Lopultakin esikoinen tulossa - pidempään haaveilleet/kuumeilleet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti LaraS, 13 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Alina16 Tuttu foorumilla

Siniperho, onneksi olkoon kauan toivotusta pikkuisesta :) Teilläkin hurjan rankka taival takana. Tsemppiä loppuraskauteen ja tulevaan synnytykseen!

Helinäkeiju, me kysyttiin vaan ihan kasvotusten kummeja meiän poitsulle :) Mietin kyl, et oisin tehny kummeille kortit ja antanu jonkun pienen kummilahjan, mut katotaan miten ehdin. Mä tilasin smartphoton kautta meille kutsut, kun otin pojasta ensin parit kivat kuvat kortin kantta koristamaan :grin Siellä oli tosi paljon kivoja erilaisia korttipohjia. Mua kyl vähän pelottaa, et oonkohan haukannu vähän liian suuren palan näiden nimiäisten suhteen, kun aion tehdä kakut ja tarjoilut itse :nailbiting: No eiköhän vieraat ymmärrä, jos ei oo ihan kaikki koristeet vimpan päälle :hilarious:

Napero, hienosti oot kyllä jaksanu! Ja oikein paljon onnea koko perheelle :p Mullakin kesti ponnistusvaihe 26 min. Se tuntu siinä hetkessä hirmu lyhyeltä ajalta, kun epiduraalin vaikutuksen alaisena en siis tuntenut yhtään mitään :hilarious: "ai joko se muka tuli" hehah.
    • Tykkää Tykkää x 4
  2. tttii Peruskäyttäjä

Napero, onnea teille! Nauttikaa <3
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. pikkunen85 Aloittelija

Naperolle valtavasti onnea! :love7

Poika nukkuu sohvalla vieressä niin mä täältä vauvakuplasta aattelin vihdoin tulla kertomaan pojan matkasta kohti maailmaa. Varsinainen jahkailija tää mein mies kyllä lopulta oli :grin

Sillon viime viikon keskiviikkona heti aamulla piti olla suunnitellusti sektioaika ja edellisestä aamupäivästä lähtien olin osastolla suppareitten takia seurannassa. Aamulla supparit oli jo tosi kipeitä ja säännöllisiä ja just ennen sektiota lääkärin tarkastuksessa todettu et synnytys spontaanisti käynnissä ja avautuminen hyvin aluillaan verrattuna siihen edelliseen päivään, jolloin ei siis mitään merkkejä avautumisesta. Olin 3cm auki ja lääkäri antoi meijän päättää sen et annetaanko pojalle mahdollisuus syntyä alakautta vai lähdetäänkö leikkuriin. Laskeuduttiin sit siis synnärin puolelle tsekkaamaan josko tää haluis ite tulla. Kuitenkin tilanne taas rauhottui synnärillä kun helpotettiin kipuja ammeessa ja sain ilokaasua. Muutamien tuntien sisään siitä sit lääkärin kanssa päätöstä et päädyttiinkin kuitenkin sektioon kun synnytys ei itsessään edennyt. Leikkurissa kaikki sujui hyvin ja tosiaan iltapäivällä meijän jäbä saapui maailmaan. :Heartblue

Me kotiuduttiin eilen ja tästä se elämän mittainen seikkailu varsinaisesti lähtee täyteen vauhtiin.
    • Tykkää Tykkää x 7
    Last edited: 8 touko 2018
  4. napero* Aloittelija

Tänään vihdoin kotiaki! :) ja kiitos kaikille onnitteluista , oon oottanu tätä kun kuuta nousevaa että pääsee vihdoin kotii :D ollut melkein viikon vaan ainoastaan sisällä
    • Tykkää Tykkää x 6
  5. Helinäkeiju <3 Tuttu foorumilla

Ihanaa Napero että pääsitte kotiin, ja kiitos synnytystarinasta,pitkään on pitänyt odotella sairaalassa mutta onneksi itse synnytys mennyt nopsaan!!! vautsi!!!!
    Samoin pikkuinen, huippua että pääsitte kotiin, kiitos tarinasta!!
    Alina: ihana idea tuo kummilahja,pitää laittaa itsekin korvantaakse. sellaisen korun oon nähny jossa oli kummilaatta,mut miehille sit oiskii hankalampi keksiä... mmhh...
    Pyydät vaan apua jos ei sit jaksakkaan tehdä kaikkea yksin,itsekin mietin et mitä teen itse ja mitkä tilaan valmiina.
    • Tykkää Tykkää x 3
  6. Deb Rakastunut foorumiin Lokamammat 2018

