Lopultakin esikoinen tulossa - pidempään haaveilleet/kuumeilleet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti LaraS, 13 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Ninuok Tuttu foorumilla

Täällä tänään 35+4 , ja viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä käyty :)

Aika turhake tuokin käynti oli :D mutta olihan se kiva kuulla että kohdunkaulaa hyvin jäljellä, paikat ei auenneet ja sopivan verran pehmenneet :)
    Varmaan pitkäksi meillä menee, niinkun kyllä vähän toivotaankin.

Teillä kyllä tullut tosi maltilla painoa! :) kiva!
    Itse olen hoikka/normaalipainoinen, ja +20kg tullut :D ihan kamalaa!
    En ymmärrä kyllä missä se kaikki on, kun raskaus ei esim juurikaan näy takaa päin, ja en kyllä näytä lihoneenkaan, enkä oo mässäillyt tai mitään.
    Toivottavasti on nestettä, ja lähtee yhtä nopeeta kun on tullutkin :D

Mä oon tässä pari viikkoa käyttänyt pikkuhousunsuojia, kun tulee valkovuotoa suht reilusti, se on aika vetistä tässä vaiheessa, ainakin itselläni..
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. Ninuok Tuttu foorumilla

Itse tein töitä loppuun asti, ja vielä suht rankkaa ja fyysistä kun päiväkodissa työskentelen, jaksoin kyllä tosi hyvin, esim metsäretket vaan jännitti kun kokoajan tuntui pissahätä :D

Vieläkin tuntuu että laskettuun olisi vaikka kuinka pitkä aika, vaikka huomenna enään 30 jäljellä laskettuun :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. LaraS Rakastunut foorumiin

Ninuok oi, sä oot ollut kyl sissi! :grin
    Luultavasti sulla on just vauvasta tullutta kaikki ja nesteet ym. poistuu varmaan nopeesti ainakin imetyksen myötä.
    Nyt teillä ei oo sitten ku odotella :rolleyes: joko on kaikki laiteltu valmiiksi, vai meneekö nyt äippäloma synnytykseen saakka touhutessa?
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Ninuok Tuttu foorumilla

Pientä viimeistelyä, ja pikku juttujen haalimista, mutta muuten kaikki valmista :)

Toivottavasti lähtee kilot joo imetyksen myötä... :D

Me ei osallistuttu noihin synnytys valmennuksiin, kun ne ois ajallisesti olleet niin huonosti.. nyt pitää urakalla katsoa noita kaikenmaailman videoita naistalo.fi sivulla :D

Onko muille jo omaan synnytykseen kivunlievitys vaihtoehdot mietittynä? Tai onko joku valinnut menevänsä sektioon? :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. LaraS Rakastunut foorumiin

Mä aattelin, et epiduraali/spinaali vaan pakon edessä. Se kohdunkaulan puudutus ois kai ihan varteenotettava vaihtoehto näin etukäteen mietittynä; hermopuudutuskin tuntuu aika radikaalilta. Toki tujakammat keinot käyttöön, jos alkaa kipujen takia menee voimat ja ei saa levättyä. Mitään kamalan tarkkaa en aatellut suunnitella, kun harvoin menee kuitenkaan ennakkoajatusten mukaan :rolleyes:
    Sektio on mulla viimeinen keino, ennemmin meen alatiesynnytyksellä. Toipuminen sektiosta vie kauemmin ja ajatellen mahdollista pikkusisarusta, sektion jälkeen on minimissään vuosi pidettävä taukoa yrityksestä.
  6. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Täällä varmaan perusepiduraalia lähetään tavottelemaan, semmosta tasasta varmaa puudutusta. Ei se kanylointi kauhean kivalta kuulosta mutta epi on todennäköisesti mulle paras vaihtoehto jos vaan toimii niinku pitää, sit mahdollisesti kohdunkaulan puudutetta lisäksi jos tarvii ekstraa. Ja pahoinvointilääkkeitä niin paljo ku vaa suostuvat muhun pumppaamaan. :hilarious:. Latenttivaihetta varmaan lämmön, panadolin ja tensin avulla kunnes tulee semmonen fiilis että pitää lähtee hakemaan sitä epiä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Ronya Peruskäyttäjä

Varovasti tulen tälle puolelle. Kävin eilen verikokeessa ja hcg oli 786. Klinikan hoitajan mukaan hyvä arvo. :) Varhaisultra varattiin 14.12. Nyt sitten jännitystä sinne asti.

