??? Lisää Vauvoja Kaikille ???

PojanÄiti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tänne tuntemuksia Raskaana olevilta ja Wannabeiltä!!

Onnea kaikille olemiseen ja yrittämiseen

 
Kiitti pojanäiti uudesta topicista!

Mun vauvakuume on taas tällä hetkellä hieman hiipumassa Se tulee näköjään aaltoina ja aina kun tulee takaisin on entistä kovempi. No täytyy kovasti ajatella järjellä, että meille uusi vauva tähän tilanteeseen ei sovi oikein mitenkään. Silti se sydän sanoo toista.. huoh!

Mutta mutta tulkaahan jo plussanneet kertoilemaan kuulumisia! Innolla odotan ultta yms. kuulumisia!! emoticon
 
Dänx Pikatsu :D

Mullakin on kuume laantunut, vaikka kaveripiiristä kuuluu vauva-uutisia vauva-uutisten perään. meillä on kamupiirissä menossa sellainen "toinen aalto". Kaikki ovat pikkukakkosta tekemässä, meillä täällä nyt jo kakkonen on ja kolmosellekin on syntymävuosi jo päätetty niin voinpi tässä keskittyä äitiyslomaan ja kropanhoitoon, ensivuonna myös saatetaan opiskelut loppusuoralle ja sitten aletaan sitä kolmatta touhuamaan.

Näin meillä, mutta tulkaa rakkaat raskaat tänne puhumaan meille "siivellä eläjille" vauvahömpäjuttuja ♥ ?? ♥
 
Mää voin kertoa teille jotakin tästä raskaana olemisesta. Mua väsyttäääääääääääääää!!! en mää edes muistanut, että väsyttäisi niin paljon, ettei oikeasti saa pidettyä silmiä auki. Eihän siinä mitään silloin, kun neitiä odotti, kun ei paljon ollut mitää velvollisuuksia, mutta nyt.. Puuh. Ja sitten: ah niin ihana pöntön halailu on taas tulossa mun suosikkiharrastukseksi. Vähitellen tässä varaudun viettämään loppukesän kotiin linnottautuneena. Kävin jo ostamassa salmiakki läkeroleja, jotka viime raskaudessa helpotti. Ruoka: Ärsyttää kaikki rajoitukset, jotka nyt palasi takaisin. Söin tänään 2 lusikallista sosekeittoa ja sitten tuli pakottava tarve käydä yökkimässä vessassa ja totesin, että kasvissosekeittoa en syö moneen kuukauteen. Ruokahimoja on tullut viime raskaudestakin tuttu hapankorppu ja  uutena himona sipuli. Kaikki ihmiset on taas alkanut haista pahalle kaupungilla ja suurin osa ruoista maistuu homeelle. Vatsan seutu on jo sellaisissa mitoissa, että voisin kohta jo poksahtaa. Mulla ei oo enää muistia ollenkaan ja oon ihan pihalla 24/7. Siinä teille pari sanaa raskauden ihanuudesta ;D'

Ensimmäinen neuvola meillä on 4.8 ja ensimmäinen ultra 25.8. Toivon vaan, että kytiläinen roikkuu sitkeästi mukana ja on asettunut oikeaan koloseen. Ainoa syy miksi haluaisin varhaisultraan, on että varmistuisi lapsosen sijainti ja sydämen syke.

Mää oon ihan varma, että tälläkin kertaa tulee tyttö. Tosin viimeksi olin varma, että tulee poika, kaikki kiinalaista raskauskalenteria myöten oli kanssa sitä mieltä, että tulee poika. Paitsi mun mies oli sitä mieltä, että tulee tyttö. Saa siis nähdä pitääkö mun väärä aavistus paikkansa ja tuleekin poika vai tuleeko toinen tyttö. Toivon vaan, että on terve, muuten saa olla ihan kumpi vaan. Kummallisinta on, että oon jo pariin kertaan meinannut ostaa pikkuruisen mekon vauvan ensi asuksi, kun kerran oon ihan vakuuttunut sukupuolesta. Täytyy jaksaa odottaa..

Koko ajan varmistuu, että tää todellakin on viimeinen raskaus mun kohdalla, ainakin 5 vuodeksi :DD Innolla kuitekin oon jo katsellut kaksosrattaita ja tietty valinnut jo mitkä haluan :D Ja tietty miettinyt kaiken mahdollisen hankkimista, vaikka onneksi ei paljon mitään tarvitse hankkia ja äityspakkauskin otetaan varmaankin rahana tällä kertaa.

