastaan lattiataso ei oo tiptop kun en enää sinne taivu...¤%#"&% sitäkin...). Miehelle en kohta ees uskalla puhua kun kaikki ottaa päähän ja on niin vaikea olla normaalisti ja tiuskimatta. Kavereita en oikein halua nähdä samasta syystä, plus että en enää halua lähteä kauas kotoa. Tässä ehtii kelailla ihan liikaa ja alkaa nousta kaikki möröt mieleen. Turhaa kaikki tää valitus ja unohtuu ihan pian kun alkaa täälläkin tapahtua, tiedän...

Tuolla toukokuisissa oli muuten hyvät keskustelut siitä, mitä aikoo tehdä kun vauva on syntynyt. Kyllä se oman kropan pelkästään itselle saaminen jo siintää myös mielessä. Voi nukkua mahallaan, syödä kaikkea aiemmin kiellettyä (juustoja! Puoliraakaa lihaa! Graavilohta!!!), ottaa lasin viiniä, hyppiä (ainakin varovasti) ja tanssia ympäri kämppää se ihana vauva kainalossa. Ja joskus sitä taas voi harrastaa ihan vanhaa kunnon seksiäkin, vaikka siihen nyt on vähän kauemmin vielä aikaa... näihin kuviin ja näihin tunnelmiin onkin ehkä parempi lopettaa tämänkertainen valitus :p
 
Muokattu viimeksi:
Mä kävin taas vaihteeksi tänään ultrassa. Kaikki alkoi eilen kun illalla sain vaivasesti muutaman liikkeen laskettua iltapalan jälkeen. Heräsin 6.30 ja yllättäen ei ollutkaan kiire vessaan kuten normaalisti. Oli tosi outo olo, vauvaa ei tuntenut ollenkaan. Pieni lepo vielä ja sitten kunnon aamupala. Odottelin sen jäkeen vielä 1,5 h ja klo 10 soitin synnärille, että mitäs pitäis tehdä kun ei ole mitään liikkeen merkkiä tullut eilis illan jälkeen.

Sinne siis ja yli tunti otettiin sydänkäyrää. Käyrä näyttää hyvältä, mutta liikkeitä ei oikein edelleenkään. Itse tunsin ihan muutaman koko aikana. Ultrassa kaikki hyvin ja hengitysliikkeet näkyi hienosti. Pää liikkui, mutta muuta ei liikettä ei ollut. Nyt sitte saa seurailla näitä kotona vähän tarkemmin. Ilta on edelleen ollut tosi hiljainen. En olisi pahemmin reagoinut asiaan, mutta tämä on niin poikkeavaa vauvan aiemmasta käytöksestä. Ärsyttää todella, että joutuu nyt tällästä miettimään. En haluaisi huolehtia turhasta. Lisäksi sanottiin, että mikäli sama jatkuu niin taas soitto heille ja näytille vaan, ei saa jäädä odottelemaan. Toivottavasti kyseessä oli vain hiljainen päivä ja huomenna on taas normi meininki.
 
T77: Hyvä, että käyrillä ja ultrassa näytti kaikki olevan kuitenkin ok. Tiedän tuon tunteen. Meillä ollut myös tosi liikkuvainen ja menevä kaveri masussa, mutta nyt lähiaikoina olen joutunut välillä pohtimaan, että milloin olen viimeksi liikettä tuntenut. Yöllä en enää heräile vauvan myllerrykseen ja aamulla voi joutua odottelemaan jonkun aikaa ennenkuin alkaa liikkua. Mutta kun aloittaa möyhinnän, niin se on aika myllerrystä silloin. Eilen se taisi olla kun meinasin jo synnärille soittaa, mutta kohta aloittikin menonsa. Selvästi on iltaisin aktiivinen, päivät lepäilee enemmän. Mutta huoli on suuri heti, kun on pidempi väli!

Ei ole tämäkään touhukas päivä saanut mitään liikkeelle, höh! Paikat vaan tulleet älyttömän kipeiksi. Jännästi takareidet on aina iltaisin tosi kipeät ja pohkeet myös.
Kurjaa, kun nyt on luvattu taas ilman kylmenevän (jos niihin ennustuksiin voi uskoa)! Olisi ollut kiva tuoda tällaisessa kelissä nyytti kotiin. Pitänee pakata vähän jotain ekstraa varmuuden vuoksi vielä vauvan kassiin, jotta varmasti tarkenee.
 
