Lokakuun löpinät

Kyfi86

Sukkela juttelija
Toukomammat 2016
taasen kuukaus vaihtu, melkein jo tuonne syyskuun puolelle tuli kirjoteltuao_O enää kuukauden päivät kun ekat muksut alkaa vuoteisia olemaan , mihin tää aika rientää:rolleyes::)
no joo...tulipas vähän huonoäiti-fiilis kun menin lukemaan jonku "tutkimuksen" millon lapsi pitäs/vois viedä hoitoon:sad001 noh...eipä siinä, yrittää jättää omaan arvoonsa nuo jutut kun meillä nyt kuitenki ihan hyvin menny tän päivähoidon kans:smiley-angelic008
sitte piti kysyä että joko teillä muilla on kengät käytössä?
 
Meillä ei vielä ole kenkiä käytössä. Välillä vain vähän sovitellaan :) Hienosti kyllä jo seisoo ilman tukea (ja nousee seisomaan ihan noin vain) ja kävelee taaperokärryn kanssa tai tukea vasten joten varmaan pian sitten alkaakin se kävely ilman tukea ^^ Sitten pitänee kaivaa kaikki kengät esille eteiseen että päästään uloskin taapertamaan :D

Vieläkö täällä on toisia jotka imettää? Itsellä alkaa olla nännit aika kovilla ja kipeinä kiitos hampaiden ja sen että nyherö ei malta enää paikallaan imeä hetkeäkään vaan alkaa peppuroida jos vaikka miten samalla.... jokohan sitä pian voisi alkaa totuttautua tavamaitoon kun hapanmaitotuotteista ei ole mitään oiretta tullut =) Korvikkeita toki voisi alkaa käyttää mut mieluummin suoraan rinnasta tavalliseen maitoon... ja sitäkin aion antaa kevyt versiona. Rasvatonta en anna vaikka virallinen suositus taitaa semmoinen nykyisin olla. Itselle se käy mut ei kasvavalle lapselle mun mielestä ^^
 
meillä hiipu imetys siinä 9kk maissa kokonaan pois ja ollaan korvikkeella nokkamukista menty, myös piimää ja muita hapanmaito tuotteita ollaan syöty/kokeiltu eikä mistään mitään oireita. ite kans miettiny alottaako tarjoomaan tavan maitoakin...:confused004 niin ja mieki kyllä ihan meinasin tuota kevytmaitoa alkaa antamaan, mitään rasvattomia (anteeks vaan:grin) rupee erikseen ostamaan :p
 
Soitinpas neuvolaan ajanvarausasialla ja samalla utelin että jokohan sitä uskaltaisi aloittaa kokeilemaan tavamaitoa. Voi kuulema alkaa kokeilla (varsinkin kun näin pitkälle on menty rintamaidolla ja hapanmaitotuotteet on jo käytössä) kun ei se ole mikään ehdoton ikä siihen se 12kk :) Elikkä varmaan heti huomenissa aloitetaan pikkuhiljaa kokeilla. Varmaan aloitamme taas siitä ½ teelusikkaa ensin jne.
 
Mä olen yrittänyt kenkiä ottaa käyttöön, että pääsis vähän ulos leikkimään. Mutta ei ne mee jalkaan! Eri kokoja on jo testailtu ja ulkotöppösetkin ostin, mutta ne puolestaan tippui pois.. Eli odotellaan vielä ulkoleikkejä.

Meillä jatketaan korvikkeella, kun sillä ollaan jo pitkään oltu. Maitoa menis edelleen niin paljon kuin vain antaa..jäänyt vissiin pojalle traumoja imetysajoista, kun maitoa ei saanut tarpeeksi.

Luulen, että meillä on seisominen ilman tukea lähellä. Tänään kaveri nousi seisomaan niin, että tukea oli vain jalalle mun jalkaa vasten (istuin itse lattialla). Ja pari kertaa aiemminkin on näyttänyt siltä, että kohta noustaan keskellä lattiaa ylös..mutta ei sitten kuitenkaan. Hauskaa, jos menis taas taidot eteenpäin. Johan tätä konttailu-tukea vasten kävelyä on jatkunut 3 kuukautta! Puheen ymmärtäminen ja tavujen jokeltelu sen sijaan menee huimasti eteenpäin koko ajan.

Tykkääkö teidän pienet lukemisesta? Meillä suorastaan hihkutaan riemusta, kun kurkistus-kirja tulee esille ja muutkin kirjat kelpaavat.
 