Sellaista, jospa sitä hetken torkahtaisi, jos ehtii ennen kuin neiti herää..
 
Thilduska: Mä oon yrittäny kattoo kaksostenrattaita, mut ei niin mitää havaintoa (vieläkään!!!) et mitkä mä sit oikeasti haluan.. Argh... Hobbaris oli yhet kivat, kevyet, rattaat, mut hittolainen ku ne oli 3 pyöräset! En tosiaankaan halua kaksostenrattaita kolmella pyörällä!

No ehtii tässä onneks niitä vielä kattomaan :)
 
Meillähän on nää nykyisetkin rattaat 3pyöräiset ja ihan kivat, en mä nää miksei voisi olla myös kaksosten rattaissa 3pyörää, ainakin noi on tosi ketterät ja varmaan leveyskin on kapeampi, ku 4pyöräisissa.. Meille tulee sellaiset mountain buggy duot varmaankin, kun ne menee 5vuotiaaksi asti ja rattaiden yhteiskantavuus on 50kg, niin ei ihan heti jää pieneksi.
 
Olitteko joku menossa varhaisultraan?

Entäs tää vatsa sitten??!! En saa sitä piiloon enää. Ei kiva. Varsinkin kun koulu alkaa 1.8. ja kriittiset ajat on ohi vasta syyskuussa.

Mä menen varhaisultraan, koska historian valossa on todennäköisempää, että menee kesken...
Haluan tietää mahd.ajoissa tilanteen ja sykkeen olemassa olon, jos sitä on.

Ja noista 3pyöräisistä - itsellä oli silloin kaksostenrattaat kolmipyöräisenä ja pari kertaa huollettiin, jonka jälkeen toimi hyvin..


 
Kaika: me ei mennä tällä kertaa varhaisultraan, vaikka kovasti jänskättää, että sijaitseeko kyytiläinen oikeassa kolossa. Tuuhan sit kertomaan kuulumiset!

Vatsa: todellakin iso! Siis ihan järkyn kokoinen. Viime raskaudessa näytin siltä, että keikahdan mikä hetki hyvänsä naamalleni, niin nyt kylllä tällä mahankasvuvauhdilla niin tapahtuu oikeasti.
 
Eilen oli ultra ja saatin määriteltyä raskauden kesto; sikiöpussi oli 1,5 cm ja täten alkio tasan 6 viikkoa, lisäksi hyvä uutinen oli se, että raskauksia on YKSI ja se on kohdussa.
Sydänääniä yritetään uudelleen viikon päästä - siitä sitten katson eteenpäin.
 
Morjes!
... Ängen nyt sitten tänne uudella nimimerkillä.. Kirjottelin joskus aikaa sitten merkillä Amanda85 tuonne syyskymppeihin. :)

Mutta nyt siis tännekkin pukkaa pikkukakkosta, joten jos sopii voisin täälläkin välillä roikkua..? :)
Huomasin jo tuttuja tuolla maaliskuisissa, Kaika ja Thilduska, onnittelut teille! :) Ja Purri onkin jo aika reippaasti eellä, onnea myös! :)
 
Heissan vaan ViuVau pitkästä aikaa! Ja Onnea teillekin!
Mun tuolla toisaalla jo pitkään tehnyt mieli kertoa asiasta, mutta oottelen ens torstaita, kun on neuvola. Josko siellä kuulisi sydänäänet, niin sitten sen jälkeen uskaltaisi :D

Kaikalla on sitten tälläkin viikolla jännät paikat tiedossa.

Täällä pahoinvointi ja väsymys jatkuvat ihan kiitettävän häiritsevinä...
 
Megana onnea Amanda/viuvau !!!! :D

Kylläpäs nyt kaikki jotenkin lisääntyy... meilläkin kaveripiirissä viimeinenkin pariskunta kertoi odottavansa kolmattansa... eli ensivuonna on vauvoja ihan hirrrrrrrrveeesti, ehkä se sitten se kuume iskee kovana, mutta nyt olen ihan asennoitunut tuohon muutamaan vuoteen ja ihan tyytyväinen tilanteeseen.

Käväsin katselemassa kämppää, sinne mahtuisi 5 lasta ;D -hih!
 
Onnea viuvau!!

Juu, Thilduska, jännää on...
Toisaalta olen kyllä ihan zen ja "otetaan asiat niin kuin ne tulevat"- fiiliksellä.


