Lokakuiset esikoisen odottajat

Vesta

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Onko täällä muitakin plussanneita, joilla on ensimmäinen vauva tulossa? Kaikki on ihan uutta ja outoa, ihmeteltävää riittää. Olisi kiva hämmästellä yhdessä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. :)
 
Meille olisi nyt esikoinen tulossa parin vuoden yrittämisen ja viime keväänä sattuneen keskenmenon jälkeen. Kaikki on uutta ja jännää :) Vielä en ole vauvan syntymisen jälkeistä elämää uskaltanut paljoa miettiä, yritän elää nyt päivä kerrallaan viikolle 12 asti peläten pahinta ja toivoen parasta. Nyt siis vasta 5+2 menossa.
 
Meillekin on ensimmäinen tulossa. Kaikki uutta, ihmeellistä ja ihanaa, ja toisaalta aivan älyttömän jännitävää: kuitenkin kyseessä koko loppuelämään vaikuttava asia. Pian vuoden verran lapsi on ollut tervetullut, marraskuussa oli varhainen km. Ihan innolla odotan, että saan jäädä raskauden myötä kotiin. Työelämää on opiskelujen jälkeen seitsemän vuotta takana, niin "paussi" tuntuu jo hyvältä. Erilainen elämänvaihe edessä. :-)
 
Hei vain. Meille on myös ensimmäinen tulossa. Kaikki on uutta ja ihmeellistä! Myöskin outoa ja pelottavaa, kun ei tiedä mitkä tuntemukset ovat normaaleja ja mitkä eivät kuulu asiaan. Meillä tärppäsi aika nopeasti, lokakuussa päätin heivata pillerit pois ja kahdet kuukautiset ehti olla ennen plussaa. Laskurin mukaan nyt 6+1.
 
Mä myös esikoista odottava ja ensimmäinen raskaus. Kaikki on uutta, ihmeellistä ja hämmentävää. Nyt mennään rv 6+4 kaiketi, ja ekasta yrityskierrosta tärppäs, mikä tuntui aika uskomattomalta.
 
Meillekin esikoinen tulossa, tosiaan perjantaina tein digitestin ja näytti raskaana 1-2. laskurien mukaan la olis 20.10. Heinäkuusta ollaan yritetty. Tämä on kyllä melkoisen jännittävää, mutta onneksi täällä on samassa tilanteessa olevia niin saa jakaa ajatuksiaan :)
 
Tänään tuli ensimmäistä kertaa päälle pieni ahdistus. Älkää ymmärtäkö väärin, vauva on erittäin toivottu :) Väkisinkin mieleen vaan hiipii mietteitä esimerkiksi pärjätäänkö vauvan tullessa hyvin rahallisesti (äippälomalla kun tulot pienenevät ja paljon asioita on hankittava), pysyykö parisuhde ja seksielämä kasassa, mitä vartalolle tapahtuu raskauden ja varsinkin synnytyksen aikana jne. Mutta varmaan tällaisetkin ajatukset on ihan normaaleja ja kuuluvat asiaan varsinkin kun ensimmäinen tulossa?
 
^ Varmasti kuuluu asiaan! Mulla oli tänään känkkäränkkäpäivä ja herätin miehen aamulla parkumiskohtauksella. Tällasia suurempia tunteenpurkauksia ei onneks oo ollu kun tänään ja viikko sit sunnuntaina kans. Mut molemmilla kerroilla tuntui et mieli on niin sekasin et tuli mietittyä vähän järkyttyneenä et mihin hiton soppaan oon itteni pistäny ja miten oon aatellu selviäväni edes tästä raskausajasta, saati sit synnytyksestä ja pikkuihmisen kasvattamisesta. Uskon kuitenkin, että tällasia fiiliksiä tulee jokaiselle enemmän tai vähemmän, ja on mun mielestä ihan tervettä että tulee mietittyä asiaa laidasta laitaan, onhan tää ihan hurja elämänmuutos, voiko isompaa ollakaan. :)
 
Meillä tuo taloudellinen tilanne myös mietityttää...Oon nyt vuoden verran säästäny joka tilistä rahaa ihan vaan niihin hankintoihin...Ettei tartteisi mitään suuria hankintoja normi tileistä ostella...Ja et ois vähän siellä sukan varressa valmiina kun tulot pienenee...
 
Tottakai Hani89 kaikki mietinnät on sallittuja ja normaaleja. Elämä muuttuu hyvin radikaalisti. Myöskin ainakin mun vartalo muuttui raskauden myötä, mutta olen kuitenkin ollut siihen tyytyväinen, lapsen saaminen saa minusta näkyä kropassa.

Hankintoja vauvaa varten saa edullisestikin hankittua. Itse olen antanut paljon vauvajuttuja lainaan ystäville, oikeastaan kaikki muu on nytkin maailmalla paitsi vaunut. Meillä ainakin oli menot ihan hallinnassa vaikka pienemät tulot olikin. Tuntuuhan se aluksi siltä että kaikkea miettii mutta mä olen sellainen ihminen että uskon aina siihen että asioilla on tapana järjestyä :)

Recent_unicorn, ihana että joku säästää, mä kunnioitan ihmisiä jotka säästää johonkin näin tärkeään asiaan, esim jos haluaa olla hoitovapaalla tms. Mä kun itse olen todella huono säästämään.
 
Miulla on jo monta vuotta mennyt tilistä suoraan 50e kk toiselle tilille...Ja tähän toiseen tiliin ei ole automaatti korttia eikä nettipankki tunnuksia niin rahat säilyy paremmin jemmassa...Kun pitäisi pankin tiskille mennä sitä nostamaan...Nordeassa saa myös epossu sopimuksen mis miulla menee 1e säästötilille joka kerta kun maksan ostoksen kortilla...tosin max 10e päivä ☺
Sit kotona on pieni jemma laatikko mihin laitan kolikot kun semmosia tulee...Ja jos jemmasta ottaa lainaan ni sinne on tilipäivänä palautettava sama summa...Tällä systeemillä oon nyt säästäny reilussa vuodessa muutaman tonnin ja ihan salakavalasti...Kolikoita tulee paljon kun en raaski kortilla maksaa vaan nostan käteistä...
Ittensä huijaamista koko touhu :wink
 
Mäkin odottelen esikoista. Molempien perheet tiiviisti mukana... :D olen aina uhonnut ettei raskaus tee minusta vauvahöpsöä pesänrakentajaa. Mutta heti plussan jälkeen melkein aina ajatuksissani on pienoinen joka kasvaa sisälläni. Olen niin onnellinen ja rakastunut pienoiseen etten olisi tälläiseen ennen uskonutkaan. Nyt se vaan iski :D

Minäkin koitan säästellä tulevaa äippälomaa varten. Tulot vain ovat pienet :/ tavaraa tulee sukulaisilta jo nyt jos ottaisin vastaan, viikkoja 7. En ota siksi koska muutetaan isompaan ja raskaus on niin alussa :D katsellaan sitten myöhemmin niitä tavaroita.
 
Täällä myös 25v esikoista odottava. Tuli aika yllärinä, kun plussa tuli eilen jo ensimmäisestä varsinaisesta yrityskierrosta. Olo on hämmentynyt, mutta todella iloinen. Toivottavasti pysyy tyyppi matkassa.

Joko te muut olette pahoinvoivia? Minua on nyt vloppu etonut ja jännityksellä odotan, että alkaako laatta lentää..
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen myös miettinyt taloudellista pärjäämistä kun tuntuu että välillä nytkin on rahat loppu... mutta luulis että tosiaan asioilla on tapana järjestyä ja rahaa löytyy sitten kun sitä tarvitaan, nipistää sitten jostain muusta.

Mulla nyt 4+6 ja ei mitään muita oireita kuin kipeät nännit ja alamahaa juilii vähän väliä. Muuten olo on loistava :)

Olen jo kaupoissa hypistellyt vauvanvaatteita plussan jälkeen mutta en mitään ostanut, on tämä kyllä niin ihanaa :)
Ja tuo vau:n sovellus on ihana puhelimeen jossa on joka päivälle sikiön kehityksestä tietoa :)
 
Täällä myös yksi ensimmäistä lasta odottava. Ikää on 33v. ja yritystä reilu vuosi. Ihana yllätys tämä oli, tosin aika shokissa olen nyt, meneekö kaikki hyvin, onko minusta äidiksi jne.
Ennen kun vauva ilmoitteli tulostaan masennuin ja jouduin aloittamaan siihen lääkkeetkin. Lapsettomuuden kokemus edes hetkellisesti oli karmea kokemus. Nyt toivon mukaan kaikki menee hyvin ja lokakuussa minusta tulee äiti :)
 
Mun isä osti mulle tänään vaunut.. :D että näin meillä. Jotkut emmaljungan vanhemmat vaunut, todella kivan tuntuiset. Mahaa juilinut vähän, etova olo on hävinnyt kokonaan :eek: hermostuttaa kun en tiedä onko kaikki ok... pitäis viel 4 viikkoa jaksaa seuraavaan ultraan ;( millon tää hermoilu vaihtuu odottamisen onneen?
 
Tervehdys! Yritystä ja lapsettomuutta takana n. 5. vuotta. Eilen sain elämäni ensimmäisen plussan testiin. Vielä on monta sudenkuoppaa matkalla, mutta yritän nauttia tästä hetkestä. Heti halusin raskauspalstalle, kun se viimeinkin on mahdollista :D
Omia oireita on ollut todella vähän, raskausviikkoja taisi olla nyt 4+2. Rintavarustus on hellänä ja hetkittäistä etovaa oloa.

Onnea myös muille!
 
Mithra upeaa :) onnea! En voi kuvitella tunnettasi tällä hetkellä kun noin pitkä odotus on palkittu!
 
Moikka! Täällä myös uusi foorumilainen ja ensiodottaja :) Puoli vuotta yritystä takana ja nyt toivotaan että pysyy mukana loppuun asti! Mulla vasta rv viikko 5 aluillaan, mutta aamupahoinvoinnit jo alkaneet :yuck: Kiva saada muista vertaistukea, kun ystävät alkaa olla jo kyllästyneitä vauvapuheisiin!
 
Takaisin
Top