Lokakuun löpinät

Minusta tuli eilen Pienen pojan ISOTÄTI. Jo kolmas poju isotätitettävänä :)



Eilen illalla hokasin että tänne ku oon aloittanu kirjottamaan niin jäi minun päiväkirjan kirjoittaminen kokonaan. Mietin tässä että jos jaksas nii kopsais kaikki kirjotukset mitä oon tänne kirjottanut ja tulostasin ne päiväkirjan väliin, kerta en oo siihen saanu kirjotettua.
 
Heippa mammat! Täällä on oltu vaan "takapiruna" enkä oo jaksanu kirjotella mitään [8|] Kävimmä Joonan korvakontrollissa ja korvat oli puhtaat.

Joona on tän viikon laittanu nukkumaan vasta 22 jälkeen [:o] Nukkuu kyllä yhellä syötöllä aamuun, mut ku en taho millään jaksaa ite tuota että valvoo noin myöhään. Ennen yöunille meni 20 aikaan. Kahet päikkärit edelleen nukutaan ja nytki on toisilla unilla...taidan herättää kohta, jos sais vähän aiemmin nukkumaan sitte. Joonalle tulee illalla "iltavilli" ja poika oikeesti riehuu, riekkuu ja touhuaa eikä malta rauhottua unille vaikka näkee selvästi että väsyttää...tuskasta. Noh, onneksi ei kitise.

Jahas, nyt herättiin...moro
 
Jos ette vielä facebookissa huomanneet niin tässä tämän päivän paha pilvi:

petterinkulmalle on valitettu että lapsenne erittäin runsas ja pitkään jatkunut itku aiheuttaa häiriötä naapurillenne. Naapurinne mielestä lapsi itkee poikkeuksellisen paljon. Hän sanoo pyrkineensä asiasta keskusteluun kanssanne tuloksetta,pyytääkseen että siirtäisitte lapsen sängyn toiseen huoneeseen (paskan vitut me naapurin kanssa tuota sovittu vaan aivan jotain muuta) jotta itku ei kuuluisi niin selvästi naapuriin. Pyydämme teitä siirtämään sängyn toiseen huoneeseen, jotta häiriö lievenisi. Naapurinne on sanonut joutuvansa tekemään asiasta lastensuojeluilmoituksen, mikäli asia ei korjaannu. valituksen mukaan lapsenne on itkenyt viimeksi koko 15-16,11 välisen yön. Pyydämme ymmärtämään myös naapureidenne kantaa asiassa olipa syy itkuun mikä tahansa. Häiriön tuottaminen on vuokralain mukaan riittävä peruste vuokrasopimuksen irtisanomiseen, joten pyydämme ottamaan tämän kirjeen vakavasti.


Ehanata.
 
Siis KAYLIES Onks toi totta?!?! Mitä helvettiä????? Siis onkse naapuri oikeesti tehny valituksen... huh huh....:( Toivottavasti pääsette pian muuttamaan pois!!!
 
Moi,
Eipä oo tullut itsekään pitkiin aikoihin kirjoiteltua, välillä on käyty lukemassa ja kummastelemassa tapahtumia.

Nyt viimeisin joka vaikuttaa aivan uskomattomalta, on tuo Kayliesin kokemus. Huh huh. Miltähän planeetalta se mies oikein on kotoisin. Minäkin toivon totisesti, että löydätte mukava kodin ja sen kautta myös uudet naapurit.

Lisäksi täällähän sattunut paljonkin kummia. Epäpätevät tai hajajamieliset (?) neuvolan tädit ja samaan kastiin osuvat hoitajat kuntosalin yhteydessä. Kyllä on paljon äideillä jaksamista.

Meillä nukutaan myös kahet päikkärit, mutta toisilta herätään viimeistään 15.30-16., mielellään lähempänä tuota klo 15. Sitten uni maistuukin klo 20 aikoihin ja ollaan nyt nukuttu aamulla lähes klo 7 asti. Herätty yöllä 1-2 kertaa juomaan korviketta. Tissistä ollaan päästy eroon! Joten nyt menkkoja odotellessa. On muuten ollut pari päivää alavatsa kipeenä. On sellainen olo, kuin koko ajan hirveä nälkä. Tuntuu, että pitäis olla just toisin kun ei enää kuluta ees imettäessä. No ehkä se tasaantuu tai tietää jotain killeri vuotoja piakkoin.
 
