Luontaistuotteilla parempia siittiöitä..

Jellis

Puuhakas puhuja
Nyt on pakko tulla jakamaan tietoa miehelläni tekemästäni ihmiskokeesta :)

Yritystä takana reilusti yli vuosi ja yksityisellä tehty keväällä mm. aukkari ja miehen simpat tutkittu huhtikuussa. Silloin tulos oli aika murskaava: teratozoospermia ja vain 1% normaalimuotoisia, päävikaa lähes kaikilla. Lääkäri ei kuitenkaan paljoakaan huolestunut siitä, koska liikkuvuus ja määrä olivat kuitenkin hyviä. Tilavuus n. 3ml ja kokonaismäärä taisi olla 180 miljoonaa tai sitä luokkaa.

Minä siitä sitten googlettamaan mitä voisi kotona odotellessa kokeilla..
Mieheni alkoi syödä päivittäin saksanpähkinöitä, sinkkiä, seleeniä, vahvaa D:tä (100mikrogrammaa) C- ja E-vitamiinia, foolihappoa, L-Karnitiinia ja L-Arginiinia. Joo, paljon kaikkea enkä tiedä mikä yksinään vai auttoiko kombinaatio, mutta nyt 4kk myöhemmin tulos oli huimasti parempi! 7% normaaleita ja määrä ja laatu kasvaneet entisestään!

No, lapsettomuus vaivaa edelleen, mutta syy taitaa siis olla mun PCO-tyyppiset munasarjat, ilmeisesti oviksen merkeistä huolimatta mitään ei irtoa kuitenkaan..(olen normaalipainoinen, eikä muita oireita) Yritän sitäkin nyt ruokavaliolla hoitaa, koska insuliini on siinä kaiken pahan alku ja juuri. Hoitoihin odotamme pääsyä syksyllä..

Tämä oli kuitenkin huima parannus, ja haluan jakaa tämän tiedon, koska itse kahlasin tuskassa nettiä läpi jos löytyisi jotain kotikonsteja millä spermaa voisi parantaa. Toivottavasti tämä auttaa jotain toista epätoivoista netin selaajaa :)

Kertokaa ihmeessä jos jollain muulla on kokemuksia aiheesta, tai vinkkiä PCO-tyyppisten munisten VHH-ruokavaliolla tai muulla parantamiseen..
 
Itse kärsin kuumista aalloista ja lapsettomuudesta 30-vuotiaana. Kävin luontaistuotepuolella vastaanotolla, tehtiin lisäravinnesuunnitelma sekä hakeuduin kilpirauhassairauden muodostani tietävän lääkärin pakeille (ei diagnoosia siihen asti). Lisäravinteilla sain jo muutettua menkkakiertoani paremmaksi, mutta heti kun alotin kilpirauhaslääkityksen, tulin vahingossa raskaaksi (samalla viikolla siis). Ennen kilpirauhaslääkitystä takana oli 3 kertaa kiinnittymisvuotoa, mutta ei yhtään plussatestiä.

Nyt ei ole kilpirauhaslääkitys riittänyt, koska mulla on ollu niin massiivinen työstressi, että progesteronitaso on liian alhainen. Olen koko ajan syönyt lisäravinteita, mutta 1,5 kk sitten kävin homeopaatin vastaanotolla. Vaihdettiin mun rasvahappolisät, lisättiin rautalisää ja otettiin kolme homeopaattista (yhtä sorttia menkkojen loppuvaiheessa kolmena päivänä) ja kahta muuta 2*viikossa). No heti ekat menkat oli taas hieman paremmat kuin aiemmin, nyt oli eilen ja tänään kiinnittymisvuotoa, viikon päästä ensimmäinen käynti naistentautien polilla lapsettomuustutkimuksissa. Sanottakoon että ensimmäisen raskauden jälkeen (syntyi 06/2013) tämä on nyt ensimmäinen kerta kun tulee kiinnittymisvuotoa. Ilman mitään ehkäisyä olemme olleet tammikuusta 2012 ja hormonaalisen ehkäisyn lopetin 2003.
 
Takaisin
Top