Lopultakin esikoinen tulossa - pidempään haaveilleet/kuumeilleet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti LaraS, 13 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. salainensydän Tuttu foorumilla Huhtikuun äidit 2019

Onnea Unique tyttölupauksesta :Heartred

Gadian, joo viikot oli varhaisultrassa just niinku menkkojen mukaan oli laskettu (tai oikeastaan yhden päivän enemmän mutta se nyt lopputulemaa muuta)että ei ollut oletettua pienempi kaveri kyseessä. Mutta tiedä häntä.

Eilen käytiin uudestaan ultrassa, rv 12+2 menkkojen mukaan. Ihan erinäköinen pieni oli viikon takaiseen, kovasti oli kasvanut :) Saatiin rakenteita katsottua ja hän esitteli vielä kaikki sormet ja varpaat, kaikki paikallaan :happy: Niskaturvostuskin oli mittausten perusteella vain 1,2mm. Kaikki ultran osalta siis vaikuttaisi olevan kunnossa :Heartred Nyt odotellaan vaan seulojen tuloksia.
    • Tykkää Tykkää x 4
  2. Ninuok Tuttu foorumilla

Nyt löytyi taas uusi asia missä haluan taas näköjään kalleinta :D
    Tuo vauvankanto reppu.. Haluaisin tuon Tulan explorer repun, mutta ihan älytöntä että se maksaa 180€ :sad001
    Kai se on taas pakko vaan maksaa :D se vaikuttaa kaiken perusteella olevan ominaisuuksiltaan paras, helppokäyttöinen... jne.

Ootteko vertailleet niitä?
  3. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

salainensydän, joo sehän on ilmeisesti vaan lähinnä rohkaiseva merkki että jos onkin päivää paria isompi ku oviksesta laskettuna. Mä aluks vähä pelästyin että meillä oli ar ultrassa koko useamman päivän isompi että hedelmöityksen olis pitäny tapahtua pari päivää ennen ovulaatiota (ku olin lämmöistä sen bongannut) ja jo päivää ennenku oltii edes ehditty talletella! Mutta pikkasen isompaa se on näyttänyt johdonmukaisesti myös ntu:ssa ja ru:ssa niin lakkasin murehtimasta, ehkä tällä on vaan vähä kovempi kiire kasvaa.. Mutta ihanaa että kaikki oli nyt hyvin ja päsitte näkemään sormia ja varpaitakin, niissä on jotain ihan uskomattoman suloista! Onnea!

Täällä on viikko vähä parantanu juoksuaan ja päätin nyt sit kuitenki rohkaistua ja koittaa tuota maalausprojektia kunhan saan päätettyä että mitä maalia kannattaisi hommata. Harmi vaan että ihan ensin pitää raivata tilaa tuonne työhuoneeseen että mahtuu jotain tekemäänki niin saa nähdä missä vaiheessa oikeesti pääsee sit työn touhuun. Eilen katselin taas puuttuvia hankintoja ja laitoin Familonilta patjansuojukset tilaukseen meidän ja vauvan sänkyyn. Vähä kyllä kauhistutti hinta Jyskin halpaan patjansuojukseen verrattuna mut meillä oli aikaisemmin se Jyskin versio ja se kutistu pesussa niin pahasti, varmaa 15 cm 160 cm leveydestä että roskiin joutu laittamaan enkä mä viitti semmosta sekundaa enää toiste kattella. :meh: Lisäks laitoin kyselyä yhdestä torin äp makuupussista ku joku sano että niitä kannattais olla useampikin ku ovat nii monikäyttösiä. Koitin myös kattella vähä kestovaippoja mutta niitä oliki nii monenmoisia että pitänee vielä konsultoida kokeneempaa kaveria että mikä malli ja koko olis paras.. Ja hyyyyyi ne on kalliita ostaa uutena, 15-25€ kappale...

Mä muuten sain jonku Tulan kantorepun siskolta mutta ei mitään käsitystä mitä mallia se on. Siskoki kuitenki kehu että se on ollu todella hyvä!
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Ninuok Tuttu foorumilla

Tuo tulan uusi malli on siitä kiva kun vauva pystyy olla kasvot myös meno suuntaan päin, mikä on mielestäni kiva, niin vauva pystyy sieltä tarkkailemaan..
    Ja kun sopii vastasyntyneestä eteenpäin..

Jotkut tulat sopii vasta olikos se 7kg eteenpäin käytettäväksi.. :)

Itsekään en ole vielä perehtynyt noihin kestovaippa-hommiin, mutta me varmaan otetaankin kestovaipat sitten vasta vähän myöhemmin käyttöön..
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Alina16 Tuttu foorumilla

Tällai vaan nopsasti huikkaan, jos vielä mietityttää Uniquea.
    Eli siis ihan kakkavaipasta tietää onko vauva saanut maitoa :) ihan alussa tulee mahdollisesti sellaista mustaa pihkaa, mutta maitokakka alkaa olemaan jo kellertävää. Jo ihan parista pisarasta vauva saa jo tosi paljon ravintoa. Synnäriltä saa muuten sitten sellasen kivan vihkosen, missä on kerrottu kaikki uudet asiat, mitä tulee vastaan vauvan kanssa. Kannattaa lueskella sitä sitten siellä synnärillä jonkun tylsän hetken tullessa :D

Ihana seurata teidän odotusta. Musta oli niin kivaa olla raskaana, kun kaikki oli niin uutta ja jännittävää :) toivottavasti pääsee vielä uudestaan kokemaan raskauden ja synnytyksen ♥️

Meiän jäbä on nyt 6kk 12pv ja tänään taidettiin viimein tajuta miten ryömitään eteenpäin :nailbiting: Apua, nyt häntä ei pysäytä enää mikään :hilarious: Toisaalta ihanan jännittävää tämä vauva-arkikin on kun tuntuu, että joka viikko opitaan jotain uutta ♥️
    • Tykkää Tykkää x 5
  6. Unique Tuttu foorumilla

Alina16 Okei kiva juttu! No eiköhän ne siellä synnärilläkin ihan vähän katto mun perään :D Ihanaa, kun siellä ollaan jo ryömintä vaiheessa, niin ne äkkiä kasvaa ja kehittyy! :Heartred

Me ei juurikaan olla vielä hankittu tavaroita, mutta taitaa olla pian jo kiire :D en ees oo hoksannut, että tosiaan patjansuojuskin ois hyvä hommata sitten sänkyyn! Pitää tehdä varmaan lista hankinnoista
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Iluri, tsemppiä rakenneultraan!

Unique, onnea tyttölaupauksesta. :) Mekään ei olla hankittu vielä mitään. Luotan siihen, että joulu- ja tammikuussa vielä ehtii. :nailbiting:

Alina16 ihana kuulla, että teillä sujuu kaikki hyvin. Varmasti ihanaa nuo ensimmäiset kuukaudet (ja vuodet) kun koko ajan tulee kaikkia uusia juttuja eteen. Toisaalta ensimmäisen lapsen kanssa niitä taitaa tulla aika monta vuotta, kun onhan koulun aloittaminen ja murrosikä jne. kaikki siinä vaiheessa uutta. Ja sitten kun se lapsi muuttaa pois kotoa, saa ehkä omia lapsia... Meninköhän jo vähän liian pitkälle :grin

salainensydän mahtavaa, että siellä olikin kaikki kunnossa!

Me saadaan kestovaippoihin perehtyneeltä kaverilta vaippoja lainaan niin paljon kuin halutaan. Hänellä on puoli vuotta vanhempi vauva kuin mitä tämä meidän tulee olemaan, niin sopivasti vapautuu aina seuraavia kokoja meille. Kiva kun saa kokeilla kestovaippailua ilmaiseksi kun muakin hirvittäisi ostella niitä uutena, jos hommasta ei sitten tulisikaan mitään.

