Lokakuun löpinät

Inxu: Sullahan olis hyvä kiristys/uhkailukeino sille isännöitsijälle. Uhoot vähän että mitä jos se hissi jumittuu ku sä oot siellä ja sit synnytys käynnistyy. Varsinkin jos se on mies niin saa varmasti vipinää kinttuihin

Mulla ei supistele eikä muutakaan mutta perkele ku välillä vihloo. Se on sit ärsyttävää ku samaan aikaan vihloo tuolta alhaalta ja tuntuu että pissat tulee housuun.
 

moikka moi..

tulin tännekki kertomaa tämän päiväsen oyssin käynnin..

vauva 3400g.. kohdun kanava alle sentin pitkä, olen 3 senttiä auki ja täysin kypsä.. eli vauva voi tupsahtaa koska vaa.. :D ei malttais odotella.. ens viikolla uusi poli käynti ouluun ja varmaan käynnistävät ainaski siitä ne puhuivat mulle.. sanoivat että ainaski viikko odotella ennenku alkavat käynnistellä et vauvan keuhkot ennättää vielä vähä kypsyä paremmin.. :)

jännät odotukset alkaa olla.. :)

 
onnea synnytykseen jos alkavat käynnistellä :) noilla kypsyyksillä ei varmaan kauaa mee kun vaavi on ulkona kun aloittavat.

täällä saa vieläkin ongelmia hissin kanssa. onneks ukolla alkaa vapaat huomenna, saa taas viikon olla rauhassa stressistä miten käyttää koirat ulkona.
 
Neuvolatäti kirjoitti eilen lähetteen Jyväskylään vaavin kokoarviointiin, näkyi sen vert iso pää ultrassa... Hiukkasen hirvittää että miten iso kaveri mahassa muljaa, kun isosiskonsa oli 4,5 kiloinen ja episotomian lisäksi repesin ja sain tikkejä alapään täyteen.

Harmittaa myös että ollaan miehen kanssa saatu nyt joku halvatun flunssa. Milläs tätä voi hoitaa näin raskaana ollessa? Jotain allergialääkettä pitäis saada että ei mee poskionteloihin (mulla menee aina ilman allergialääkettä) ja tätä tukkosuutta pitäis kyllä saada jollain ilveellä helpotettua. Kuumetta ei onneksi oo (vielä) nostanut.

Voiko synnytykseen tulla mies mukaan jos on yhtä kipeä kuin synnyttäjä? Entä mites on sektion laita, leikkaavatko jos äiti on kauheessa flunssassa?
 
kyllähän ne leikkaa jos hätäsektio on pakollinen, kyllä ne sitten menee vaan että pysytte elossa molemmat, mutta muistelenkohan kovin väärin jos sanon että isän pitää olla terve kun menette synnyttämään. Tämähän voi kovastikkin vaihdella synnytyssairaalaan mukaan. Hus:n sivuilla ainakin lukee: " Mikäli tukihenkilö sairastaa tarttuvaa tautia (flunssa, mahatauti, rokot) hän ei voi tulla mukaan synnytykseen. "

Heinix reseptin mä sain ainakin tossa yhdessä välissä, ei kait sitäkään loppuraskaudessa oo kielletty. Samaan sarjaanhan kuuluu zyrtec ym cetiriziiniä sisältävät. Noissa lukee että ei suositella raskaana olevalle, mutta niitä ei vaan oon testattu ja monet tiedän noita käyttäneen. Mutta kannattais varmaan soittaa lääkäriin ja pyytää reseptiä jos epäilyttää.
 
Huomenta! Kuumeisesti odottelen täällä neuvola-aikaa, joka on iltapäivällä. Mulla on molemmat kyljet kipeytyneet nyt niin pahasti, että nukkumisesta ei tahdo tulla mitään. Viime yönä nukuin puoliksi istuen muutaman hetken, mutta ei näillä unilla kovinkaan kauaa jaksa. Toivottavasti tuo helpottaa, kun vauva kunnolla laskeutuu (ellei nyt satu olemaan joku hongankolistaja ja jää silti ihan tuohon ylimpien kylkiluiden taakse).

