Lopultakin esikoinen tulossa - pidempään haaveilleet/kuumeilleet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti LaraS, 13 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Mä kerroin eilen töissä raskaudesta ja tänään työkaveri vielä tuli uudestaan sanomaan että "niin ihana asia" ja meinasi tulla mun mahaa taputtelemaan. Mä säikähdin, ja olin juuri kahvihuoneen pöydän ja tuolin ääressä ja kävin sitten nojaamaan siihen tuoliin niin, ettei mun mahaan yletä. :grin Vähän kiusallinen hetki, mutta ihan vaistomaisesti tein näin. Mä varmaan läpsäsen muiden kädet pois ihan loppuvaiheessakin jos en voi väistää, koska en oikeasti tykkäisi YHTÄÄN jos joku muu kuin mies alkaa mua kosketella. Luvan kanssa muut läheiset saa koskea mahaan (näin ainakin nyt ajattelen) mutta en usko, että tulen kenellekään vähemmän tutulle lupaa antamaan. En tykkää puolituttuja halaillakaan.

Bambi, tsemppiä teidän tilanteeseen! Toivottavasti tilanne rauhoittuisi vielä muutamaksi viikoksi.

Gadian, oon samaa mieltä sun kanssa noista rattaista! Kyllä ehdottomasti munkin mielestä matkarattaat kannattaa olla, jos yhtään reissailee ja liikkuu autolla.

Musta ei tunnu vielä tippaakaan äidiltä. Edelleenkään en tajua, että tää raskaus on todellinen. Varmaan mä pelkään vielä vauvan synnyttyäkin, ettei se oo mun vaan joku tulee ja vie sen.

Niin vatsakivuista vielä: mua kyllä säikäyttää aina kaikki kovat kivut. Silloin ekoilla viikoilla oli niitä todella kovia kipuja, ja nyt tää pissaamisen yhteydessä ja sen jälkeen oleva kipu on myös niin kova, että tuntuu, ettei se voi olla normaalia. Mutta kaipa se kuitenkin on... Näistä on niin vaikea tietää kun kokee kaiken ekaa kertaa. Pieniä liitoskipuja yms. on ollut myös, mutta niistä en osaa olla huolissani. Virtsanäytettä en ole vielä ehtinyt viedä labraan mutta pitää nyt huomenna koittaa keretä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  2. Unique Tuttu foorumilla

Tänne on tullut taas hirmuisesti tekstiä! :) mikä on tosi kiva juttu en vaan meinaa pysyä aina perässä :D

Juttelitte äitiydestä, mulle on pikkuhiljaa alkanut tulemaan sellanen äiti olo. Ja nyt on tullut jo sellanen rakkauden tunne vauvaa kohtaan, haluan pitää hänestä niin hyvää huolta. En tiedä vaikuttaako tunteisiin myös se, että nyt oon alkanut tuntemaan iltaisin liikkeitä! :love017tänään on siis 17+5 ja pari kolme päivää on tuntunut iltaisin selviä liikkeitä :)

Ilpuri Mulla ainakin on tullut läheisyyden kaipuu nyt varsinkin, kun huono olo on melko kokonaan pois ja osaa taas nauttia hyvästä olosta. Mä myös ottaisin ne lakanat vastaan jotka vanha rouva tarjosi ja sitten vaikka myöhemmin hävittäisin ne :D

Minäkin haluan, että turvakaukalo on ostettuna viimeistään joulukuussa jos vaikka vauva syntyykin etuajassa! Koskaan, kun ei tiedä. Ja haluan itse olla valitsemassa sitä myös :)
    • Tykkää Tykkää x 4
  3. Unique Tuttu foorumilla

Niin joo ja tuosta vatsaan taputtelusta! On sitäkin jo tapahtunut.. Jotenki hassua, että yhtäkkiä mun vatsaan saakin muka koskea :D mua ei nyt varsinaisesti oo se häirinnyt, mutta on se vähän outoa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Ilpuri Rakastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019

