Lokakuun löpinät

Meille sanottiin, että lapsen syntymän jälkeen on isyydentunnustuksen odotusaika/valitusaika. En muista monta viikkoa se oli, mutta kun se on mennyt umpeen, niin sitten vasta isyystiedot menevät maistraattiin ja päivittyvät lapsen tietoihin :)

Se aika on peräti kuukauden (30vrk)
 
Juu, se kuukausi on mennyt umpeen 16.10. joten eiköhän se kohta sitten mene eteen päin tuo isyysasia :)
 
Tuli muuten mieleen tässä kun tuo poika tuossa vieressä rupsuttelee unissaan, että mahtaako tuo Cuplaton vaikuttaa jotenkin myös ulostusrytmiin? Mielestäni pakkausselosteesta sai sellaisen käsityksen, ettei se vaikuttaisi muuhun kuin siihen kaasukuplien pilkkoutumiseen?

Pojalla oli siis aiemmin joka vaipassa kakkaa, vaikka vaihdoin sen jokaisen imetyksen yhteydessä. Nyt kun olen tuota Cuplatonta antanut silloin kun muistan (en siis ennen jokaista ateriaa, vaikka koliikkivauva leffa voisi niin antaa), niin hyvä jos kerran päivässä tulee kakkaa :wideyed: Tai sitten tähän kohtaan vaan sattui tulemaan jokin kehitysvaihe, joka muutti suolen toiminnan. Muistelen kyllä lukeneeni jostain, että jossain vaiheessa vauvan ulostustiheys harvenee ja voi olla useita päiviä välissä, ettei kakkaa tule.
 
Kukaan ei koskaan kertonut kuinka pahalle tuntuu näin äitinä, kun esikoinen 1v10kk protestoi vauvaa ja boikotoi äitiä. Esikoisesta tuli samantien iskän poika, äiti ei saa koskea, pussata tai paijailla :sad010Olen ollut kotona esikoisen kanssa koko tämän pienen eliniän ja meillä oli ihan omat äiti -poika jutut, joita ei nyt enää ole, esimerkiksi laitoin hänet nukkumaan joka ilta 1v10kk ajan, lauloin ja paijasin, nyt hän vain huutaa ei ei ei jos yritän lähellekään mennä ja pyytää iskää. :sad010
Ihan kamalalta tuntuu esikoisen puolesta kun on näin raskaasti ottanut vauvan tulon ja sääliksi käy myös vauvaa, koska en ehdi hänelle antamaan yhtä paljon huomiota kuin esikoiselle aikanaan, koska ne hetket kun vauva on rauhassa ja voisin hänen kanssa sylitellä ja pesiä, on kädet täynnä esikoisen kanssa. On tämä äitinä olo tasapuolisesti pienille ihmisenaluille todella vaikeaa. :sad001
 
Meillä on kyllä ollut tytöllä tosi ihana suhtautuminen vauvaan, mutta meille aikuisille sitten kiukuttelee. Ekaan viikkoon ei mun syliin halunnut ollenkaan mutta nyt taas on itse tullut. Mutta ne raapimiset ja repimiset ja tavaroiden ottaminen ja pyynnöstä huolimatta niiden palauttamatta jättäminen. Ja Itellä ei meinais hermo kestää :sad001 ehkä se tylsii eniten että ite ei jaksa olla rauhallinen vaan ärähtää ihan liian helposti.

Toivottavasti teillä Niiinu pian lähtis helpottamaan kun uusi elämänrytmi alkaa hahmottua :Heartred
 
Voiko olla mahdollista, että meidän pirpana hymyilee. Hän on vasta 5 viikon ikäinen. Se ei vaikuta olevan mitään refleksihymyä, vaan ihan oikeaa hymyä vaikkakin mietoa.

Meilläkin sataa lunta, noh räntää, mutta kuitenkin. Ei tarttis vielä talven tulla.
 
3-6 viikon iässä kai ensihymyn pitäisi tulla, eli on hyvinkin mahdollista, että vauva hymyilee jo tahdonalaisesti :) Meillä on myös poika jo väläyttänyt hymyn katsekontaktin otettuaan :Heartred Yleensä kyllä kurtistelee kulmiaan kun tiirailee mun naamaa ja kuuntelee ääntä :)
 
Täällä sataa myös jotain valkoista, en tiedä onko se enemmän lunta vai räntää, mutta on sitä nyt reilut 10cm tullut :)
 
Tottahan toki voi olla!

Täällä Espoossa sataa lunta, mutta maassahan se on räntänä. Mitenhän käy taloyhtiön syystalkoiden lauantaina. :D

Ootteko hommanneet iseille isänpäivälahjoja? Mä viimein keksin, että reinothan ne on hankittava, ihan jo turvallisuussyistä, kun meillä on liukkaat laminaattilattiat, ettei sitten vaan vauvan kanssa liukastu. Harmi vaan, että rahaa tulee vasta 3. päivä, että saa nähdä miten saan ne hommattua.
 
Mitä ainetta se on mitä voi laittaa vauvan jalkaan ja käteen että saa korttiin painettua jäljet? Ois kiva isänpäiväksi tuoreelle isille ja vaarille tehdä :)
 
Sormiväreillä meillä on aina tehty käden- ja jalanjäljet kortteihin :)
 
Me ihan piirrettiin ääriviivat kortteihin. Onnistui ihan hyvin kun kahdestaan operoi.

Meillä talvi yllätti ammattiautoilijan kun piti hakea esikoinen mummolasta ja meillä on vielä kesärenkaat. Eipä noussut auto enää viimestä ylämäkeä, ei sitten millään. Äiti joutu sitten pakkaa muksun autoon ja tuomaan kamppeineen meille mäen alapuolella 500 metrin päähän :grin oon koko viikon yrittänyt ehdotella et pitäiskö talvirenkaat vaihtaa :rolleyes: onhan tässä tietty ollut kaikkee muutakin mielessä itse kullakin..
 
Meillä on askarteluliikkeestä ostettu semmonen myrkytön vähä niin ku mustetyyny. Tiiätkö sellanen mihin painetaan kun halutaan leimasimeen mustetta. On mielestäni parempi kuin sormiväri kun ei sotke muita kohtia kuin vauvan jalan ja maalikerros jää ohuemmaksi, niin saa tarkemman jäljen.

Tässä toinen konsti, jota en ole tosin itse kokeillut
https://www.google.fi/amp/s/mitamat...n.wordpress.com/2013/05/14/helppo-jalanjalki/
 
Aika nerokas toi talkkikikka :happy: jos vaan toimii. Jos korttiin tulee niin kannattaa ehkä vetää vielä kontaktimuovi päälle..
 
Meillä on askarteluliikkeestä ostettu semmonen myrkytön vähä niin ku mustetyyny. Tiiätkö sellanen mihin painetaan kun halutaan leimasimeen mustetta. On mielestäni parempi kuin sormiväri kun ei sotke muita kohtia kuin vauvan jalan ja maalikerros jää ohuemmaksi, niin saa tarkemman jäljen.

Tässä toinen konsti, jota en ole tosin itse kokeillut
https://www.google.fi/amp/s/mitamat...n.wordpress.com/2013/05/14/helppo-jalanjalki/

Muistatko onko minkä nimistä? Tuota vois koittaa kun ne sormivärit saa kyllä varmasti melkosen sotkun aikaseksi :D
 
Hupsista, nukuin sitten edellisen pumppauskerran ohi. Annoin pojalle korvikkeen muistaakseni vähän ennen kolmea, ja otin itse Buranan, kun herätessä oli karmea päänsärky. Otin pojan viereen kainaloon siten, ettei mun käsistä kumpikaan ollut pojan alla, kun oli tarkoitus vaan olla siinä sen aikaa, että poika nukahtaisi sen verran sikeästi, ettei heräisi siirtoon. Noh, nukahdin itsekin siihen niin tukevasti, et heräsin vasta äsken puoli viiden aikaan. Poikakin varmaan tuolta herää kohta, ehdin ehkä pumppaamaan ennen sitä. En vaan meinaa pysyä hereillä...
 
Muokattu viimeksi:
Mulle käy kans niin että nukun pumppausten ja syöttöaikojen ohi. Meillä ei saa venähtää syöttöväli yli neljään tuntiin.
 
Mulla on myös herätys aina öisin kolmen tunnin välein vielä, niin aina käy niin että pistän vaan taju kankaalla herätyksen pois ja jatkan unia :sad001 onneks kuitenkin itse tai vauva herää yleensä n 0,5-1 h päästä ettei ihan hirveesti veny
 
Takaisin
Top