Lokakuun löpinät

On hienoa seurata meidän jääkaapin sielunelämää. Sunnuntaina tehtiin ilmoitus, ettei meidän jääkaappi ylläpidä viileää lämpötilaa ja sen sisältö lensi roskiin. Eipähän ole ainakaan vielä näkynyt huoltomiestä tai muutenkaan kuulunut asiaan liittyen yhtään mitään. Koska jääkaapin lämpötila heittelee aloin eilen kirjaamaan lämpötiloja ylös. Ihan vain jo siksi, että jos huoltomies tulee kaappia katsomaan silloin kun se sattuukin olemaan viileä, on jotain todistusaineistoa siitä, ettei se toimi normaalisti.

3.10 klo 20.50 17astetta
3.10 klo 22.00 23astetta
4.10 klo 05.05 8astetta
4.10 klo 09.45 5astetta
4.10 klo 11.28 14astetta

Ihme ettei mitään kunnon ruokamyrkytystä ole tullut sinä aikana, kun mokoma on lämpötilojen kanssa pelleillyt.
 
Oho :D Aikas kovat heitot on :) Jos eivät kohta huoltomiehet tule, ni soita isännöitsijälle... tai suoraa huoltomiehille :)

Mulla on kolmatta päivää pää kipeähkö... Johtuu luultavimmin tosta kelistä, ku se ei oo semmosta jatkuvaa kipua, eikä oikein aaltoilekaan :D Ja siis juu, oon taas vähä univelkoja onnistunu keräämään ittelleni, mut mut... No ehkä mä perjantaina nukun päikkärit Edithin kanssa :D
 
Meillä oli kans ongelmaa jääkaapin lämpötilan kanssa. No huoltomies kävi sitten puhistaa siitä pari kohtaa ja juttua ja kahto muutenkin ja nyt sitten sovittii että seuraan miten pitää lämpöö. No nyt on ollu sitten tasasena. ku meijä ongelma oli että ylhäällä oli yli 10 astetta ja alhaalla oli +-0 paikkeilla. nyt pysyy koko kaapissa sen puhdistuksen (jollai erikoisvehkeel teki) jälkeen koko kaapissa +5 asteessa.
 
Kävi ilmi, että oli virtapiiri mennyt rikki. Ei siis mikään ihmekään ettei kylmänä pysynyt (: Nyt se toimii taas kuin unelma :D
 
Syksy todellakin on kauneimillaan ja etenkin tällaisena aurinkoisena päivänä :) Puut hohtaa ihanan värisinä. Mutta kukakohan meillä haravoisi... ukko tekee joka ilta remonttia että ehtisi valmiiksi ennen vauvan tuloa ja musta ei taida enää siihen hommaan olla... pitäiskö palkata joku serkkutyttö pienellä rahalla hoitamaan homma...?

Siivosin juuri meidän yläkerran ja taidan jatkaa alakerran kanssa illemmalla, pakko pitää vähän taukoa välillä. Ei nyt varsinaisesti ala supistelemaan mutta muuten tulee sellainen höntti olo tuonna vatsaan.
 
Ihanaa, kun on näitä viileän aurinkoisia päiviäkin. :-) Välillä tuntuu, että koko ajan vaan sataa... Meikäläisellä alkaa vissiin olla todellakin jännät ajat edessä. Eilen kävin neuvolassa ja täti sanoi, että vauva on jo todella alhaalla, eikä päätäkään enää tunnu.. :-o Eipä siis ihme, että mulla on ihan tajuttomat liitoskivut ja häpyluu on todella arka. Vauvahan se siellä painaa. :-) No ens lauantaina alkaa jo 37.viikko, joten sen jälkeenhän vauveli on jo täysiaikainen vaikka syntyiskin. :-D
 
Täällä laskettuun kahdeksan päivää;) kääk ja ihanaa, ja ensisynnytys on kyseessä. Ihana ilma ulkona, mutta en oikeen jaksa masun kans enää kävellä ku roskat viemään. Supistuksista ei tietookaan, vatsa vaan on kovettunu jo pitkään mutta ilman kipuja. Yöllä kääntyminen kyllä tuntuu aika inhottavalta, liekö sitten kyse liitoskivuista. Taitaa tyttönen mennä yli lasketun ajan, mutta äippä jaksaa ootella.
 
