Loppuajan henkevät..

Niin ja kokonaisuutena synnytys kesti reilu neljä tuntia. Hyvin oli tehnyt ennakoivat supistukset töitä ja uskon että vyöhyketerapiallakin oli oma voimansa.
 
Mäkin toivoisin et seuraava (kyllä, se on jo mielessä :P) syntyis vähän nopeammin kuin nää kaks ekaa. Ensimmäinen liki 16h ja lopulta mentiin leikkuriin ja tää toinen melkein 17h mutta alakautta tuli. Mutta eikös se seuraava synnytys usein ole nopeampi kun kerran jo alakautta synnyttänyt :) Mulla hidastui avautuminen siinä 6-7cm kohdalla, mut epiduraali toimi siinä loistavasti et kroppa rentoutui ja hetken päästä päästiin ponnistamaan. Oksitosiinia en halunnut ja silti toimi omat supistukset just niin kuin pitää.
 
Onnea synnyttäneille!!

Meille syntyi myös eilen Naikkarilla käynnistämällä tyttö[emoji7][emoji173]
Olihan se aikamoista, tosi nopeasti aukesi ja paheni supparit, mut sit ei meinannut laskeutua kun olin jo auki.. huh mut selvittiin [emoji4]

Esper käy tarkistuttamassa oliko lapsivettä, mulla käynnistettiin tihkumisen takia..
 
Onnea myös täältä jo urakan loppuun saaneille :Heartred

Huomenna olis täällä täysiaikainen :D eli vähiin käy täälläkin päivät. Pitänee pikku hiljaa alkaa hiljentymään eikä touhuta, jotta voi levätä ennen koitosta :p
 
Onnea kaikille jo jakautuneille. Tuntuu siltä, että olen kohta ainoa möhömaha jäljellä. Jatkuvasti supistaa, mutta kun ei ole taukoja, niin eihän nämä ole oikeita ja säännöllisiä. Menkkajomotusta, vihlontaa ja parinkymmenen minuutin supersupistuksia päivittäin. Toivottavasti edes vähän edistäisivät asiaa. Ongelma vaan on se, että vauva on taas vetäissyt itsensä ihan poikittain masussa. Aika kivuliasta, kun 3,5 kilonen pötkylä venyttää itseään sivusuunnassa. Voi kun saisi vaan olla, mutta esikoinen pitää huolen siitä, että liikkeessä täytyy pysyä. Jaksaa, jaksaa...
 
Et ole Tasse83 ainoa :Heartred toivottavasti sun asukki pian rauhoittuisi oikein päin ja jos samalla rauhoittuisi ylimääräiset olot. Kyllä me jaksetaan :Heartred
 
Tänään on siivottu ja saunottu. Ainahan sitä voi yrittää. Käynnistykseen ja leikkuriin tässä varmaan vielä päädytään, mutta olisi jollain tavalla mukava kokea spontaanisti alkava ja loppuun asti ilman leikkuria sujuva synnytys. Mietin sitäkin, että jos oma tyttö joskus saa lapsia, en osaa tukea synnytkseen liittyvissä asioissa... Varmaan monen mielestä ihan typerää, mutta ei mahda mitään. Aivot on pehmenneet, vaikka muut paikat eivät....
 
@Tasse83 mitkäs viikot sulla olikaan?

Mä en kans tiedä muten tän saisi ulos. Paljon on oireita, mutta ei..

Olo periaatteessa ihan yes vaikka kivulias, ei vaan oikein voi mitään suunnitella tai kauemmas lähteä yms tms.
 
Täällä on kans yks turhautunu kanssasisar! Rv 40+6 tämään menossa eikä supistuksia oo juurikaan ollu :sad001 viikonloppuna käytiin näytillä näköhäiriöiden ja vetenpaineen takia. Hyvin oli kuulemma pää lantiossa ja kohdunkaula pehmentyny. Lääkäri vähä stimuloitti paikkoja ja aattelin et jos synnytys tuntuu tältä niin en kestä sitä kipua! Onneksi se ei kuulemma tunnu ollenkaan samalta :D odottelu alkaa kyllä jo turhauttamaan etenkin kun kaikki kyselee "joko pian?" MISTÄ MINÄ TIEDÄN! :D
 
En mä saisi valittaa, kun vasta 38+, mutta kun vatsa on niin iso ja painava, että mitenkään päin ei ole enää hyvä olla. Selkä jomottaa ihan jatkuvasti ja vauvan liikkeetkin tekee tosi kipeää. Vauva jotenkin ilkeässä asennossa ja ei laskeudu, eli oksennus tulee suuhun vähän väliä, kun on niin ylhäällä. Ja alapää juilii...

Mies on töissä kellon ympäri ja pitäisi jaksaa hoitaa ja viihdyttää kaksivuotiasta. Tänään ja eilen on vaan kiukuttanut aivan hirveästi tämä tilanne. Varmaan vertaan siihenkin, että esikoinen oli tässä vaiheessa ollut ulkona jo viikon, eikä muutenkaan ollut näin iso.

Jospa saisi edes hetken levätä, mutta kun edes öisin ei pysty nukkumaan. Äh, vaikenen, nyt vaan onnettomuushetki.
 
38+0 ja pe oltiin jo harjoittelemassa tarkkailussa kun tuli parin minuutin välein, mutta lopahti yöllä. Mutta sen verran tuli tulosta, että aukeni vähän ja limatulppa poistui. Eilen illalla pääsi onneksi saunaan ja yön saanut nukkua jos tänään urakkaa edessä. :D
 
Jouduin taas liikkeiden takia käymään sairaalassa aamuyöllä, kun mitään ei tapahtunut. Kaikki kuitenkin ok, paitsi että soittivat perään ja sanoivat, että pitäisi vielä tänään mennä takaisin käynnistykseen, jos ei ole ruuhkaa. Muuten sitten huomenna. Syynä ilmeisesti vauvan koko. 38+4 ja painoarvio 4100 g. Kyselivät monta kertaa sokerirasituksesta ja ekasta raskaudesta, jossa vauva oli ihan normikokoinen. Vähän hirvittää ajatus noin isosta vauvasta ja siitä, onko kaikki hyvin, kun kasvaa tuohon tahtiin. Pari viikkoa sitten arvioivat 3200 g.

Vähän jännittää nyt kaikki ja pelkään, ettei lähde käynnistämälläkään tulemaan.
 
Jännä tuo painoarvio kun itse viimeksi saanut moisen 33+4 ja sekin oli ylimääräinen katselmus kilppariongelman vuoksi. Toivottavasti ei täällä ole yllätys isoa tulossa.
 
Takaisin
Top