Loppuraskauden oireet

Ccix todellakin saat olla ylpeä! :) Voimia loppuraskauteen. :)

Devilangel vau, sieltä on tulossa ihanan pyöreä vauva. :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, tsemppiä! :)
 
Voi mäkin niin haluaisin jonkunlaisen koko/paino arvion, mulle ei ole missään vaiheessa puhuttu koosta mitään.. Mun maha on ihan hirveen pinkee ja ehkä ekaa kertaa elämässä ei onnistu sormien väliin jäämään mitään ylimääräistä :) Painoa mulla on tullut tähän mennessä noin 4kg, mutta ilmeisesti tällä painoindeksillä 30 se on vaan ihan hyvä.
 
Tuo painoarvio vois kyllä olla kiva kun mulla kans on koko ajan ihan kivikova vatsa, paitsi silloin kun löhöilen puolimakuulla ja vauva vetäsee itsensä vielä voimakkaammin tuonne oikealle puolelle..silloin on navasta vasemmalle täysin litteä ja tyhjä maha!?!? Siitä vois ajatella ettei mikään jättiläinen tuolla ole, kun eihän se voi mahtua puoleen mahaan jos joku nelikiloinen..toisaalta just näin sellasen pienen 6viikkoisen ja taas kerran sitä ihmettelee et miten ihmeessä sellainen voi olla tuolla!!! =D :Heartred
 
Kyllä mulla mahtuu :-D. puolikylki asennossa vauva näkyy selvästi ja selin makuullakin,ku on oikealla puolella. Ei oo kauaa,ku pyörähti kupperskeikkaa mahassa :-D. vko sitten oli pää hukassa.. Oli kylässä menossa melkein. Nyt oli pääalaspäi taas.maha ollu tosi lujilla, ku pyörinyt...
 
Oikeasti, viimeisen viikon aikana ilmaantunut peräpukamia. Aivan jotain todella kammottavaa, hyvä kun istua voi kun hanuria polttaa. Sanokaa joku että nää katoaa heti kun vauva on ulkona?!

Mulla ei ole tuo paino oikeastaan noussut juurikaan. +3kg on tullut koko aikana joten kun vauvan siitä nappaa pois niin lähtöpainosta varmaan vähän tippunut. Mutta hyvä näin kun entuudestaankin olin vähän lyllerö ja suurin kiitos tässä on kuitenkin sanottava tolle raskausdiabetekselle. Jos ei sitä olisi tullut niin luulen että lukemat ois jotain ihan muuta.
 
Onnimanninen kannattaa käydä apteekista ostamassa peräpukamarasvaa, minusta ainakin tuntuu että nämä ei taida heti synnytyksen jälkeen kadota, elämä on huomattavasti helpompaa kun on rasvaa kotona jo valmiiksi :)
 
Minustakin painoarvio olisi kiva tietää tässä vaiheessa, mutta se selviää sitten viim. kun vauva on syntynyt. :P Muutenkin mun mielestä loppuraskaudessa sais olla vielä yksi ylimääräinen ultra kun rakenneultrasta on kuitenkin niiin pitkä aika.

Onnimanninen mulla ei raskaudessa ole ollut ongelmia pukamien kanssa, mutta esikoisen synnytyksen jälkeen mulle tuli aivan kamalan kipeät peräpukamat ja kärsin niistä pitkään. Kannattaa hoitaa heti alussa niitä ettei ne mee kovin pahaksi. Mulla ei kyllä voiteet niihin auttaneet, ainoastaan Movicolin säännöllinen käyttö kunnes vatsa alkoi toimia normaalisti ja ne hävis pikkuhiljaa.
 
Olen samaa mieltä Annissa sun kans. Sais olla ultra lähempänä la. Ku aikaisemmassa ultrassa painoarvio oli max. 3.9kg ja nyt kävi taas näin..
 
Näköjään alkuraskauden pahoinvointi palasi myös nyt loppuraskaudessa. Onneksi ei niin säännöllisenä kuin alkuraskaudessa. No enää maksimillaan muutama viikko jäljellä, joten kestää, kestää!
 
Mun mielestä yksi lisäultra olisi kans kiva, tuntuu että rakenneultrasta on hirmu kauan aikaa. Näkisi että kaikki on kunnossa sekä sen koon, mutta myös jos rakenneultrassa ei selvinnyt sukupuoli niin olisi vielä yksi mahdollisuus halutessaan ennen syntymää, minä ainakin kovasti jo odotan tietoa tuleeko meille pieni tyttö vai poika :)
 
Onninmanninen, Eivät varmaankaan katoa. Kärsin raskausaikana peräpukamista, ennen synnytystä olivat sisäisiä melko oireettomia, mutta ponnistusvaiheen jälkeen ovat nyt ihan todella riesana ja ulkopuolella! :eek:
Jos olisin ollut fiksu olisin hoidattanut ne melko oireettomatkin esim scheriproctin avulla. Olisivat saattaneet pienentyä tai kadota kokonaan.
 
Armon aikaa annettiin ke asti... Sit oyssii miettiin miten vauva saahaan ulos ennenku kasvaa iha liia isoksi. Just tehtiin häätölenkki ukon kans ja kyllä supisteli.... Nyt polttaa mahaa ja selkää ja välil supistaa.. Huomenna haaparantaan toivossa,että lähtis syntyyn. Nyt rääkätä kunnolla ittiä. Kyl jännittää.. Hyi.. Apua. Mut tällä viikol kuulema vauva sylissä tavalla tai toisella 
 
Devilangel, Onnea häätöyrityksiin! :winkJospa hän nyt päättäis ihan itekseen tulla, tiiä vaikket kerkeäis edes keskiviikkoon.
Meilläkin alkoi heti tapahtua kun aikaraja alkoi tulla vastaan.
 
Kiitos :-).
Toivottavasti. Kyllä alko puhelun jälkeen tuntuu supistuksia yms. Ja nyt supistelee kans,mut välit iha mitä sattuu.seisaallaan tuntuu kipiästikki. Istuallaa ei nii kipiä..
 
Devilangel: Onnea myös mun puolesta häätö yritykseen, toivottavasti tuottaa tulosta :wink

Mä oon myös itekkin pikkuhiljaa alkanu häätöyritystä tekemään, mutta en saanut minkäänlaisia tuntemuksia aikaan, vaikka tein reippaan 4 kilsan kävelylenkin, siivosin ja saunoin. Toki la ois lauantaina vasta ja vointi muutenkin ihan hyvä, mutta kyllä mä jo voisin kohta lähteä synnyttämään. :D
 
Sohwia, Tsempit sinnekin häätöyrityksiin! Se kyllä turhauttaa kun kaikkensa tekee että jotain alkaisi tapahtua.
Meilläkin saunottiin, siivottiin, shoppailtiin, sitä kivointa s:ää :wink Sitten kun luovuin jo toivosta alkoi juuri tapahtua päivälleen laskettuna aikana, jospa näin kävisi sinullakin.
 
Synnärille piti aamulla tulla,ku kovan supustuksen jälkeen tuli verta enemmän. Yllätys oli ku tutkivat... Ainakin 5cm auki. Ei supistele enää.. Eli käynnistetään. Vauva nii korkealla taas,että en saa muuta tehä,ku maata.
 
Takaisin
Top