Lokakuun loilotukset

Tjaa... Iloinen, odottava, rauhallinen. :) tuli mieleen tuosta saamisesta, että meidän seksielämä on parantunut pojan synnyttyä, believe it or not. Ja oikeesti melkoisesta suosta noustiin. Ihanaa :)

Touhukas vkl tulossa, äiti tulee yöksi tänään ja kummityttö huomenna. Mennään kummitytön kanssa leffaan :) siitä onkin vuosi aikaa, kun hän oli viimeksi meillä yötä, mistä olen potenut välillä huonoa omaatuntoa. Tiedän, että hän odottaa kyläilyjä meillä kovasti ja että hänen vanhempansa kaipaavat pientä huilia kun on muitakin lapsia... Mutta en vain ole jaksanut :sad001 kun meillä tosiaan vieläkin heräillään se keskimäärin 4 kertaa yössä. Mutta odotan nyt kyllä ihan hyvillä mielin kyläilyä.

Ensi viikonloppu onkin sitten erilainen, menemme miehen mummon hautajaisiin. En tuntenut tätä mummoa ollenkaan, hän oli jo tosi vanha ja dementoitunutkin, ei enää tunnistanut miestänikään, joten hän ei ole käynyt mummoaan katsomassa vuosiin. Olivat kuitenkin läheisiä mieheni ollessa pieni. Poika tulee mukaan, sukulaiset haluavat nähdä.
 
Mun ainoona vapaapäivänä tällä viikolla rakas lapseni päätti herätä 4.30 ja ensimmäisenä makkarista poistuessa astuin kissanpaskaan... Tästä ei voi tulla kun hyvä päivä :D
 
Voi ei Ronja :D sori, mutta mä niin repesin tuolle kissanpaskalle! :D toivottavasti loppupäivä on sujunut mukavammin :)
 
Haha! Juu, loppupäivä menikin paremmin. Nyt vaan naurattaa kun laitoin ennen pojan nukkumaan menoa ilmankostuttimen päälle ja äskön kun itse tulin makkariin niin tajusin että mullahan oli pyykitkin kuivumassa täällä... Aikamoinen höyrysauna tuntuu olevan. Tarvii hetki pitää ovea auki että ilma vähän vaihtuis. Ihmettelinkin kun poika yski kovasti nukahtamisen jälkeen. Näemmä lähtenyt limat hyvin liikkeelle :P Aina ei vaan aivot toimi :D
 
Että tulinkin vasta kehuneeksi, kuinka paljon paremmin mulla ja miehellä muka menee nykyisin. No joo, ehkä seksielämä on vilkastunut, mikä on tietysti mukavaa. Mutta muuten tuntuu välillä, että oon tosi yksinäinen. :sad001 mies on aina ollut hiljainen ja ujo, puhuminen tunteista ei ole vahvuuksia... Mutta tuntuu että puhuminen ylipäätään mun (tai meidän vieraiden) kanssa ei kiinnosta pätkääkään. Oon tuskaillut pojan 1-vuotispäivän takia: ketä kutsutaan, mitä tarjotaan, MILLOIN edes pidetään... Ja ei mitään saa mies suustaan! Näplää vaan puhelintaan ihan taukoamatta kun on kotona.

Äitini ja siskoni huomauttivat myös asiasta mulle, tosin olen tämän kyllä huomannut itsekin. Tuntuu, että kaikki pienetkin asiat, mitä häneltä pyydän, on ihan valtavia palveluksia ja pojan oma-aloitteinen hoito on käytännössä nolla. Hoitaa kyllä nykyään useimmiten kun sanon vaan suoraan, että isiä nyt tekee sitä tai tätä. Mutta ei mitään tajua siihen hänellä, että voisi jotenkin pienesti avustaa mua tai tehdä pyytämättä. Turhauttavaa!
 
Huh. Täällä on vietelty vähän hiljaiseloa koko somea kohtaan. Tehny kyllä hyvää.
Täällä kävellään tuettu, taaperokärry on kova juttu ja sen kun saa kävellä vaan yhdestä kädestä pidettynä.
Nähtiin vanhempia serkkuja tuossa ja kauheasti olisi samoihin leikkeihin pitänyt päästä. Kun kävelytti, niin hyvä ettei juoksemaa alkanu. Niin kauheella kiireellä viipotti :D
Eilen hän oppi osoittamaan asioita. Kysyin puistossa että missä meidän koira on niin osoitti suoraan koiraan. Kotona sitten kysyttäessä osoitti sekä äitiä että isiä :)

Justiina89 tosi ikävä tilanne :/ Onnistuisko teillä mitenkään puhuminen jos vaan suoraan kerrot että kaipaat apua ja oma-aloitteisuutta hoidossa?
 
Olen asiasta puhunut monesti, mutta ei kai se auta kuin yrittää uudestaan. Inhottavaa vaan toistaa aina samaa tietyissä asioissa... Kiitos sympatiasta kamut :)
 
Justiina89 mun mies on kans semmone, että se ei sitte puhu mistää ja ite saan suunnitella kaiken, hyvä jos mielipidettäkään saan häneltä. Välillä on pitäny nostaa kissa pöydälle ja sanoa ihan suoraan, ettei tämä näin toimi ja me ollaan tässä yhdessä, ettei pysty yksin kaikkia tekemään ja suunnittelemaan. Ja kyllä on joutunu monesti muistuttaa ja kyllä se turhauttaa, ku toinen ei kommentoi mitää. Plääh, miehet! Yritähä se jurpula saaja sun avus :)
 
Täällä myös samanlainen mies jolta ei vastauksia ja mielipiteitä juurikaan saa. Jankuttamalla saa vaan vastaukseksi "ihan sama". On onneksi oppinut jo oma-aloitteisestikin jotain välillä tekemään, vissiin ajatellut ettei taas tarvii kuulla sitä jankutusta :D Paremminkin vois toki vielä mennä, mutta onneksi jotain parannusta on kuitenkin jo tapahtunut.
 
Mun pitää olla tosi ilonen kun oon onnekas tuon miehen käytöksessä. Eihän mitään puhuvaa sorttia ole, normaali suomalainen mies, mutta hoitaa typyä oma-aloitteisesti. Alkuun oli tietysti hakemista, mutta nykyään ei moitteita. :)
Muuten sit kyllä ottaa pannuun tää suomalainen mies ei puhu eikä pussaa asenne (vaikka kyllä läheisyyttä antaa), niin se että pitäö oikeesti kaivamalla kaivaa se puhe. Varsinkin kun meillä on lähipiirissä aika iso järkytys ja suru meneillään.
 
Laitoin nyt teille nuo peukut ku ei ollu sellasta "ottaa niin päähän teijän puolesta mutta hyvä jos joskus asiat toimii " -nappulaa :D

Mä opetan kyllä mun pojan niin, että saa ja pitää puhua asioista.
 
Ai ihanuutta mä pääsen huomenna kaverin tupareihin ja viihteelle piiiiiitkästä aikaa ! :) Pojan isä tulee meille yöksi lapsenvahdiksi :D Heillä on kyllä mennyt hyvin ne hetket kun ovat kaksin olleet joten uskon että ensimmäinen yökin iskän kanssa menee hyvin :) Todella tulee tarpeeseen pieni irtiotto arjesta nyt kun tuntuu ettei elämään ole mahtunut muuta kuin töitä ja kotona olemista. Poikakin sairastellut jatkuvasti, niin ei ole kyläilemäänkään päässyt mihinkään. Hyvää viikonloppua kaikille marraskuun mammoille ! :)
 
Vaikuttiko muilla kellojen siirtäminen yöunilta heräämisen aikaistumiseen? :D Meillä kivasti eilen herättiin 4.15 ja tänään 4.45 :D ehkä tää tästä joskus tasottuu.
 
Ei onneks ainakaa vielä. Venytin lauantaina nukkumaan menoa klo22 asti ja eilen mentiin sitten 20.30 sänkyyn ja poika oli unessa 10minuutissa ja nyt herättiin ns. normiaikaan 7.15 :) Tsemppiä Ronjalle! Aika karu aika herätä :O
 
Meillähän ei auta aamuheräämisiin vaikka laittaisi myöhempään nukkumaan :D se on nyt huomattu esimerkiksi silloin kun poika on iltahoidossa ja pääsee kotona nukkumaan vasta klo 21. Herää silti 5-6 aikaan aamulla. Normaalisti menee siis 18.30-19 nukkumaan. Hänellä on näemmä tarkka sisäinen kello :P
Toisekseen eilen alko taas kauhea räkäisyys ja itkuisuus. :sad001 joko on taas jotain tautia pukkaamassa taikka sitten hampaat. Nyt on taas ollut muutama kuukausi väliä kun ei ole hampaita puhjennut. Suuhun ei anna katsoa, mutta huomasin että kopeloi sormella suun takaosaa ja koitin sormella itse niin sielläpä taitaa alhaalla KUMMALLAKIN puolella tuntua hampaan alut :eek: Selkeesti nautti kun vähän omalla sormella kihnutin, eli varmaan häiritsevät. Aikasemmin ei ole juuri hampaiden puhkeamiseen reagoinut. Eikös sitä sanota että nimenomaan kulmahampaat olis kivuliaat?
 
Täällä on kyllä yksi äiti helisemässä noiden kellojen siirtojen kanssa. Tytöllä on niin tarkka sisäinen kello, että sunnuntaina heräsi 05.07 ja tänään varmaan 05.30. Meilläkään ei auta, että illalla laittaisi myöhemmin nukkumaan, että saataisiin sinne aamuun vähän lisää nukkuma aikaa. Ennen tyttö heräsi siinä seitsemältä, mutta nyt syksyn aikana se on aikaistanut tohon kuuteen. Nukkumaan menee kahdeksalta.
 
Juu, saas nähdä kuinka kauan menee että pääsee ees jonkunlaiseen inhimilliseen heräämisaikaan :D klo 4 ei ole inhimillinen :P 5.30 on yleisin ollut ja se jo passaa. Aamuvirkku kun olen minäkin :)
 
No just piti tulla samaa kyselemään! Meillä normaalisti herätään seiskan maissa, nyt siis kuudelta. Ja tällaiselle ei aamuihmiselle ei ole inhimillinen aika tämä :D Hiton kellojen siirrot :)
 
Takaisin
Top