Meriy, hienoa että jääkaappi toimii! Onneks ei mitään ruokamyrkytyksiä tullu tuosta..

IHANA ilma tänään, aurinko paistaa ja on suhteellisen lämmin! Harmi vaan kun mä istun sisällä flunssani ja streptokokkini kanssa :D Kohta mulla todennäköisesti on poskiontelon- ja keuhkoputkentulehduksetkin.. Harvoin sairastelen, mutta sitten kun pöpö iskee - se iskee kunnolla ja on kaikki taudit samaan aikaan. Mikä on sinäänsä ihan hyvä, että niistä pääsee sitten yhdellä antibioottikuurilla, ei tarvii montaa syödä vuodessa.

Mama-J ilmoitteli facebookissa, että heidän pienokaisensa on saapunut maailmaan <3 Lisään hänet synnyttäneiden listaan vasta kun saadaan vähän lisää tietoa.

Lisäksi odotellaan tietoja Sanna89:stä, joka on sairaalassa ollut pidemmän aikaa raskausmyrkytyksen vuoksi. Synnytys käynnistettiin maanantaina, joten pienokainen oletettavasti on ainakin matkalla tähän suureen maailmaan :)
 
Meidän lokakuu alkoi jännityksellä, kun tänään neuvolassa huomattiin että napero on kääntynyt perätilaan. Ilmeisesti maanantaina on kääntynyt "väärinpäin" kun silloin mylläsi niin paljon että tuntu että vatsanahka repeää. Ja sunnuntaina kuului sydänäänet vielä alhaalta kun kotona kuunneltiin.

Ensi viikolla on tarjonnan tarkistus ja jos ei ole muuttunut niin sitten saadaan lähete keskussairaalaan ja yritetään kääntää. Hirvittää ihan kympillä! Ja pelottaakin, kun mä olen todella lihava niin tuo sektio ei kuulosta kauhean mukavalta kun vatsaa löytyy muille jaettavaksi.

Perätilasynnytyskin pelottaa, kun esikoinen oli likemmäs 4,5 kiloinen niin tuskin tämä pikkukakkonenkaan pieni on...

Että näin meillä lähdettiin lokakuuhun. Huh huijaa...
 
Juuri tultiin sairaalalta, jossa todettiin että vauva on sittenkin raivotarjonnassa :) Eli pepunhan se neuvolan täti on tuossa ylävatsalla tuntenut. Muutenkin kaikki ok, kohdunsuu kiinni ja napakka. Kauheasti rupesi vaan heikottamaan kun joutui menemään sinne syömättä.
 
Meillä LA on vasta 6vkon päästä, mutta nopeesti se aika menee :)
Tänään meillä oli äitipolilla taas ultraus, ollaan seurattu vauvan toista munuaisallasta kun se on ehkä hyvin vähän laajentunut, siis ei mitään vakavaa. Mutta eipä minuu haittaa kun joka kuukausi päässyt ultraan moikkaamaan pikkuista. Seuraava kerta 3vkon kuluttua. Vauva oli hyvin pirteä ja hyvin kasvanut, vähän päältä 2,5kg. Vähän kauhulla odotan miten isoksi hän ehtii kasvamaan ennen H-hetkeä!
Ensi viikolla olisi sairaalan synnytysvalmennus, jospa tuo mun mies saisi jo mielenrauhan. Hän pyyteli jo multa listaa puhelinnumeroista yms. muistettavista asioista sitten kun hetki koittaa :)
 
Raskausmyrkytysepäilystä olin tänään Naistenklinikalla... Siis menin mukamas normaalisti neuvolakäynnille aamupäivällä ja lähettivät mut sit päivystykseen kun oli verenpaineet vähän kohonneet siitä mitä normaalisti ovat olleet (ollu koko ajan vähän koholla) ja pissassa oli proteiinit kahella plussalla. Muutaman päivän on kans ollu jo semmonen olo, että ois päänsärky tulossa, mutta ei kuitenkaan oo iskeny päälle. Turvotusta on ihan järjettömästi, jalkoihin ja käsiin ihan sattuu ku niitä taivuttaa ton turvotuksen takia.