 
Diididamdam... Onnittelut Viulle!! :)

Mulla oli eilen neuvola..... ja ja.... nooo hyvät uutiset ensin :D Painoa ei oo tullu paljoo mitää lisää, oisko ollu joku himpun päälle 100g/vkk, MUTTA sitten.. verenpaine 100/58 ja hemppa 103.....Poppakonsteja kellään????? Oon siis yrittäny syödä suolasta ja rautaisia juttuja.. Ei auta... Mut joudun kuitenki sokerirasitukseen missä ottavat pienen verenkuvan multa. et näkevät hempan oikean tilanteen....Mut vauvalla on kaikki hyvin, hurja liikkuja ja sykkeet vahvat :)
 
Mä eksyin nyt pitkästä aikaa tänne lueskelemaan tänne teidän kuulumisia... :) Itsellä elämä heittänyt kuperkeikkaa oikeen todenteolla ja nyt sitten vauva uutisia taas ei ehkä paras mahdollinen kohta elämässä, mut siis yllätyksenä tuli raskaus joka alkoi samalla tavalla kuin ensimmäinen eli vaikka pillereitä säännöllisesti otin niin silti tärppäs. Mutta tästä huolimatta onnellinen uudesta tulevasta pienokaisesta <3

Muuta elämässä tapahtunutta on että, löysin jostain voimaa ottaaa ja lähteä vanhasta suhteesta ja nyt elämä hymyilee muutenkin kun vaan vauva uutisilla elämässäni on kaksi ihanaa poikaa ja uusi ihana mies joka myös tulevan pienokaisen isä :)

Mutta vielä hiukan vauva juttui eli siis meille tulossa juhannus vauva eli laskettu aika on 23.6 :) saa nahda miten käy. ensimmäisessä ultrassa kaikki oli hyvin. :) Alkuraskaus mitä siitä vois sanoa... väsymystä, pahoinvointia, heikotusta, verenvuotoa, vatsakipuja... mutta kaikki silti hyvin :) ja nyt hiukan tuo pahoinvointi helpottanut onneks viel ku pääsis tosta heikotuksesta eroon.
 
Hetzu Onpas todella ihanaa kuulla!! Olenkin kovasti miettinyt mitä sulle kuuluu! Ihania käänteitä emoticon Onnitteluja ja Halauksia!
 
Heippa kaikille!!
Kauan minäkin olen täältä pois ollut,niin monta käännettä ja muutosta elämään tullut ettei paljon ole jaksanut foorumillakaan olla.
Uuden miehen kanssa nyt pikkukakkosta ollaan alettu haaveilemaan,katsotaan nyt sitten koska tärppäisi. Mullahan oli alkoholistimies kun Nikoa odotin ja nyt kaikkien mutkien kautta olen siitä eroon päässyt ja uuden kunnollisen tilalle löytänyt. Kävinkin jo tuonne yleiselle puolelle kertomassa tarkemmin kuinka tämä alkoholin sotkema juttu päättyi,mutta se siitä, nyt menee jo ihan off-topic....

Takaisin aiheeseen,vauvakuume olisi kova... Uusi pieni ihana käärö olis niin valtavan hieno juttu.. Yritystä toki ei kauaa ole takana,vasta ensimmäistä kiertoa olen nyt ilman pillereitä,mutta mistäs sitä koskaan tietää....... :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!
 
Onnea Stella!
Ihanaa, että olet löytänyt uuden rakkaan :) Asutko uuden miehen kanssa yhdessä? Oletteko kauan olleet kimpassa? Milloin erosit siitä exästäsi?

Kaikille lisssää vauvoja vaan, minä odotan edelleen oikeaa aikaa :D Päätin taas aloittaa lukiokurssit (tällä kertaa ihan opistolla, koska pelkkä etäopiskelu ei ollut mun juttu), niin kummasti se vauvakuume laskee kun näkee miten haasteellista on käydä töissä, koulussa ja hoitaa pelkästään yhtä lasta :p Mutta vauvakuume on edelleen kova ajoittain, joutuu ihan taistelemaan pään sisällä itselleen järkipuhetta oikeasta ajasta lapsen tekoon. Tällaista se oli 4 vuotta ennen tota mun poikaa.. Neljä vuotta pelkkää unelmointia lapsesta :D Jos malttaisin nytkin sen neljä vuottaaaa, aarrgghh. Pakko se on, ei rahat riitä ja kun tarvin toisen ammatin, mikä työllistää ja saa rahaa jajaja...

Näen paljon unia, missä saan lapsia.. tyttölapsen oon kerran saanu, kerran odottanu kaksosia :D Tää juttu on tosi vahvasti mielessä, vaikkei päivisin ajattelisi asiaa.. Ei pääse yli vaikka haluis. Hitto.
 
Takaisin
Top