Täällä kärsitään niin pahoista allergioista, että joudun olemaan ihan vaan sisällä :( heti ulos astuessa pahenee allergiat sietämättömiks. Oon nyt käyttäny otrivinia, en kuvittelekaan pärjääväni ilman, kun nenä menee niin tukkoon että ei saa happee nenän kautta ja välillä alkaa jopa huimaamaan.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  7. hattivatti_ Aloittelija

Napero onnittelut koko perheelle! :)

Dep noi allergiat voi olla kyllä toisilla todella pahoja, tsemppiä ja toivotaan että pian helpottaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Frozen Ihastunut foorumiin

Napero, paljon onnea! :)

Eltsi, onpa teidän piikkipoika jo iso, kun maistelee jo muutakin. :) Täällä piikkityttö reilun kuukauden, aika menee niin nopeasti..!

Deb, tsemppiä allergiaoireiden kanssa! Mun on vaikea kuvitella, miltä ne tuntuu, kun itsellä ei oo mitään, mutta mies on valittanu koko viikon, että nyt tuntuu pahalta.

Alina, mukavia juhlia teille! :) Toivottavasti et näännytä/näännyttäny itseäs leipomisella. Mä meinaan leipoa vain yhden piirakan, mutta onneks sekä mun että miehen äiti on luvannu leipoa kaikenlaista. Kakku tilattiin ammattilaiselta. Onko teidän juhlat kotona? Me pidetään seurakunnan tiloissa, koska meidän koti ei oo kovin iso, ja lisäks mietittiin, että tuleepa vastinetta kirkollisverolle. :grin

Helinä, me pyydettiin yhtä kummia ihan suullisesti, kun oli käymässä tässä. Muita kummeja pyydettiin WhatsAppissa vauvan kuvan ja puhekuplan kera. :) Sun synnytystä odotellessa. :)

Täällä menee kivasti, sain jopa pari päivää sitten nukkua 4 tuntia putkeen. :happy: Mies on nyt ollu pari viikkoa töissä, mutta meillä on edelleen käyny vieraita ja mä oon käyny vauvan kanssa monissa paikoissa, joten seuraa on ollu, vaikken oo edes ehtiny mihkään kunnan järkkäämille vauvatreffeille tms. Ja lisää vauvauutisia on tullu lähipiiriin, erityisen iloinen oon yhdestä kaveripariskunnasta, joka on ollu pitkään hoidoissa ja nyt ne tuotti tulosta. :)
    • Tykkää Tykkää x 6
  9. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Oi kuukauden ikäinen neiti jo Frozen! Aika menee tosiaan nopeeta! Meillä tuli maanantaina 7kk mittariin jo :O tänään otti ekat konttaus"askeleet", ja tää äiti oli haljeta ylpeydestä <3
    • Tykkää Tykkää x 6
  10. napero* Aloittelija

Hyvää äitienpäivää kaikille äiteille ja tuleville äiteille! olette kaikki suurenmoisia mamoja! <3
    • Tykkää Tykkää x 6
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  11. LaraS Rakastunut foorumiin

Hyvää äitienpäivää ketjuun :flower
    • Tykkää Tykkää x 5
  12. pikkunen85 Aloittelija

Hyvää äitienpäivää meille kaikille! :Heartbigred
    • Tykkää Tykkää x 5
  13. Alina16 Tuttu foorumilla

Frozen, meillä oli lauantaina nimiäiset ihan meidän kotona, vaikka väkeä olikin reilu 20 ja siihen päälle vielä melkein kymmenkunta lasta :D pakko myöntää, että oli kyllä aikas kuumat tunnelmat, kun sattui vielä niin lämmin päiväkin. Leivottiin miehen kanssa tuulihattuja, täytekakku ja suklaajuustokakku. Lapsille tein vielä hedelmätarjottimen, jossa oli ananasta, mansikoita, viinirypäleitä ja vesimelonia. Lapset tykkäs kovasti :) Näiden lisäksi mieheni sisko teki meille kaksi isoa voileipäkakkua ja äitini teki vielä kolme erilaista suolasta piirastakin. Melkein kaikki tarjoilut meni, eikä meille jäänyt juuri mitään iltapalaksi :D
    Pääasia kuitenkin, että poika sai viimein nimensä :)
    • Tykkää Tykkää x 8
  14. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Meilläkin oli ristiäiset joulukuussa kotona. Väkeä ei kyllä ollut noin paljoa mutta kyllä se tuntui paljolta pienessä kerrostalokämpässä. :D
    • Tykkää Tykkää x 3
  15. Frozen Ihastunut foorumiin