Niin ja me muutettiin viikko sit uuteen asuntoon ja tää on siis täysi kaaos, laatikoita on ihan joka paikassa. Ja mä yritän tässä esikoisen ja tän mahan kanssa näitä purkaa... miehestä ei oo kyllä mitään hyötyä. hohhoijaa.

sunnuntaina meen taas kontrolliin sinne NKL:lle. nyt ei jaksa enää, pakko mennä nukkuun.
 
Toivotaan peekay67 ettei raskausmyrkytys nostaisi päätään enempää ja saisitte muuton hoidettua pois alta ennen pienokaisen tuloa! Pistä se mies hommiin :) Sun pitäs saada levätä kunnolla, sehän on raskausmyrkytyksen ainoa hoitokeino synnytyksen lisäksi! Toivottavasti saisit huomenna hyviä uutisia.

Mäkin kävin ylimääräisellä neuvolakäynnillä eilen, kun oli torstai-iltana niin kipeä maha tuosta tissien alta ja jatkui vielä perjantaina aamulla hieman lievempänä. Kipu meni ihan selkään asti, muutenkin selkä kummallisen tuntuinen, päässä tuntui jomottavan ja ihmeellinen olo oli kaikin puolin, mutta se tais johtua tästä flunssasta. Kaikki kuitenkin hyvin, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Neukku meinas, että vauva painanu johonkin sellaiseen kohtaan mikä sitä kipua on aiheuttanut. Nyt rauhallisin mielin.

Reilun viikon päästä synnytystapa-arvioon, en jaksais odottaa! Haluan niin kovin päästä kuulemaan minkä kokoiseksi ne tuon meidän murun arvioi <3
 
Peekay: Toivottavasti ei oo myrkytys! Minnes muutitte jos saa udella? :) Muuttaminen on kyl nii pebasta ettei tosikaa.. meil mies avitti kyl purkamises, mut VAIN sillo, jos sen tartti nostaa jotai painavia laatikoita tms. Mä laitoin tavarat hyllyihin ja kaappeihin.. ja hoidin Edithin siinä samalla.Onneks Edith oli nii ihmeissää muutosta, et nukku sit parit parin tunnin päikkärit iha mielellänsä, ni sain tehtyyki asioita :D

Mul on kans turvotusta :( Ihan vasta tänää tullu... En tykkää yyyyyhtään! Sormet näyttää jo nakeilta :( mut ei onneks oo viel mitää kipuja, et aattelin vaa juoda juoda ja juoda, jos vaikka sillä menis ohitse... Harmi sinänsä, ku olin just ehtiny hekumoida ajatuksella et tekisin poppareita illalla :(
 
Meillä taas mies on se joka on koko ajan muistuttamassa, että mä en saa rasittaa itseäni liikoja. emoticon Vaikka mulla ei varsinaisesti mitään oireiluja ole ollutkaan.

Mites teillä muilla, onko teillä tullut kipuiluja nivusiin ja alavatsaan? Johtuuko se siitä kun vauva on nyt pää alaspäin että se painaa paikkoja eri tavalla. Öisin kun pitää mennä vessan niin ei meinaa sängystä päästä ylös kun nivusiin sattuu niin pirusti. Istuessa tai maatessa ei ongelmia mutta sitten kävellessä saattaa alavatsaa vähän vihloa.
 
Jossu* mulla ei varsinaisia nivuskipuja oo, mutta menkkamaista särkyä alamahalla ja selässä välillä tuntuu kun innostuu supistelemaan välillä.

saas nähä mitä neuvolassa sanovat maanantaina, kyllä vieläkin tuntuu että herra ois tosi korkealla :(
 
Peekay, joo toivottavasti ei ole raskausmyrkytys, nimittäin mulla oli esikoista odottaessa alkava raskausmyrkytys ja tiedän miltä se tuntuu, kuumetta mulla oli ennen synnytystä 38 astetta kun osastolle jouduin ja synnytyksen jälkeenkin oli vielä, antibiootit meni mulla ennen synnytystä suoneen ja käynnisteltiin monta päivää.  :/ Mutta toivottavasti sulla ei ole sitä, se on nimittäin aika peestä. :/

