Lokakuun löpinät

Marina no niinpäs onki :))

Serafiina ois kyllä tosi outoa jos et sais suunniteltua sektiota kaiken ton huomioon ottaen O.o
 
On se totta että aika kuluu ja ei meinaa pysyä kyydissä mukana :D Meillä loppuviikosta neuvola ja saadaan varmaan Kelan paperit, jotain semmoista neukkatäti jutteli kuukausi sitten. Niitä sitten vaan täyttelemään ja äitiyspakkausta myöskin odottelemaan :) Työnantajallekin täytyy saada paperit ajoissa. Huhhu, meinaa tulla kiire :P

Itsehillintäni on pettänyt melkein täysin :D Olen ostanut aika kivan kasan pikkuruisia neutraaleja vauvanvaatteita vaatekaupoista sekä kirppareilta. On tullut osteltua muitakin pieniä juttuja... En vain malta pitää näppini erossa :) Vielä on tietty ne isommat hankinnat edessä mutta eiköhän nekin tule ostettua joku päivä lähiaikoina :) Turvakaukalo ja sänky saadaan lainaksi niin ei niitä tarvi miettiä.

Masukin on kasvanut ihan selvästi, täytyy joku päivä ottaa hyvä kuva ja laittaa tänne. Oon aikaisemmin ottanut kuvia mutta ne on olleet enemmänkin vain "plösömasu" kuvia, mutta nyt kun se näyttää enemmän vauvamasulta niin uskaltaa näyttää sen muillekin :D 

Liikkeitä on tuntunut joka päivä parin-kolmen viikon ajan. Vatsan päältä näkee välillä miten papunen liikehtii ja potkii :) Aivan ihanaa!! <3 Nytkin kun tätä kirjoittelen niin tuntuu pieniä potkuja <3 Autoakin ajaessani radiota kuunnellen on aikamoinen vilske ja vilinä masussa :D En sitten tiedä tarkoittaako se että tykkää samasta musasta kuin minä vai ei ;)
 
Juu aika kuluu ihan hirveen nopeaan. Meillä on ylihuomenna(keskiviikkona siis) rakenne ultra ja toivottavasti näkyisi kumpi tuolla mahassa asustelee niin pääsen ostelee pieniä vaatteita. Jotain neutraaleja olen muutaman jo ostellut. Toki meillä on säästössäkin noita vauvan vaatteita,mutta ihan pikkuisia ei niin kauheesti ole kun kerkesin niitä myydä alkukeväästä pois. Ja hoitopöydän kerkesin myydä,mutta kaukalo onneksi vielä on,se on kyllä niin tyttövärinen(hempeen vaalean lila) että jos on poika niin saadaan onneksi veljeltäni kaukalo lainaksi joka sopii kummalle vaan.
Sitteri saadaan veljeltäni myös lainaan(senkin olen ehtinyt jo myydä).
Viime viikolla haettiin pinnasänky kun eräs nainen lahjoitti hyväkuntoisen muumukeksi pakettia vastaan :) Meillä on kyllä pinnis mutta vauvan syntyessä tuo nuorempi lapsonen  on vasta 1,5v. niin nukkuu siinä silloin viellä.
Ja tarttis noita sisarusrattaitakin jossain vaiheessa alkaa kattelee ja talven aikana ostaakin... Ihanaa taas alkaa laittaa kaikkea sitten pikkuhiljaa valmiiksi :)
Onko muille tullu kauheeta ns.pesänrakennus vimmaa? Mulla on,olen lähiaikoina siivonnut kauheasti kaappeja ja heittäny monta muovipussillista tavaraa roskiin :D ja sisustanut poikani(10v.) huonetta uudestaan yms.
 
