Lohjan sairaala

miiuhoo

Sukkela juttelija
Onko foorumilla Lohjan sairaalassa synnyttäneitä? Olisi mukava kuulla ihan henk. koht. mielipiteitä tilastojen, lehtijuttujen ym lisäksi [:)]
 
Moikka! Mäkin joudun ehkä Lohjalle, jos Tammisaari nyt sitten menee valitusten jälkeen kiinni Ja
olisin tosi mielelläni lukenut paikasta kokemuksia..aikaisemmat synnytykset oli Kättärillä, joten pidetään peukut ylhäällä, että joku tänne kirjoittaa..
 
Moikka,

itse en ole ko sairaalassa synnyttänyt mutta lähes kaikki kaverini ovat. Joten se synnäri on mulle tuttu paikka ja olenpa ollut siellä myös kaverin synnytyksessä seurana kun isä sattui työkeikalle vauvan syntyessä. Synnärinä Lohja on hyvä, kukaan frendeistä ei ole valittanut. Ammattitaitoiset kätilöt ja lääkärit, anestesialääkäri joka mahdollistaa kivunlievityksen tarvittaessa. Rauhallinen paikka synnyttää. Kodinomainen, sanoisin.
Mun mielestä siinä on vain yksi huono puoli. Lohjalla ei ole lastenosastoa ja jos vauvalla on jokin hätä että tarvitsee jotain tavallista tehokkaampaa hoitoa niin vauva matkaa sitten Jorviin tai Lastenklinikalle. Valitettavasti ilman äitiään joka jää Lohjalle.
 
Kyllä olisi mukava kuulla kokemuksia Lohjalta. Itse mietin pitkään Meilahtea, mutta alan nyt kallistumaan viime hetkillä paikalliseen (LA 1.6.2010).
 
musta oikein kodinomainen osasto. Osastolla ohjaus hyvää, imetyksessä tuetaan ja autetaan ja kannustetaan imettään, äidin toiveita musta kuunneltiin hyvin. Vauvamyönteinen osasto. Kaikkeen mitä vauvalle tehtiin oli selkeet perustelut yleensä lääketieteelliset, kun meilläkin sokereita seurattiin niin siihen oli syy kun minulla raskausdiabetes, mutta äidinmaidolla vauva pärjäsi hyvin, kun sokerit oli hyviä vaavilla ei lisiä annettu kun en halunnut. Ensarit ainakin sai kylvetysohjauksen, ite en uudelleensynnyttäjänä kokenut tarvitsevani.

Salissa sai akupuntiotakin osa kätilöistä antaa, sekä nopeaan itse sain spinaalin, kun anestesialääkäri pöivystää talossa 24h. Musta niitä kivunlievitysvaihtoehtoja oli valtaisasti tarjolla mitä kaikkea ois voinnut kokeilla, amme ihana. Ja turvallista kun gynekologikin kokoajan talossa.

Nythän luin lehdestä et alkaa lastenlääkäripäivystyskin, varmaan asiasta lisää kirjoitetaan lehdissä sitten kun toiminta alkanut.

h36 viikolla noin kantsii mennä tutustumiskierrokselle siel kyl kattava anti.
 
Kolme lasta Lohjalla synnyttäneenä 1998-2006 olen ollut todella tyytyväinen palveluun. Kivunlievityksiä on mistä valita.

Itse toivon, että tämä 4. raskaus etenee samalla mallilla, kuin 3 muuta niin ehkä sit saisin synnyttää poliklinisesti lokakuussa. Tuppaa aika käydä pitkäksi, kun on synnytykset olleet "helpot"[:D]
 
Siitäkin huolimatta että synnytys oli tosi rankka, olen itse toimintaan ihan tyytyväinen. Henkilökunta varsinkin synnyttäneiden osastolla olivat paria poikkeusta lukuun ottamatta oikein ihania. Sain jopa opastuksen kädestä pitäen kantoliinan käyttöön kun mies otti sen kotona käydessään mukaan. Miinus siitä, että vauvan ekassa kylvetyksessä päsmäri ei antanut mieheni kylvettää itse vauvaa eikä sen puoleen suostunut ottamaan edes valokuvaa vauvasta mieheni kanssa [:@]
Opastivat hyvin mieluusti imetyksessä.
 
Esikoisen synnytin lohjalla ja kyllä oli aivan ihana paikka! Varsinkin se, että kolme ensimmäistä päivää meillä oli koko ajan sama hoitaja (omahoitajaperiaate) ja saimme toiveiden mukaan yhden hengen huoneen. Synnytys käytiin myös läpi kätilön kanssa ja sain muistoksi myös synnytyskertomuksen, mihin kätilöt ja lääkärit olivat kirjoittaneet kommentteja ja miten kenekin mielestä synnytys etene. Olimme sairaalassa viikon ja koko ajan oli hyvä meininki. Mitään ylimääräistä en jäänyt kaipaamaan. Vaikka meilläkin synnytys oli toooosi pitkä niin meillä oli jopa hauskaa kätilöiden kanssa :). Suosittelen suuresti!
 
kiva kuulla positiivista palautetta lohjan synnäriltä ku ite luultavasti meen sinne kuha toinen laps ois tulossa ku jorvissa sain niin huonoo palvelua etten sinne mee uudestaa jos ei oo pakko... ainut miinus han on just se et laps lähetetää ja äiti jää lohjalle jos on oikein kova hätä lapsella. juuri sen takia valitsin jorvin ekaa synyytystä varten mutta nyt meinaan koettaa lohjaa..
 
Pelkästään positiivisia muistoja Lohjan synnäriltä ensisynnyttäjänä viime vuodelta. Sain itse määrätä synnytykseni kulusta ja osasto on ihanan pieni ja kotoisa.
 
Sama juttu täällä. Positiivinen kokemus ja rauhallinen, pieni sairaala. Saatiin perhehuone ja hyvää hoitoa! Viime kesänä esikoinen syntyi siellä.
 
Olen ensi synnyttäjä ja kävin Lohjan sairaalassa pelkopolikeskustelussa. Ihan mieletön fiilis jäi koko paikasta. Oma varmuus kasvoi kasvoi ja tuntui sltä, että siellä välitetään. Lisäksi synnytysosasto on uusi, täysin remontoitu. erittäin miellyttävä ja uuden karhea paikka, jossa on osaavan henkilökunnan lisäksi tekniikka nykyaikaista.

Tulen raportoimaan tänne, millaiset fiilikset jäi sitten itse synnytyksestä. Siihen on vielä pari kuukautta aikaa.
 
Takaisin
Top