Jossu*, täällä on ihan sairaan kipeitä liitoskivuja tuolla nivusissa, itkien saa suurinpiirtein kylkeä kääntää sängyssä, nousta sohvalta jos on puoli-istuvassa asennossa istunu, vihlasee niin ikävästi että tuntuu ihan siltä ku puukolla viillettäis kokoajan. Käveleminenki on hidastunu jotenkuten liitoskipujen takia. Ei mikään kiva tunne nimittäin, esikoisen aikaan mulla oli kans näin pahoja liitoskipuja mutta ne alko vasta silloin rv 36, tässä raskaudessa tullu ensimmäiset liitoskivut jo muistaakseni rv 26. :/


Perjantaina katottiin vauvan painoarvio kun on tämä r-diabetes, ei ollut onneksi tästä diabeteksesta huolimatta isokokoinen, painoarvioks saatiin 2490g :) Huh, sain huokaista helpotuksesta, mutta kyllä tästä ehkä semmonen 3 kilonen tulee, esikoinen oli syntyessään 2940g :)

Nyt kärsitäänki sitten TODELLA kovista liitoskivuista, käveleminenki on vähän hidastunut normaalista kun kävellessäkin viiltelee alapäähän. Tää kipu on ihan hirvee, tuntuu just siltä ku puukolla viiltelis kokoajan tuonne nivusiin ja häpyluuhun, melkeinpä itkun kanssa saa nousta sängystä, kääntää kylkeä sängyssä tai nousta sohvalta ylös jos on istunu puoliasennossa. Tää ei oo mitenkään mukava kokemus, ensimmäiset EI KIPEET liitoskivut alko rv 26 ja nyt ollu pahempia jo rv 33 lähtien.

Esikoisen aikana tuli vasta kovat liitoskivut rv 36. Mutta eihän tässä olekaan enään jäljellä kuin 3vk 6pv käynnistykseen :) 20.10 on uudelleen ultra, silloin päätetään se käynnistyspäivä, voi olla tosiaan jo että tämän kuun viimisellä viikolla tai marraskuun ensimmäisellä viikolla viimeistään käynnistävät, riippuu sitten ihan vauvan koosta :) Välillä tuntunu jo siltä että olis ihana päästä synnyttämään niin katoais nämä kivut :D

Mutta eipä tässä tän enempää keksiny kirjottaa kuulumisia, ihanaa sunnuntaita kaikille :) Me lähetään miehen ja neidin kans kohta vaihtamaan jo talvirenkaat alle ja vaihtaan mersusta öljyt :)  Täällä oli viimeyönä käyny jo -5 asteessa, kyllä se talvi tulee, odotan  joulua ihan hulluna, odottelen sitä että pääsen laittaan joulua kotiin :)
 
Kiitos tsempeistä. Nyt on ravattu sit Naistenklinikalla joka päivä sunnuntaista lähtien... verenpainelääkkeitä pitää nyt syödä ja perjantaina taas mennä sinne kontrolliin. Siis lievä raskausmyrkytys on päällä, mutta saan olla kotona vielä. Verenpainetta pitää seurata ja muutenki olotilaa, eikä mitään rasittavaa saa tehdä. Onneks äiti tuli apuun tänne esikoista hoitamaan ja vähän järjestämään tätä kotia muuton jäljiltä. Toivottavasti pysyy myrkytys aisoissa, eikä tartte lähteä käynnistelemään aikaisin...
 
Peekay, hyvä että sun tilannetta nyt tiedetään seurata :) Ja viikkojahan sulla on jo hyvin kasassa niin ei mitään hätää vaikka tarvitsiskin käynnistellä aiemmin. Vaikka tietenkin olis hyvä että vauva saisi kasvaa masussa loppuun asti, mutta jos nyt jotain positiivista asiasta etsitään niin vauvahan on jo oikein hyvän kokoinen :) Hienoa, että sun äiti tuli apuun niin sä saat lepäillä kunnolla!

Kyllä täällä on hiljaista nykyään! Mitäköhän Meriylle kuuluu??:)
 
Takaisin
Top