Maalis-huhtivaavit 2010 <3 <3

Keskustelun 'Vauveliklubit' aloitti MKT, 1 huhti 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Mä olen täällä! Enkä ainakaan kuihtunut :wink Laskettu aika lähestyy (liian) vauhdikkaasti ja pojistakin on kasvamut isoja :Heartblue
    Bumbe bee on ilmeisesti Jane, vai meninkö sekaisin? Ja onnea, teillekin tulossa vaava :Heartbigred
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. Bumble Bee Tuttu foorumilla

Minähän se. Ja joo, kai tässä paksuna pitäis olla, 23.12 ois näillä näkymin laskettu aika. Olen edelleen vaan vähän ihmeissäni, kun piti olla kierukka (oli pudonnut todennäköisesti tammikuun erittäin runsaan vuodon mukana, mulla on normaalisti niukka vuoto mut kierukan jälkeen ollu tollanen runsas). Elämäntilanne on sellanen, että saa nähdä mihin suuntaan oma pää keikkuu jaksamisen ja kaiken kannalta. Lapset auttaa toki jaksamaan, ja on syy sille miksi tätä kaikkea ylipäätänsä jaksaa.

Tänään meillä oli isomman kanssa keskustelu, kun katsottiin kuvia missä olen raskaana ja poseerataan kameralle... "Miksi sä oot äiti syöny 'Bubble Bobblen'?" Kyyneleet valui silmistä, enkä hekottamiselta oikeen saanut vastattua. Kysymys sitten toistui, ja jatkui näin: "Äiti olitko sä syöny sitten mutkin? Että me oltiin sitten kahestaan sun mahassa 'Bubble Bobblen' kanssa?" "Ja äiti, mä en oo enää sun mahassa ku mä oon jo syntyny neljä kertaa. Ku mä oon jo neljä."

Ihana tyttö, ja melkonen ajatuksenjuoksu. Voi taas hyvillä mielin mennä nukkumaan, ja pitää kiinni siitä mitä on. <3
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Bumble Bee Tuttu foorumilla

Ai niin, tuu Zeni sitten kertomaan kun oot jakautunu.. jännäilen jo [IMG]
  4. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Tulen kertomaan :) Nyt on sellanen olo, että toivon ettei ainakaan lähe ihan vielä syntymään. Päätä särkeny kaksi päivää putkeen ja huono ja öklö olo koko ajan, ruoka ei maistu ja tekee vaan mieli nukkua :p Pojat on tänään viimestä päivää päikyssä ennen kun jäävät vauvalomalle mun kanssa. Mitähän siitäkin tulee, kaksi reippaan villiä poikaa ja äiti viimisillään.... Onneksi miehelläkin alkaa loma perjantaina.
    Sunnuntaina juhlitaan juniorin kakkosia ja sitä varten pitäs siivota ja leipoa kakku. Ei huvita, ei jaksa... Oliko tää viimisillään olo samanlaista kahen edellisen kanssa vai onko musta tullu vanha?

Ihana tyttö sulla Bumble bee <3 Miten sä olet voinut nyt alkuraskauden?

Meillä esikoinen on kanssa ihmetelly, että miten se vauva pääsee sitten äidin masusta pois. Ja kun kerroin, että äideillä on jalkojen välissä ihan sellanen oma paikka mistä se vauva tulee, niin poitsu hetken mietti ja "hihii, sitten se vauva joutuu sun sukkiin :D" :rolleyes: Höppänäni :Heartblue Pari päivää tuon jälkeen poitsu sitten kysy, että joko se vauva on päässy pois mun sukista :)
  5. Bumble Bee Tuttu foorumilla

Mä luulen, et aika on kullannu muistot ;) Kun eihän tässä nyt kerkeä enää vanhenemaan edes?!