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010102212567111_ul.shtml

Siis aivan järkyttävää tuo^!!! En voi käsittää miten tuollaista voi tapahtuma maailmassa [:(]

Täällä on ollut ihana pakkassää, yks aste miinusta ja on paljon kuulaampaa ja raikkaampaa ku kostee keli. Ollaan ulkoiltu, syöty ja leikitty, peruspäivä siis[:)] Nyt jo ootan kovasti miestä kotiin! Jotenki vikat tunnit lapsen kans kahestaan menee niin hitaasti ku tietää et koht toinen tulee.
Mun äiti on mankunu että haluaa taas Nuuttia hoitaa:D No, huomen on helsingissä kaverin kolmekymppiset, mutsi tulee tänne yöks kattoo poikaa ja me mennään juhliin. Yöks mennään äitin kämpille sitten, saadaan nukkua pitkään eikä tartte ajaa yöllä pitkää matkaa kotiin[:)][:)][:)] Mennään ehkä myös leffaan ja syömään! NIIN ihanaa saa meikata ja lähteä ulos! sit taas on kova koti-iksu[;)]
Mitäs muiden viikonloppuun?
 
Aiheutetaan huomenna naapurille harmaita hiuksia ja harvoja hampaita kun tyttö on aamusta iltaan äitini hoidossa täällä kun lähetään Jyväskylässä KoneForumin näyttelyssä käymään ja illan viettoon.

OLO ON TURTA JA AHISTUNUT JA SURULLINEN. Yö meni valvoessa. Olo sen mukanen. JOtain positiivista tästä asiasta o se että sain siivottua huoneita kiukus päissäni.

Oikeusaputoimistosta oo apua tässä vaiheessa, neuvolan tädin kanssa juttelin ja senkin mielestä pöyristyttävää, mutta saimpaha purettua tuntojani ees hetken, Kävin sitten vuokranantajan luona ja ukko oli vähä että ei osaa tehä asialle mitää vaikka kirjotti lapun ja oli kyllä loppujen lopuksi sitä mieltä että on väärin uhkailla lastensuojelulla. Desibelimittauksia eivät tee koska tietävät rakenteet että niistä voi kulkeutua äänet.meidän pitää nyt naapurin kanssa puhua asiasta. jos ei selviä niin sitten yhteinen keskustelu vuokranantajan + se pomo sieltä ja näiden naapureiden kanssa. asölfjaåsljgladskjgnldskjgöldskjgljdsgölkdsjlgjdslöjgöldsjgöldsjgölkdsjlgkjdsöljglködsjglksjdg
poawiutrasö.mgnpeåfiaåsfiödsbg

Joo. että . joo. vittu. ja se akka oli ollu sittenkin se ilmotuksen tekijä joka oli muka ymmärtävinään meitä ja sen kanssa kyllä sovittii että ei tarvitse sänkyä siirtää. mut nyt väittää jotain muuta. ja se akka on lastensuojelussa töissä. että mitähä paskaa se siellä on kehittelemässä meidän päänmenoksi.
 
Anteeksi kielenkäyttöni, mut MIKÄ VITUN KUSIPÄÄ TUO KAYLIESIN NAAPURI OIKEEN ON!!! Käsittämätöntä, pistää oikee vihaks täälläkin asti.... Kotirauhanrikkomista on myös tuollainen häiriköinti naapurin osalta.. Valitusta siis vaan heistäkin eteenpäin..

Kauhistuneena luin tuota juttua kiinasta, minkä minto oli laittanut.. Kamalaa!!

Vois pistää Aavalle peikkopuvun päälle ja lähtee ottaan syksyisiä kuvia [:)]
Mies lähti töihin, seuraava vapaa vasta 3 viikon päästä.. Sitä siis ootellessa.
Aavan kummitätin pitäs tulla käymään tänään pitkästä aikaa.

Töiden saralla hiljasta vieläkin, en mä tiä mitä täsä pitäs oikeesti alkaa tekeen..

Tarttis siivotakkin, mihkä mun motivaatio taas katos... blaah...
 
pystyisikö joku teistä auttamaan minua??