Flunssan hoidosta. Kaksi viikkoa sitten kysyin neuvolasta apuja tukkoisuuteen. Nasolinia voi käyttää ohjeen mukaan (max 10 päivää peräkkäin) ja jos on yskä, niin Resilaria siihen. Allergialääkkeistä en osaa sanoa mitään.
 
Flunssaa voi hoitaa myös sillä Panadolilla :) Sen kanssa sit vaa kunnon vitamiinilisät ni hyvä tulee :D Ja jos on mahdollisuus levätä, ni kannattaa jättää kaikki ylimääräinen pois ja nukkua :) Kyllä se sitten lähtee :)

Täällä ei mitää uutta mihinkää suuntaan :D En oo ees viittiny kirjotellakaan, ku ei mitää tapahdu :D Edith tekee 2 hammasta samaan aikaan, että voi jee sitä kitinän määrää ja mun hermojen kulumista.. mut muuten ei mitää uutta :(
 
täällä viime viikon alussa tuntu supisteluja ekaa kertaa koko raskauden aikana, vihlontaa alaseläs,limatulppa irtosi. sitten oli hiljaista loppuviikon. tällä viikolla päänsärkyä, tänään supistellu ja masu asukki ollut hereillä tosi paljon. maanantaina olis neuvola ja raskausviikkoja samana päivänä 39...saa nähdä olenko yhtenä kappaleena vielä. varmaankin......:)
 
annikalla alkaa kyllä kuulostamaan jo aika lupaavalta :) jos vaikka viikonlopun aikana lähtis käytiin oikein kunnolla.

täälläkin sektio aika lähestyy.. oon jo niin kypsä tähän mahaan että onneks on jo melkein aika täys
 
Mulla on menkkamaista kipua, vihlontaa ja kiputuntemuksia kohdunsuulla muttei yhtään halvatun supistusta. Vois oikeesti jo alkaa suppailemaankin kunnolla... Ei muuten mutta kun epäillään niin isoa lasta että mielellään sais jo tulla, että mahtuu tulemaan (jos nyt enää ees mahtuu...)
 
Täällä kanssa semmoista kuukautiskipujen kaltaista jomotusta välillä mutta tosi lievänä. Välillä maha menee ihan pinkeeksi mutta ei tee yhtään kipeetä. Kävellessä erityisesti tätä tapahtuu (on kai se sitten sitä harjoittelua). Mitään sen kummempia merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei ole. jäljellä vajaat 2vkoa laskettuun. Mies sanoi kyllä aamulla että mun maha on alempana kun ennen. saa nähdä mitä neuvolassa sanotaan tänään, onko samaa mieltä. 
 
Mulla on koko yön vihlonut tuolla alapäässä ja alavatsalla tosi epämiellyttävästi, tuntui siltä että vauva muljuttaa päätään ja se aiheuttaa sellaista vihlontaa. Kait se siellä tekee reittiä selväksi. Mitään muita tuntemuksia ei ole ja laskettu aika on ens torstaina. Jos vaikka haravois pihan viikonloppuna, jos se sais aikaan jotain ;)

Mulla ei muuten ole mitään ongelmia tän odottamisen kanssa, ei mahakaan vielä häiritse, mutta haluaisin jo nähdä kuka tuolla mun sisällä asuu emoticon

Koira muuttuu vaan höppänämmäks päivä päivältä, ei se koskaan ennen oo seurannu mua ja mun tekemisiä näin tarkkaan.

 
Joo tutulta kuulostaa noi vihlomiset. Tääl kans ollu kipuilua koko viikon. Vissiin on aika kohta. :) Supistuksia on tullu kans harvakseltaan niiden vihlomisien välis. Maha laskenu ihan silmissä, tuntuu että se valahtaa kohta tonne reisiin. :D

Mulla on kans koira ja vaikka on uros niin oon kyllä huomannu muutosta siinäki. Se alkaa tuijottaan mua aina iltasin ennen ko mua alkaa sattuun. Se tapittaa siinä koko ajan. :D Hassu tyyppi. Lenkillä jos on irti niin odottaa mua ja kattelee taakseen, että pääsenkö mä sieltä. Kun yleensä se vetää siä edellä eikä huomioi ko hajuja. :) Tulee sohvalle viereen ja laittaa päänsä varovasti mahalle ja kattelee mua silmiin. On se kyl jännä seurata miten noi elukat voi aavistaa, että kaikki ei oo ihan niiku ennen. Saa nähä miten toi meijän karvanen suhtautuu sitten kun käärö tulee kotiin. :)
 