Ok, ehkä musta ei tunnu vielä äidiltä, mutta jotain söpöä olen tehnyt: minä nukun aina kyljellään normaalisti.
    Mies oli herännyt viime yönä ja minä olin nukkunut selälläni käsi vatsan päällä, siinä suunnilleen missä vauva on ♡♡♡
    • Tykkää Tykkää x 3
  5. Bambi. Tuttu foorumilla

Tilannepäivitys: lääkärit päätyivät käynnistykseen. Vielä ei kyllä oikeen mitään tapahdu, kohdunsuu ymmärrettävästi ihan epäkypsä ja varmasti tässä pari päivää menee.. eli hankkikaa ne turvakaukalot ym ajoissa kun synnyttämään saattaa joutua hyvinkin yllättäen! Äippälomalla ehdin olemaan kaksi päivää ennen kuin tämä rumba alkoi!
    • Sympatiaa Sympatiaa x 5
  6. Tigris Aloittelija

Tsemppiä sinne Bambi! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja suunnitellusti. :Heartred
  7. hattivatti_ Peruskäyttäjä

Bambi tsemppiä synnytykseen! Toivotaan että kaikki menee hyvin :happy::Heartred
  8. Eltsi Tuttu foorumilla Tammimammat 2018

Tsemppiä Bambi! Onneksi pääsit heti hyvään hoitoon!
  9. LaraS Rakastunut foorumiin

Bambi paljon voimia koitokseen :Heartred käy päivittämässä tilannetta välillä, jos jaksat.
    Mulla takaraivossa on just tuo, että pitää olla kaikki ajoissa valmiina. Jotenkin on fiilis, että ei mullakaan mene laskettuun asti ja tietty radin takia voi joutuu käynnistelemään aiemmin, vaikkei muuten mitään tuliskaan.

Ilpuri tuskinpa siitä mätitahnasta mitään ongelmia koituu, eli huoli pois :) Annoitko kuitenkin palautetta?
    kummallista muutenkin, että on paljon kala-allergikoita joille tollanen ylläri vois olla hengenvaarallinen eikä kalasta mainita ollenkaan :bored:

Eltsi tuo on huojentavaa kuulla, ihan sille varalle et loppuvaiheessa tulis itellekin raskausmyrkytysoireita. Kaikenlaista sitä ennakkoon miettii :shy: Onneks verenpaineet on edelleen hyvät ja ens viikolla neuvolassa kontrolloidaan taas pissakin.

Bluebe toivottavasti kivut nyt laantuu. Ja jospa se menettämisen pelkokin alkais väistymään :Heartred
    Unique ihanaa, sielläkin jo liikkeet tuntuu :happy: sulla alkoikin ihan ajoissa tuntumaan :)

Ilpuri siellä se äidinvaisto nostaa päätään :joyful:
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. LaraS Rakastunut foorumiin

Vauvavakuutuksesta. Onko täällä kuinka moni odottaja moisen ottanut? Meillä on nyt aikomus ottaa, kun on tässä viimeisen vuodenkin aikana kokemuksia vakuutusten tärkeydestä - valitettavasti - saatu kokea. Myös ajatus kipeän lapsen kanssa päivystykseen jonottamisesta tökkii, eli ei kiitos! Lisäksi tollanen vauvavakuutus kattaa äidin hoitoa sairaalassa, jossain taisi olla et 30vrk ylittävältä osalta.

Miehellä on kaikki vakuutukset ifissä ja sieltä ensisijaisesti aiotaan kysyä. Yhdistetään mun auto, koira ja muut kaikki samaan. Muillakin firmoilla vauvavakuutuksia on, onko kuka ottanut mistä ja millaisia ehtoja niissä on?
    Toki vakuutusyhtiöistä kysymällä selviää, mut kiva ois kuulla, millaisiin ratkaisuihin täällä on päädytty :)

Onko teillä jo vauvan saaneilla näistä vakuutuksista jotain kokemuksia?

Joku muukin juttu mulla oli, mut en nyt tähän hätään muista :wacky:
  11. Gadian Ihastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Bambi, hui siellä ollaan sit jo ihan loppusuoralla. Lykkyä tykö viimeiseen koitokseen!