Rekrytoin kaverini tupperiin ja nyt hänellä on pienestä kiinni tavoite että saisi laukkunsa hinnan kasaan ja minä hänestä rekryytti lahjan. Pystyisittäkö tilaamaan? pystyn postin kautta lähettämään tuotteet kun ne tulevat, teille.
 
huh meillä oli vauhdikas ja mukava viikonloppu! lauantaina aamulla vauvauintiin, sieltä mökillä köymään ja sen jälkeen nostettiin veneet ylös. Oli melkoista aallokkoa kun mentiin mökille mutta Miltsua ei ainakaan haitannut. Nautiskeli maisemista vaarin sylissä.
Sitten käytiin pikkusekkujen luona kylässä ja miltsu pääsi oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässään oikein leikkimaan kunnolla. 3v. pikkuserkku leikitti miltsua ja toista pikkuserkkua 8kk oikein kunnolla. Huolehti et molemmilla oli lelu kädessä koko ajan ja meni väliin jos meinas tulla riitaa leluista.
Ja siitä matka jatkui vielä mummilaan yöksi. Ja siellä sitten vaari ja mummi leikitti illalla. Nukahti älyttömän hyvin matkasänkyyn vaiks ajattelin et ei saada millään nukkumaan.
ja tänään sitten aamulla aamupalat mummilassa ja vähän veneen huoltoa ja sitten kotimatkalle. Hiukan mua jänskätti kun tie oli ihan härmässä ja meil on viel kesärenkaat. Mut hyvin se isukki meidät toi kotiin. Sit tehtiin hepoille uusia tarhoja ja miltsu oli mummolla hoidossa. Ja viel iltapäivällä lähti kaapo-poni uuteen kotiin ja iita-pentu myös. nyt on enää yks pentu tässä kotosalla myytävänä ja toinen myytävä on sijoitettuna isä-koiran luona.

ja sitten on pakko hehkuttaa!! olemme isän kanssa pystyneet opettamaan lapsellemme jotain!!![:)][:)] hän osaa tulla sohvalta peppu edellä alas!! Kääntyy itse takaperin ja tuuppaa jalata ensin lattialle[:D][:D]

ja tukea vasten kävely on ollut hitti tänään. Nyt ensimmäistä kertaa tänään sitä on harjoiteltu ihan tarkoituksella ja usein. ja vauhtia on riittänyt jo muutenkin ihan tarpeeks[8D] mummi jo kyseli et mitenköhän tämän vauhtivillen kans kohta selvitään!
 
Mä en ainakaan valitettavasti voi tilata tupperilta mitään eli en voi auttaa sua Kaylies :(
Mut hyvä tietää jatkossa jos tarttee jotain et sä myyt niitä!!![;)]
 
Moi!

Tulin juttelee itteni kanssa[;)] MISSÄ KAIKKI ON? Onks kaikilla jo muksut niin vilkkaita että ei oo aikaa olla koneella?
Mul on silleen et ku jos on läppäri sylissä sohvalla ni yleensä vaan ku Nuutti nukkuu, se muuten tulee heti terrorisoimaan:D
Muutenki jotenki on kiirettä koko ajan vaik ei oo mitään ihmeellistä [:-]

AI NIIN TÄÄLLÄHÄN ON OSA JO TÖISSÄ?!?!!? Apua! Kertokaa miltä on duunit maittanu?
Mulla alko maanantaina hoitovapaa, oottelen nyt uuden mammiksen alkua maaliskuussa.
Raskaus menee omalla painollaan, mahaa alkaa jo olla aikalailla. Eilen tunsin ekan pienen potkunki! <3 Aika aikasin ku on vast 16vko.. mutta eikös kerran jo synnyttäneet tunnekki aiemmin?!

Musta on tullu kyläaktiivi! Oon perustanu kansalaisaloitteen että saatais leikkipuisto tänne kylään! Nyt joutuu aina menee autolla jonnekki.
Oon tehny adressin ja nyt alan kerää nimiä! Sit se lähetetään Lohjan kaupunginhallituksen käsiteltäväksi! [:D] Pitäkää peukkuja!
Tajusin että jos me halutaan että täällä kylällä on ees jotain tapahtumaa ja lapsiperheet säilyy ni pakko jonku on tehä aloite!!! Mammalomalaisella on aikaa! [;)]

