Maa maa maaliskuu :)

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Jatketaanpas tänne tätä harvaks käynyttä keskustelua :) Katotaa kuins monta kuukautta jatketaan maaliskuulla.

Mä sain tänään uutisia: eilenä musta tuli täti-ihminen :) Veljen vaimo sai ihanan pikku-ukkelin. Harmi vaan ettei taideta ihan heti nähdä, mutta ehkä mä saanki haalittua jonku kivan paketin sitte uudelle tulokkaalle :) Meil on itellä ja omilla lapsilla niin paljon tavaraa et on kiva päästä jollekin toiselle ostamaa juttuja, ku ei meille mitää enää mahu.
 
Hyvää maaliskuuta kaikille! Ja onnea Bettielle!

Meillä sai myös mun pikkuveli avovaimonsa kanssa joulukuussa ensimmäisen lapsensa :) on ollut kiva antaa heille lainaan vaatteita ja muita tavaroita ja päästä omista varastoista vähän eroon! En ole vielä uskaltanut kokonaan luopua tyttöjen vaatteista varmuuden vuoksi. Mutta sitten jos meille kesäkuussa poika syntyy, mulla onkin jo aika monta tuttua kenelle lahjoitan tyttöjen vanhat vaatteet ja loput pistän sitten hyväntekeväisyyteen jotka eivät kenellekään kelpaa. Mies on nyt sen verran pontevasti ilmoittanut että tämä on meidän viimeinen lapsi, että kai se sitten aika vauvan vaatteista on luopua. Kaikkein rakkaimmat vaatteet meinaan kyllä säilyttää lapsille muistoina :smug:
 
Onnea täti-ihmisille :) Keväällä minustakin on tulossa täti toista kertaa :) Onpa kiva, että täällä palstalla on vielä kirjoittelijoita vaikka vähiin on käynyt ja parhaat päivänsä on nähnyt palsta. Silloin vauva-aikana tämä palsta oli ihan loistava vertaistuki, joskus on mukava tänne palata kirjoittelemaan ja vaihtamaan kuulumisia.
 
Kiitos onnitteluista :) Sunnuntaina oltas menossa vauvaa kattomaan, ja nyt mä toivon sormet ja varpaat ristissä et ei kukaan tule kipeeks ennen sitä. Esikkoki on varmuuden vuoks tän viikon kotona eikä hoidossa, ku hoitotäti ilmotti et sen teini on rajussa vatsataudissa.

Mä kävin eilen ikeassa ja saihan sinne 150€ taas kulumaan. Edellisen kerran tuli käytyä Tyyneä odottaessa. Ja pitäs kyllä useemmin päästä. Nyt ostin sellasen hyllykön, mis on 8 lokeroa (vaaleanpun). Niihin sit aattelin netistä tilaill kivan näkösiä lelulaatikoita/koreja. Samoin ostin vihreän karvamaton, sitä sit voi kuvitella et se on laidun/ruohoa leikeissä :) Ja kivemman tuntunen istua kuin edeltäjänsä. Kummalleki tytölle tarttu mukaan vielä auringonmuotoset tyynyt, ja sit joku sammakkoprinssi-kirja.

Vauvakuume senku kasvaa täälläkin. Ihan mahoton.
 
Onnea täti ihmisille ja tsempit vauvahaaveisille :)

Täällä ollaan flunssan kourissa.. Poika sairastu 2viikkoo sitten äkilliseen kurkunpääntulehdukseen ja yskii edelleen ja sai myös nuhan lisä riesaks. Mies oli viikon sairaslomalla ja itte sairastan 6päivää :/
Nyt alkas pikkuhiljaa riittää! Vaan jospa tää tästä pikkuhiljaa.
Jos joku osaa suositella särkylääkettä mitä voi raskaanakin ottaa niin kertokaapa. Ekan raskauden aikaan en ollu kertaakaan kipeenä.
Jospa tästä raskaudestakin pääsis sitten pikkuhiljaa nauttimaan, kun saa tän flunssan karisteltua pois. Eka oli mega väsymys ja pahoinvointi öllötys ja sit perään tää flunssa. Semmosia meille.
 