Pitää käydä tännekin vähän päivittämässä kuulumisia, kun on enemmän tuolla facebookin puolella tullu keskusteltua. Eli sain sektioajan synnytyspelon takia, huoh... mutta sai siinä kyllä taistella eli ei sitä helpolla myönnetty. Maanantaina on siis sektioaika. Eli VIIMEISTÄÄN maanantaina on vauva maailmassa :) Kauhulla vielä tässä jännitellään, että päättääkö vauva tulla maailmaan sitä ennen, koska lääkäri sanoi, että päivystyksessä ei aleta mulle sektiota tekemään... eli nyt on vaan 2 hiiiiirveen pitkää päivää ja 3 yhtä pitkää yötä ennenkun pääsee synnyttämään vauvan :)
 
No niin, nyt on sitten vietetty ensimmäinen yö synnärillä. Tosin vauva on edelleen tiukasti masussa. Olen viikon kärsinyt kovista kylkikivuista, jotka eilen kärjistyivät siihen pisteeseen, etten enää saanut kunnolla henkeä. Päivystys ohjasi sitten suoraan synnärille ja siellä otettiin vaikka mitä verikokeita ja keuhkokuvat. Lisäksi tutkittiin tietysti, että vauvalla on kaikki kunnossa. Mitään ei kuitenkaan löytynyt, joten tuloksena oli tavallista ärhäkämpi lihaskramppi, jota sitten hoidettiin kipulääkkeillä. Tänään vointi oli jo sen verran parempi, että pääsin kotiin ja menen tarvittaessa hakemaan kipupiikin uudelleen. Ja vauvalla siis masussa kaikki hienosti! Nyt kun vain saisi tämän vaivan pois päiväjärjestyksestä ennen tositoimiin ryhtymistä. Onpahan ainakin tutut paikat jo :)
 
Meikäläinen haravoi tänään pihan, josko sillä olis jotain vaikutusta ;) Ei mulla muuten mikään kiire oo, mutta en vaan enää jaksais noita lonkka/iskiaskipuja öisin. Ja oishan se kiva saada se nyytti jo ulkopuolelle <3
 
Tänään ajattelin että maha näytti laskeutuneen mutta en kyllä voi olla varma kun ei olla otettu kuvia ollenkaan niin ei oo mitään mihin vertaa. Unohdin kysästä timolta huomaako se mitään eroa. Lisäks multa loppui perjantaina visiblin jota oon syöny koko raskauden ajan ja luulin et nyt menee maha ihan kovalle. No eipä mennytkään vaan päinvastoin. Ehkä se nyt ois se pää siellä paikoillaan sitten :))
 
mä en jaksa enää yhtään tätä. no onneks viikon päästä ois enää yks yö nukuttavana ja sitten ois vaavi ulkona.

hissi ei toimi kunnolla vieläkään, Janikalla on nyt taas joku että äiti vaan kelpaa eli syliin syliin ja syliin. no onneks ukolla on vielä pari vapaata ennen töitä että josko ne sais tuon saatanan paskan toimimaan kunnolla siihen mennessä
 
moi..

tulin tänne vähä kirjottelee.. eli tänää oli neuvola 38+4
muuten kaikki ihan hyvin paitsi alapaine on alkanut mennä yli 100. sokeria2+ ja vähä valkuaista pissassa.. nuista paineista soittelin myös ouluun asti koska sinne joudun huomennaki menemää.. sanoivat puhelimes et makkaa puol tuntii ja mittaa uuestaa.. niin tein ja sit oli vähä laskenut..

siis mua jännittää huomine aiva kamalasti, saakoha sitä nukuttuakaa ees tänä yönä, ku saattaa olla et ne huomena sit käynnistää.. huhhuh.. :D vähä jännittää et mitenköhän pärjään.. no onha sitä nyyttiä odotettukki jo maailmaan, ku ei näytä sieltä itestää haluavan ulos.. :D
 
Takaisin
Top