Mitäs muille? Aika taitava Miltsu kyl jo on jos osaa tulla sohvalta takaperin alas[:)] Pääseekse jo siis ite sohvalle? Nuutti ei onneks ihan vielä...
Onks Hiawathan mies vähentäny pelaamista? Onko muilla väsyt ja kitinät helpottaneet?
Meillä ainakin on, ei heräillä enää yöllä. Aamulla maidon jälkeen vielä jatkuu yleensä unet kasiin asti. JA nyt parina päivänä Nude on vetässy KOLMEN TUNNIN päikkärit [:-] Oon ollu jo vähä ihmeissäni! VÄlillä mennään yhillä, välillä kahilla päikkäreillä.
Ja ruokaa menee niin pirusti! Oon kyllä ilonen ettei oo mikään nirsoilija! Täältä sain vinkin raejuustoon ja se on ihan suosikki nytte, sitä ku laittaa lusikallisen pöydälle ni saa ite aika rauhassa syödä ku toinen totisena keräilee niitä pikkupalasia suuhunsa.
Toisia suosikkeja on luonnonjugurtti ja tavallinen maito.Tänään annoin vähä mun riisifrutista ja hyvin meni alas [:D] Ootan jo seuraavaa neuvolaa et saa uudet mitat! Paitsi et en venaa sen neuvolaneukon tapaamista... en oo viel saanu aikaseks kirjottaa sitä vaihtoanomusta.. tää kyläpolitiikka on pitäny kiireisenä [:D][:D]
 
Täällä mie oon näitä ollu tuijottelemassa, en oo vaa saanu aikaseksi kirjottaa.

Töissä olo. MIELUMMIN OLISIN KOTONA. Ihan kivaa olla ihmisten ilmoilla ja nähä muutakin mutta tajuton eroahistus myös itellä.

JOo yleensä toka synnyttäjät ja jne tuntevat aikasemmin potkut. jotkut jopa viikolta 13 lähtiin.

jotai piti kirjotta amutta unohin jo..
 
Minto, varmasti ihanaa tuntea taas ne pienet potkut... [:)] 

Kiireistä pitää täällä. Ollaan käyty tutustumassa perhepäivähoitajaan etukäteen, vaikka hoitopäiviä onkin ens kuussa kokonaiset 7kpl! No mutta hyvähän se on tietää, minne lapsensa vie. Muun ajan Oliverin kanssa on kotona joko isänsä tai mun äiti. Ja siis olen töissä vaan tuon marraskuun, kun sain kivan sijaisuuden, sitten jään taas kotiin ja jatkan freelancerina. Innolla odotan marraskuun työrupeamaa! Rahalla ei niin väliä, mutta rakasta ammattia on jo ikävä. [:)] Ja toisaalta huojentavaa tietää, että pääsee sitten joulukuussa takaisin kotiäidiksi.

Me käytiin tänään neuvolassa, uudet mitat on nyt huikeat 77cm ja 12,1kg. Ensiaskeleet ilman tukea otettiin tänään (ensimmäiset har-ki-tut sellaiset) ja myös ensimmäiset ryömimistä muistuttavat liikkeet! Niinhän siinä sitten kävi, että kävelemään opittiin ennemmin kuin ryömimään tai konttaamaan! Huvittavaa on myös se, että Omppu ei mene itse istumaan, mutta seisomaan kyllä (kovan ähellyksen jälkeen). Hassu poika. [:)]
 
voi kökön kökkö! Miltsu on kipeä! räkä valuu ja yskii. kuumetta tänään ekaa päivää. Illalla 38,5 astetta. Ollu silti tosi kiltti ja reipas. Nukkunu kyllä 4 päikkärit tänään. Ja illalla nukahti tosi nätisti isin kanssa. Ei itkeny yhtään. Isistä on tullut ihan haka tossa nukuttamisessa. Ja muutenin musta tuntuu et isukki on nyt vasta alkanut oikein rakastumaan tyttäreensä. Siis alusta asti toki ollu mukana mut nyt huomaa sellaista aitoa isän rakkautta ja kiintymystä. Olen tässä itsekseni miettiny et onko se nyt isällä ollut se 9kk odotusaika!! Kun äiti tutustuu lapseensa jo masussa niin isillä menis sit viel 9kk päälle??!![:)][:D] Jotenkin tuntuu et isä uskaltaa nyt tehdä omia päätöksiä lapsen hoidon suhteen ja ei tarvi multa kysyä joka asiaa. Ja ihan itse ehdottaa et hän voi hoitaa ja olla typyn kans! i-ha-naaaa!