Kiipsille ja perheelle pikaisia paranemisia! Täällä myös juuri selvitty oksennustaudin kourista ja nyt molemmat lapset räkäisiä ja yskäsiä.....

Kevättä ja terveempiä päiviä odotellessa :)
 
Kiips toisen kolmanneksen aikana voi satunnaisesti käyttää 400mg buranaa, mutta vaan sitten kun on ihan pakko. Ekalla ja vikalla kolmanneksella ei saa käyttää. Myös panacodia pidetään turvallisena raskausaikana, mutta lääkärin määräyksestä. Panadol on ainoa "täysin" turvallinen vaihtoehto raskausaikana käytettäväksi lääkkeeksi.

Eilenä käytiin kattomassa veljenpoikaa ekan kerran. Voi että kun toinen on niin pieni ja suloinen :Heartred Tyynekään ei edes tajunnu olla mustis, vaan silitti vauvan päätä ja yritti tarjota omaa tuttiaan sille :)

Ihanaa ku aurinko kerranki paistaa :)
 
Aamulla huomasin että Tyynelle on tullu kolmaskin kulmahammas, eilenä sitä ei vielä ollut :) Ilmankos oli eilinen yhtä kiukkua vaan. Nyt enää puuttuu 1 kulmahammas ja 4 taimmaista poskihammasta, sitten olis kaikki toistaseks tehty :)

Taas näyttää aurinko paistavan, kevät alkaa tuntuu myös omassa pääkopassa; mieli virkistyny ja on hyvä olo. Toivottavasti tuo jaksaa paistaa vielä moonta päivää.
 
Terveisiä flunssasta! Mies kävi katsomassa lasta alkuviikosta. Hetkellisesti tuli sellainen fiilis, että haluaisko palata yhteen ja olisihan lapsi tosi onnellinen, jos molemmat vanhemmat olisivat kotona. Mutta mä tiedän, ettei se toimisi. Aluksi mies saattaisi olla kiva, mutta heti ensimmäisen vastoinkäymisen edessä se heittäytyisi avuttomaksi ja kiukuttelisi ja nälvisi mut maan rakoon. Alkaisin kuitenkin passaamaan sitä ja tuttuun tapaan hoitamaan kaikki vastuuhommat huudon, ilkeilyn ja nälvinnän pelossa. Eikä se vieläkään osaa sanoa rakastaako se mua. Parempi näin. Äitini ja veljeni asuvat tuossa korttelin päässä. Kuutti onkin nyt mummin hoteissa ja huomen aamulla vie veljeni Kuutin ulkoilemaan. Saa sitten vähän miesseuraa :) Pieni kotiapuri innostui tällä viikolla pyykinpesukoneen tyhjentämisestä! Tämä äiti hykertelee ylpeydestä....:happy:
 
Hienoa Polkulainen että pärjäilette noin hyvin keskenänne pojan kanssa!

Meille tuli Bettie kaikki 4 kulmahammasta samaan aikaan ja tyttö on kyllä ollutkin tosi kiukkuinen ja itkuinen, mutta nyt alkaa onneksi helpottamaan :) Raukalla on myös ollut korvatulehduksia, silmätulehdus, flunssaa ja vielä loppuhuipennukseksi mahatauti samaan aikaan hampaiden tulon kanssa. Ei ole pieni ihminen päässyt helpolla viime aikoina.

Ihania aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Pidä vaan Polkulainen mieli lujana :) Kyllä se uus rakkaus vielä joskus tulee vastaan. Ootteko ny kauan asunu erossa?

Meillä esikko on kipeenä, alkuu ainaki vaikutti et olis kurkunpääntulehdus, mutta enää en oo ihan varma oliko pelkästää siitä kyse.
 
Voi Orvokin pientä reppanaa! On kyllä ollut kovat taudit takana.

Meillä räkä valuu ja kurkkua rääkätään. Aamuaurinko oli tänään niin lämmin, että Kuutti ei suostunut enää aamukuuden jälkeen nukkumaan, vaikka nukkuikin sentään yhtäjaksoisesti yönsä. Viikonloppuna Kuutilla oli kuumettakin ja yöheräilyä ja -itkua asteidensa edestä. Nyt ollaan sairastutettu myös Kuutin mummi...

Mies on saanut nyt uuden kämpän. Muuttaa toivon mukaan ensi viikolla. Täytynee alkaa viikonloppuna pakkailemaan sen kamoja, jospa huomenna ratsaisin tuon varastokopin ja etsisin sieltä paketointipaperia ja muita tarvikkeita.

Bettie, kun kysyit, niin mies on ollut nyt parisen kuukautta muissa maisemissa.

Mies on niin aloitekyvytön, että tuskin pyytäisi mua takaisin. Ei sitten taida olla paluuta yhteen enää kyseessä. Haluaisin kyllä, että poika saisi nähdä isäänsä ja olla isäänsä yhteydessä. Korpii vaan, ettei mies ikinä ota yhteyttä poikaansa tavatakseen, vaan minun täytyy koko ajan soitella eksäni perään. Elatusapusopimus on vielä tekemättä, aika lastenvalvojalle saatiin vasta kesäkuulle...

Kuutti vaikuttaa rauhallisemmalta, kun tilanne kotona on sopuisa. Tänään Kuutti laittoi lattialta löytämänsä paperiroskan roskakoriin keittiössä. Järjestys tuntuu häntä kovasti rauhoittavan: meillä ei syödä, ellei leluja ole ensin saatu laittaa omalle paikalleen. Ulkona Kuutin suurimpia innostuksia ovat linnut ja isojen lasten liukumäki, josta lasketaan vaikka kymmenen kertaa perä jälkeen. Eilen oltiinkin iltapäivällä pitkästä aikaa puistossa :)
 
Meillä huomaa myös että tyttö on ruvennut heräilemään paljon aikaisemmin, kun aamut ovat valoisampia. Valitettavasti sama aamupirteys ei ole tavoittanut mua :)

Kyllä mua on tyttö säälittänyt, kun niin paljon on sairastellut tässä viime aikoina. Me jätettiin nyt pienemmän kanssa kerhoilu hetkeksi, kun sieltä niitä flunssia helposti saa ja ollaankin nyt ulkoiltu ahkerammin kun on niin hienot ilmat :)

Mulla alkaa itsellä ensi perjantaina loppuraskaus eli rv 28 ja olo on tosi hyvä! Oikein sormet jo syyhyää että pääsen ulos pihan ja puutarhan kimppuun :cool14
 
Meillä rakenneultra ohi ja kaikki näytti olevan oikein hyvin! Seuraava ultra olis sitten joskus rv 27 äitiyspolilla, jossa tutkitaan vielä sydäntä ettei ole kehittynyt mitään ahtaumia tms. vaikka nyt mikään ei siihen viittaakaan. Saatiin mukaan ihan älyttömän hyvät kasvokuvat ja nyt ei millään malttais odottaa heinäkuuta, että pääsee tapaamaan pienen ihmeen. :Heartred Sukupuolta ei tiedetä, koska ei sitä haluttu edes tietää. Nyt menossa rv 22+0 :happy:
 
Soittelin just sokerirasituksen tulokset.. ja kiinni jäin eli leima ottaan taas saatu.. arvot paasto oli just rajalla 5.3 1h 6,4 2h 5.3 muut arvot ok.. kotimittausta loppuraskaus ja
toivottavasti arvot pysyy yhtä hyvinä, kun viimeks kotimittauksilla. :/
 
Takaisin
Top