Lokakuun luritukset 2012

Moikka moi!

Heipat Ampulle! Ja synttärionnittelut täältäkin! Kohta teilläkin on suurperhe. Jäämme odottelemaan vauvauutisia. Kai teillä on jo tila-auto? ;-) Itse pakkailin eilen vauvatavaroita pahvilaatikoihin, pesin kaukalon pehmusteet ja siivosin pienet vaatteet poitsun kaapista. Oikeasti, meidän pieni mies on kohta 11 kk!!! Kääk, kohta meillä ei olekaan enää vauvaa... Nyyh!

Sanna, teillähän taisi olla jo farmari odottamassa, niin hyvin mahtuu vielä vaikka se kolmaskin. ;-) Täällä jännäillään, millä viikoilla sitä teikäläinen porskuttaakaan. Mullahan kävi tytön kanssa niin, että hoksasin vasta 11. viikolla olevani raskaana, juurikin epäsäännöllisten kk:n takia, ja heti pääsin sitten siihen np-ultraan. Ja naama kukki! Mutta poitsusta ei.

Terkkuja Pranametrille! Hiukan kateellisena täällä pakkasessa...

 
Heissan!

Ihan ensimmäiseksi: Onnea kolmekymppiselle Ampulleemoticon Vähänkö söpöä, että mies kokkaili sulle. :) Ja nyt siis jännätään, jotta koskas se kolmonen tupsahtaa maailmaan. Jos vielä menee sen 4 viikkoa, niin paljon tsemppiä ja jaksamisia matkaan! Ja muutenkin. 

Haha, Sanna, kyllä tunnistan Benjissäkin tuon malttamattomuuden ja luovuttamisen. Benji suuttuu myös aina, jos ei jokin asia heti onnistu. Perään erittäin syvä huokaus, ja välillä saattaa tavarat lennellä käsistä, kun niin kovin kiivastuu. Täälläkin äidin poika. :D

Serkuista: Benjillä on ennestään 2 serkkua, mun velipuolen lapsukaiset. Heitä me nähdään vaan valitettavasti todella harvoin, kun asuvat Pohjois-Suomessa. Tätä tyttö-serkkua tullaan näkemään paljon paljon enemmän, kun asutaan samassa kaupungissa. 

Hennas, taidat olla jo (toivottavasti) paranemaan päin?

Ja ¡Hola Prana!, hauskaa kuulla, että teidän reissunne on mennyt hyvin (vaikkakin vähän rasittavasti). Ja kyllä nämä lapsukaiset ovat näemmä ihan pieniä sieniä tuon kielenoppimisen suhteen. Puhutko siis itse myös espanjaa?

Täällä muuten lapsi syö myös nykyään paljon pienempiä ruoka-annoksia kuin ennen. Eilen meni falafel-pitasta vaan muutama haukku, ja vähän porkkanaraastetta. Ja sillä se kuitenkin jaksoi yön nukkua. Lemppariruuat, eli pastan ja pizzan, Benji toki ahmii ihan entiseen tapaansa. ;)

Hmm... Mietin kovasti, että kerronko nyt jo, vai enkö, mutta en kyllä malttaa pitää suutani enää kiinni: täälläkin plussailtiin, viime viikolla! Jaiks! Tänään tein varmuuden vuoksi vielä yhden testin, ja kyllä siihen edelleenkin se viiva vaan piirtyi. Paljon vahvempana kuin viime viikolla. Nyt on viikkoja n. 5+1. Soittelin tänään sitten jo kätilölle, ja eka käynti on jo 6.11. :) Hauskaa on myös se, että kätilö on suomalainen. Me jopa nähtiinkin sairaalassa viime tiistaina, sillä hän oli myös miehen siskon kätilönä, silloin en vaan vielä tiennyt olevani raskaana. Mutta juteltiin jo tuolloin pitkä tovi, ja lupasin tulla heidän praktiikalleen, jos niin onnillisesti kävisi, että raskaaksi tulisin. :D  Oli tosi yllättynyt, kun tänään sitten soitin varatakseni ajan. (ja jos minut nyt joku palstan ulkopuolinen tunnisti, niin hyshys vielä! :D)

Mutta nyt hyökkään taas tuon ikuisuusprojektini kimppuun! Moro!

 
 
Jeeee!! Parhautta, että sinäkin Ailime uskalsit tulla kaapista! Onnea siis sinnekin, näin virallisesti ;)
Ihan jotenkin tosi hassua, et oot nyt jo neljäs joulu 09 porukasta, joka oottelee vauvaa ens kevät-kesälle! Ja tän lisäks jotenkin taas tosi paljon nyt muutenkin vauvamahaisia, huh... jopa apteekista oli raskausvitamiinit loppu, onneks en niitä lähtenyt hakemaan vaan kalsiumia+magnesiumia :D

Hennas, jee, säkin vahvistat mun ajatusta, et nyt tulee tyttö. Siis tän on PAKKO olla tyttö! :D

Tänään aamulla oksensin juna-asemalle. Yks nainen kommentoi "Siis etkö sä meinaa kääntyä takaisin, vaikka oot noin kipee että oksennat?!" ja kun sanoin, että en mä oo kipee, niin se lähti heti monta metriä kauemmas ja puhisi "Kaikkea kanssa, toivottavasti tuo ei nyt sairastuta koko junaa seuraavaksi" Jepjep, ehkä pitää tehdä se laminoitu "OLEN RASKAANA, EN YRJÖTAUDISSA!" kyltti näiden vuoksi, kun ei niille koskaan ehdi sanoa ääneen sitä yrjöilyn syytä - ja toisaalta en tiedä, haluaisinko sitä nyt edes oikeesti vielä huudellakaan!
 