EDIT
    Poistin pitkän tekstin sydänlääkäriin liittyen. Tuntui, etten halunnutkaan kirjoittaa niin yksityiskohtaisesti. Oma sydänvaiva olikin pahentunut sitten viime seurannan ja nyt pitää kaiken muun stressin lisäksi kantaa huolta tästäkin. Odotan niin kovin jo helmikuuta, että vauva syntyisi ja hänellä ois kaikki hyvin ja voisin lopettaa ainakin sen murehtimisen, että meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Vaikka tiedänhän mä, ettei äidin huolet synnytykseen lopu :S
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
    Last edited: 13 loka 2018
  8. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Bluebe, olipas hurjia uutisia! Oliko mitään puhetta että voiko toi muutos olla vaan raskaudesta johtuvaa ja väliaikaista? Mä oon käsittäny että sydän on muutenkin kovemmalla kuormituksella raskauden aikana ja monille ihan terveillekin voi tulla raskaudesta johtuvia rytmihäiriöitä ja niitä semmosia muljahduksia. Mut varmasti stressa tuommonen tieto, toivottavasti ei nyt tulisi mitään oireita että joudut tuon kummemmin huolestumaan asiasta.
  9. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Gadian, kyllä raskaus varmasti voi pahentaa sydänoireita tai sitten muuten vaan pahentuneet kun edellisestä seurannasta aikaa jo 5v ja tää sairaus voi edetä iän myötä (tai olla etenemättä). Kyllähän mä rytmihäiriöt tunnistan ja joskus tulee vähän huono olo, mutta en oo pitänyt sitä niin vakavana kun jaksan hyvin normaalia elämää ja urheillakin jne. Mutta nyt jos kunnolla alkaa pyörryttää niin pitää tosiaan lähteä lääkäriin heti. Tuli vaan tuolla lääkärissä sellainen pysäytys mun ajatuksiin ekaa kertaa, että niin, voihan tähän vaikka kuolla, jos pahoja katkoksia sydämeen tulee eikä niitä huomata. Mutta yritän ajatella että ois kai ne lääkärit mulle tahdistimen pistäneet raskaudesta huolimatta, jos oikeasti pelkäisivät mun kuukahtavan ennen joulukuun seuraavaa käyntiä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  10. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Bluebe, toi on kyllä ihan totta että kyllä jotain olis varmasti nyt jo tehty jos olisi tosi vaarallinen tilanne kyseessä. Mutta onneksi nyt on kuitenkin tiheämpi seuranta ja osaat itekin tarkkailla olotilaa. Ja kuitenkin raskaus on jo niin pitkällä että on enää muutamia kuukausia jäljellä eikä tää oo murehdittavana ihan koko raskautta. Musta muuten tuntuu että tää äidiksi tuleminen jotenki muutenkin laittaa vähä ajattelemaan omaa elämäänsä ja sen katoavaisuutta. Musta on ainaki tullu paljo varovaisempi myös liikenteessä kun ei ookkaa enää pelkästään oma henki mokailulla vaarannettavissa. Ja joo, ei äidin huolet todellakaan siihen synnytykseen lopu. Yks työkaveri on monesti sanonu ettei olis uskonu kuinka paljo vaikeammaksi se huoli voi käydä sit vielä myöhemminki ku ne muksut ei ookkaa siinä silmän alla pyörimäs vaan kulkevat iteksee kaupungilla eikä aina edes ilmottele itestään. Ja työfysioterapeutti lohdutti että älä huoli, äitiyden tuska on vakio: jos jossain asiassa pääset helpolla niin jossain toisessa varmasti et. Jokaisella meistä tulee vastaan omat huolet ja vaikeudet, se vaan vaihtelee et missä vaiheessa. Se oli kyllä aika lohduttava ajatus. :cool:

