Lokakuun löpinät :)

Miona78

Puuhakas puhuja
Marrasmammat 2016
Helmimammat 2018
Onko täällä vielä ketään?
Vai onko kaikki siirtyneet sinne salaiselle puolelle?
Mutta jos on niin tässä ketju mihkä höpötellä tälle uudelle kuulle.
Vain 4kk helmikuuhun.
Oijvoij! Kohta meillä on jo vauvoja... :happy::Heartpink
 
Itse en oo tajunnut miten salaiselle puolelle pääsee käytännössä, joten pysyttelen ilmeisesti vaan yleisellä loppuun saakka :D

Aika tuntuu vihdoin rientävän verrattuna silloin kun oli ihan alkuraskaudessa. On hurjaa kun vau.odotuksessa lukee, että 122 päivää jäljellä laskettuun ja sitä ennenhän jo äippäloma alkanut. Tiestysti tulee pohdittua myös, että mitä jos syntyisikin ennenaikaisesti, kun sitähän ei voi tietää.

Mietin paljon, että millaista se on olla sitten vauvan kanssa kotona vaan (esikoinen kyseessä). :) enkö oikeasti tee muuta kuin imetä ja vaihda vaippaa ja nukuta ja siinä se päivä menikin :D
 
30 viestiä pitää kirjottaa ja olla liittyneenä yhden kk. Ja lisäksi pitää olla laskettuaika listalla. Tossa katoinkin, että melkein kaikki ehdot sulla kirppunen täyttyy. Lisää itsesi vielä tuohon laskettuaika listaan ja lähetä sen jälkeen ylläpitäjälle viestillä pyyntö päästä salaiselle.
 
Samanlaisia ajatuksia minullakin oli edellisen kanssa, kuin sinullakin kirppunen...
Mutta niin ne viikot vaan alkoi samaan väriä mm. vauvavanhempi-ryhmästä, perhekerhoista, vauvauinnista ym muiden äitien kanssa tapaamisista ja omaa aikaa ja harrastuksia unohtamatta. Eli jännästi sitä vaan kaikenlaista muutakin tarttuu mukaan, kuin vain sitä niin kutsuttua vauva-arkea. :happy:
Ja itse pelkäsin vielä silläkin, kun muutin vasta uudelle paikkakunnalle, enkä tuntenut juuri ketään.
Mutta rohkeasti vaan mukaan kaikkeen!
 
Mä muistan myös miettineeni ennen esikoista, että onkohan se arki vauvan kanssa tylsää, mutta eipä tuo ollut. Vauvan kanssa oli vielä kohtuu helppo käydä kaupungilla ja asioilla. Ite kiertelin paljon kirppiksillä ja ulkoilin. Ja tietty olihan se ihanaa välillä vauvan nukkuessa itekkin ottaa päivätorkut ja lepäillä. :)
 
Tulkaapa kaikki nyt juttelemaan, niin päästään me mattimyöhäisetkin salaiselle puolelle. :greet025

Vauva-arki hieman jännittää, kun olen tunnettu työmyyrä ja minulla on paha tapa tuoda töitä kotiin. :smiley-ashamed008 Mitäs nyt, kun se työelämä katoaa arjesta kokonaan? Miten mä selviän? :nailbiting: Vai hömpsähdänkö täysin? :woot:

En osaa yhtään ennustaa, miten reagoin vauva-arkeen. Tosin nyt, kun liikkeet on alkanut tuntua, on koko juttu alkanut tulla todellisemmaksi. Siellä masussa on joku! Ja musta tulee äiti! :Heartred
Mieskin totesi, että olen jotenkin rentoutuneempi ja pehmeämpi nyt. Kai se johtuu näistä hormoneista, mistä sitä tietää. :happy:
 
Itseltäni moni on kysellyt meinaatko kauan olla töistä pois, haaveena olisi olla mahdollisimman kauan, mutta 10v. putkeen töissä ollu, niin eihän sitä tiedä viihtyykö kotona vai ei. Ja jos sattuu kovin vaikea lapsi tuleen miin voihan se olla että haluaa piankin töihin.. mut toivottavasti ei :)
 
Aivan totta, Jenspa. Ite aion olla koko ensi vuoden poissa. Käytän ennen äitiyslomaa kaikki käyttämättömät lomapäivät pois (niitä on hieman kertynyt tällaiselle workaholicille :smiley-ashamed008). Ja loppupäästä venytän loppuvuoteen, niin saadaan rauhallinen ensimmäinen joulu perheen kesken (ja töissäkin on hiljaista joulun aikaan, niin ei siellä mua silloin kaivata). :rendeer

Toki jos vauva-arki alkaakin tuntua sopivalta ja talous vaan antaa myöden, niin voisin olla pidempääkin kotona. Mikään ei ole poissuljettua. Ja asiaan tietty vaikuttaa sekin, että saako sen hoitopaikan, jonka haluaa jne. Mutta tällä hetkellä jotenkin näen itseni palaavan töihin mielelläni.
 
Mun piti kanssa esikoisesta palata heti äitiysloman ja kesäloman jälkeen töihin. Mutta sit, kun aiks olis ollu, niin olin todella helpottunut, kun ei tarvinnukaan vielä mennä. Vajaa kymmennen kuinen lapsi oli niin pieni vielä, etten päiväkotiin olis halunnu laittaakaan. Neiti ei vielä kävelly eikä puhunu sillon, niin itsestä olisi tuntunut siltä, että olisi jäänyt jalkoihin ja liian vähälle huomiolle.
 
Onko tyven värjäys kiellettyä raskaudessa?
 
Mä en oo oikein päättänyt, milloin aion palata työelämään. Nyt siis määräaikainen työsuhde, joka loppuu juuri äitiysloman alkamisen tietämillä. Jos joulun jälkeen vuoden päästä menis, niin vauva olisi 10-11 kuukauden ikäinen, eli just tuollainen aika pieni vielä. On täällä varmaan eroja noissa päiväkodeissa, koska on kouluissakin. Tuo olis kyllä aikaisintaan. Pitäis tästäkin jutella miehen kanssa... koskaan kerkee mistään juttelemaan, ja asioita olis nyt niin paljon.
 
Mutta onhan se fakta, että hoitajia on sen verran vähän ryhmäkokoihin nähden, ettei huomioo kauheesti riitä. Perhepäivähoitaja on sit ihan eri juttu, jos hyvä hoitaja sattuu oleen. Mutta ymmärrän kyllä jos toisilla on se tilanne, että täytyy laittaa syystä tai toisesta.
 
Vaikka vauva ei ole vielä edes syntynyt, niin musta tuntuu välillä että olen ihan ulapalla. Stressaan kaikesta mahdollisesta jo etukäteen ja jään näin ensikertalaisena miettimään aivan käsittämättömiä asioita.

Tätä hoitopaikka-asiaa oon miettinyt nyt pari viikkoa (ja en siis edes sitä aikaisemmin edes tiennyt mistään perhepäivähoitajan mahdollisuudesta :smiley-ashamed008) ja tänään aloin miettimään, että mitä jos vauva ei käänny synnytyksen lähestyessä oikeaan asentoon. Mies se kuitenkin jaksaa kärsivällisesti kuunnella mun höpötyksiä näistä. :)

Mut sit mietin niitä tyhmiäkin pikku juttuja koko ajan. Edelleen pysähdyn koko ajan miettimään, että voinko nyt suositusten mukaan syödä sitä ja tätä. Yks päivä jäin myös miettimään, että mitä eroa on potkupuvulla ja pyjamalla.

Tiitus kysymyksen johdosta jäin pähkäilemään tuota hiusten värjäystäkin. Enkä edes värjää hiuksiani. Mutta siitä pääsin sitten erinäisten aasinsiltojen kautta miettimään vähän kaiken kosmetiikan käyttöä muotovaahdosta kynsilakkaan, joita käytän hyvin harvakseltaan mutta kun se pikkujoulukausikin on tulossa... :wink
 
Piti alkaa jo täyttämään synnytyssairaalaa varten esitietolomaketta nettiin, siellä kysytään hätäkastenimet ja mm. mitä toiveita synnytykseen..Oletteko muut vielä miettineet synnytystä ? Mitä toiveita teillä siihen on ? Ja todella vaikeeta mittiä nuita nimiä, niin paljon hyviä :wink
 
En ole itse vielä pahemmin miettinyt synnytystä, mutta nimiä senkin edestä. Hirvee lista nimiä valmiina, ja niistä pitäis sit joku valita. :hilarious:

Mut näin esikoista odottavana tuo itse synnytys tuntuu niin vieraalta ajatukselta, että ajattelin seuraavalla neuvolakäynnillä vähän kysellä kaikkea mahdollista siihen liittyen. Ja pitäis sitä kai johonkin synnytysvalmennukseenkin ilmoittautua.
 
Minulla alkoi viimeviikolla synnytysvalmennus, eka kerta jäi käymättä kun ystävät puhuivat että turhaa hommaa, mut aatttelin nyt kuitenkin mennä tämän viikon kokoontumiseen, niin paljon epävarmuutta ja tietäättömyyttä asioissa, itsekkin esikoista odotan, eikä aivan lähipiirissä ole vauvoja ollut .
 
Takaisin
Top