Hellllouuu!

Kiitos osanotoista eiku siis onnitteluista kääkkääntymisen johdosta :) Onneksi mulla on pieni nenä niin näytän edes ikäiseltäni ;) Jotaki pitää yrittää keksiä. Ja tämä muuten on tosi. Pieni nenä nuorentaa. Tosin olen kuullut että nenä ja korvat kasvaa kun ihminen vanhenee.... Joku sanoi että se kasvu johtuu vaan siitä kun kasvojen mittasuhteet muuttuu kun rasva pakenee jne., mutta kuinka monta nöpönenäistä ja pienikorvaista harmaahapsista paappaa olette nähneet?

Amppu pitää taas VAUVAPALSTAA yllä, jep.

Sanna, kyllä se voi tyttöä lykätä jos naama kukkii ja ei tee mieli suolaista. Itse olen poikani (toinen siis vielä mahassa) kasvattanut suolalla, hampurilaisilla, pizzalla, pihvillä. En siksi että olisi tehnyt niitä mieli vaan siksi että luulin kuolevani siihen paikkaan jos en niitä saa :P Painoin viikolla 30 sen 80kg mitä olen painanut mennessäni tyttöä synnyttämään.... Mutta paino on noussut tällä 30-37 välillä vaan pari kiloa enää kun ei tee enää mitään mieli. Edes herkkuja. Mandariineillä voisin vissiin elää.
Tsemppiä pahoinvoivalle ja pidä vaan itsesi touhukkaana niin aika kuluu äkkiä. Nautiskele ajasta Joonan kanssa kahden ja toki koko perheenä. Kuten tiedät :)

Oon muuten huomannut miten hyvää tytölle on tehnyt olla välillä keskipisteenä kun veikka on hoidossa, kuten nytkin. Siis ihan vaan niin että tykkää kun saa kehut ja huomion kokonaan. Ja lelut! Keikistelee ja on yhtä hymyä.
Tytöstä vielä sen verran että vähänkö mageet vermeet sillä on ensi talveksi. Kullanvärinen toppatakki (sellainen pidempi mekkotakki) ja kullanväriset saapikkaat. Nämä siis parempiin menoihin ja ulkoiluun veljensä viime talven Ticket mustana, vaal.pun. tepsut ja vaal.pun asusteet. Mutta varsinki tuo kaupunkisetti on aika mahdottoman soma. Isommalle en ehkä laittaisi enää noin hurjan väristä, mutta alle kaksivee on justiinsa niinku karkkipallero.

Olikohan mulla jotain asiaa, muuta kuin tämä yksinäisen kotiäidin höpinä minkä sain nyt kaadettua teidän niskaan ;)
Pitää kohta hakea prinsessa vaunu-unilta ja lähteä hakemaan poikaa hoidosta. Mitenköhän on mennyt kun syyslomalla oltiin vaan kotona.... Innoissaan ainakin lähti. "Hei hei kultasemi, pidä hauskaa" Huusi minulle ovelta ;) Aamulla muuten tuli meidän makkarista, oli vetänyt mun rintsikat ihan oikein päälle (toki ei kiinni) ja sanoi: Minulla on iso maha! Hah hah.
Lapset saavat pian toivottavasti virkeän äitinsä takaisin.

Isin kanssa nautiskellaan loppuraskauden (aina sama) ihanasta rakkauden ajasta, toinen on niiiiiiin ihana. Luoja on tainnut luoda tälläisen kauden tähän loppuraskauteen kun kohta taas valvotaan vauvan kanssa, tiuskitaan ja heitellään toisiamme tuttipulloilla. Jep :P

Hugs!
 
Tämä vielä, tilattiin vauvalle Emmalj Duo edge denim, vääääähän makeet farkkukuosiset vaunut!!! Sannalle annan tehtäväksi googlettaa kuvahaulla. Muille vapaaehtoista. ;;;;)

(Tyttö nukkuu vielä ulkona vanhoissa vaunuissa ja en vaaranna sen unien pituutta/varmuutta ottamalla sitä sisälle nukkumaan, saa päästellä pihalla koko talven vielä. Olen huomannut että aika hyvin näistä kaikista vaunuista ja vauvatavarasta pääsee eroon ja vielä mukavaan hintaan.)
 