T77 Sama tunne ja pelko oli minulla, kun vauva oli todella rauhallinen. Pakko oli masua kunnolla tökkiä, jotta saisi vähän liikettä aikaiseksi. Ja tuli jopa sydänääniä kotona kuunneltua kotidoblerin kanssa, mitä en koko raskausaikana muutoin tehnyt. Mutta mulla se oli juuri sitä "tyyntä myrskyn edellä" :) Toivottavasti myös teidän vauvalla kaikki hyvin ja olisi vähäiset liikkeet vain voimien keräämistä.
 
Joo, sovitaan että tämä on sitä tyyntä myrskyn edellä!!! :)

Tänään on ainakin muutama liike tullut joten olen taas paremmalla tuulella. Ajattelin, että en ala mitään liikelaskentaa sen kummemmin tekemään kunhan aina ajoittain itse havaitsen liikettä. Pysyy paremmin pää koossa ja mieli virkeänä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Kittis, mäkin haaveilin siitä mahallaan nukkumisesta, mutta eihän siitä mitään tuu kun tissit on täynnä maitoa ja ihan he*****n kipeät!

Täällä alkaa väsy painamaan päälle :coffee Päivisin ei oikein osaa nukkua ja silloin kun esikko on kotona, ei varsinkaan osaa rauhottua, vaikka tuo mieskin täällä pörhältää... Viime yönä olin NIIN väsynyt että menin tosiaan ennen miestä ja vauvaa vinttiin nukkumaan, mies oli tulut yhden jälkeen ylös,vauva heräs kolmelta ja mie pomppasin pystyyn ja tissiä koitin tarjota, kun ei oikein huolinnut niin mies totes että ennen yhtä oli antanut juuri pullosta maitoa kun sitä oli säilöön jäänyt (ettei tarvinut mua herättää syötölle) ja vauvakin nukahti samantien kainaloon. viideltä ylös. Tällä hetkellä vauvalla virkeimmät hetket alkaa siinä kymmenen tienoolla illalla ja puolen maissa taas alkaa nukkumaan kunnolla pitempää pätkää, että turha toive koittaa mennä aiemmin nukkumaan.... Onnellinen olen toki silti :Heartred

Eilen kävi kotikäynnillä th ja katto että kaikki on kunnossa,neitinkinpaino on noussut jo takasin 3160g, vielä ois 120g takasin otettavaa jotta oltaisiin syntymäpainossa :)

Ristiäispäiväkin jo varattiin, 12.4 ois sitten tytöllä kastajaiset, ja perjantaina mennään kuulusteltaviksi, eli isyyden tunnustukseen :grin hmm... mitähän sitä muuta... ?

Ainii, eilen käytiin lääkärissä hakemassa silmätippakuuri tuolle pienelle kun vasen silmä jo pitempää rähminyt, eikä muut einot siihen sitten auttaneet... noh tuotahan nyt ei mikään ahista mutta minä oon putsaamassa ollut silmää vähän väliä kun tähän aamuun asti silmä muurautui hetkessä aina kiinni uudelleen :cool: nyt on jo parempi:):)
 
Meidänkin pitää hoitaa tuo isyyden tunnustus kunhan pikku tyyppi tulee maailmaan. Miten se käytännössä tapahtuu (niin odotan sitä suunniteltua lakimuutosta, että avoliitossa olevat voivat tulevaisuudessa hoitaa isyyden tunnustuksen jo raskausaikana neuvolassa)? En ole kerinnyt etsiskelemään asiasta tietoa vielä..
 