Kiitos päivän piristyksestä, ihana toi sukkajuttu. On pienillä kyllä ihana mielikuvitus :D Mitenhän sitä selittää sitten itse, miten vauva tulee ulos? Kun sehän on siis mennyt sisälle niin, että äiti on syönyt sen.... [IMG]

Kai tää raskaus tässä pikku hiljaa alkaa tuntumaan paremmalta... Eilen oli vaikea päivä, en tehnyt muuta kuin itkeä pillitin ja ahdistuin lisää. Seinät kaatuu päälle ja samoin kaikki käytännönasiat. Terapiaa ei heru, kun ei ole aikoja. Se jos mikä olisi tarpeellista. Terapeuttikin vain toteaa, että syö niitä lääkkeitä niin pärjäät. Vaikka tietää, että lopetin itse lääkitykset kun sain tietää olevani raskaana. Kai se on sitten vaan voi voi, ja pitää toivoa ihmeparantumista. :confused005

Muuttokin edessä, ja pelkkä ajatus kaikista tekemättömistä asioista saa käpertymään ja ahdistumaan. Pitääkö tätä kaikkea aina vaan jaksaa... Vaikka eihän tässä taida kauheasti muita vaihtoehtoja olla. :confused5
  6. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Meille syntyi 12.6 klo 01.44 3030grammaa painava ja 47cm pitkä tyttö :Heartpink Synnytys oli nopea ja kivulias (I-vaihe 2h13min, ll-vaihe 1min ja lll-vaihe 4min), mutta minimimmi on ihana :love7. Tuukka on siskosta innoissaan ja kovasti hoitaa apuna :) Täällä siis kaikki paremmin kuin hyvin. No, unta voisi saada enemmän, mutta ehtiihän tuota eläkkeellä :rolleyes:

Miten jakselet Bumble Bee? Ei, kaikkea ei aina tarvi jaksaa. Oletko neuvolan kautta yrittänyt saada kotiapua tms? Ja eikös nla:n kautta voi saada myös keskusteluapua? Paljon voimia ja jaksamista kaikkeen!
  7. Nyytti Rakastunut foorumiin

Hei kaikille piiitkästä aikaa!
    Meille syntyi suloinen pieni peikkotyttö 15.2.2014♥
    Luomuna synnytin, iso eppari leikattiin + repesin pahasti sisältä..Tyttö oli ensimmäiset päivänsä kansliassa hoidossa ja minä pariin eri otteeseen leikkaussalissa ja kerroskuvissa, heräämössä ja tarkkailussa. Vuodin siis pahasti, niin sisään, kuin ulospäinkin. Kaksi hematoomaa, toinen emättimessä ja toinen löytyi vatsaontelosta. Tosi heikossa hapessa siis olin ja saan olla kiitollinen että olen täällä ja saan itse lapsiani olla kasvattamassa. Oli siis aikamoinen kokemus tämä elämäni ensimmäöinen ja luultavasti viimoinen alatiesynnytys.
    Kolmannesta lapsesta kyllä haaveillaan, mutta koska olen vuotoherkkä enkä halua riskiä ottaa että huonosti käy, niin suunniteltu sektio varmaankin ainoa vaihtoehto kohdallani.
    Tyttö on nyt reilu 5kk, kääntyilee molempiin suuntiin, pyörii viisarina, ryömii, hytkyy konttausasennossa ja nousee karhykävelyasentoon. Motorinen ja aikaisin kehittyvä siis, aivan kuten veljensäkkin. Aivan ihana tytö ja olen hyvin rakastunut♥ Tässä tissillä on nyttenkin :)
    Isoveli on ottanut siskon tosi hyvin vastaan :)

