Lokakuun löpinät

anhe

Tietävä tietäjä
Heinämammat 2014
Tammimammat 2017
Toukomammat 2018
Lokakuun yleinen keskusteluketju
 
Lokakuu...paljon jääkiekkoa ja pelimatkoja. Ei-niin-ihana-sokerirasitus ja loppukuusta pääsee omille kotikulmille 450km päähän näkee äippää ja veljiä ja kummilapsia ja kavereita ja ja...saadaan loput vauvan tavarat samalla reissulla kotiin! :) Marraskuu alkaaki sit heti Lapin reissulla ja mun synttäreitä juhlistamalla! :happy:
 
Toivon lokakuulta rentoutumista tiukan remontti- ja muuttorumban jälkeen. Normaalia yhdessäoloa, yhteistä aikaa (lue: puolisolta seksiä ja apua lapsen hoidossa).
 
lokakuu... ekana tulee mieleen sokerirasituskoe ja influenssarokotus. Meillä työnantaja tarjoaa rokotteen. Mites muut, meinaatteko ottaa rokotuksen? sitähän suositellaan raskaanaoleville noin yleisesti.
 
Oon ottanu useampana vuonna ja aion ottaa nytkin. Sekä lapset ja puoliso on myös ottaneet rokotteen :)
 
Mä oon myös ottanut esikoisen odotusajasta lähtien ja samoin mies ja esikoinen nyt viime syksynä. Otetaan myös tänä vuonna.
 
Meillä myös neuvola tarjoaa rokotteen, koska raskaana olevat kuuluu riskiryhmään.
 
Mä oon työn puolesta ottanu syksystä -08 lähtien, opiskelijana piti maksaa ite ( oisko ollu 15€?). 2 viime syksynä oon saanu neuvolasta ja nytkin otan.

Mä toivon tältä kuulta et kaikkien muruset pysyy masussa, pääsee peseen vauvan pyykkiä ja saa näitä kaikenmaailman rästihommia pois alta ja tietty miehen lomaa odotan!
 
Aion myös ottaa influenssarokotteen niinkuin muutamana edellisvuotena. Oon ottanut aiemmin joko työterveyden kautta tai sit vaan mennyt yleisenä rokotuspäivänä hakemaan. Ei oo koskaan kyselty mitään vaikken ite riskiryhmään kuulu eikä oo tarvinnut maksaa.

Viime vuonna työnantajan kautta sai rokotteen vasta ihan marraskuun lopussa joten jää nähtäväksi otanko sitä kautta vai julkiselta puolelta/neuvolasta.
 
Mä saan rokotteen töiden puolesta, ja otan sen nytkin. En itseni takia, vaan suojatakseni potilaita ja nyt tietysti meidän vauvaa. Mies saa astman puolesta myös rokotteen.
Toissa talvena sairastettiin molemmat influenssa b, ja oli jo rokotettunakin kova tauti, huh mitä olis voinut olla ilman! Tosin tuo rokotehan on influenssa a:han lähinnä, ja toissavuonna rokotevaste oli vissiin melko huono. Nojoo, nyt jäin jaarittelemaan...
 
Meinataan ottaa koko perhe influenssarokotteet. Oon yhden kerran kyseisen taudin sairastanut ja oli tosiaan aivan hirveää! :-( kaksi viikkoa makasin vaan ehkä pystynyt mitään tekemään.
 
Kyllä me otetaan jos saan miehen vielä taivutettua... Saa nähä. Se on sitä mieltä et häneen ei taudit tartu mut eipä tässä ookaan kun 1,5 v kun sillä oli influenssa :banghead:
 
Mä en oo ikinä ottanut influenssarokotetta itselleni enkä lapselle. Voi olla että en ota nytkään. Sitä suun kautta otettavaa voisin lapselle harkita. Pelottaa vaan vähän nuo kausirokotteet, että kuinka hyvin on voitu tutkia ennen markkinoille tuontia. Kuitenkin suunnittelen vauvaa suojatakseni sellaista, et pidän esikoista 1-2 ensimmäistä kuukautta kotona, ettei toisi pahimpaan flunssa-aikaan päiväkodista mitään.
 
Kyllä ne on ihan tutkittuja noi kausi-influenssarokotteet, juuri luin jostakin et 70-luvulta lähtien ( eli 40 vuotta) niitä on ollu.

Ja meillä ainakin miehen töissä on 2 edellisenä keväänä ollu influenssaa aika monella et vaikka esikoinen ei ookaan hoidossa niin voihan sen saada vaikka ruokakaupasta ja noin pieni ( parikuinen) joutuu varmasti osastolle jos influenssan saa. Sitä en osaa sanoo et onko se hengenvaarallinen noin pienelle.
 
Mä en yhtään varma oo otanko.. Vähän pelottaa ottaa, kun kauhu tarinan kuulin yhdestä siskon kaverista, jolla tuli influenssa rokotteen jälkeen raskausmyrkytys ja eihän siinä hyvin käynyt vauvalle :sad001
 
Onhan niitä 70-luvulta lähtien ollut, mutta sitä rokotetta täytyy tietenkin muuttaa joka vuosi, että se olisi tehokas uusille virustyypeille. Sittenkin se virus voi ehtiä muuntautua, eikä sen vuoden rokotus autakaan siihen. Tottakai myös muutaman vuoden narkolepsiarokote edelleen kummittelee omassa mielessä.
 
Mä en yhtään varma oo otanko.. Vähän pelottaa ottaa, kun kauhu tarinan kuulin yhdestä siskon kaverista, jolla tuli influenssa rokotteen jälkeen raskausmyrkytys ja eihän siinä hyvin käynyt vauvalle :sad001
Tutkittiinko se et raskausmyrkytyksellä oli joku yhteys siihen rokotteeseen? Vai oliko sattumaa ajotukset? Joku aika sitten tuli otsikoihin et joku vauva oli kokenu kätkytkuoleman rotaroketteen jälkeen. Kun asiaa tutkittiin niillä ei ollut mitään yhteyttä ajoitus oli sattumaa kun rotarokotesarja annetaan samoihin aikoihin kun kätkytkuoleman riski on suurimmillaan.
Onhan niitä 70-luvulta lähtien ollut, mutta sitä rokotetta täytyy tietenkin muuttaa joka vuosi, että se olisi tehokas uusille virustyypeille. Sittenkin se virus voi ehtiä muuntautua, eikä sen vuoden rokotus autakaan siihen. Tottakai myös muutaman vuoden narkolepsiarokote edelleen kummittelee omassa mielessä.
sehän oli älyttömän tyhmä idea kokeilla sitä apuainetta roketteeseen mikä annetaan suurelle määrälle väestöä ja joka pitää äkkiä saada käyttöön. Tottakai sitä virustyyppiä uudistetaan vuosittain mut ei siinä kokeilla uusia apuaineita ( ainakaan narkolepsia tapauksen jälkeen). Täytyy kuitenkin muistaa et sikainfluenssaan ehti kuolla jo sairaiden ja vanhusten ( joita kuolee joka vuosi normi influenssaankin) lisäksi terveitä lapsia ja aikuisia ja ilman rokotetta kuolleita olisi tullut paljon enemmän. Ja sen takia et kyse oli kuolemaa estävästä rokotteesta se tuotiin niin pikasesti markkinoille ja vaikka se virus ois ehtiny muuntautua kuten esimerkiksi 2 vuotta sitten influenssakaudella kävi rokote lieventää oireita.
 
Takaisin
Top