Me päästiin eilen pikkumiehen kanssa kotiin! Verensokerit pysyi kokoajan hyvinä, tosi hyvän syömisrytmin pikkuinen kehitti heti kun söi aina juuri ennen sokereiden mittausta:) Olisin halunnut jo tiistaina kotiin, mutta kun oli se insuliini käytössä niin vauvelin piti olla 48h kun viimeinen verensokeri mitattiin. Esikoinen oli täällä molempina öinä heräillyt ja ollut jotain 1h hereilläkin keskellä yötäo_O mitä ei siis ole enää moneen kuukauteen tehnyt. Mutta viime yön nukkui sitten koko yön ilman yhtään heräämistä, taisi olla äitiä ikävä:Heartred Äitillä oli ainakin kauhee ikävä:) Ihana toinen, kun vauveli sairaalassa itki niin esikoinen kantoi leluja sille ja eilen kävi silittämässä pikkuisen kättä:love7

Mä olisin halunnut imettää, mutta nännit kipeytyi jo toissailtana niin että itkien meni imetys sairaalassa. Vauveli saikin sitten lisämaitoa, kun oli enemmän tai vähemmän 3 h tissutellut. Ja eilen ei vaan enää kyennyt, sattui niin maan p****leesti että sitä oli koko imetysajan sellaisessakin krampissa että kesti sen kivun. Rintakumikaan ei auta, jostain syystä sattuu melkein enemmän sen kanssa. Pumppaaminen ei onneksi kovasti satu että se onnistuu. Katotaan jos parin päivän päästä uskaltais vaikka rintakumin kanssa kokeilla taas. Tosi hyvin auttoivat sairaalassa tuon imetyksen kanssa ja kokeiltiin eriasentojakin, joista alkuun oli apua mutta ei sitten kuitenkaan riittävästi.

Pitää rustailla synnytyskertomusta tuonne, kunhan tässä ehtii.
 
Mä oon henkisesti ja fyysisesti ihan poikki. En jaksa enää odottaa. Stressaa vetinen valkovuoto (?). Neuvolasta käskivät seurailla.. Toivottavasti tosiaan ei oo lapsivettä, ku muuten on se tulehdusriski. Äh! Haluan tän vauvan elävänä ja terveenä ulos ja mielummin niinku heti!

Yöt menee kipuillessa ja huonosti nukkuessa ja tänään kolottaa lähes joka paikkaa. Alaselkä välillä niin kipee, että ei kyllä huvita tehä mitään muuta kuin maata. En jaksa innostua enää mistään muusta ku synnyttämisestä. Eikö sillon olisi jo aika päästä hommiin ?! Huono-olokin vaivaa ja huominen neuvola tuntuu turhalta. Mitä mä sinne enää meen? Mä haluan ajaa suoraa synnärille, jos johonki pitää lähteä. Arg!!

Seuraava viestini tälle foorumille voisi olla sitten neitin syntymän ilmottaminen!
 
Eea, mulla on aivan täsmälleen samat tuntemukset. Ajan kuluksi piristän itseäni nettishoppailulla ja etsin täydellistä mekkoa sille ajalle kun mulla on taas jonkinlainen vyötärö. Joku päivä se menee vielä päälle!!!

Niin ja tosiaan Piia84, voi olla, etten pystykään ihan heti nukkuu mahallaan kun vauva on syntynyt. Mut pystyn hemmetti soikoon ainakin selällään makailemaan, onhan sekin jo jotain :grin
 
Me päästiin tänään kotiin. Onneksi sillä mulla meinasi pää hajota sairaalassa. Saatiin vielä viimeseksi yöksi perhehuone ja oli niin ihanaa nukkua miehen kanssa. Ja oli kiva kun oli apukäsiä auttelemassa, kun tyttöä pitää ruokkia 3 tunnin välein pienen kokonsa takia. Vielä joudutaan antamaan keskoskorviketta mun maidon lisäksi.

Mulla imetys on onneksi lähtenyt käyntiin hyvin. Maitoa tulee reilusti, mutta ainut ongelma on saada tyttö imemään. Hän ei vaan välillä jaksa imeä, onneksi tilanne varmasti korjaantuu kun hän hieman kasvaa. Mun on myös vaikea löytää hyvää imetysasentoa. Välillä tyttö on niin reipas rinnalla ja välillä ei meinaa millään saada otetta. Hieman pistää turhauttamaan.
Punnitsin itseni tänään ja yllätyin, mulla on enää puol kiloa raskauskiloa jäljellä. Eli 5,5 kiloa jäi sairaalaan. Nyt pitää vaan muistaa syödä ja juoda hyvin, jotta maidontuotanto ei lopu enkä ihan kuihdu olemattomiin. On kyllä aivan ihanaa olla kotona. Nyt on otettava päiväunet kun tyttökin nukkuu niin nätisti.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top