Paljon onnea Zenille!♥
  8. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Voi hitsi, lueskelin tuolla juttuja alkuvuodesta 2010 :Heartblue Voi että mulla on ikävä aikaa, kun esikoinen oli vielä vauva:love7 Onhan hän tietysti aivan ihana poika vieläkin, mutta kamala ikävä sitä esikoisen odotusta ja vauvavuotta. Niin se aika kuluu. Pian nämäkin huppanat täyttävät jo viisi! Siis oikeesti! (Onneksi itse ei ole vanhentunut lainkaan :cool14)
    Meillä on nyt tämän pikkuisimman kanssa vähän huolia, tänään 4kk neuvolassa lääkäri totesi, että pää on kasvanut liian nopeasti ja saatiin lähete lasten polille keskussairaalaan :sad001 Kamala huoli on pikkuisesta ja pelottelin itseni vielä kaiken maailman aivokasvaimilla ja hydrokefaluksilla :sad010 Toivottavasti pian saadaan aika. Tämä odottaminen on pahinta. Tulee ihan mieleen se, kun esikoisen 4kk neukussa löydettiin sydämen sivuääni ja samaa odottamista oli että aika saatiin sairaalaan. Pitäkää meidän pienelle peukkuja, että ei ole mitään vakavaa.
  9. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Oh my! Mä oon TAAS raskaana :smiley-bounce016
  10. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Täällä ei taida olla enää mitään eloa? :sorry: Onpa kurjaa.
  11. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Ei täällä vissiin enää oikein kukaan käy lukemassa, mutta kirjoittelenpa silti, tuntuu että tukea tarvitsisin.
    Meno tuntuu olevan välillä ihan mahdotonta tuon 5 vuotiaan kanssa. Mikään määrä ulkoilua ei tunnu riittävän vauhdin hillitsemiseen. Meillä ollaan siis hyvin aktiivisia ja vauhdikkaita. Mä olen jopa miettinyt, että laittaisin tuon syksyllä virikepaikalle päiväkotiin että täällä olisi edes hetken rauha, mutta tuntuu niin pahalta tyrkätä toinen "pois jaloista" :sorry: Mä oon niin väsynyt tähän. Ja kun taas uusi vauva tulossa, niin en tiedä miten selviän :schocked028 yritän pitää pojalle kovasti rajoja ja palkita hyvän käytöksen, mutta ei tunnu auttavan. Jaaha, taas jäi pienemmät jalkoihin....
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  12. satuvee Tuttu foorumilla

mäpä vastaan, kun esikoinen on tosiaan huhtikuulta 2010 :)

meillä ollut isommat lapset päiväkodissa 2-3 pvää viikossa jo yli vuoden (olin vuoden tässä välissä o-a- töissä), eikä oo tarkotus muuttaa kuvioita kun nyt kohta syntyy kolmonen. aluks ne sai olla samassa ryhmässä, ja nytkin tietysti aina yhdessä menee sinne. se on mun mielestä niin ihanaa niille, kun ohjattua toimintaa ja muiden lasten ja aikuisten seuraa ja kaikkia retkiä ja esityksiä, mitä ei mitenkään ite vois tarjota. ja oppii kaikkee uutta, kun on askarteluja ja työpajoja ja meillä viä musiikkipäiväkoti. liikunnan lisäks siis aivoliikuntaa. et mun mielestä ei se oo mitään pois tyrkkäämistä, vaan lapsenki etu :)

pojalla on selkeetä uhmista menossa, välillä kyllä ottaa niin hermoon. mut monesti tuntuu että myös turhautumista, niinä päivinä kun ollaan vaan kotona. sisko saa sitten kärsiä, jos ei äiti..vaikka kiltti ja ihana poika se onkin. kun ite en pysty nyt käymään ees kaupassa, niin ei paljon ulkoilla. en mitenkään jaksais, jos noi ei ois hoidossa välillä, kun en saa nukuttuakaan yms.

mulla on kyllä sterilisaatio edessä tän vauvan jälkeen, ei voi ottaa riskiä enää :D
  13. Oluwatobi Tuttu foorumilla Tammimammat 2018

Hellou hellou. Vieläkö tätä sais heräteltyä henkiin? Itelläkin piiiiitkä tauko koko palstalta, nyt vähän taas innostunut lukemaan kun vauvahaaveita ilmassa (taas). Meillähän on nykyisin noiden poikien (2010 ja 2012) lisäksi tyttö syntynyt 2015 tammikuussa. Ja nelosta kuumeilen kovasti. Mies vähän himmailee ton mun hemolyysin vuoksi, joka uusiutui myös kolmannessa raskaudessa. Mut katsellaan. Laitelkaapas kuulumisia jos kukaan enää tätä seuraa.
  14. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Mä pyörin vielä täällä, oon nykyisin modena täällä.
    Meilläkin on perhe kasvanut kun viides syntyi tammikuussa:Heartbigred nyt on kaksi poikaa ja kolme tyttöä. Ja ehkä vielä (ja vielä, ja vielä, ja vielä....) yhdestä tenavasta haaveilen :smiley-angelic006

Eskarivuosi on kohta päätöksessä, ja nämä vaavit lähtee kouluun o_O minne 7 vuotta on hurahtanut????
  15. Oluwatobi Tuttu foorumilla Tammimammat 2018

Jes. Kiva et Zeni oot täällä vielä. Teil onkin ihanan monta lapsukaista siunaantunut. Itsekin tosiaan useamman voisin vielä haluta, katotaan miten nyt menee.