No Amppunen, teinpä työtä käskettyä ja kävin katselemassa nuo kiesit! Meinasit ilmeisesti sinisiä etkä mustia? Mä en oo ehkä nyt ihan kohderyhmää, koska oon niiiiiiiin täynnä sinisiä rattaita :D

Mä tosin olin eka ajatellu, et eihän me mitään vaunuja tarvita, koska meillä on kolmet rattaat, joissa menee selkänoja makuuasentoon. Vaan sittenpä tajusin, että kaikki tärkeät varhaiskasvattajat aina muistaa mainita, että lapsen olisi hyvä mennä pari-kolmevuotiaaksi kasvot äitiin päin kieseissään, joten eihän noi rattaat sitten käy. Eli mä ehkä joudun kans vaunuostoksille! ;))
Mä kyl haluan Teutoniat, varmaan Mistralit neljällä normipyörällä. Ne oli ihan huiput, kun ne mahtui myös vanhanmallisista ratikoista! (Siis ehdottoman tärkee kriteeri, mehän matkustetaan ainakin joka kolmas kuukaus raitiovaunulla! :DD) Ja toinen tärkeä kriteeri kapeuden lisäksi on se, ettei oo erillistä ratas-osaa, vaan selkänojalla kikkaillaan. Niin ja heittoaisa. Näin mä voin varmistaa, että jos Joonaa alkaa pitkällä kävelylenkillä väsyttää, niin voin periaatteessa vaikka nakata sen hetkeks istuskelemaan ja laittaa vauvan liinaan... ja sitten ehkä himoilen ostaa manducan, koska kaikki sitä niin kehuu. Rintareppu oli meillä ihan turhake, siitä ei tykänny ei lapsi eikä vanhemmat, mutta jos se Manduca sit ois kivempi? Vai alkaisko hipsteriks ja liinailis!

Noniin, nyt on vauvapalstahömpötetty! ;)

Näin muuten viime yönä painajaista. Me oltiin jossain isoissa pakkanaaleissa ja jostain syystä siellä julkaistiin joku uus lehti, jossa oli meidän ultrakuva painettuna. Mä en ollut nähnyt ite niitä ultrakuvia ollenkaan vielä, joten kuultuani lehden julkaisusta etsin sen heti käsiini. Meille tulee kaksostytöt! Siinä ne ultrakuvassa poseeras kauniisti n. kaksvuotiaankokoisina/oloisina näteissä mekoissa ja pellavapäisinä, ja ultrakuvassa lisäks näkyi mun kauniin pyöreä maha ja linea negra... Että sellaista! Joo, ei meille taida tulla kaksosia kuitenkaan...

Taikasana, mandariinit! <3
 
Hihi, huomaan, että kirjoitin mun jymy-yllärin ehkä hieman pienellä, kun Amppu ei sitä ees kommentoinut. :D Ehkä seuraavat uutiset julkaisen vähän isommalla. Mäkin siis kävin kurkkimassa vaunuja, on kyllä päheet pelit, paitsi en löydä kuvia muista kuin mustista. Meillä on nuo Benjin vanhat yhdistelmät (Mutsy Urban Riderit) vieläkin täällä käytössä, ja ne oletettavasti tulee käyttöön kakkosellekin (jos tämä raskaus nyt jatkuu, kaikki sormet ja varpaat ovat ristissä!). Salaa toivoisin kyllä tietenkin uusia, mutta saa nähdä, antaako budjetti myöden. Ovat nuo kuitenkin jo sen verran kuluneen näköiset, ja olen ihan kypsä putoilevien renkaiden kanssa, eivät ehkä kauhean turvalliset vaunut vauvan kuljetukseen enää... Mutta hei, toihan on hyvä pointti, jolla saan myytyä miehelle idean uusista vaunuista! ;D

Sanna, mulla on myös ollut tyttökuume. Ei sillä, etteikö pieni poikakin olisi tervetullut, jos on tullakseen. :) En ole kyllä sen kummemmin mitään himoillut, joten en osaa edes arvailla kumpaa sukupuolta uusi tulokas saattaisi olla. Paitsi niin, tänään teki kyllä mieli siirappikeksejä ja viinikumeja... Jospa sittenkin? Ja finnejä pukkaa ihan älyttömästi. Otsa kukkii, ja keskellä nenää ihana punainen näppy. Jes. 

Vielä yksi raskaushöpinä, ja sitten lopetan: täälläkin unet ovat muuttuneet todella eläväisiksi. Joka yö nään joko painajaisia, tai sitten jotain todella hämmentäviä ja sekavia ja värikkäitä (!!) unia. Yleensä en siis muista, että unissa kiinnittäisin kauheasti huomiota väreihin. Jännää. 