Joo, hirveä sisustusvimma! Jos rahaa olis useampi tonni niin laittaisin palamaan, tulis uutta ruokailuryhmää, sohvaa, verhot, ruokailuhuoneen tuolit, mattoja, hyllyjä, lyhtyjä lamppuja jne. =D
 
sama täällä :) sohvat,matot pöydät ja muut uusiks :) jos olis siis ylimääräistä muutama tonni :)
 
Mua vaan ahdistaa ku aika kuluu ja mitään ei saa aikaan! Olisin halunnut muuttaa uuteen asuntoon viimeistään marraskuussa, mutta se meni jo.. Nyt ajattelen että viimeistään joulukuussa (koska tammikuussa ei saa ketään roudaamaan.. ja helmikuussa on vähän myöhäistä). Olisi yksi asunto tarjolla josta olisi kätevä lähteä rattaiden kanssa ja kaikki hoitopöyät/pinnikset ym mahtuisivat hyvin.. Mutta.. asunto on keskellä ei-mitään, eli mihinkäs sieltä lähdettäisiin sitten kun lähin puistokin olisi 4 km päässä. Ja toisessa makkarissa ei ole ikkunaa ollenkaan.. ja olohuone on pienempi kuin makuuhuoneet.. Voi ahdistus ja ankeus.
 
Samaa mieltä, aika kuluu tosi nopeasti! Yli puolivälin ollaan, enää 18 viikkoa la:han :) 

Mulla ei varsinaista sisustusvimmaa, kun just heinäkuussa tähän muutettiin, mutta vauvatavaroiden hankinta kuumottelee. Tänään kävin hakemassa huutonetistä ostamani hoitopöydän. Se onkin sitten ensimmäinen isompi vauvatavara, joka meille tuli. Vaatteita on tuossa eteisessä ikeakassillinen, joka miehen tutuilta saatiin + mun omat kirpparihankinnat. Vähän kyllä jännittää, miten ehdin kaiken, mitä on suunnitteilla ennen helmikuuta, tai oikeastaan jo ennen tammikuun puoliväliä. Jotenkin luotan, että nää tavarat tulevat pikkuhiljaa, mutta välillä meinaa iskeä paniikkia, kun taloudellinen tilanne on mitä on ja kaiken haluaisin löytää käytettynä. Aikamoista netin kyttäystä siis. Ja opiskeluissa yritän tehdä puolessa vuodessa koko vuoden juttuja. Ei mitään lepoaikaa siis tämä vaihe raskaudesta... Tietty kaikki täytyy tehdä sillä varauksella, että huomenna nukuttaa ja sitten vaan levätään.

Tuntuuko teillä jo potkut selvästi? Meillä n.10 potkua päivässä on sellasia, jotka tuntuu selvästi ulospäin ja mies on päässyt pari kertaa niistä osalliseksi. Melske käy kylläkin lähes koko ajan. Tuntuu, ettei tyyppi nuku koskaan tai ainakin tosi lyhyissä pätkissä. Taitaa olla aktiivinen kaveri :) Ja siltä kyllä näytti ultrassakin. Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja saatiin valistunut arvaus sukupuolestakin. Nyt on kivaa, kun ei tarvii olla ihan niin varovainen vaatteiden ja muiden neutraalisuuden kanssa. Kenellekään ei kyllä vielä kerrota, kumpi tulossa :) Saitteko tai aiotteko kysyä kumpi on tulossa?
 
nyt voin jo ehkä paljastaa että meille on tulossa pieni mies :) ei jäänyt kyllä epäselväksi vilahteli ruudulla ennen kun lääkäri edes ehti sinne asti ja kysyi halutaanko tietää. ois haluttu siis jokatapauksessa tietää.. :) mies innoissaan kun pojan saa, itse toivoin ehkä hieman enempi tyttöä mutta poika on aivan yhtä tervetullut ja rakas ja pääasia vain että on terve :) muulla ei väliä:) <3
 
Mullakaan ei varsinaista sisustusvimmaa, enemmänkin pientä stressiä kaikista tavaroista mitä pitää hankkia vauvalle. Ja sit kun yrittää miettiä mitä vois hankkia myöhemmin niin menee pää ihan sekaisin ja mies yrittää rauhoitella että ei meillä mikään kiire vielä ole. Ei vai??!! :D No joo, kaikki aikanaan.