Tämä raskaus sai alkunsa meidän 2.ICSI 2.PAS:ista. Yhteensä tämä oli seitsemäs alkion siirto ja yritystä taustalla 3v3kk.
    • Tykkää Tykkää x 7
    • Voittaja Voittaja x 4
  8. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Ronya tervetuloa ja onnea plussauksesta! :)

Mä oon nyt niin puhki poikki töistä, etten jaksa oikein tännekään mitään kirjoitella. 3vk ja 2pv ja sitten vihdoin pääsee lepäämään. Ensi viikolla ois taas neuvolaa ja lääkäriä. Kahden viikon päästä seuraava ultrakin. Aika rientää! Tänään 30+1. :)
    • Tykkää Tykkää x 5
  9. LaraS Rakastunut foorumiin

Ronya tervetuloa ja napakat vyöt kyytiläiselle :happy:
  10. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Ronya, hieno tulos ja tervetuloa jatkoketjuun, toivottavasti hän pysyy matkassa loppuun asti.

Täällä vielä 2 päivää töitä ja sit alkaa äitiysloma, mulle saatiin vihdoin jopa sijainen valittua niin nyt sitte koitan ehtiä perehdyttää minkä kerkiän. Töiden jälkeen yritin istua lattialla askartelemassa nii hyi ku tuli selkä kipeeksi. Kumma juttu ku ei meinaa muka millää uskoa ettei voi enää istua miten tahansa mutkalla lattialla...
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. Ninuok Tuttu foorumilla

Mikä ultra sulla bluebe on kahden viikon päästä? :)
  12. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Ninuok napasuonipuutoksen takia ultraillaan 4-6vk välein. Tosin myös radin takia ois kai pitänyt olla ultra, mutta sitä ei ollut erikseen kun oli tähän toiseen ultraan aika jo aika tiedossa.

Niin ja parin viikon päästä on tosiaan taas myös se vuorokauden holter eli sydänkäyrän seuranta ja sit sydänlääkäri. Katsotaan onko pysynyt samanlaisena vai tullut muutoksia. Toivon, että nyt keskusteltaisiin tosissaan synnytyksestä. Tää ei estä alatiesynnytystä mut jos on suurempi riski siihen että mahdollisesti pitäisikin tehdä sektio kesken synnytyksen niin siinä tapauksessa kyllä valitsisin mieluummin heti sektion. Kaikkein kurjinta ois sellainen että ehtis jo tulla hätä ja sit suunnitelmia muutettais kesken kaiken. Piuhoissa mä joutuisin joka tapauksessa olemaan kiinni, että se vaikuttaa ainakin synnytysasentoihin ja sulkee varmaan ammeet ja tens-laitteet yms pois. Niistäkin pitää muistaa kysyä.

Taas alkaa lääkärijutut pyöriä mielessä. Johan mä ehdin olla 2 viikkoa ilman lääkäriä/neuvolaa ja pitää pientä taukoa kaikesta miettimisestä ja stressaamisesta :D

Gadian mä kasasin eilen yhden Ikea-kaapin ja oli kyllä aika haastavaa löytää sopiva asento könytä siellä lattialla :D
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
    Last edited: 29 marras 2018
  13. LaraS Rakastunut foorumiin

Gadian mä huomasin saman, kun lattialla viltin päällä tyhjentelin lipastoa. Mulla meni alapää araksi ja tuntui et vauvan pää puskee jo suunnilleen tukka pihalla ulos :grin
    Jäätkö sä varhennettuna, vai oliko sulla lomia vielä alkuun? Mulla alkaa 13.12. juosta äitiyspäivärahat.

