Lokakuun yleinen höpötysketju

röllykkä

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
...laitetaan aluilleen "normaalilla" otsikolla niin ei tuu irstaita väärinkäsityksiä :wink
 
Ne irstaudethan on ollut monen meistä päivän kohokohta :wink Ihana syyspäivä ollut, oon tehny kaksi vaunulenkkiä, jotta pääsis nauttimaan edes pikkuisen auringosta.
 
Pieni irstailu pitää mielen virkeänä! :wink

Mutta kylläpä onkin jäänyt tämä yleinen puoli itelläni vähemmälle huomiolle, kun siirtyi salaiselle..
 
Sepä se :/ höpinöissä käy niin kova keskustelu, et ei sit tähänkään tuu mitään yleistä käläteltyä. Mut olkoon, jos vaikka joku maija myöhänenkin mukaan vielä saapuu :)
 
Nyt vasta otsikkoa lukiessa tajusin, et Lokakuu! Nyt on jo lokakuu! Ja kohta on jo joulu. Mihin se kesä taas katosi o.O
 
Enää yks kokonainen kuukausi ennen joulua! (Kun marraskuuhan on ainoa kokonaiseksi tähän väliin jäävä :P)
Ja pitääpä muuten alkaa miettiä kans joululahjoja, niin että saan ne hankittua ennen mitään jouluostosryysiksiä.
 
Oo ihanaa,kun on ensimmäinen oikea joulu!! Jouluhan on lasten juhla ja nyt meidän perheessä on pikkunen vauva! Yleensä en syty kauheemmin mistään jouluun liittyvästä,mutta tänä vuonna saa paketoida pikkuiselle paketteja ja laittaa koristeita yhdessä. Ja vauva saa oman joulusukan takan reunalle. Joo mut siis nyt vasta lokakuu,joten pitänee vielä vähän rauhoittua..
 
Pitää ruveta miettimään mitä hankkia kaikille lahjaksi. Vauvan kummit jo kyseli lahjatoiveita.
 
osaatteko muuten miten hyvin sanoa rehellisesti mitä toivotte ostettavan? vai ootteko vähän "no ei mittään erikoista tarvii"
 
Mulla on aika hyvin lista valmiina joista sitten kummit ja mummot ja ukit voi valita itse mitä halaa ostaa.yksi on syöttötuoli johon voisi osallistua useampi,koska haluan sen stokken tripp trapin ja maksaa sen 180€..
 
Mä en oo kyl viel osannut ajatella, mitä mein neiti tarvitsisi joululahjaksi. Meillä on jo aikas hyvin kaikkea, kun käytettynä ollaan siskoltani saatu... leluja ja kirjojakin on jo vaikka millä mitalla, syöttötuoli on (Tripp trapp), ruokailuvälineitä on, yhdistelmävaunutkin löytyy eli saadaan vaunukoppa vaihdettua rattaiksi jne....
Niin mitä sitä sitten tarvitsisi? Vaatteita sit ehkä lähinnä, mut niitä ehkä valkkailen mieluummin itse. Tosin vaatteitakin on vielä kokoon 74 saakka käytettyinä mun siskolta.
 
Vauvoille kyllä on tosiaan vähän hankalampi sanoakaan.. jos on hyvin varustautunu :)
Mut tuolleen kun on vähän isompi, niin alkuun mie olin just niin vaatimattoman nöyränä et ei nyt mitään ihmeempää, osta mitä haluat..
Nyt oon vähän karaistunu, et jos kerran kummitkin haluaa oikeasti lahjoja ostaa niin sit jotain hyödyllistä :) ja mitä oikeasti tarvii ja isompikin kun jo osaa vallan hyvin ite noita toiveitaan esittää :grin vähän pitää aina toki karsia näistä "pienistä toiveista"...
 
Nää lahjahommat on kyllä vaikeita! Jos ei sano mitä haluaa, niin sitten saattaa tulla juuri sellaisia joita ei tarvitse (tai joista ei tykkää). Mä en haluis mitään tavaravuorta, ja tykkään ostaa just sellaista mistä on milloinkin puute ja oikeasti tarve. Vaatteissahan on kyllä se hyvä puoli, että jos sanoo jonkun tietyn merkin vaikka mistä tykkää, niin ei mene hirveästi metsään. Tietty jos tulee tuplia, niin on melkein pakko lähteä vaihtamaan.
 
Me sanottiin jo isovanhemmille et tarvitaan seuraava autopenkki. Meil on kaikkea jo esikoisen (pojan) jäljiltä. Täytyy miettiä et mitä tarpeellista se vois olla.
 
Mut musta se on siis ihan fiksua sanoa mitä oikeesti sit tarttis/haluais, jos vaan keksii. Se on lahjan antajallekin helpompaa, kuin et joutuu sit miettiin päänsä puhki et mitäs sitä sit toiselle keksis hankkia.
 
Joo mä oon aina ollu sillä kannalla et mielummin sanoo mitä haluaa/tarttee et ei tuu sitte turhaa tavaraa joka jää käyttämättä tms.nyt ku vauva vielä niin pieni,että vanhemmat saa päättää lahjat ni mieluusti just tollasia isompia hankintoja kuten syöttötuoli jne. En välttämättä just halua kauheesti leluja taikka pehmo leluja kauheita määriä,koska ne ovat aika turhia.muutama hyvälaatuinen riittää.toki kaikki kehittävät lelut on hyviä,mutta vauva kuitenkin vasta 6kk jouluna...
Vaatteissa mä oon niin tarkka,että haluun valita ne itse. Ristiäislahjaksi poitsu sai muutamalta vieraalta yhteislahjana 100€ lahjakortin Name It:n liikkeeseen,joka oli tosi hyvä,koska se on voimassa 3vuotta niin voi ostaa sitten jossain vaiheessa vaatteita taikka ulkopuvun jne...
 
Me avattiin tili vauvalle ja aina kun joku kysyy mitä tarttee pyydän laittamaan huomionosoituksen tuolle tilille, ostetaan sitten tarpeelliset jutut niillä rahoilla neidille. Äitini haluaa välttämättä ostaa syöttöuolin joululahjaksi, se hänelle suotakoon, minun tarkkojen ohjeiden saattelemana :grin. Lahjakortit on kans toivottuja :p.
 
oi vitsi, meillä ei ookkaan vielä tiliä avattu pienemmälle! miten onkaan jääny..hm. no, eipä tuolla hengenhätä oo...
 
Takaisin
Top