Lopultakin esikoinen tulossa - pidempään haaveilleet/kuumeilleet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti LaraS, 13 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. LaraS Rakastunut foorumiin

Tää ketju olkoon niille, joilla pidemmän (noin vuodesta eteen päin) toiveen ja odottamisen odottelun jälkeen on esikoinen lopulta tulossa!

Keskustelua ja kokemusten vaihtoa, vertaistukea :)

Onnea kaikille :Heartpink

Ps. Yritysvaihetta vielä elävät tervetuloa "Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat" -ketjuun :)
    • Tykkää Tykkää x 4
  2. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Onkos ketään plussanneista seuraamassa tätä ketjua? :)
  3. puhvis Tuttu foorumilla Syysmammat 2017

Meikäläinen ainakin :)
  4. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Mikäs tilanne teillä tällä hetkellä puhvis? :)
  5. Jahtu Tuttu foorumilla Syysmammat 2017

Mä tuun kanssa mielelläni myös tänne jutteleen. Oon vaan odotellut milloin saadaan lisää plussia että saadaan keskustelua aikaseks. Nyt ainakin tiiamariia ja Alina oli just plussannut niin tänne vaan juttelemaan iloista ja suruista. Mulla tänään 18+3 eli taidan olla pisimmällä meistä, mutta kuitenkin 5 kk laskettuun aikaan eli en oo ihan heti pois lähtemässä. Ja voishan täällä jutella syntymän jälkeenkin kun kaikilla on sama uus tilanne ensimmäisen vauvan kanssa.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  6. Alina16 Tuttu foorumilla

Toivotaan, että tännekkin tulisi viimein lisää kauan odotettuja plussanneita :p

Kertokaas mulle millon teillä on alkanut raskausoireita, esim pahoinvointia tjms? Mulla oli ekassa raskaudessa heti lievää pahoinvointia, tokassa ei ollenkaan pahoinvointia ja nyt on taas olo, niinkuin en ois raskaana ollenkaan :shy: Koko ajan pelko persiissä, että onko siellä masussa ketään. Ja ootteko varannu ajan varhaisultraan vai ootteko vaan ootellu kiltisti siihen ekaan nt-ultraan, vai mikä se nyt olikaan? Vielä en oo koskaan neuvolan ensikäynnille asti selvinnyt raskaudesta.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  7. Jahtu Tuttu foorumilla Syysmammat 2017

Mulla oli ekassa ja tokassa oireena jäätävä ummetus joka alko jo ennen plussaa. Tässä viimeisessä samaa oiretta ei ollut. Samoin rintojen arkuus on vaihdellut eri raskauksissa. Pahoinvointi tai ällötykseksi sitä kutsun kun en edes oksentanu kertaakaan alko tässä ja tokassa raskaudessa viikolla 6+ jotain. Ekassa sitä ei tullut kun oli mennyt juuri niihin aikoihin kesken.

Mä suositan kyllä varhaisultraa jos vaan on rahaa mennä yksityiselle. Sehän ei takaa vielä mitään jos siellä on kaikki kunnossa, mutta mulle ainakin toi hetken mielenrauhan. Tässä raskaudessa ramppasin ultrissa 4 kertaa ennen nt ultraa kun mulla oli niitä vuotoja istukasta. Eka viikolla 6 ja sit uudestaan viikolta 10 viikolle 16. Osa ultrista oli onneksi gynen polilla niin ei maksanu mulle mitään kun oon sairaalan henkilökuntaa.

Mäkin olin neuvolassa ekaa kertaa vasta tästä kolmannesta raskaudesta. Olin kyllä ajan varannu molemmissa, mutta peruuttelin ne sitten kun meni kesken. Alina16 kanssa sitten tässä raskaudessa neuvolaan ja synnärille asti!
    • Tykkää Tykkää x 3
  8. LaraS Rakastunut foorumiin

Seuraan tätäkin ketjua niin toivottavasti teitä ei haittaa, jos välillä tykkäilen / kommentoin :shy:
    Tulin nyt huutelemaan, että ihanaa, kun tämäkin ketju alkaa hiljalleen pyörimään! :smiley-angelic003 toivottavasti porukkaa tulee piakkoin sankoin joukoin lisää tuolta esikoista yrittävien ketjusta!!

Hyvää odotusta plussanneille :love017
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Toivon kanssa LaraS et tänne tulee pian porukkaa! <3 kommentoi ja tykkäile ihmeessä!

