Loppuraskaus olot ja tilat!

Charmant

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippa!
Mitenkäs muut voi näin loppuraskauden aikana?
Täällä tosi kovaa väsymystä aika ajoin, päänsärkyä ja hieman sellaista hölmöä olotilaa. :sad001 kaikki neuvolassa ok, mutta kaikenlaisia tuntemuksia kyllä löytyy ! Kiva kuulla miten muilla menee?
 
Turvotus on kyllä nyt aivan jotain älytöntä! Mulla ainaki turvottaa sormia ja jalkoja niin, että ihan sattuu ja nivelet on aamusin ihan perkaleen kipeet! Sormiakaa ei kärsi taivutella! Tänään ei meinannu enää kengätkää mahtua jalkaa, ku oli niin turvonnu jalat...mulla on käytössä kiristämättömät sukat ja silti niistä jää kauheet urat! Tukisukkia en saa enää jalkaan "kirveelläkää"! Mitkää housut ei meinaa enää mennä jalkaa ja....kyllä tästä jo kohta haluis päästä pois! Ei tunnu enää omalta kropalta! Sitte vielä sattuu joka paikkaan, ku vauva on niin energinen ja suurieleinen. Kylkiluut, häpyluu, häntäluu, rakko, vatsanahka, lantio ja lonkat...särkee, vihloo, juilii ja siihen vielä monen viikon menkkajomottelut päälle! Radin takia ei saa syödä muuta ku nautaa ja salaattia...liikkumaan ei pysty ku heti supistaa... Nyt alkaa menee jo enempi valitukseks, mut ei oo enää kivaa :sad001 Kuukauden ku viel jaksais tän jomottavan ja särkevän lyllerölällerikropan kans :dead:
Kirjotin tuon just oireisiin...kuvaa kyllä hyvin tän hetken olotilaa... Mä olisin niin valmis synnyttää! :shifty:
 
Ooo!
Mä niin allekirjoitan! Painoa tullut liikaakin ja tähän kaikki mahdolliset oireet päälle niin kyllä olisin valmis myös synnyttää vaikka sitä raskauden alussa pelkäsin
 
Mä jakselen mielestäni aika hyvin. Toki herkästi vähän närästää, mutta Rennie auttaa vielä siihen hyvin. Samoin sormet tuntuu aamuisin tönköiltä ja turvonneilta, jalat ei niinkään. Herkemmin sitä väsyy ja huonommin nukkuu, mutta onneks voi nukkua päiväunia, jos siltä tuntuu. Jonkinverran on myös alkanu tuntua symfyysikipuja, mutta ei mitenkään sietämätöntä vielä.
Että vähän kaikenlaista pientä, mutta ei mitään suurempia vaivoja. Ihan maltillisin mielin mä ainakin vielä odottelen.
 
Kiva kuulla!
Meilläkin toisinaan monta päivää putkeen hyvä olo ja jaksaa tehdä ja touhuta, mutta sitten tulee näitä päiviä kun tuntuu että päässä ei liiku mitään, kuin ois jossain eri maailmassa ja väsyttää ja päätä särkee ja huoh
Supisteleeko paljon teitä? Muutamia oikein kivuliaita ollut täällä, ja paljon vatsa kiristyy ja reenailee jo Toivon vaan tällä kertaa että pääsisin synnyttämään edellisen sektion jäljiltä!
 
Yöunet on katkonaisia. Eikä tilannetta auta välillä heräävä taapero ja flunssassa kuorsaava mies!
Taaperon ulkovaatteiden pukeminen on ällöttävää, koska silloin oon kumarassa pitkään, vauva paina vatsalaukkua ja alkaa etomaan.
Jos kävelen reippaasti, juilii alavatsaa ja supistaa.
Jos otan rennosti, on harjoitussupistukset kivuttomia eikä huonoja olotiloja onneksi ole!
Vatsa on ihan raskausarvilla ja tulee olemaan synnytyksen jälkeen aika jäätävä...
Vielä ei hoppu synnyttämään ja toivon että menis tammikuun alkuun (la 30.1.) mutta aina on vähän kade, kun joku toinen saa vauvan. On se synnyttäminen ihanaa! Ja imetystäkin taas oikein odotan.
 
Supistelee päivittäin, sormet on kokoajan tönköt ja turvonneet ja niitä särkee ja puutuu myös, maha on toosi iso ja kävely tyyliä pingviini, närästykseen auttaa päivittäin vissypullo, yöuniin ei taidakkaan auttaa mikään.. miljoona heräämistä esikoisen parin yöheräämisen lisäks.. jännityksellä ootan mitä tää täysaikanen raskaus on ja millattiin täysaikanen vauva eroaa keskosesta vai eroaako :)
 
Kirjoittelinkin tuonne oireisiin jo omista oloista...eli turvottaa ja niveliä alkanut särkemään. Mieli tekis tehdä kaiken näköstä mutta kroppa on vähän erimieltä.
Taaperon kanssa just noi kumartelut on hankalia ja illasta jos multa jotakin lattialle putoo ajattelen etten kyllä enää kumartele vaan olkoon sielä:rolleyes: Pieniä menkkajomoja on ja välillä maha kiristyy varsinkin jos on pidempään ollut jalkojen päällä, jos pidempiä matkoja koittaa kävellä alkaa vauva painamaan alaspäin. Mulla on kans tosi iso maha, kokoarvioon oon menossa heti joulunjälkeisellä viikolla.
 
Ainiin, ja mulla on edelleen oikean jalan etureiden iho tunnoton! Toivon todella että pian synnytyksen jälkeen helpottaa. On meinaan outo tunne! Todennäköisesti siis vatsa painaa jotain hermoa/suonia.
 
Mulla myös nii veto pois kaiken aikaa. Yöt menee kuuden pysähdyksen taktiikalla. Päänsäryt on alkanu vaivaamaan yhä useemmin ja sit ku ottaa paratabsin ni kohta on sellanenki polte vatsas että kaksin käsin rennietä :depressed: Sain reseptin joihinki vahvempiinki närästyslääkkeisiin mut eipä ne kai hirveesti tehoa - ehkä vähän, ellei särkkiksiä tarviis syödä. Eile illalla taas sellanenki jalkapohjien kutina että kivaa oli käydä nukkumaan.. :banghead: Ke neuvola ni pitänee pyytää kontrollilabra siitä sappikokeesta.
 
Mulla viikkoja nyt 36+4 ja vessassa saa juosta kyllä jatkuvasti. Lisäksi jos pitkään joutuu istumaan "asiallisesti" ni alkaa vatsa sattumaan ja harjotussupistuksia tulemaan. Öisin muutaman kerran heränny kovempiin supisteluihin mut ne mennyt nopeasti ohi. Muuten oon voinu kyllä yllättävän hyvin. Välillä vähän närästää, mutta nekin niin pieniä että pärjää ilman lääkettä.
Neuvolassa vauva ollu niin laskeutunu et neuvolatädillä ollu vaikeuksia jopa ultrata päätä ja sen kiinnittymistä. Mut jos hän nyt viel vuoden vaihteen yli pysyis masussa ja sit sais kyllä jo tulla. Ei jaksais enään odottaa :Heartred
 
Tuo ihana vessahätä! En oo koskaan ollut sellainen että kävisin öisin vessassa, mutta nytpä on pakko!
Meillä on ollut kanssa vauva jo kauan oikeinpäin ja selkeästi alhaalla, nyt sen huomaa jo vatsastakin:grin
Toivon että menee kuitenkin ensi vuoden puolelle mutta saisi silti tulla mahdollisimman pian, tää väsymys on meinaan tosi raskasta päänsärkyineen, eikä nämä harmaat sateiset päivät auta yhtään :shifty:
 
Miten teillä kellä on jo useampi lapsi - onko raskaudet ollu yhtä pitkiä ja onko synnytystä edeltävät oireet ollu kutakuinkin samanlaiset ja samoihin aikoihin?

Ihan mielenkiinnolla kun mulla nyt vasta 34+1 ja oireet on samaa mitä oon esikoisesta kirjotellu toho vau-kirjaseen muistiin 37+6. Ja esikoinen syntyi 38+4. Mä niin en oo menossa vielä mihinkää laitokselle! Ensvuoteen yrittäs nyt kestää yhtenä kappaleena. :hilarious:
 
Täällä vaivaa myös katkonaiset yöt ja väsymys. Välillä tulee ihmeellisiä energiapiikkejä ja sitten voisi taas nukkua viikon.
 
Täällä ei juuri muuta ku turvotusta jonkin verran käsissä ja jaloissa ja vessaan herään pari kertaa yössä, se sitten varmaan aiheuttaa väsymystä ku nukkuu katkonaisesti. Olo on äärimmäisen rauhallinen, ollu jo pitkän aikaa ja vauva liikuskelee jokseenkin maltillisesti. Aiempaa kokemustahan mulla ei ole, mutta sen perusteella päättelin, mitä muut vauvojen liikkeistä kirjottaa :)
 
Ipa86:
Aika vaikea sanoa tuohon synnytysasiaan mitään! Meillä esikoista odottaessa ei supistanut missään kohtaa yhtään, ei tosissaan yhtään ja poika käynnistettiin kaks viikkoa yliaikaisena ja päädyttiin sektioon tarjontavirheen vuoksi. Hän oli kasvot edellä jumissa ja uskon sen olevan syy ettei kroppa alkanut synnytystä itse käynnistää.
Tässä raskaudessa taas on supistanut tosi aikaisesta asti ja edelleen välillä todella kipeästi, jännä nähdä käynnistyykö itsellään ja millaisilla viikoilla.. :woot:
meillä on myös aika rauhallinen vauva liikkeiltään. On hereillä päivän mittaan useampaan kertaan mutta ei oo paikat mustelmilla eikä kipeinä. Edellinen meillä oli koliikkilapsi joten toivon rauhallista vauva-aikaa tällä kertaa:nailbiting::shy:
 
Tänään rv34+5 ja vauva ollu raivotarjonnassa viikkokaupalla.Tänään kuitenkin tuntui selvästi pää tossa yläviistossa vatsalla ja hikkakin tuntui ylhäällä.Olen ensisynnyttäjä ja kyselisin kokeneemmilta,että miten myöhään vauva teillä kääntyilly?
 
Muokattu viimeksi:
Tänään rv34+5 ja vauva ollu raivotilassa viikkokaupalla.Tänään kuitenkin tuntui selvästi pää tossa yläviistossa vatsalla ja hikkakin tuntui ylhäällä.Olen ensisynnyttäjä ja kyselisin kokeneemmilta,että miten myöhään vauva teillä kääntyilly?
Vastaan tuolta helmikuun puolelta..mulla kääntyili pikkukakkonen aikanaan aina rv37+jotain asti. Oli siis ykskaks 36+pt ja seuraavalla viikolla käännösyrityksessä ihan oikein päin taas.. enkä edes ollut huomannut muljahdusta:oops:. Pysyi sitten oikeinpäin ja syntyi la 3,7kg. Toiset vaan vetää sitä kuperkeikkaa niin kauan kun suinkaan voi(on varsin pomppiva tyttö nyt 10vnäkin..)!
Toivotaan että kääntyy vauva siellä itsestään rt vielä!
 
Tänään 35+0 ja TAAS vatsatauti :dead: Johan mulla edellinen oli reilu viikko sitten, jolloin jatkuva vessassa ravaaminen aiheutti säännölliset kipeät supistukset. Tilanne ei onneksi silloin ainakaan edennyt, vaan pääsin tipan ja tenavan voinnin tarkastuksen jälkeen kotiin. Nyt supistaa taas koko ajan, mutta ei näilläkään kyllä synnytetä. Muutenkin alkaa olla perus loppuraskauden olot; vauva painaa rakkoa niin, että pissalla saa käydä viiden minuutin välein ja turvottaa aivan kauheasti! Sormet ei muistuta enää edes nakkeja, vaan ihan on lenkin pätkät ja aivan järjettömän kipeät! Sormet myös puutuu koko ajan ja ranteita ja polvia särkee. Muksu poraa päätään alaspäin ja liikkeet alkaa tuntua epämukavilta, koko ajan pitää istua kakkajäykkänä, että eräällä riittää tilaa olla ja temmeltää, ja sekös särkee selkää.

Ipa, mulla on melko samanlaisia ollut loppuraskaudet kaikissa. Raskaudet ei ole lyhentyneet kertakerralta, eka syntyi 38+5, toka 37+3, kolmas 39+2 ja neljäs 32+6. Tuosta kolmannesta oli eniten "synnytysoireita" jo reilusti ennen laskettua, mutta silti meni pisimmälle, kun taas nelosesta ei ollut mitään oireita ennenkuin vedet meni 29+ viikoilla.
 
Mulla ollu liki 10 viikkoo rt. Mullakin tuntuu välillä pylly senmosena pallurana mahassa, eli on tietty vielä mahollista et oiskin ihan oikeinpäin. Joskushan kätilönkin on hankala sanoo kummin päin vauva on masussa.
 
Takaisin
Top