Alina, vau, kylläpä teitte paljon kaikkea! :) Ja ilmeisesti tosi hyviä oli, kun ei yhtään jääny! :grin Varmasti oli kuumat oltavat! Meillä on yleensä kuuma, jos on vaan pari vierasta käymässä talvipakkasillakin, joten siksikin oon ihan tyytyväinen, että ristiäiset on muualla kuin kotona, vaikka kotona pitämisessä ois omat puolensa. Ollaan pidetty meidän kolmiossa parhaimmillaan 40 hengen pippaloita, ja ristiäisiin tulee vain 20, mutta ajateltiin, että hieman eri asia kavereille pidetyt ryyppäjäiset kuin juhla, jonne tulee mm. meidän huonojalkaisia mummoja. Sulla oli varmaan jo jälkitarkastus? Mulla on ens viikolla. Sain ensin ajan kaverin äidille, joka tekee aina joskus neuvolalääkärin hommia, mutta vaihdoin sen sitten, kun ajattelin, että ois hieman kiusallista mennä hänelle, vaikka tosi mukava ja ammattitaitoinen ihminen onkin. :) Niin ja onnea poitsulle nimestä! Meillä on vieläkin mietinnässä, mihin nimivaihtoehtoon päädytään. :facepalm:

Tiiamariia, voi kun iso tyttönen siellä jo! :) Kävin eilen avoimen päiväkodin vauvatreffeillä (alle 1-vuotiaille tarkoitettu siis), meidän reilun kuukauden ikäinen vauva oli ehdottomasti nuorin toiseksi nuorimman ollessa 5 kk. Oli monia n. 7 kuukauden ikäisiä ja voi vitsi ne vaikutti isoilta lattialla mönkiessään! Me vaan istuttiin vauvelin kanssa sohvalla, kun se nukkui melkein koko ajan. :grin No, pian sekin jo mennä touhottaa! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Oi ihana kun ootte uskaltautunu menemään! Mä en oo vieläkään uskaltautunu avoimeen päiväkotiin tai muihin :D vauvajoogassa ja pilateksessa kyllä käytiin
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. LaraS Rakastunut foorumiin

Varovasti kurkistelen ketjuun.. Josko uskaltaisi jo vähän uskoa, että raskaana oon :joyful:
    Hedelmöitysajankohdaksi oon arvioinut su 29.4. (arvioitu ovis 27. tai 28.4.) ja sen mukaan tänään olis 4+4. Vasta :shy: laskettu menee tonne 20.1.19.

Oireena on lähes jatkuvaa paineen tunnetta (vähän menkkamaista, mut jotenkin erilaista) alavatsalla, nukkuessa välillä hankala saada hyvää asentoa kun tuntuu paine vatsassa/selässä. Ja erilaisia "kramppeja", vähän ku suonenvetoa :wideyed: emättimessä tuntunut toisinaan sieltä viime viikon lopulta, jolloin epäilen kiinnittymisen tapahtuneen. Otan nää oireet hyvänä merkkinä, että siellä pikkuinen tarrais kiinni kunnolla :rolleyes:
    Ja se erikoinen oire, alavatsan kutina (pakko raaputella välillä pitkin päivää :hilarious:) jatkuu suunnilleen jokatoinen päivä. Jotenkin ajattelisin, että hormonitason nousu tekis sitä oiretta, kun alkoi sillon viime viikon loppupuoleen sekin oire. Lievää päänsärkyä ja ajoittaista pahoinvointia (sitäkään ei pariin päivään oo ollut), muutoin ei oikeestaan oireita ole.
    *Muoks* unettomuus tosin vaivaa, 3-5h unia saan yöllä nukuttua. Osin kyllä selittyy silläkin, et jouduin unilääkkeen lopettamaan, enkä vielä oo saanut reseptiä raskausajalle sopivaan lääkkeeseen (lääkkeiden takia lääkäriaika ens ma). Pakko varmaan kokeilla melatoniinia käsikauppalääkkeenä :think005

Eilen tuli kahdesti pyyhkiessä tuoretta verta ihan hitusen :depressed: mutta oli varmaan ihan limakalvolta (kuivuus vielä), kun ei sen enempää tullu.. Pakko oli silti sidettä pitää varulta. Onneksi turhaan :happy:

Missä vaiheessa luotto raskauden jatkumiseen alkoi tuntua ja uskalsitte jättää siteiden varalle laittamisen tai mukana kuljettelun pois? Rasittavaa koko ajan pelätä ja tarkistaa joka vessakäynnillä, et onko vuoto alkanut :sorry: ja jokaisesta pisarasta se epätoivon tunne, että tässäkö se nyt oli..