Piti vielä kommentoida Amppusen poikaa, ihana tuo "hei hei kultaseni, pidä hauskaa"! :D Benji taas sanoo mulle aina, että "nyt saat mennä", tai "heippa äiti" (sellaisella todella kärsimättömällä äänellä), kun mun on aika poistua leikkien tieltä takavasemmalle. Viimeksi hänellä oli kova pissahätä, mutta "en voi, sinä olet vielä täällä". Pidätteli niin kauan, että olin poissa käytävältäkin. Oli kuulemma oikein käynyt kurkistelemassa, että varmasti olin lähtenyt. Mikähän kumma juttu sekin sitten oli? Kotona kyllä saan olla paikalla, kun B pissaa. :D

Ok, nyt alan katsomaan Robaa, kun mieskin tulee kotiin vasta n. tunnin päästä. :) Morot!
 
Ailime, juuri näin. Sori :) Luin tekstit eri kerralla kun itse kirjoitin, sekin hidasti tätä järjenjuoksua. Mutta siis ONNEA sinnekin ja onko tarpeeksi imelää toivotella niitä tarrasukkia matkaan. <3 Ihania uutisia!
Oonkohan mä alkuperäisjäsenistön (joulu09) ensimmäinen triplamamma!? Ketä nyt sitten siihenkin rajataan, joten koko kysymyksen voi unohtaa samantien :) Ailime pääsee synnyttämään suomeksi. Vois olla pareekin jos kätilö ei ymmärtäisi ihan kaikkea mitä tuskainen mama salissa päästelee ;;)

Ja senkin Sanna, ei ne ollu mitkään poikavaunut vaan vaaleaa farkkua. Olisin tytöllekin ostanut! Mustissa näkyy kaikki lika kaikista helpoiten niin en halunnut enää mustia. Vaaleanharmaa tai sellainen keskiharmaa on turvallisin. Lisäksi oon kyllästynyt kankaisiin alakoreihin (koska en selviydy niiden pesusta) ja ne on aina superrapaisia. Otin siis metallisella korilla ja tykättiin miehen kanssa siitä metallijarrusta muovia enemmän. Heittoaisaa tarvitsee sitten vasta rattaiden käyttöaikaan ja silloin pieni siirtynee tupliin. Saa nähdä kuinka jälleenmyynti kärsii kun ei ole heittoaisaa, mutta tuskin ne myymättä jää :)

Halusin isokoppaiset vaunut kun tyttö nukkui ensimmäiset kuukauden vaunuissa (vaikka oli ostettu vauvan ensisänkykin.........) ja nyt sitten ajattelin nukuttaa uudenkin vauvan koppaan melko paljon, se on niin ihana pesä että haluaisin itsekin sinne nukkumaan. Lisäksi nämä oikein vaunuvaunut on turvallisella korkeudella ja tämä meidän pikkuväki ei ihan heti pääse vauvaan käsiksi.

Terkkuja muuten maalta, viime viikolla juoksi hiiri naapurin vauvan vaunujen päällä kun vauva nukkui ja itse olen nähnyt omalla terassilla ketun. On kyitä ja kaikkea. Kiva kiva.

Sannalle ja Ailimelle hyviä vointeja, tämä nyt oli lähinnä teille kun teillä oli niin mukavia uutisia :) Näppylänaamat. Seuraavaksi lähtee tukka, onnea vaan tytöistä ;;) Itse olen saanut hiukset taas paksuiksi, ihanaa! Ero oli niin selvä että moni on sanonut.
 
Ompahan täällä nyt onniteltavia!
Onnittelut siis Ailimelle ja Ampulle synttäreistä!

Itellä tulis viikon päästä lauantaina myös vuosia lisää, mutta taiampa olla palstan nuorin ;)

Sitäpä tulin tänne hehkuttamaan kun täähän on tällänen VAUVApalsta kun sain niinkin rohkean asian aikaseksi että kävin silmien laser-leikkauksessa eilen. Voi tätä ihanuutta kun näkee ihan omin silmin! :) On nuo kakkulat semmoset rajottajat elämässä että ei sitä ees ymmärrä enne ku niitä ei taas tarviikkaan..

Tuosta tukanlähdöstä tuli mieleen niin miulla on nyt tullu uudestaan joku hiustenlähtö vaikka Ilona on jo yli vuoden. Vai nytkö nuo hormoonit vasta on ruvennu tasottumaan ja se taas aiheuttaa tämmösiä?

Meilläkin käy jopa täällä rivarin takapihalla fasaaneita pyörimässä. Käyvät syömässä puskista marjoja.. (Auttaa sopeutumaan tänne kaupungin keskelle kun siellä idemmässä oli talon pihassa ties mitä elukoita pyörimässä :D )

Eipä oo täälläkään ruokapöydässä kovin suurella ruokahalulla varustettu tuo poika! Voi mennä meilläkin niin että iltapäivään mennessä on syöty ehkä puolikas leipä ja jugurtti.. Ja ne herkut ja karkit kyllä menis! Onneks Ilona tasottaa tilannetta ja syö senkin edestä :D

Ei kyllä pysty pidempään kirjottelemaan, pitää päästä lepuuttamaan noita simmuja.

Heipat kaikille!
 
Nyt jäi ihan kiinnostamaan, että minkäs nuorunen se Tuiks nyt sitten onkaan? Hassua, en oo kyllä oikeestaan koskaan tullu ajatelleeks teidän muiden ikiä, paitsi tietty niiden, kenen iät tietää... saattaisin veikata aivan päin honkia! Itseni kyllä laskeskelisin joukon junioriksi, tiiä sitten miksi... ;) Mut johan tässä ikää alkaa itselläkin olla, sen vaan tyytyväisesti unohtaa!

Amppu, no ihan selvät poikavaunut!! :D Nyt kaivataan jotain jungle-pinkkiä tänne! JOO! (Ja se oiskin varmaan värivalinta, jos Emmaljungat huolisin)
Ja niin, ainakin mun tiedoissa olevista sinä Amppu oot eka triplamamma, joka tässä porukassa on silloin joulunollaysi-esikoista alkanut ootella. Taidat olla ainoa sekopää, joka sellaiseen ryhtyy ;))

Ailimeeee, joooooo, tee säki tyttö! (Öh... köh.... niin helppoahan se oli, et vauvoja ensinnäkään vaan tehdään ja et vielä oikeeta merkkiä?) Mä kyllä nyt ihan sujuvasti aion sivuuttaa ton lakeuksienlikan huutelun tukanlähdöistä näiden finnien kera.... en lukenut, ehen!

Vielä loppuun onnea Tuiksille omien silmien käyttöönsaannista! Nyt lähden pinaattisopan keittoon, moro! (Ja illalla vielä haaveilen retkeä Toys r usiin, Joona tartteis ens viikoks halloweenpuvun!)
 
Hei kaikille! Täälähän käy puheensorina ihan kuin ennenvanhaan! Ihana klukea teidän tuoreita vauvahöpinöitä! Melkein käy kateeksi ;) tällä dinosaurus äidillä kaikki ihanat vaunujen hankinta-ym. muut asiat! Ihanaa! Ja paljon paljon ONNEA kaikille yhdessä ja erikseen!

Tämä meidän vauvamme sai ensimmäiset julkiset nuhteensa tänään tarhassa. Olisi varmaan jäänyt huomiotta, ellen itse olisi ollut aivan siinä tilanteessa vieressä. Perhanan suurisarvinen prinsessa. Juttu menee näin: eräällä äidillä oli pienokainen vauvan turvaistuimessa siinä lattialla. Meidän tyttö ja eräs toinen tyttö eivät nyt oikein meinanneet mahtu aiihen yhtäaikaa ihmettelemään uuden vauvan ihanuutta. Tuli normaalinoloista  tuuppimista ja tilanahtautta ja lopuksi neiti KohuKaunotar oikein voimalla tönäisee toisen lapsen pois. Ja koroittaa äänensä, että älä töni siinä. Tarkoituksella, tahallisesti. Great! 
Otin sitten Venlan torujen säestämänä sivummalle ja koitin selittää, että noin ei tehdä ja että anteeksi on nyt pyydettävä, että voidaan lähteä kotiin. No tämähän aloittaa itkuhuudon, että ei kyllä pyydä anteeksi... JA kaikki äidit ja opettaja KATSOVAT meitä!!!!!!!!! Minä koitan halata ja pyyhkiä kyyneleitä, että ei mitään hätää, että pyydetään rauhallisesti ja iloisesti anteeksi ja se siitä... Lopulta mentiin käsikädessä anteeksipyyntöreissulle.
Autossa tää sitten selittää, että miksi muut saavat potkia ja viedä lelut kädestä, mutta minun pitää aina pyytää vaan anteeksi?!?! Hm. Kesksutelun paikka. Olemme astuneet taas askeleen ylemmäs näillä sosiaalisen kasvun portailla. Kyllä pienen vauvan kanssa OLI helpompaa, vaikka yöllä pitikin valvoa.......
ps. ja Venla siis ON kiltti, kohtelias ja huomaavainen toisia lapsia kohtaan. Että tää on nyt oikeesti hänellä kasvun paikka. Ja oppimisen paikka. Ja laumassahan tulee noita nokitteluja. SE on selvä. MITEN TEILLÄ MUILLA MENEE????

Serkuista: lukuisa määrä ISOJA, l'hes aikuisia serkkuja ja sitten näitä ikäisiä serkkuja on... hetkinen.. täytyy laskea. Viisi kappaletta. Neljä tyttöä ja yksi poika. Kaikki asuvat siellä PohjoisPohjanmaalla. Kaukana siis ja puhuvat sitä oikkeeta murretta :)

PIHAN ELÄIMET: Kettu, kepsakka keikkuhäntä, pyörii vanhan navetan kulmilla. Komea, pulska kettu! ELi pihassahan se. Mäyrä porskuttaa omaa polkuaan etupihan kalliorinteeltä pihan poikki pellolle. Pihassa sekin. Kolmen peuran porukka hengailee tossa alapellolla ja etupihan marjapensaissa pyöri koppelopesue... Että ENÄÄ en uskaltaisi laittaa vauvaa vauniussa pihalle nukkumaan yksin!!!!!!!!!! Joku oli kirjoittanut sivutien asfalttiin valkoisella maalilla, että SUSI, mutta se taisi olla juksutusta.....

No niin.. nyt tulee kotiäidiltä liikaa höpöhöpö juttuja, että MOI! Ja hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Voi Venlaa, mutta ymmärrän kyllä hyvin, että kiukuttaa, jos aina ite joutuu pyytää anteeks ja toiset ryysii miten sattuu... Joona on aika samanlainen, tosin yleensä se kiltisti antaa periksi, vaan isompia kohtaan saattaa tulistua. Mun mielestä se on niin herttainen n. alle 2 vuotiaiden kanssa, kun ei suutu, vaikka toinen tulis ihan kädestä viemään. Toivotaan, että tää sama isovelimäisyys säilyy sitten oikeallekin pikkusisarukselle kohteluksi?!

Meidän pitäis lähteä halloweencostyymikaupoille. Mites tässä nyt tulikaan näin kiire, vaikka jo reilu kuukaus sitten hypettelin ihan innoissani kyseisen puvun hankintaa?? :O
 
Moro!

Kiitoksia kiitoksia onnitteluista. :)

Joo, Ampppu, tosiaan, pitää muistaa olla kiroamatta sitten. :D Tosin, nykyään en onneksi kiroilekaan, enkä itseasiassa Benjiä synnyttäessä tainnut kirota ollenkaan. 

Niin, ja nyt osasin varmaan googletella ne oikeat vaunutkin, päheet on! Mä oon nyt saanut päähäni, että haluan ruskeat vaunut. Merkistä en vielä tiedä. Bugaboot ois siinä mielessä kätsät, että ne mahtuis täällä paremmin julkisiin kulkuvälineisiin. Meidän nykyisiä ei saa ratikkaan kuin kasattuna. 

Ja jaiks, teitä kaikkia maalla asuvia. Kettuja, faseeneja, mäyriä... Eipä täällä moisia näy muuta kuin eläintarhassa. Meillä kyllä niitä hiiriä on näkynyt tosiaan täällä sisälläkin, jos muistatte... Örgh. Nyt ei ole kyllä pitkiin näkynyt, mutta saas nähdä miten käy nyt, kun tulee taas kylmä. Kaikki kolot olen kyllä koittanut tilkkiä, ja tuo kissahan ne sitten syö, kun ne sisälle tulevat, joten ei mun kai niistä tarvitse stressailla. 

Tuiks, jee, kivaa että olet päässyt silmät laseroimaan! Missäs kävit? Saako Suomessa vakuutuksen kautta jotain takaisin, jos käy operaatiossa? Sama mullakin haaveissa, mutta vielä pitää odottaa vuosi, ja katsoa, josko ei tulis enää negaa lisää. Ja rahaakin pitää sitten alkaa säästelemään. Optikko kyllä mulle sanoi jo viime kerralla, että todennäköisesti saadaan seuraavalla kerralla alkaa ottamaan miinuksia jo pois, kun ikänäkö alkaa tasoittamaan näköä. Saa nähdä. 

Sanna, juu tilauksessa on jo! ;) Mutta tulis nyt ees jompikumpi. Hiukset mulla lähtee päästä muutenkin, joten sinne tai tänne muutama lisää sitten. :D

Voi Venlaa, mutta niinhän se on, että oppia ikä kaikki, ja meidän pienillä se vasta nyt onkin se oppimisikä. Benji on kyllä tähän mennessä ihan nätisti pyydellyt anteeksi (useimmiten), mutta vasta kun käsketään. Yleensä ei siis vielä tajua itsestään alkaa pyytelemään anteeksi. 

Me käytiin tänään myös ostamassa Halloween-asusteet, ja tietenkin tänäänhän ne meidänkin bileet ovat. Aina myöhässä näiden juttujen kanssa. :D No, saatiin hankittua kuitenkin. Mä olen Sookie Stackhouse True Blood-sarjasta, ja mies on sitten Bill samaisesta sarjasta. Kävin ostamassa irtoponnarin, ja väsään Sookien työvaatteet asuksi. Miehelle ostettiin torahampaat. Juomapuoleksi ostin itselleni alkoholitonta olutta, josta poistan etiketit, ja liimaan Tru-Blood-etiketit  päälle (Tru-Blood on pullotettua verta). Niitä aion sitten juoda illalla, ja toivon, että saan ihmiset vakuutettua siitä, että siellä on ihan oikeaa olutta pullossa. Jännää. 

Mutta joo, nyt aion ottaa pikku päikkärit, ennenkuin alan valmistautumaan iltaa varten. Benji on jo omalla ja opalla hoidossa, joten saadaan hetkinen rentoutua kotona, ennenkuin lähdetään bileisiin. :)



 
Vau, kivat halloweeniltamat tulossa siellä puukenkälandiassa!
Ja mä luulen, että kukaan ei tajua ihmetellä sun pullon sisältöä, kunhan ihastelevat etikettejä. Mutta älä sitten sekoita sun ja miehen pulloja! :DD Hauskaa iltaa!

PS. Ihanaa, kun täällä on pulinat taas lisääntyny! :))))
 
Heippa.

Voi taivas tämä loppuraskaus on hanurista. Miten sen niin totaalisesti voi unohtaa? Tämä lihavuus, kolotukset... Koen olevani valittava, hikoileva iso emakkosika. Jos tätä on vielä kolme viikkoa luvassa niin pikkaasen on nuppendaali kovilla. Eilen kätilö sanoi synnärillä, että mukavasti kaikki vaivat yleensä kypsyttää naisen yläpään! Ja on valmis tositoimiin.
Kävin eilen synnärillä käyrillä makoilemassa kun sain imuroidessa kovan krampin mahaan oikealle puolelle ja siitä se sitten levisi vähän niinku koko mahaan ja menin äkkiä maata. Kymmenen minuuttia odotin että tilanne laukeaisi ja sitten soitin synnärille. Käskivät tulla käymään varmuudeksi, vaikka ilman veristä vuotoa eivät niin huolissaan olleetkaan. Käyrälle tuli supistus n. 5min välein ja lääkäri teki alatutkimuksen kovakouraisesti. Valitettavan. Supistelin koko illan nukkumaan menoon asti, eli n. 5 tuntia alle 5min välein. Ei näillä mihinkään synnyttämään lähdetä, nyt supistaa enää kun nousen/touhaan jotakin. Tätä herkkua mun säkällä luvassa pari viikkoa!!!!!!!! Vauva oli kolmekiloinen, mutta kyllä mä vielä viikon toivon hänelle mahassa ainakin ettei tulisi samaa keltaisuuskierrettä mitä tytön kanssa oli kun syntyi 38+5.

Vastaraskautuneet siis nauttikaatten olostanne, tätä on pian luvassa ;;) Ja teille vielä lämpöisellä säällä, hyi kauhia. Mä oon nytkin ihan hikimakkara vaikka on lumi maassa. Mies laittoi takan parina iltana ja sai niin hurjan vaimon kimppuunsa puhelimitse töihin, että ei ole uskaltanut sen koomin lämmittää...

Lumesta puheenollen, taidan suunnata nettiin ostamaan haalareita ENSI talveen, oli niin hyviä alennuksia muutamassa nettikaupassa. Hullu mikä hullu. Mutta niin vaan poika paineli pihalla tänään ticketissä minkä olen ostanut talvella '11.

Ailime, meillä on Mountain buggy tuplat suklaanruskeana ja on kyllä hyvä väri, armollinen!! Teutoniat on ollu mustina ja kovarenkaisina, ei enää ikinä!! Orat on hyvät vaaleanharmaat ja nyt sitte tosiaan tuloo sitä farkkua seuraavaksi. Isoilla ilmakumipyörillä tänne maalle, kiitos :) Kyllä kaupungissakin on kiva pomputella pehmeillä gummilla.

adioooos!
Äänestämäänkin pitäisi lähteä.
 
No just nyt ottaisin mieluummin sen hikoileva emäsikavaiheen, kun tän oksentamisen. Just ehdin ajatella, että pari päivää menny kivasti yrjöilemättä, ja tänään sitten olen oksentanut aamusta lähtien... Mutta voi olla, et mä tuun vielä nää sanat täältä lukemaan sitten alkukesästä ;)

Ja ehdottomasti ilmakumipyörät meillekin kiitos! Meillä on meidä kaupunkirattaat kovilla (vaikkakin isohkoilla pyörillä) ja ei ne kyllä oo kovin mukavat yhtään missään muualla kuin kauppakeskuksissa. Mukulakivillä ne vasta vihoviimeiset ovatkin!

Nyt äkkiä ruokaa naamariin, jos vaikka pysyis sisälläkin. Tänään olis edessä vielä Joonan sukellusharkat ja äänestys, mä lupasin yrittää molempia, mutta ensimmäiseen on iskä "hälytystilassa" ;)
 
Tervehdys.

Tyydytettäköön Sannan uteliaisuus, vuosia tulee vasta 25 täyteen vaikka oonkii vähän semmone maalaisemäntä tyylinen :D

Pitänee miunkin käydä netistä ettimässä tuolle tytölle toppapukua kun ei oo semmosta vielä ollenkaa tälle talvelle! Ja Veetinkii puku alkaa olla aika pien. Toivottavasti tän talven vielä menis.

Meilläkin olis oikeen halloweenjuhlat tiedossa johon sais jonkun asun laittaa, ikkää ku en oo semmosissa ollu tai muutekaa panostanu tuoho halloweenpukeutumiseen. Taitaa vaan nuo lapset sotkea sen suunnitelman niin saadaan viettää sitte vaan noita synttäreitä ihan omassa rauhassa. :)

Niin ja Ailimelle, kävin Seinäjoella Medilaserissa. En tiiä vakutuuksista mutta kela korvaa osan esim esitutkimuksesta ja jälkikontrolleista. Miulla oli niinkii ihana tilanne että kun myytiin talo niin jäi sitte sen verra taskun pohjalle että pääs käymään. :) Toki olis tuohon vissiin osamaksujärjestelmänkii saanut! Itellä ei oo paljoo huonontunu näkö niin huoletta saipi leikkauttaa..

Mutta nytpä meen tutkailemaan niitä toppapukuja :)

Karjalanpiirakoiden ja karjalanpaistin tuoksuihin!
 
Päivää taasen!

 Minä lusmu taas netissä roikun, vaikka pitäis kyllä näppiksen sauhuta ihan muissa merkeissä. Muttaku oon niiiiiin väsynyt ja kipee, etten millään meinaa saada aivoja oikeeseen työvireeseen. Oon ollut törkyflunssassa nyt varmaan jo 5 viikkoa, ja aina kun kuvittelen että tauti on jättämässä mua rauhaan, niin uusi räkäaalto iskee. Kuumetta oli sunnuntaina, ja ihan veto poissa koko naiselta edelleen. Palelee hillittömästi. Päälle vielä hullu pahoinvointi melkeinpä 24/7 (jännää, sillä Benjin kanssa mulla ei ollut pahoinvointia lainkaan). Mut erikoistsempit Sannalle, sun pahoinvoinnit ja oksentelut taitaa päihittää mun huonon olon kuitennii. 

Tein muuten tänään vielä testin, koska olin jotenkin vakuuttunut, että en olekaan raskaana, että olinkin kuvitellut koko jutun. Clearbluen digitesti näyttää kuitenkin "raskaana 3+". Huhhei. Viikon päästä tosiaan eka kätilökeikka. 

Halloween-kekkerit meni ihan kivasti, vaikka iltaa myöten alkoikin kuume ilmeisesti nousta, ja olin ihan puhki kun lähdettiin kahdentoista jälkeen kotiin. Ja mun Tru-blood-etikettihuijaus meni läpi. :D Minkäslaisen asun se Sanna kehitteli? Joko teidän bileet oli jo? Ja toivottavasti Tuiks pääsee juhlimaan kuitenkin!

Ohhoh, Ampullapa reippaat harkkasupparit sitten! Kääk, toivottavasti et joudu niistä kauheasti kärsimään enää! Jos se viikko vaikka vielä . :)

Täällä tulee vettä kuin siitä kuuluisasta Esterin ahterista. Hollannin syys, ah. Benjin kurahousut on jääneet pieneksi, ja ne kinttanat jouduin kuitenkin vetämään sille vielä tänään jalkaan. Mutta kävin sitten ennen kotiin tuloa kipaisemassa H&M:ltä uudet housut. Koko 98-104. Ja nyt mietityttää, että otinkohan liian pienet. Toisaalta ne 110-116 senttiset oli sitten taas ihan liian ison näköiset, että kai ne on hyvät ne pienemmät. Hankalassa välikoossa tuo lapsi kyllä nyt tuntuu olevan... Talvitakki Benjillä nyt onneksi on, ja ajattelin käydä H&M:ltä hakemassa siihen vielä kaverksi toppahousut myöhemmin, kun siellä niitä näköjään oli. Ja kaapissa on vielä Lassien viimevuotinen haalari, joka hyvällä tuurilla saattais passata vielä päälle. 

Nonni, nyt suklaata, ja sitten sen gradun kimppuun!
 
Mä vaan ihan pikaseen tulin kertoo, että ultra oli tänään ja kaikki hyvin! Viikot vastas mun oletusta, eli ei todellakaan sitä, mitä menkoista laskettuna on... Ihanaihanaihana kätilö oli lukenut esitiedoista mun pelot alakautta ultraamiseen, joten sanoi, että se on sit se viimeinen oljenkorsi. Tällä erää ei kuitenkaan tarvinnut siihen ryhtyä, koska saatiin vatsanpeitteidenpäältä näkyviin se tärkein; yksi pieni ihmisentaimi (tosin se sanoi, ettei uskalla ihan vielä luvata, että vain yksi olisi, mutta se oli hänen vahvin veikkauksensa :D) siellä oli kasvanut 8mm mittaan ja sydän läpätti! Meidän pieni vauva on elossa ja voi hyvin!

Alustavasti päädyttiin tulokseen, että viikkoja 7+2 ja LA 17.6. Nää täsmäis mun laskuihin, ja siihen, että vauva on saanut alkunsa eräänä lauantaiaamuna... :D Ekaa (ja toistaiseksi vikaa) kertaa oli vaan niin kamalat halut, että oli pakko mennä laittamaan Joonalle telkkariin Autot-elokuva ja painua ite vielä takas peittojen väliin... Tarkkaa tietoa ;)

Ailimelle haleja, ihan yhtä öklöä se oma öklötys on, ei näitä paljon kannata lähteä vertailemaan :) Ja jos sulla on vähempi viikkoja, ni ehtii se oksentelu sinneki rantautua! ;)
 
Takaisin
Top