Mulla tuntuu potkut kyllä selvästi ainakin sisältäpäin ja vatsan päältäkin näkee kun muljahtelee siellä :) Mies ei oo ihan vielä päässyt osalliseksi potkuista vaikka innoissaan koskettelee ja silittää vatsaa mutta eiköhän hänkin tunne niitä kohta :) 

Synnytystä olen alkanut miettiä enemmän ja en malta odottaa saada nähdä oman kullanmurumme <3 Oletteko ajatelleet laatia "toivomuslistaa" synnärille? Kait semmoisenkin täytyis tehdä sitten jossain vaiheessa mutta harvoin ne toivomukset varmaan toteutuu :D 

Kasvukipuja on alkanut tuntua enemmän nivusissa ja kohdussa. Nipistelee ja repii välillä, ei tee kipeetä mutta tuntuu sillai hassulta. Päiväsaikaan kun olen liikkeellä niin ei tunnu niin paljoo mutta heti kun istahdan tai käyn maate illalla niin johan alkaa tuntumaan. Vatsan ihoakin kutiaa ja pistelee välillä kun alkaa venymään enemmän. Harjoitussuppareita ei oo mielestäni tuntunut, vatsa ei ainakaan oo muuttunut kovaksi silloin kun nipistelee.

Närästystä ja muitakin kiusallisia ruoansulatusvaivoja on alkanut ilmetä enemmän. Tukalaa oloa välillä kun vatsa ei toimi kunnolla :( Mutta lohdutan itseäni sillä että vauvalla enemmän aikaa saada tärkeätä ravintoa :)
 
mulla on onneksi viimesen parin viikon aikana paha närästyskin pysynyt poissa. onneksi :)
muutamia kertoja olen huomannut että maha kovettuu hetkeksi, alkoi viimeks samoihin aikoihin supistelee.. :) täysin kivuttomia harjotuksia vain :)
mäkin niin innolla odotan että menis aika vaan nopeesti että pääsis pienen näkemään ja sais hänet syliin tuhisemaan <3
 
Mä en pidä niinkään mitään toivomuslistaa tärkeänä vaan sitä että muistaa osata sanoa heti kun joku ei tunnu hyvältä. Mäki käskin ihan suoraan kätilön painua helvettiin kaurapusseineen ja kylmäkaulimineen kun tiesin ettei ne auta.
 
Vai harjoitussuppareita... Kertokaahan kokeneemmat, miltä ne tuntuu ja millä viikoilla teillä on niitä tullut? Mulla on parina päivänä ollut ajoittain ihan kivikova vatsa ja sellainen paineen tunne vatsassa. Silloin tekee vähän mieli hakea mukavampaa soittoasentoa. Onkohan kyse noista?

Mäkään en ole ajatellut laatia toivomuslistaa. Kunhan tiedän itse mielipiteeni tärkeiksi pitämistäni asioista ja mies myös, niin luotan, että saamme kommunikoitua ihan hyvin ilman listaa.
 
joo niiltähän tuo kuulostaa trilli.
kohtu kovettuu hetkeks aikaa. about 10-30 sekunnin ajaksi. ja tuntuu tosiaan ihan seisoessa tai istuessakin. kun koittaa käsillä mahaa se on kova. kun koittaa sen jälkeen uudestaan niin pehmeä.. jos kivuttomia, niin täysin vaarattomia. mulla alkoi viimeks noin 20 viikolla. samoin nyt. autolla ajaessa kaikkein useimmiten tulee. tai jos istuu pitkään samassa asennossa, kuten autossa. 
 
Dodiin...tänään käyty neuvolassa ja nyt on raskaustodistus Kelaa varten ja ei kait muu auta kun alkaa täytellä niitä papereita :) Työnantajaa unohtamatta... 