On kyl tosi nopeasti 7 vuotta mennyt. Just luin mun esikoisen aikaista synnytyskertomusta ja kaikki muistu niin hyvin mieleen. Ei voi uskoo et syksyllä noi on jo koulussa.
  16. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Toivottavasti saatte niin monta kuin toivotte :)
    Olisipa kyllä kiva jos muutkin aiemmin tänne kirjoitelleet löytäisivät takaisin, niin hauska olisi kuulla kuulumisia!

Mitä teille Oluwatobi (ja jos joku muukin vielä lukee) noin muuten kuuluu? Miten on eskari sujunut?

Meille kuuluu aika hyvää juuri nyt, Ekan eskariuhma on helpottanut ja hänestä on kasvanut innokas tuleva koululainen. Eskarissa suosikki aine on matikka, ja siinä Eka onkin ihan tosi hyvä! Kertotaulut menee kasiin asti kuin vettä vaan ja jakolaskua treenailee :) Lyhyitä sanoja lukee ja kirjoittaa, mutta tuplakonsonantit ja -vokaalit on vaikeita. Ensimmäiset ihastumiset ja sydänsurut on koettu, ja ihan oikeasta kriisistä selvitty. Ekaa siis kiusattiin syyslukukaudella :oops: Se helpotti kun sai vaihtaa luokkaa syysloman jälkeen. Kiusaaja sai jäädä vanhaan luokkaan ja Eka pääsi kahden parhaan kaverin kanssa toiselle. Ja oli siis meidän ja pojan toive, että hän vaihtaa ryhmää eikä kiusaaja. Mä olen edelleen todella vihainen kiusaajan vanhemmille, he kun ei jostain syystä puutu poikiensa toimintaan ollenkaan (kiusaajalla siis pari-kolme vuotta vanhempi veli, ja hän on kuulemma ihan samanlainen ellei jopa pahempi). Musta tuli myös ehkä vähän hysteerinen tuon tapauksen myötä, pelottaa koko ajan, että koska homma alkaa taas ja mun on vaikea ottaa vastaan pojan pettymyksiä ja ehkä turhan hanakasti puutun ihan tavallisiinkin nahisteluihin pojan ja kavereiden kesken.
    Jahans, pienin huutelee tissin perään--->
  17. Oluwatobi Tuttu foorumilla Tammimammat 2018

Eskari on meillä sujunut tosi hyvin, paljon on tullut kavereita ja lähes joka päivä on joku meillä leikkimässä tai sit useampikin. Lukemaan on oppinut jo sujuvasti ja kovasti tavataan kaikki sanat maitopurkista lähtien.

Ikävä kuulla tommoisesta kiusaamisesta. Toivottavasti nyt sujuu paremmin eikä enää ala uudelleen kiusaaminen. Tosi ikävää ettei vanhemmat puutu tollaiseen käytökseen kunnolla, mitenkäs eskarin puolelta homma hoitui?
  18. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Eskarin puolelta homma meni tosi hyvin, ne oikeestaan puuttu jo silloin kun meidän mielestä kiusaaminen ei ollut vielä kiusaamista. Poitsulla oli aivan ihana opettaja joka otti oikeen asiakseen tilanteen. Ja meitä tiedotettiin koko ajan ja pidettiin palavereja (joihin kiusaajan vanhemmat eivät vaivautuneet paikalle). Mutta nyt on onneksi ihana luokka ja ne parhaat kaverit samassa ryhmässä <3 Ja ensi vuonna kun luokkajako menee uusiksi, niin jakoja tekeviä henkilöitä on jo informoitu, että Eka ja kiusaaja eivät joutuisi samaan ryhmään.

Voi vitsi, teillä luetaan jo! Vau! Tää on niin käsittämätöntä, että miten nopeesti aika on oikeesti mennyt! Joo, mä en vaan pääse yli tästä :rolleyes::hilarious: Mutta parin kuukauden päästä alkaa ekaluokka ja ennenkuin huomaakaan, niin mietitään jo yläasteen jälkeisiä opintoja!

Jaa tämä sivu