Loppuajan henkevät..

Meillä painoarvio tehtiin siis synnytystapa-arvion yhteydessä ja eilen päivystyksessä. Torstaiksi olisi ollut kontrolliaika.

Nyt istunut sairaalassa neljä tuntia tyhjän panttina. Käskivät tulla takaisin, kun balonki tulee ulos... Käyrä otettu, ei muuta. Kypsää.
 
Mun synnytystapa arvio oli neuvolan lääkäri, joka vain kyseli olinko miettinyt miten haluan synnyttää ja käsin testasi ja ultralla varmisti kohdunkaulan pituuden. Ei niillä laitteilla olis painoarvioo pystynyt edes tekemään, mutta ei edes perjantain harjoituskäynnillä katsottu.
 
Ilmeisesti synnytystapa-arvio polilla ei kuulu ns normaaliin ohjelmaan vaan nvla lääkäri käynti ainakin espoossa.

Mulla oli 1,5 kk sit synnytystapa-arvio koska lantion trauma ja haluttiin varmistaa, että alatiesynnytys onnistuu. Silloin oli 2600g paino.. eilen jorvikeikalla tarkistettiin ja nyt on noin 3,5kg paino.

Eli ultraten tarkistavat..
 
Mulla esikoinen tuli sektiolla, siksi siis aika synnärillä.

Suht hyvin piti arvio paikkansa. Illalla syntyi poika 4210 g ja mitta loppui kesken, eli n. 54-55 cm oli kätilön arvio, py 37 cm. Kyllä meinasi itsellä loppua usko kesken ponnistaessa.... Mutta selvittiin.
 
Mulla esikoinen tuli sektiolla, siksi siis aika synnärillä.

Suht hyvin piti arvio paikkansa. Illalla syntyi poika 4210 g ja mitta loppui kesken, eli n. 54-55 cm oli kätilön arvio, py 37 cm. Kyllä meinasi itsellä loppua usko kesken ponnistaessa.... Mutta selvittiin.

Onnea Tasse! :Heartblue Poitsu ilmeisesti oli päässyt kääntymään rt:aan siitä poikkitilasta?
 
Mulle syntyi vauva aikaisin tänä aamuna rv 38+3. Hieman yllättäen tuli synnärille lähtö, kun ei ollut mitään merkkejä ilmassa. Päivä meni kaupungilla ja illalla, kun pääsin kotiin meni lapsivesi. Sairaalassa alkoi vasta supistukset ja siitä viiden tunnin päästä oli sitten tyttövauva sylissä.
 
Mulle syntyi vauva aikaisin tänä aamuna rv 38+3. Hieman yllättäen tuli synnärille lähtö, kun ei ollut mitään merkkejä ilmassa. Päivä meni kaupungilla ja illalla, kun pääsin kotiin meni lapsivesi. Sairaalassa alkoi vasta supistukset ja siitä viiden tunnin päästä oli sitten tyttövauva sylissä.

Onnea Sande! :Heartpink
Tuo kuulostaa just sellaiselta mitä itsekin toivon. Tänään 38+4 eikä ole ollut mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä :D
 
Hermothan tässä menee! Koko yön alkaen eilisestä suht kovia supistuksia 5-15min välillä. Ei saanut nukutuksi, mutta ei ollut järkeä soittaakaan synnärille, kun eivät olleet niin kivuliaita.

Nyt tuntuu, että vähän taukoa niistä. Mitä mä teen? Miten saan noi pidettyä käynnissä ja pienen pihalle?:arghh::banghead:

40+4
 
Pysty asento kuulemma vois edistää synnytyksen lähtöä. Itselle pe harjoituskäynnillä oli jumppapallo ihan tosi hyvä.

Miten kauan teillä muilla mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen?
 
Onnea Sande!
Esper, omasta kokemuksesta oli turha yrittää pitää yllä supistuksia jos kerta synnytys ei ottanut vauhtia alkaakseen. Mieluummin koitat levätä ja rentoutua sen minkä pystyt :Heartred itse oon kokenu sellasen asennon hyväksi rentoutua et istuu leveessä haarassa pallon päällä ja nojaa tuoliin tai sänkyyn tai johonkin muuhun korkeempaan pehmeeseen. Siinä sitten on hyvä heilutella lantiota supistuksen tullessa.

Mulla alko tällä kertaa limatulppa lähtee maanantaina, ti oli taukoa keskiviikkona lähti lisää ja to-pe yönä vauva syntyi.
 
Pysty asento kuulemma vois edistää synnytyksen lähtöä. Itselle pe harjoituskäynnillä oli jumppapallo ihan tosi hyvä.

Miten kauan teillä muilla mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen?

Mulla ei edes tullut kunnolla limatulppaa, avautumisvaiheessa aikana tuli vähän ja varmaan sitten kun en ollut enää kartalla tuli loput eli jossain ponnistamisessa tai kalvojen puhkaisussa tai jossain
 
Joo, tietäähän sen ettei tuo tule ulos ennenkuin on valmis.

Toista päivää kovia supistuksia nyt menossa.
 
Takaisin
Top