LaraS, mä täytin just eilen vakuutushakemuksen OPlle, saa nähdä hyväksytäänkö se. Meillä on ensisijaisesti kaikki vakuutukset ja pankkiasiat keskitetty OPlle niin halusin sieltä ensi kysyä vaikka Ifillä tais olla kaikista kattavin se vakuutuspaketti. Me kyllä otettiin siitä vakuutuksesta joitain paloja poiskin, esim. kodin muutostöiden korvauksia, lääkinnällisten välineiden vuoksia, psykoterapiaturvaa yms. Enemmän me suunnattiin toi vakuutus just niihin korvatulehdus yms. päivystyskäynteihin ja hyvin todennäköisesti odotettavissa oleviin allergiaongelmiin. Just sen takia että mä oon niin pöpökammoinen, panikoiva ja kärsimätön että vihaan ylikaiken päivystyksessä asiointia (ja ehkä vähän myös traumatisoitunu keskenmenokeikalta). Mä kyllä vähä panikoin jo tuola toisella puolella ennen rakenneultraa että myönnetäänköhän mun tiedoilla sitä vakuutusta ku on ylipainoa, mielenterveystaustaa ja vielä kemikaalialtistusta töissä mutta eipä siinä terveysselvityksessä kysytty hirveen tarkasti muuta ku lääkitystä vaativat sairaudet ja aikaisempien raskauksien ongelmat mitä tietty ei oo ku on ensimmäinen lapsi. Meidän valinnoilla vakuutus tulis maksamaan satasen omavastuulla n. 270€/v mikä oli musta yllättävän edullinen, kaikki noi muut lisäturvat olis tainnu tuoda yhteensä satasen lisää. Mäki oon kyllä muutenki sitä mieltä että vakuutukset on tosi hyvä juttu. Meillä kotivakuutus, matkavakuutus ja auton kevytkasko on kaikki maksaneet itteensä hyvin takasin ku on pyöriä pöllitty, matka peruuntunu sairastumisen takia, autoa hinattu ja mies sössiny autonkyljenki kerran valotolppaan. Tuo vauvavakuutus saa kyllä mun puolesta käydä hyödyttömäksikin mutta se lisäturva rauhottaa mieltä kummasti.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  12. Ilpuri Rakastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019

Bambille tosi paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä synnytykseen!

Laras, hyvä et otit puheeksi vakuutukset! Itsekin mietin samaa. Nyt oon reissussa mut taustalla luen teidän mielipiteitä asiasta!
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. LaraS Rakastunut foorumiin

Niin ja se toinen asia, mitä mun piti kysyä. Eli meillähän on se ainokainen lääkärineuvola vasta tuolla rv26-30 ja ens viikolla on Kela-neuvola. Niin riittääkö äitiysloma- ja -pakkaushakemuksiin hoitajan lausunto, vai pitääkö saada lääkäriltä erillinen todistus? Haluisin jo tehä hakemukset alta pois mahdollisimman nopeesti.
  14. Ilpuri Rakastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019

Laras, mun ainut lääkäritarkastus kuulemma on rv36 :D kuulemma samalla synnytystapa-arvio. Mut ens kerralla neuvolassa terkka sanoi et kirjoittaa mulle sen raskaustdistuksen, silloin öö..rv 22
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. LaraS Rakastunut foorumiin

Ilpuri okei, mulla kans on rv22 seuraava ja kaipa se hoitaja sitten todistuksen kirjottaa ja on hyväksyttävä vaikkei oo lääkärin leimaa :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. Mirellan Tuttu foorumilla Marrasmammat 2018

Me otettiin Op sta syntymättömän lapsen vakuutus. Sen saa jos on käynyt kaikki mahdolliset tarjotut ilmaiset seulat ja ultrat sekä läpäisee heidän terveyskyselyn. Rakenneultran jälkeen mahdollista hakea.

On kuulemma markkinoiden kattavin. Siitäkin voi valita ne osiot jotka itse kokee tärkeiksi. Me otettiin osa niistä alueista, saisi vieläkin kattavampana jos haluaa. Halpenee sitten kun vauva on isompi, alussa kalliimpi kun riskit äidille ja vauvalle toki isommat synnytys yms.
    • Tykkää Tykkää x 2
  17. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

LaraS mäkin ymmärsin että se terkan todistus riittää Kela-neuvolassa.