bluebe kyllä varmasti lääkäri arvioi tilanteen ja alkaa miettiä vaikutuksia synnytykseen. Käyräpiuhoilla pystyy ainakin altaassa ja tensin kanssa olemaan, niin oiskohan ekg-piuhoissakin vedenkestäviä vaihtoehtoja. Tai sotkeekohan ne sitä sähkökäppyrää... Kannattaa sekin kysyä. Musta se amme vaikutti kivalta vaihtoehdolta kokeilla, toivottavasti sullakin mahdollistuu jos haluut ammeeseen :)
    Toivottavasti sydäntilanne kontrollissa edelleen hyvä :smiley-angelic001
  14. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

LaraS, joo mä otin kaks viikkoa varhennettuna. Mulla on alkuvuodesta tullu jo niin paljo sairaslomapäiviä edellisen raskauden pahoinvointien ja keskenmenon plus tän raskauden pahoinvointien kanssa että karenssit rupes uhkaamaan niin aattelin ottaa varman päälle jos lopussa ei jaksakaan. Ihan sopivalta päätökseltä kyllä tuntuu, nyt on jaksanu vielä suht hyvin töissä mutta kyllä se sängystä nouseminen on joka aamu ollu vähän vaikeampaa ja kivuliaampaa ja nyt tällä viikolla on ruvennu tuntumaan ajoittain painetta tuolla alapäässä että luulen että kohta siellä alkaa pää jo kaivautua lantioon ja olo käy varmaan astetta tukalammaksi. Ja toivottavasti nyt ei ihan vielä kuitenkaan sieltä tungeta päätä ulos vaikka vähä lattialla könyätki. :hilarious:

bluebe, onnea sinnekkin 30 poksumisesta! En kyllä yhtään ihmettele ettei töiden jälkeen jaksa paljo kirjoitella, kyllä itekin menee aika moni ilta ja viikonloppu päikkärien merkeissä. Viime perjantaina oli työpaikan pikkujoulut ja jaksoin ihme ja kumma aika myöhään mutta sit saiki kyllä nukkua koko lauantain perään.
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Tänään oli neuvola ja jännä kun paino ei ole noussut viimeiseen 3,5 viikkoon. Raskauden alusta tullut noin 7kg, joista 5,5kg tullut ennen rv 22. Rv 22-31 siis noussut vaan 1,5kg. Ei taida mennä ihan samalla tavalla kuin keskiverrosti :D

LaraS aion kyllä vaatia päästä sinne synnytyksen suunnitteluun jos mua ei sinne automaattisesti laiteta, jotta pääsen kyselemään näistä kaikista jutuista.
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. LaraS Rakastunut foorumiin

Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää :hello
  17. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
  18. Unique Tuttu foorumilla

Jäin kohta pariviikkoa sitten sairaslomalle ja olen siis äitiyslomaan asti saikulla. En vain enään pystynyt hoitotyötä tekemään, selkää särki, kun tahti oli todella kova ja supistuksia tuli. Nyt kotona ollessa supistuksia ei tule juuri ollenkaan ja mielestäni tämä oli paras mahdollinen juttu tätä raskautta ajatellen :)

Rv 29+6 menossa, vauva tuntuu kasvaneen melkoisesti, kun hänet tuntee selvästi vatsan päältä jo. Monesti mies ja ystävät tunnustelevat selvää möykkyä :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. LaraS Rakastunut foorumiin

Unique kuulostaa siltä, että oli hyvä ratkaisu jäädä jo huilimaan :) nyt on sullakin aikaa laitella hiljalleen tavaroita tulokasta ajatellen :happy:
  20. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Unique kiva että olo on helpottanut saikulla :)

Mulla ei toi vt-tulehdus nyt vaan ota laantuakseen. Antibiootin jälkeen kontrollissa oli taas tulehdusta. Vasta maanantaina tiedetään tarkalleen mikä bakteeri niin ei pääse vielä aloittamaan ennen sitä antibioottia. Alkais kyllä mun mielestä olla estolääke paikoillaan, koska luulen että mulla on muuten se tulehdus koko loppuraskauden...

Mut tukkoiseen nenään sain jotain kortisonitippoja. Jospa mun nenä ja korvat vihdoin aukeaisi näin 2kk jälkeen :D Oispa ihanaa! Kuulemma menee kyllä viikko tai kaksi että tää alkaa kunnolla vaikuttaa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2

Jaa tämä sivu