Jollain tapaa on varma olo ollut, et raskaus etenee ja tammikuussa (just omille synttäreille:joyful:) meille tulee pikkuinen :love017 silti mukana kulkee se pelon peikko, ettei uskalla vielä täysillä nauttia. Tiiän, että täällä ymmärretään näitä fiiliksiä, niin siksi ilmaannun tänne, vaikka tosi varhaista vielä on.

Mietin, että joko tekis toisen (ja viimeisen) digin tänään :shy: millä viikoilla teitte digejä ja mitä viikkoja digi sillon antoi? Mulla on normaalisti hcg alle 1, niin tuossa dpo16 digi antoi sen 1-2vk. Yhdessä ketjussa oli kommentti, että se ois matala (en ole koskaan onnistunut digillä saamaan 1-2) ja jäi vähän pelko siitä, vaikka järki sanoo et ollaan yksilöitä kaikki. Ja kiinnittyminen jos on tapahtunut vasta viime viikon lopulla, niin eipä ne hormonit oo viel kovin korkeet voinut ollakaan :bookworm:

Miten muilla ketjun odottajilla menee? Millä viikoilla porskuttelette ja millainen on vointi?
    Entäs ketjun mammat ja pienokaiset?
    • Tykkää Tykkää x 4
    • Voittaja Voittaja x 1
    Last edited: 17 touko 2018
  18. Jahtu Tuttu foorumilla Syysmammat 2017

Onnea LaraS plussasta! Oli kyllä jo aikakin saada sut tähän aloittamaasi ketjuun.:)
    Luotto raskauden etenemiseen vaihteli mulla koko ajan nt-ultraan asti. Välillä olin sata varma että kesken on mennyt ja välillä taas varma siitä että vauva tulee syliin asti. Toki koetut kkm:t siihen vaikutti. Vuotoa oli istukasta viikolla 6 ja uudestaan vielä muistaakseni viikolta 8 viikolle 14 tai jotain semmosta eli siteistä mä en päässyt eroon. Digin voit tehdä mutta ei sekään mikään ihmelaite ole. Voi siis näyttää vääriä viikkoja vaikka kaikki olis hyvin. Suosittelisin mieluummin seuraamaan viivojen vahvistumista ihan liuskatesteillä. Tsemppiä tosi paljon tuohon alun piinaan!

Me nautitaan helteistä 9 kk neidin kanssa. :cool01Ihanaa kun ei tarvitse pukea kuin hellehattu päähän kun lähdetään ulos. Toki välillä on vähän hankalaa kun unet ei meinaa maistua kun on hiki päässä. Ja auringolta suojautuminen myös asettaa haasteita. Mutta voin kertoa että kyllä se täällä kotona on helpompaa kuin Kuubassa!
    Miten muilla vauvoilla menee helteissä? Kukaan ei vissiin oo nyt viimeisillään raskaana? Se vois olla aika tukalaa.
    • Tykkää Tykkää x 3
  19. LaraS Rakastunut foorumiin

Jahtu oi, siellä on jo niin iso tyttö :happy: Joko hän alkaa kohta kävellä tai "jutteleeko" jo kovasti? Ihmeellistähän se on, miten nopeesti lapset kasvaa ja oppii uusia taitoja :Heartpink
    Luinkin tätä ketjua tuossa aamuyöstä, kun uni ei tullut ja mietin et millasta piinaa sulla onkaan täytynyt olla ne viikkokausien vuodot :eek: ihanaa, että se oli harmitonta ja raskaus päättyi onnellisesti, vaikka varmasti sydän syrjällään sait olla :shy:
    Oon tehnyt tosiaan yhden pc-liuskan päivässä, enkä mihinkään tiettyyn vuorokauden aikaan edes, ihan vaan nähdäkseni viivan kehittymisen. Miehen kans juttelin ja hän onneks ymmärtää miksi testejä teen eikä hermostu :rolleyes: Hänelläkin on vielä varautunut olo, kun on ollut pari niitä kemiallisia. Eilen oli ihana, kun nukkumaan käydessä hän kuitenkin sanoi et hän kyllä välittää, miten käy, vaikkei osaa vielä kovin varma olla :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 2
  20. tttii Peruskäyttäjä