Oliver onkin aika reipas poika kun nyt jo kävelee. siinä on hoitajilla sit kohta kiire!!

Minto: ei onneks viel pääse itse sohvalle. Mut kun haluaa alas sohvalta niin alkaa pyöriä ja tuuppimaan jalat edellä alas. Välillä menee aika vauhdilla nii et käytännössä putois jos ei olis varmistamas.

mul on kyynärpää kipeä. Tullu Miltsun kantamisesta... pitäis mennä lääkäriin mut ku ei ehdi eikä jaksa.
 
Täällä ollaan...taka-alalla kylläkin. Päivittäin käyn lukemassa juttuja, mut en oo saanu aikaseksi kirjottaa mitään [:o]

Joonalla on taas räkätauti [&o] Reipas kuitenki on. Liekkö nuo hampaiden teot tekee ton ku viimeksikki oli räkis ja sit tuli hampaita. Tälle kuulle J on tehny jo 4 hammasta...vielä ehtis pari lisää [;)]
 
miltsulla edelleen vähän räkää ja köhää. Yöllä oli vaikeuksia nukkua. Vähän puolen yön jälkeen heräsi ja itkeskeli. Yritin nukuttaa takas pinnikseen ja miltsu nousi vaan seisomaan laitaa vasten. Nousin itse myös istumaan sängyssä pinniksen viereen. Silloin miltsu osoittaa mun tissiä sormella ja sanoo töttöö (mä siis nukun alasti niin huomas tissit). Vastasin että ei nyt mitään tissiä syödä niin hirveä huuto vastaukseksi![:D] mun mielestä aika söpöä...
No sit vettä nassuun ja äipän ja isin viereen nukkumaan niin sujui loppuyö tosi hyvin.

tänään ei ole kauheasti räkää valunu eikä ole ollu kuumetta.

Oletteko joku tutustunut niihin mehukeittoihin joita kaupas myydään?? Valion mehukeitot on makeutettu aspartaamilla ja asesulfaami K:lla ja nyt oli tullut uutta marlin mehukeittoa joka taas makeutettu hedelmäsokerilla. mietin et uskaltaisko nitä antaa? hedelmäsokeri kuulostaa paremmalta kuin nuo valion makeuttajat. Oli vaan hurjan makeeta se marlin keitto kun testasin.
 
Kävin taas lueskelemassa, mitä muille tammikuun lapsosille kuuluu. Järkytyin tuosta kayliesin naapurista. Milloinka itkevästä vauvasta on tullut peruste vuokrasopimuksen irtisanomiselle? Huh, hu! Elämä nyt vaan on. Siihen kuuluu vauvoja, lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia ja kaikkien pitäisi pystyä tällä planeetalla asumaan. Jos ei kestä elämää, on syytä harkita omaa muuttoaan jonnekin sivistyksen ulkopuolelle. Mur.

Meillä oli eilen pojan 9kk-tarkastus. Mitat olivat 79cm ja 11kg. Pitkä ja hoikka poika. Ei ole äitiinäs tullut. [:D] Meilläkin on nyt kolmen viikon ajan asunut melkoinen touhuilija. Poika oppi siis konttaamaan tasan kolme viikkoa sitten. Vähänkö ne ensi konttaukset olivat suloisia, pojan ilme oli sellainen hämmästyneen onnellinen: "Hei mähän pääseen eteenpäin". Ajatelkaa jos itsekin jonain päivänä vain tajuaisitte, että olette yhdessä yössä oppineet jonkin sellaisen taidon, mitä ette aiemmin tienneet olevan edes olemassa. Oppisitte vaikka yhtäkkiä lentämään, niin kyllä siinä melko mairealta tuntuisi. Meillä ainakin oli havaittavissa, että liikkeelle lähtö nostatti pojan itsetuntoa huimasti. Samalla hän on oppinut vaatimaan enemmän "oikeuksiaan". Osaa jo protestoida äänekkäästi, jos viemme jonkun kiinnostavan esineen häneltä pois. Konttauksen kanssa samanaikaisesti poika alkoi myös nousta ylös ja siitä miltei heti kävellä tukea vasten. Viikon ajan hän on myös yrittänyt kiipeillä joka paikkaan. Vauhtia olisi nyt enemmän kuin tolkkua.

Nukkumiset ovat todella vaihtelevia. Välillä nukutaan hyvin, välillä huonosti. Onneksi oma pää on kuitenkin jo melko mukavasti tottunut pieniin unettomuusjaksoihinkin.

Meidän elämä mullistuu nyt täysin, sillä olemme muuttamassa takaisin Suomeen. Itse asiassa parhaillaan veimme rahdin satamaan. Ylihuomenna aloitamme miltei 2kk-seikkailukotimatkan. Matkustelemme ensin täällä Uudessa Seelannissa vielä kolme viikkoa ja sen jälkeen lennämme Aasiaan. Lomailemme Indonesiassa, Malesiassa ja kenties Thaimaassa. Meillä on siis edessä hieman toisenlaista vauva-arkea, mutta sitten juuri ennen joulua palaamme Kotiin ja siitä alkaa meidän, toivottavasti mukava suomalainen arki. Mahtaa poika olla hämmästynyt, kun saavumme Suomeen. Vaikkei siellä olisi vielä jouluna lunta, niin on siellä kuitenkin paljon kylmempää ja pimeämpää mitä täällä ja Aasiassa. Odotan kyllä itse sitä, että sataisi lunta ja päästäisiin pulkkamäkeen. Meillä on täältä ostettu lampaantaljakin pulkaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille tammikuisille![:)]
 
Moi!
Kyllähän tuota saa neidin perässä viuhottaa... mitähän se on sitten kun kävelemään oppii? [:D] Meillä ollaan taas nuhassa, kolmas nuha tänä syksynä, noh vastustuskyky kasvaa! Toivottavasti ainakin... Pitää katsoa miten lähtee paranemaan ja jos oikein venyy tervehtyminen, niin soitella sitten johonkin päin. Päivällä neiti jaksaa touhuta ihan hyvin, yöllä ja aamusta köhii ja on tukkoinen. Nukahtaminen yöunille oli melko vaikeaa alkuviikosta. Kuumetta ei ole nostanut. Ruoka on onneksi kohtuu hyvin maistunut. Ja viime yön nukui hyvin, jospa se siis tästä [;)]
Yritetty olla rauhassa kotosalla...
Meilläkin osataan näyttää mieltä, ja jos joku ei miellytä niin sen kyllä huomaa... Karkeammat ruuat ei edelleen maistu, mutta nyt sentään syö jo niitä muutaman lusikallisen kun oikeen houkuttelee ja on kärsivälinen... Kovasti oli eilenkin kiinnostunut äidin jauhelihakeitosta kun eilen lounasta syötiin... Mietinkin, että ensnvuoden puolella taidan tavan ruokia tehdä suolattomana miedosti maustettuna ja vähärasvaisena ja vähän hienontaa niitä, jos vaikka sitten kelpais...
Nyt pitänee yrittää kaksilla päiväunilla sumplia päivä, kun muuten yöunille käyminen venyy. Eilen nukkui kahdet noin tunnin unet ja sitten yöunta 19-07, pariin kertaan söi yöllä. Kovasti täälläkin harjoitellaan sänkyyn nukahtamista. Mutta se vielä vie aikaa... Nytkin tunnin pyöri, ennen kun nukahti aamupäiväunille. Tosin teki kakan väilissä ja vaipat vaihdettiin, ja sehän ties sitä, että rauhottuminen omaan sänkyyn aloitettiin alusta... Nyt on jo reilun tunnin nukkunut rauhallisesti, ilman köhimisiä [:)]
Äiti ja sen miesystävä tulee kylään viikonlopuksi, kivaa! [:D] Pitänee tehdä loput siivot ja katsella mitä täydennystä ruokakaapit tarttee vielä kaupasta...
Töihin paluusta... Ilmottauduin työttömäksi ja yhden hakemuksen laitoin eteenpäin. Jos oikein hyvä työtarjous tulee, niin sitten pitää miettiä, mutta mielellään vielä hetken olisin kotona... Noh, aika näytää mitä tuleman pitää...
Hyvää viikonloppua kaikille!
Lissu
 
Takaisin
Top