Täällä nyt menossa neuvolan mukaan 11+6, huomenna nt-ultra. Jännittää niin kovin että oon van itkenyt tänään. Onneksi ei oo ollut mitään pakollisia menoja. Suosittelen kanssa varhaisultraa jos on vaan varaa, tuo se ainakin hetken mielenrauhaa. Me käytiin viikoilla 8+5 ja silloin kaikki oli ekaa kertaa ikinä hyvin ja kuulin ekaa kertaa ikinä myös oman lapsen sydämen sykkeen <3

Mä oon ollu kaikissa 3 raskaudessa ekassa neuvolassa mutta siitä eteenpäin en oo päässyt. Pitäkää kaikki mulle peukkuja huomenna :)

Mun oireet on kans vaihdellu tosi paljon, ja tässä on ollut ihan eri oireet kun kahdessa ekassa. Tällä hetkellä suurinpana etominen ja rinnat on aavistuksen arat. Finnejä on alkanut kans tulemaan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. LaraS Rakastunut foorumiin

Tiiamariia paljon tsemppiä ultran odotteluun! Uskotaan, että kaikki hyvin ja pieni kehittyy, kuten kuuluukin :love017 peukut pystyssä!!
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Jahtu Tuttu foorumilla Syysmammat 2017

Tiiamariia peukut on pystyssä! Tuu sitten kertomaan ultrakuulumiset.
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. Sininen Kirahvi Peruskäyttäjä Marrasmammat 2017

Hei mahtavaa, että täälläkin on keskustelua:) liityn varovaisesti mukaan. Vieläkin vaikea jotenkin uskoa koko asiaa, mutta raskaana kunnes toisin todistetaan.

Alina, mulla on ollut ajoittaista huonoa oloa ja joinakin aamuina aamupahoinvointia. Saattaa olla parikin päivää poissa ja sitten taas tulla takaisin. Ihan varmasti ehtii vielä sullekin oireita tulla, joten nauti oireettomuuudesta nyt:)

Mulla on varhaisultra ensi viikon lopulla naikkarilla. Oli hoitokierto, niin päästään sit sinne ultraan. Varmasti muuten oisin mennyt yksityiselle. Eihän tuo ultra mitään takaa, mutta saa toivottavasti jotain konkretiaa ajatusten keskelle. Pelottaa ja jännittää kyllä kauheasti mennä.

Milloinkas teillä on laskettuja aikoja?
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Sininen Kirahvi Peruskäyttäjä Marrasmammat 2017

Ja tsemppiä tiiamarialle ultraan!
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. Alina16 Tuttu foorumilla

Sain viimein varattua neuvola-ajan! :smug: Ajankohdaksi tuli 20.4 eli vähän reilu parin viikon päähän jo. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja pääsen ihan oikeasti siellä käymäänkin, eikä tarvi taas itkusilmässä perua aikaa :shy: Neuvolan laskurin mukaan mulla olis nyt 5+6, mutta tiedän oviksesta, että nyt on vasta 4+6. Varhaisultra houkuttelis, mutta just nyt on hirvee läjä laskuja jonossa, ettei millään olis varaa. Ens kuussa olis varaa, mutta sitten ollaankin jo niin lähellä sitä nt-ultraa :grin Onko jotain hyvää ultraus mestaa suositella pk-seudulta?

Niin ja LaraS, toki saa seurailla ja olla hengessä mukana muutkin :p Pitäiskö kehittää etusivulle ihan jotain listaa?

Neuvolan täti laski mulle la:n marraskuun lopulle, mutta mä itse laskin sen olevan 6.12 eli itsenäisyyspäivänä :hilarious:
    • Tykkää Tykkää x 2
  15. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Pidetään alina kaikki peukut pystyssä että pääset neuvolaan :) vois sitä jotain listaa tehdä!
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Luova Luova x 1
  16. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Ihanaa kaikki hyvin <3 en oikeen usko tätä!

Attached Files:

• Voittaja Voittaja x 4
  17. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Ja 5 päivää isompi kuin neuvolan mukaan, eli nyt 12+5 ja laskettu aika vaihtui 12.10 <3
    • Tykkää Tykkää x 2
  18. Jahtu Tuttu foorumilla Syysmammat 2017

Oon niin iloinen sun puolesta tiiamariia että tuli kyyneleet silmiin! Mut olenhan myös raskaana eli elän vähän voimakkaammin näitä tunnetiloja..
    • Tykkää Tykkää x 3
  19. tiiamariia Rakastunut foorumiin Lokamammat 2017

Ihanaa Jahtu <3 <3 niin tuli mullakin!
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. LaraS Rakastunut foorumiin

tiiamariia oi, ihanaa!! Onnea!! :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu