Lonkkakivut rv 15

Heinävauva

Vasta-alkaja
Onko muilla lonkkakipuja? Minulla työpäivän jälkeen ei oikea jalka kanna yhtään, kun lonkkaan sattuu aivan järkyttävästi. Esikoista odotan ja en oikein tiedä mitä tehdä asian kanssa, kun työpäivän jälkeen menee muutama tunti sängyssä, että pääsee edes omin avuin kävelemään... Teen tällä hetkellä keikkatöitä hoiva-avustajana vanhainkodissa ja työhän on seisomapainotteista ja vanhuksia joutuu nostelemaan todella paljon. Sijaisuudet ovat päivän parin pituisia, mutta niitä on paljon. Kuitenkin, jos sairaslomalle jäisin, en saisi korvauksia töistä koska sijaisuutta ei voi aloittaa sairaslomalla... mitä tässä siis pitäisi tehdä? Onko mahdollisuuksia, että jotain toimeentuloa helpottavaa saisi jos töissä en voi olla.. Neuvola ja lääkäriaika on onneksi tiistaina 3.1.
 
Tsemppiä! Lonkkakivut on ikäviä. :sad001 Itsellänikin oli odottaessa (ja vähän joskus vieläkin), joskaan ei yhtä pahoja...

Voi olla että vastaan myöhässä kun olet jo päässyt neuvolatädin ja lääkärin kanssa puhumaan asiasta. Joka tapauksessa suosittelen sairaslomaa. Ei tuollaisilla kivuilla voi tehdä noin raskasta työtä. Ei ole mitään mieltä ettei töiden jälkeen pysty edes kävelemään. Sinun pitäisi käsittääkseni saada kelalta sairaspäivärahaa. Siis jos et saa työnantajalta mitään sairasajanpalkkaa, kuten et varmaan saa kun työ on keikkaluontoista. Jos et siis ole sitä vielä tehnyt pyydä lääkäriä kirjottamaan sairaslomaa (ilmoita työnantajalle) ja mene kelaan niin asian pitäisi selvitä. Ei se tietenkään yhtä paljoa ole kuin palkka, mutta ei kuitenkaan ihan tulottomaksi jää.
 
Mulla myös raskauden ajan lonkkakipuja, jotka osittain johtuvat perussairauksistani ja osittain sit nivelten löytymisestä ja hermon painamisesta ristiselässä.
Jos ei olisi ollut (nyt siis jo lomalla) kirjoittamistyö itsellä niin aivan varmasti olisin hakenut saikkua, koska liikkuminen on parhaimpinakin päivinä tosi tuskaista.
Samaa mieltä olen Vargynjan kanssa, ei kannata olla töissä jos sen jälkeen ei pysty toimimaan. Muutama kuukausikin tuollaista kipuilua väsyttää kyllä niin henkisesti kuin fyysisestikin, saati sitten vielä viittä kuukautta!
Kyllä toimeentulo varmasti järjestyy, tärkeintä on omasta voinnista huolehtiminen. On lapsenkin edun mukaista jos äiti ei oo ihan loppu kun hän syntyy, ja kyllähän vauvakin aistii äidin mielialat ja kivut jo kohdussa.
 
Takaisin
Top