LaraS, niin ihanaa kun säkin pääset tänne puolelelle vihdoin ! Ja onnea vielä :) hyvältä kuulostaa oireet, vaikka kaikillahan on omanlaisensa tuntemukset. Hyvällä ystävällä ollu paniikkia just kun huono olo sillai aaltoilee, mut mulla alko samanlailla ainakin, siitä hormoonin noususta ja siihe tottumisesta se kai johtuu :) joten no panic siitä. Itellä se luotto raskauden jatkumiseen nousi pikku hiljaa, ensin varhais ultran jälkeen hiukan ja sitten neuvolassa sydänäänten kuuntelun, ja kunnolla nt ultran jälkeen vasta.
    En nyt muista mikä se viikko oli millon sen digin tein mut sen muistan että sillon olis pitänyt näyttää +3 viikkoa, mut mulla näytti vasta 1-2 viikkoa! Voit arvata mikä paniikki mulle siitä iski :D :O.. mutta nyt aika turvallisilla vesillä, just nippanappa yli 50% raskaudesta menty :)

ON: rv 20+2 ja rakenne ultrassa kävin tiistaina, siellä kaikki olo taas paremmin kun hyvin ja pikkunen sai 10 pistettä ja papukaija merkin :) mies ei päässy työmatkan takia mukaan, joten pyysin hoitajaa kirjottamaan sukupuolen paperille :D illalla sitten katottiin yhdessä kotona ja tytön tylleröinen meille tulossa<3 mies olis niin kovasti tahtonut poikaa ja hänen reaktio tyttö uutisesta otti itelle vähän koville, tirautin pari kyyneltäkin siinä. Mut loppujen lopuksi mies sano kuitenkin että pääasiahan on että vauva on terve ja kyllä hän vielä tottuu ajatukseen. Siinä alettiin jo nimiäkin miettimään ja hän sattumalta sanokin saman nimen minkä mä oon iät ja ajat halunnu tytölle toiseksi nimeksi :D joten meijän pienokaisella on jo toinen nimi valmiina. Sisko sitten innostu kans kaivamaan kaikki hänen kahden tytön vaatteet kellarista ja laitto meille monta säkillistä pieniä vaatteita ja leikkimaton yms valmiiksi :)
    Liikkeitä aloin tuntemaan jotenkin tossa noin viikko sitten, ja nyt ne vaan vahvistuu, ei voi enää edes erehtyä siitä millon on hereillä ja möyrimässä :D on se niin jännän tuntusta <3 ja mahakin pullahti nyt oikeen kunnolla esiin, vaikka onhan se kasvanut koko ajan. Enää ei voi erehtyä onko vaan lihonnu vai onko vauvamaha :D
    Mun lähin ja parhain ystäväkin sattui raskautumaan ja on nyt n. Viikolla 10, oon niin innoissani uutisesta :) <3 me ollaan aina oltu kun siskokset ja ollaan asuttu yhdessä kauan opiskelu aikoina ja muuta. Toivon että hälläkin menee raskaus loppuun asti, niin meidän lapsilla tulee olemaan n. 3kk ikäero ja suunnitellaan niistä jo parhaita kavereita tulevaksi :D
    Meillä muuten seksi on vähän vähentyny tässä parin viikon sisään :( vähän ärsyttää kun itseä tekis kuitenkin mieli ihan samanlailla kun ennen. Asiasta kun miehen kans puhuttiin niin hän sano että ei todellakaan oo mun uudesta ulkonäöstä kiinni, ja hän tietää että ei se vauvaa satuta. Häntä vaan jotenkin ahdistaa ajatus siitä että heti siinä meidän välissä on nyt lapsi samaan aikaan kun me puuhaillaan. Ymmärrän tietty joo ja onneksi hän onki pystynyt ajatukset sulkemaan seksin ajaksi, mut tosiaan ennen sitä harrastettiin vähintään 3 kertaa viikossa ja nyt vaan 1 tai 2 kertaa viikossa.
    Miten muilla on käynyt seksin suhteen ja jos vähentyny niin mikä syynä? Mies? Sinä itse? Missä vaiheessa alkanut vähenemään? Ei tartte tietenkään vastata jos tuntuu kiusalliselta :)
    • Tykkää Tykkää x 2

Jaa tämä sivu