luomu synnytykseni 8.2.2013 :)

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
no se meni sit niin et miehen kans lähdettiin viiden jälkeen sairaalalle kun supistukset oli kestäneet kotona klo.2 saakka yöstä.herätin sit miehen viideltä et nyt ois lähtö.siin sit viel kahvit otettiin ja suihkus käytiin ja semmosta kaikenlaista :) sit kivut meni ihan hirveiksi! oli pakko lähtee.sairaalassa sanottiin et auki 2 cm.noh,siit klo kuudesta meni kaksi tuntia kun mentiin jo synnytys salin puolelle.
en ottanut puudutusta, enkä kipulääkettä.suihkulla lievitin kipuja ja kuumapussilla.
sitten sain lopussa ihan sairaan koviin kipuihini ilokaasua.se jopa alkoi ikävä kyl naurattaa minua kesken kaiken :D annostus hiukan liian suurella.

Sen jälkeen alettiin ponnistelee jossa meni 8 minuuttia, ihan hirveet tuskat ilman mitään kivunlievitystä.puristin miehen kättä ja itkin ja huusin kyl :D sanoin että ei se tuu sieltä en uskalla ponnistaa :D heh.sit lopulta uskalsin ja kipu oli valtava.onneksi mies piti kokoajan kiinni kädestäni ja oli lähellä ja silitteli päätä yms.se helpotti sitä tuskaa.

mieheni tosin sanoi että hänelle tuli itku kun seurasi vierestä miten kovin kärsin.sitten 8 minuutin ponnistelun jälkeen sain syliin ihanan pikkuisen prinsessamme <3 oikein valloittava ihana :) molemmat oltiin ihan onnemme kukkuloilla hänestä <3

minä jouduin siitä sit pyörätuoliin koska mulla anemia ja hempparit putosi 60 :O :O hui saakeli.sit veritiputukseen siitä ja hemppari nousi pikkuhiljaa 80 saakka.sit lisää verta ja lopulta saatiin se ees 90 asti.mies oli yötä sairaalas kun en voinu ees vessaan mennä omin jaloin :/

nyt ollaan onnellisesti kotona vauvan kanssa <3 hän saa nimen Mona Sofia Adele :)

sellainen tarina.halusin vain kertoa miten minulla meni :)
 
Onnea uudesta pikkuisesta :)

Olen seurannut sua malttamattomana, kun itsellänikin on tuo opamox käytössä, nyt rv 28+2. Miten pieni voi? Oliko mitään ongelmia sen suhteen?
 
jos on tuo lääke käytössä vauva joutuu olee vieroitus oire seurannassa n.5 vuorokautta sairaalassa.ei sen kummempaa.ihan terve tyttö tuli <3
 
Hyvä kuulla <3 Onnea vielä kerran :) Mikä sulla oli se annos kun ite joudun ottamaan sen max.30-45mg illassa? Muuten en onneks tarvitse, mut ei jollaki puolikkaalla nyt vaan pärjää vaikka haluais. Ennen raskautta lopetin hirvittävän määrän lääkkeitä seinään kierukan pois ottamisen jälkeen, ja rv 16-> on sitten ollu toi opamox.

Psykiatri sanoi, että alle 60mg on ihan ok, mutta muualta udellessa että mikä se turvallinen annos on, ja mitä se voi aiheuttaa, voiko aiheuttaa jotain pysyvää, tulee aina sama: "pienin mahdollinen annos jonka lääkäri on määrännyt joka toimii ja ne vieroitusoireet ja plääplää" -kiertelyä, eikä rehellistä vastausta ollenkaan. Suututtaa. Tiedän joo että vieroitusoireita, velttoutta, hengitysvaikeuksia, syömisongelmia, hermostuneisuutta, jne ja pitäisi mielellään lopettaa 2vk-kk ennen synnytystä. Ihme salailua.
 
otin muutaman kerran viikkoon annoksella 3-4 tablettia 15 mg opamoxii.mutta vauvallani ei ole velttoutta, ei hengitys tai syömisongelmia, ei ole hermostuneisuutta tms.vaikka otin päivää ennen synnytystä opamoxia.ei hälle mitään tullut :O
 
Mulla menee varmaan liian usein sitä :( tuppaa olemaan päivittäistä kyllä. En saa nukuttua opamoxillakaan kun max. 3h kerrallaan! Ilman sitä en onnistu edes nukahtamaan kun muutaman tunnin viiveellä :(
 
Pääasia ettei siitä koitunut mitään teille :) toki olen googlettanut, soittanut teratologiseen tietopalveluun, kysellyt lääkäreiltä (neljältä), jne... mutta kun huolettaa niin huolettaa! Parhaiten tämä sun vastaus mun mieltä kevensi :)

Luulen että oikeesti todella moni mamma kaunistelee ottaneensa ko. lääkettä tyyliin kahtena päivänä puolikkaan koko raskauden aikana, eihän se vaikuta hevon pyllyäkään. Ja mikä parasta: kun ei kerrota rehellisesti kuinka moni käyttää, niin kaikki jotka joutuu sitä syömään (ja meitä on paljon) -häpeää, pelkää, ei kehtaa puhua, ja joutuu vielä syömään ehkä lisääkin stressiinsä.

Mutta sehän siinä tietysti on, että ei haluta antaa lupaa ottaa edes pientä annosta, kun pelätään, että sitten sitä käytetään kourakaupalla... ja ei, en halua lupaa käyttää sitä kourakaupalla, vaan mielenrauhan!
 
Itse synnytin luomuna oikeastaan tilanteesta johtuen. Synnärile saapuessa lapsi oli jo tulossa. Ja olikin ulkona 20 minuutin päästä synnärin saliin pääsystä.
 
Takaisin
Top