LaraS, ootko huomannu et meillon tänää tj100? Eli 100 päivää jäljellä laskettuun aikaan!
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. Ninuok Tuttu foorumilla

Gadian ja Laras, onnea tj 100 päivästä :) :Heartred

Täällä tj 76 :)

Ihanaa materia onnea, kun kövin lastentarvike kirppiksellä ostamassa kaikkea pinkkiä :Heartred
    Ja mies hemmotteli vähän muakin, ja osti mulle ihanan laukun hulluilta päiviltä :) :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 3
  12. Unique Tuttu foorumilla

Bluebe En ehtinyt lukemaan sinun alkuperäistä tekstiä, mutta toivon, että lääkärit tietävät mitä tekevät ja hyvä, kun nyt seuraavat sua useammin! Saitko sairaslomaa loppuajaksi? Ja mitä noihin hankintoihin tulee niin ehtiihän sitä varmasti mulle vaan iski joku paniikki, että pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa hommaamaan tavaroita :)
  13. bluebe Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Unique tässä kohden ei tarvita sairaslomaa kun niitä rytmihäiriöitä voi tulla ihan milloin vaan, eikä liity rasitukseen. Käskettiin elämään rauhallista elämää, eli varmaan pitäis yrittää olla stressaamatta, nukkua hyvin ja olla tekemättä mitään äärimmäisiä liikuntasuorituksia, mutta en nyt muutenkaan ajatellut tässä raskaana rehkiä älyttömyyksiä.

Gadian totta, siinä vaiheessahan ne lapset vasta huolta aiheuttavatkin kun ne pitää päästää ilman valvontaa maailmalle. Onneksi meillä menee siihen vielä muutama vuosi!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  14. hattivatti_ Peruskäyttäjä

Alina hui kun aika menee vauhdilla, vastahan täällä jännäiltiin koska synnytät! :grin

Bluebe toivottavasti kaikki menee hyvin loppu raskauden ajan! Kurjia uutisia olet saanu. Mutta niinkun gadian jo laittoi, jos tilanne olisi vakavampi olisit varmasti tiheämmässä seurannassa.

Gadian ja Laras onnittelut tj 100 päivästä :happy:

Täällä tj 5, mutta ei minkäänlaista merkkiäkään että hän ennen laskettua aikaa saapuisi.:shifty:
    • Tykkää Tykkää x 3
  15. Unique Tuttu foorumilla

Bluebe Aivan! Rytmihäiriöt eivät kyllä koskaan oo mukavan tuntuisia.. Itse olen niistä "kärsinyt" teini-iästä asti, mutta mulla ne paljolti johtuu stressistä. Raskauden myötä nekin on lisääntynyt ihan muutenkin.

hattivatti_ Voi siellä ollaan jo niin pitkällä!! Vannomatta paras, eihän sitä tiedä koska hän sieltä päättää saapua! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. Ilpuri Rakastunut foorumiin Maaliskuun äidit 2019

Meillä oli tänään rakenneultra, kaikki oli täydellisesti! Tänään 20+2 ja vastasi 20+6. Sukupuolikin saatiin tietää ja oli se mitä toivottiin ♡♡♡
    • Tykkää Tykkää x 7
  17. Gadian Rakastunut foorumiin Tammikuun äidit 2019

Ilpuri mahtavia uutisia, onnea!!
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. Unique Tuttu foorumilla

Ilpuri Kiva kuulla hyvistä uutisista! Hienoa :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Unique Tuttu foorumilla

Hei moniko hommaa autoon kaukalolle telakan? Meidän autossa ei vissiin oo sitä isofix vai mikä lie systeemiä niin saako siihen nyt sitten ollenkaan telakkaa!!??
  20. Ninuok Tuttu foorumilla

Mielestäni telakan saa kyllä ilman sitäkin kiinnitettyä :)

Me hankitaan telakka, kun se on niin ihanan helppo :) meillä on se isofix.

Jaa tämä sivu