Hyvin on täälläkin päivähoito alkanu :) mulla ei ainakaan tuu huonoa omaa tuntoa siitä kun lapsen päivähoitoon laitoin, oppiipahan sosiaaliseksi ipanaksi :) menee myös tavallinen lehmän maito jo, tai menny jo reilu kuukauuden päivät ja kotiruokaakin syödään jo :) neiti nauttinu kovasti. Pelottavan näköstä minin seisominen tukea vasten kun rupee irrottelemaa käsia tuesta :D paljon jekkujaki on ruvennu keksimään ja kovasti tykkää piiloleikeistä :D
 
Nii ja sen unohin sanoo et meil käytetää kenkiä jo :) eipä ne oikee muuten jalas ku ulkopuvun lenksujen avulla :)
 
Jokos muut ovat alkaneet suunnitella 1v synttäreitä? :)

Itse olen nyt alustavasti miettinyt millaisen kakun teetän (en varmaan ota riskiä että itse säheltäisin jotain ellei nyt hirveä inspis iske yritykseen). Luulen että kallistun helppoihin juhliin eli varmaan ostan kauniit kertakäyttöastiat, mehumukit jne. Ei synny sitten tiskivuorta pahemmin ja voi keskittyä vieraiden kanssa seurusteluun.

Itse juhla-asu on haastavin ja mukavin etsittävä. Jotain söpöä ja mukavaa sen oltava.... Täytynee kiertää kaikki vaateliikkeet tässä piakkoin ^^ Itselle nyt käy jokin vanha mekko kaapista päälle joten omaa asua ei tarvitse murehtia sen enempiä x)

Mitähän sitä muuta pitäisi ottaa huomioon kuin:

- kutsut
- tarjottavat (suolaiset + makeat)
- juhla-asu pienelle synttäriprisessalle
- astiat (oli ne sitten kertakäyttö tai ei)
- juomat (kahvi, tee, mehu)


... olen ihan näpertelijä joka nauttii tällaisesta suunnittelusta (ainakin tiettyyn pisteeseen asti ja niin kauan kuin menee hyvin) :D
 
mä olen alustavasti miettiny, kutsukortti tarpeet ostanu jo. Tarttis ruveta askartelee vaan :-)
kertakäyttöisiä astioita itsekki pidän aika hyvänä vaihtoehtona juuri sen helppouden takia. Kakun tekee yksi kaveri joka on kondiittori...
 
Mulla iski paniikki pari päivää sitte ku tajusin kuin monia pitäis kutsua :D itse leivon jonkun juustokakun ja äiti leipoo kinkkuvoileipäkakun :) ehkä sit vähän sipsiä ja karkkia ym.keksejä vois ostaa :) mä taidan myös kallistua kertiksiin :) itse kun en edes omista samanlaisia kahvikuppeja kun kaikki erilaisia "tekstimukeja" saatikka vaan kolme pientä lautasta :D
 
oonkin jo miettiny millon tässä "meidän" ketjussa alotetaan synttäri keskustelut:grin ite en suuresti oo asiaa miettiny, käydään varmaan mummolassa ja siellä sit käy ehkä jokunen sukulainen ja sit kotona pitää kai joku kakku leipoa, ei mitenkään isompia juhlia uskoakseni oo tulossa, itellä ei tuttavia oikeen oo täällä ketä pyytää ees.
 
pitää vielä lisätä ettei vaan olla miehen kanssa mitään juhlien järjestäjä tyyppejä, tosin eihän sitä koskaan tiedä miten sitä innostuu :)
 
Täytyy kyllä aloittaa jonkinmoinen "unikoulu". Meni jo muutama yö tosi hyvin (annoin kyl imeä rintaa hampaidenpesun jälkeen mut nukutin sit ilman sitä tissinukahtamista), yöllä jos heräsi niin nukahti uudestaan kun silitin selkää tai päätä
mutta nyt pari viimeistä yötä... voi kauhea :O

Nukutuksen on hoitanut isä koska hän halusi olla nukuttajana pitkästä aikaa (viimeksi nukuttanut kai yöunille ööööööh 10kk sitten kun tämä mami vähän niin kuin omi sen touhun sillä tissinukutuksella x) ).... mutta nyt sitten ne heräilyt yöllä on olleet ihan hirveitä. Ei auta silitys, ei kantaminen. Huutaa kurkkusuorana selkäkaaralla kunnes olen aamuyön pimeinä tunteina lopulta luovuttanut ja antanut maitoa. Varmasti naapuritkin ovat olleet tietoisia että neiti on päättänyt ettei ala nukkumaan uudestaan ellei ensin saa mitä haluaa.

Päivällä ei enää paljoa rintaa edes halua vaikka tarjoan (tykkää juoda erityisesti piimää (ja tavamaitoakin kyllä)). Täytyy siis nyt alkaa opetella vain ihan kokonaan rinnasta irti ja jahka viikonloppu koittaa niin saa mies hoitaa ne yölläkin tapahtuvat heräämiset ettei nyherön tarvitse yrittää nukahtaa ilman maidonsaantia (maito kun tuoksuu pienen nenään niin vähemmästäkin sitä hermostuu toinen).

Vielä pitää kyllä sanoa että
- olin tietoinen 10 kk sitten että jos alan nukuttamaan rinnalle niin jossain välissä on siitä opeteltava pois
- että opettelu voi olla hankalaa
- olin ja olen (kai) yhä tyytyväinen siihen ratkaisuun ^^
- jos saamme pikkukakkosen niin varmaan toimin eri tavalla x) tai sitten en... oli se ihanaa nukkua monta kuukautta samassa sängyssä ja tiheät imetykset sujui helposti kun ei tarvinnut nousta ylös tai nostaa viereen ja sitten takaisin omaan sänkyynsä. Eka kuukausi meni niin ja olin ihan töttöröö. Vieressä nukuttaminen mahdollisti paremmat unet.
- ja odotan innolla sitä että nukahtamiseen riittää kiva iltasatu =)

Että tällaista tällä kertaa :D
 
haha, itellä kans mielessä ollu välillä että mitähän sitä eri tavalla vois tehä jos/kun millon tuo pikkukakkonen ilmoittelisi tulostaan :grin tuota tissille viereen nukuttamista ehkä yrittäisin vältellä toisen kanssa, ei siinä sinänsä muuten mitä mutta meillä ei yöunet ollu kellään muulla ku neitillä hyvät siinä vaiheessa ku yöt läpeensä tissi suussa nukku :rolleyes::laughing021 nyt jo naurattaa mutta ei sillon :oops:
 
Me ollaan kovasti suunniteltu pikkukakkosta, pillerit on pois jätetty ja nyt menkkoja odotellen. Päätin et jos ei tällä viikolla ala ni käyn ostamassa testin. Tuon ensimmäisen kans oli niin helppo tietää et oli raskaana kun kierto oli tasan 32pv. monta vuotta. Nyt on sit raskauden jälkee pomppin ties miten :/ mä tekisin kyllä kaiken muuten samoin ton nukkumisen kans mut en hitto opettais vellipulloon öisin :/ vieläkin herätään syömään velliä ainakin kerran tai kaks. Tosin viime yönä meni eka herätys vellillä ja toisen kerran sain nukahtamaan tutilla wuhuuu!! :D

Ne jotka alotti työt niin kuin on menny? Mä oon ollu tosi väsyny ja tapellu aluepäällikön ja myumäläpäällikön kanssa kun eivät suostu laittamaan mun vuoroja 7.30-16.30 välille. Ja vaikka mulla ois oikeus saada joustava työsopimus niin en saa sitäkään :sad001 ei siinä miuten muttakun meidän pphoito on auki sen 7.00.17.00 välillä ja ollaan jonossa vuoropäivähoitoon mut siel on niin pitkät jonot et saa odotella ehkä jopa vuodenkin :sad001 ei tää oo helppoo ollu :sad001
 
Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni ja ottaa yhteyttä vaikka liittoon jos yritetään sorsia. Omasta tuttavapiiristä eräälle kävi niin että pomo sorsi mutta saipa nenilleen kun työluottamusmies ja liitto puuttui asiaan.

... viime yö oli taas ihan jonkin sortin ennätys, heräsi 10 kertaa x( Mutta kyllä tämä vielä joskus tästä iloksi muuttuu :D
 
no meillei työn puolesta oo ongelmia kun saatiin suoraan vuoropäiväkotiin ja sekin on tuntiperusteinen. välillä kyllä väsyä pukkaa mutta toisaalta nyt ei vielä niin hirveästi tunteja oo ollutkaan
 
Mä meinasinkin et soittaisin pääluottamusmiehelle jos ei tää sorsiminen lopu. On käyny mielessä et jäis jopa takas himaanki ku aina ketuttaa niin paljon jo pelkkä töihin lähteminenki :/
 
Meillä kävellään varovasti tuen kanssa ja seisotaan/käydään seisomaan ilman tukea. On se hienoa katsoa näiden kehitystä :Heartred ehkä uskallan täällä jo kertoa että plussasin tossa vajaa viikko sitten :) kovasti povataan poikaa. Saa neiti pikkusiskon tai veljen :Heartred onko muilla perheenlisäystä suunnitteilla? Meillä ei kyllä tätä suunniteltu mutta näin kävi ja iloisia ollaan asiasta :)
 
Takaisin
Top