Perhe/synnytysvalmennus kurssille saatiin ajat ja ensimmäinen aika on marraskuun alussa. Yks mun kavereista sanoi kerran että turhaa touhua, syntyy se vauva siitä huolimatta, toinen taas oli sitä mieltä että kannattaa mennä. Ollaan puhuttu miehen kanssa siitä jo aikoja sitten ja ollaan kyllä menossa. Mitenkäs te muut? Ja te jotka ootte aikaisemmin olleet, onko ajan tuhlausta vai järkevää käydä kursseilla? 


 
Me käytiin tänään rakenneultrassa ja pieni prinsessa sieltä olisi tulossa. :) Muutenkin kaikki oli hyvin.

Itse en ole hankkinut vielä mitään. Kahdet sukat joista toisissa lukee I <3 DAD ja toisissa I <3 MOM. Isä-version ajattelin antaa tulevalle isukille isänpäivälahjaksi. :) Muuten ajattelin venyttää hankintoja vasta loppuvuodelle ja alkuvuodelle. Vaunut ehkä hankin jo ensi viikolla kun saan työkaverilta käytetyt.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta minkäkokoisia vaatteita olette hankkineet? Yksi kaverini sanoi, että äitiyspakkauksen talvihaalari on todella iso eli vastasyntynyt luultavasti hukkuisi siihen. Minkäköhän kokoinen se sitten on, jos pitää itse hankkia paremman kokoinen, että päästään lämpimästi synnytyslaitokselta kotiin. Keskellä talvea kun tuo synnytys tulee olemaan.

Me ajattelimme mennä valmennuksiin. Kaiken mitä "ilmaiseksi" saa niin pitää hyödyntää. :) Itselläni ei ole pienempiä sisruksia eikä kavereillani lapsia joita olisi ihan vauvana nähnyt niin ihan kiva kuulla kaikkea ohjeita ja vinkkejä. Eihän niitä ole pakko noudattaa, jos eivät tunnu omilta.
 
Minä aion ostaa pienen 56cm koon talvihaalarin, ne äitiyspakkauksen haalarit ovat yleensä kyllä täysin turhia. En kuitenkaan ihan 50cm haalariin lähde kun ensikoiseni oli syntyessään jo 54cm (nyt 13vee ja 180cm..).. ja tämä lapsi on eri miehen kanssa, ja tämä mies on 197cm pitkä.. en ihan pikkuista vauvaa usko saavani nytkään.

Kävin tänään rakenneultrassa ja siellä pikkuruinen poika imeskeli nyrkkiään, hörppi lapsivettä ja sai vielä hikankin.. Ei meinannut tulla mistään mitään kun ninja vaan heilui ja sätki.. Ihana <3 On kyllä eläväinen tapaus, ja aika vahva, herään nyt jo öisin potkuihin. Loppuraskaudessa saa nähdä nukunko enää ikinä :D Päivälläkin tämä sätkyttelee vähän väliä, joten on aika eläväinen tapaus. Nyt ajattelin aloittaa kaiken tavaroiden hankkimisen kun kaikki näytti kunnossa olevan :) Tähän meneessä olen ostanut ainoastaan yhdet karvatossut :D
 
Meillä oli viime tavena käytössä 56 kokonen haalari koska se äp:n haalari on kyllä niin iso että sitä käytetään tyttärelle (nyt7kk) vasta tänä talvena.
 
joo taitaa olla kokoa 74 se äitiyspakkauksen haalari :) joten vastasyntynyt kyllä hukkuu siihen :) minäkin meinasin ostaa 56 haalarin, löysinkin jo ihanan reiman talvihaalarin jonka saa myös pussiksi :)
 
täällä nyt muutamana iltana mieskin tuntenut potkut kättä ja poskea vasten :) ihanaa kun alkaa viimein olla konkreettisempaa isillekkin kun pieni iltaisin antaa kunnon potkut :)
Voi että miten ihanaa kun joka päivä tuntee jo potkut kunnolla <3
 
Takaisin
Top