Bambi kovasti tsemppiä :Heartred

Mekin on mietitty vakuutusta. Mies ei haluaisi kun kuulemma maksaa jo veroina julkista terveydenhoitoa niin ei halua maksaa ylimääräisestä. Pitäisköhän sit sopia, että mies voi aina mennä sitten jonottamaan päivystykseen kun ei kerran halua maksaa helpommasta tavasta. :p
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. Unique Tuttu foorumilla

Bambi Oikein paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen! Olet mielessämme täällä :) tule kertomaan, kun jaksat miten siellä voidaan!

Me otetaan myös OP:lta vakuutus vauvalle heti vain, kun se on mahdollista :) koskaan, kun ei tiedä mitä tuleva tuo! Onpahan sitten turvana.
    • Tykkää Tykkää x 3
  19. tttii Peruskäyttäjä

Gadian, ihan pakko nyt kertoo kun ohimennen luin finlaysonista sulta jossain kohtaa. Ainain jumbon finlaysonilla oli tänään ihan älyttömän hyvät tarjoukset! Ite kävin sieltä tänään hakee kotiin kaikkea kivaa :) onnea poika lupauksesta vielä! Ja onhan aika kiva että saa tutuilta, niin ei tarvi itse ostaa. Meinaatteko kuitenkin yhdistelmä vaunut ostaa? Meillä ne missä vaunukoppa, ratasosa erikseen ja sit niihin saa sen kaukalon adapterilla, joten ei kyllä hetkeen tarvita matkarattaita. Mutta joo kyllä se kaukalo pitäis olla viimestään sillon kun kotia haluu synnäriltä lähtee.

Salainensydän, onnea hyvistä ultrakuulumisista :) ihanaa että kaikki näytti olevan hyvin.

Ilpuri, ihan kiva että on ainakin valmiina jo tavaraa niin ei tuu kaikki sinne loppuun :)

Bambi. vai sellanen äippäloman alku sulla :O miten siellä voidaan? Tsemppiä synnytykseen!

LaraS, hui kun jänskää, kumpikohan sieltä tulee :) mutta ilmeisesti kaikki oli kuitenki tosi hyvin vauvalla, mikä tärkeintä! Suosittelen omeprazolia ottaa! Itellä elämä niiiiin helpottu heti parin päivän sisään, ei oo närästäny enää alotuksen jälkeen. Parina päivänä olin ottamatta ja koitin miten vaikuttaa ni johan alko taas närästää, niimpä jatkoin taas sen ottamista.

Hattivatti, mukavaa äippäloman alkua sinne! :) toivotaan mahollisimman kivaa loppu aikaa.

Ninuok, ihanan pitkällä siellä jo ollaan :Heartred

En oo päässy foorumille pitkään aikaan sisään. Eilen päivitin puhelimen niin nyt taas pääsee :O ihan hirvee määrä on tullu juttua taas sen aikana. Kirjottelin sen minkä tässä ehdin. Kiirettäkin on pitänyt ihan älyttömästi. Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, nyt rv37+3. Jotenkin tuntuu ihan hullulta ajatukselta että on jo synnytetty/synnyttämässä vaikka tultiin viikkoja jäljessä :D mäkin tahdon jo synnyttämään, ei mitään isompia merkkejä siitä vielä itellä. Mitä nyt välillä supistelee pahastikkin mut muuten, luulen että mulla menee varmaan yli ajalle :D sais siis tulla jo, täällä olis kaikki valmiina! (Lukuunottamatta sitä hiton keittiöremppaa)
    • Tykkää Tykkää x 3
  20. Unique Tuttu foorumilla

Tttii Sulla hyvässä mallissa jo raskaus, kun ihan loppusuoralla! :) pian se sieltä tulee ulos ja pääsee vauvaa hoitamaan ja ihastelemaan! :) tsemppiä paljon vielä tähän loppuraskauteen. Oletteko ajatelleet piankin rempata keittiötä? :)
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu