Lokakuun loilotukset

Mä vihaan kellojen kääntämistä ! Voin kertoa et nyt suoraan sanottuna vituttaa. 4.30 taas herätys. Ja tietenkin työpäivä. :sad001 olis lohduttavaa jos tietäis että pääsis edes päikkäreille töiden jälkeen... :D No ei niin varmasti pääse.
 
Samoin! Kaks aamua herättiin kuudelta, tänään kuulu taas iloista melskettä samaan aikaan. ONNEKSI nukahti uudelleen, ja nukkui yli seiskaan. Jos olis rytmit kääntyneet... Tsempit sinne! Ei käy kateeksi :sad001
 
Ennen mua ei ole nää kellojen siirrot haitannut. Itse en huomaa mitään eroja, koska mulla ei ole tarkkaa sisäistä kelloa. Keväällä kellojen siirto meni kivasti, kun tyttö alkoi silloin heräilemään liian aikaisin, niin kellojen siirron jälkeen heräsi taas normiaikaan. Nyt sitten tyttö heräilee liian aikaisin vaikka muu päivärytmi ollaan jo saatu uuteen rytmiin. Kun yöunet jää lyhyemmäksi, niin päivällä se kiukku iskee paljon helpommin. Sanoinkin miehelle, että ekaa kertaa mietin haluavani pienen "hermoloman" tästä kotiäitiydestä. Toivottavasti pian saadaan nää meidän pienet normaalirytmeihin.
 
Täällä kans on aamut aikaistunut kääntelyn myötä tunnilla, kuudelta herätys. Onneks tykkää kölliä ni nousemisen saa venytettyä melkein seiskaan. Tsemppiä Ronja, toi 4:30 on kyl oikeesti paha!

Mä tuskailen nyt noitten synttäreiden kans, kutsut ois pakko laittaa nyt, tänään/ huomenna MUTTA mulla on jälkitarkastus torstaina ja voin kyllä kertoa että tuo keuhko ei kunnossa oo. Eihän siinä mitään jos kipuja aletaan vaan lääkkeillä hoitaa ni sit kyl voidaan juhlia mutta jos tästä vielä tulee sairaalakeikka ni eipä taida juhlat oikeana päivänä onnistua :/ että laittaakko ne kutsut postiin vaiko ei??
 
Tsemppiä kaikille heräilyjen kanssa. Meillä pojan yöunet oli jo ehtineet venyä aamuyhdeksään ennen kellojen siirtoa, nyt on heräilyt puol lasin jälkeen, mikä on ihan ok.

Teet Jonsku niin kuin parhaalta tuntuu, en osaa muuten neuvoa. :/ eihän tulevaisuutta voi tietää. Voittehan te omalla pikkuporukalla viettää synttäreitä? Toivottavasti vointisi kuitenkin paranee!

Se tunne kun juuri valmiiksi saamasi kastike, josta piti riittää ruokaa kolmeksi päiväksi, palaa hellalla pohjaan, koska et laittanutkaan levyä pois päältä vaan isommalle. Kumma että ei palohälytin alkanut huutamaan, sen verran jo savua pölähti kattilasta ja hirveä palaneen ruuan katku.
 
http://lilliputtis.blogspot.fi/

Julkaisin synnytyskertomukseni. Piti vasta tytön syntymäpäivänä (13.11.) ja sitten laskettuna aikana (4.11.) mutta nyt, kun laskettuun aikaan olis viikko ja muutama ystävä kitkuttaa yliajalla kotona syntymää odottaen, julkaisin valmiina jo hetken olleen tekstin. Heti tuli nenään sairaalan hajut ja suuhun maut, ja tippa linssiin kun selasin sairaalakuvia. Siis, lähinnä pienen pienen tytön takia, ei noiden omien kokemusteni myötä.
 
Kävin kans lukemassa. Tosi hyvin kirjoitettu, oli mielenkiintoista lukea Lilliputtis :)
 
Kiitos, se oli melko rankkaa. En koe synnyttäneeni, sanonkin usein että mä "leikkisynnytin". Kroppaani olin tosi pettynyt. Olen kuullut, että on mahdollista että käynnistys ei onnistu mutta en ole ikinä tavannut ketään muuta, jolla olis ollut näin. Se on kuitenkin muuttunut, että kun synnytyksen jälkeen mietin toista lasta, ajattelin että en varmasti alateitse synnytä. (Periaatteessa olisko mulla perusteita suunniteltuun sektioon; eka lapsi oli iso, verenpainetauti, raskausdiabetes ekan kohdalla...?) Nyt kuitenkin ajattelen että jos se toinen siunaantuu niin haluaisin synnyttää sen silleen ihan normaalisti.
 
Iski tajuntaan että alle kuukauden päästä tuo pieni tyllerö täyttää vuoden! Mihin aika hurahti?? :confused: Tuolla se iteksiään kävelee ympäri kämppää tutkien ja leikkii ihan yksikseenkin välillä. Selvästi on jo persoonallisuus tullu esille ja kyllä taitaa olla omapäinen typy tulossa. Ilmaisee kyllä hyvin selkeästi jos joku ei miellytä.
 
Melkoinen tarina sinulla Lilliputtis, nyt tuntuu se oma 41 tuntia lyhyeltä ajalta tuohon verrattuna... Tosin minulla se sisälsi lähes alusta loppuun järkyttävän kipeitä supistuksia, eli aika erilaiset kokemukset.

Sitä jäin miettimään, että miksi synnytys alunperin käynnistettiin, että miksi ei voitu odottaa, että kroppasi olisi valmiimpi? Ehkä selitit sen tuossa, mutta en vain ymmärtänyt. Tuli sellainen vaikutelma, että sun kroppa oli sitä mieltä, että ei tässä mikään kiire ole, mutta sairaalaan henkilökunta oli eri mieltä? Korjaathan jos olen väärässä, kunhan pohdiskelin :) Harmi jos sinulle jäi pettynyt olo... Eihän synnytyksen kulkuun voi oikeastaan vaikuttaa mitenkään vaikka mitä tekisi. Tärkeintä että lapsesi on terve :Heartred toivottavasti saat käsiteltyä asiaa niin, että pääset sujuiksi sen kanssa :)
 
Ennen raskautta mulla oli verenpainetauti, johon söin ihan lääkettä. Kun tulin raskaaksi, lopetin lääkityksen heti ja paineet olivat normaalit, paitsi loppuraskaudessa. Käynnistyspäätös tuli kai verenpaineen takia vahvimmin, plus että siel polilla katsottiin et vauva on tosiaan niin alhaalla et varmaan lähtee helposti parin päivän sisällä tulemaan. Tytön päähän oli ihan soikea kun hänet leikattiin ulos, kun oli siellä kanavassa niin tuloillaan.
 
Ok :) kiitos tiedosta! Tuli vain sellainen olo, että ehkä sun kroppa oikeasti tiesi paremmin kuin lääkärit, eikä siksi toiminut niin kuin "pitää"... Mutta jossittelua vaan. :) hienosti selvisit tuosta koetuksesta!

Niin oli muuten meidän pojallakin pää niin kuin "Kirkontorni" kuten kätilö hauskasti sanoi, poika oli jumissa ihan synnytyskanavan/emättimen suulla ponnistuksen viimeiset 15 minuuttia... Sattui aivan järkyttävän paljon, minulla kun ei epiduraali vienyt alapäästä tuntoa lainkaan :sad001
 
Hehhe. Me käytiin tänään leikkauttamassa pojan tukka parturissa ihan extempore :D Oli jo niin pitkä et oli voinut ponnarilla laittaa kiinni ja tuntemattomat ihmiset luulevat tytöksi :P Poika oli nätisti, vaikka aika operaatio se oli. Pää ei tietenkään meinannut millään pysyä paikallaan. Onko muut jo leikanneet vauvojen tukkaa ?
 
Just ihailtiin jäbän kikkuroita. Vielä en raatsi kun kuitenkin o lyhyen mallinen.
 
Meillä taas mä itse napsasin silmiltä joku viikko sitten pisimpiä pois, mutta kyllä tässä olis hiljalleen parturiin pakko suunnata. Alkaa olla takatukka aika hyvä.

Ja jee, mä sain kun sainkin "terveen" paperit torstaina. Haavoissa vaan vielä paraneminen vielä niin kesken, että siksi kovat kivut. No, nekin onneksi helpottamaan päin. Huomena muutetaan omaan kotiin, johan tässä tuli huhtikuusta asti asuttua mun vanhempien tykönä, ja sielä sitten viikonpäästä juhlitaan pojan 1v synttäreitä :)
 
Hyvä, että Jonsku olet tervehtynyt ja saatte pitää juhlat niin kuin suunnittelitte. Onnea uuteen kotiin.

Tänään juhlittiin ystävien tyttären 1v synttäreitä ja innolla odotan, että saan järjestää tytölle omat juhlat. Kahden viikon päästä on kaverisynttärit ja siitä viikon päästä virallisena synttärinä ollaan kutsuttu sukulaiset. Koska asutaan kerrostalo kolmiossa, niin oli sujuvampaa jakaa juhlat kahteen osaan. Vaikkakin näyttää siltä, ettei monikaan pääse kaverisynttäreille.
 
Takaisin
Top