Linea negra

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko sinulle ilmestynyt tumma pigmenttiviiva vatsaan navan alle? Vai jatkuuko se navan yläpuolellekin? Millä raskausviikolla?

Minulla linea negra huomattiin navan alla viikko ennen raskauden puolivälin rakenneultraa.
 
Muistaakseni ekassa raskaudessa viiva jatkui navan yläpuolelle, kahdessa seuraavassa oli vain navan alla. Siitä, missä vaiheessa se ilmaantui kussakin raskaudessa, ei ole mitään muistikuvaa.
 
Minulle tuli ensimmäisessä raskaudessa. Pikkuhiljaa kasvoi alhaalta ylös päin ihan rintaliiveihin asti. Se poistui pikku hiljaa ylhäältä alas päin ja siinä kesti monta kuukautta. Toisessa raskaudessa ei tullut ollenkaan. Tosin heti synnytyksen jälkeen, kun vatsanahka meni kasaan, niin silloin näkyi heikko viiva, mutta sitäkään ei näkynyt kovin kauaa.
 
Ekassa raskaudessa ilmestyi joo tosi vahvana joskus puolivälin jälkeen kait, viikkoja en muista tarkalleen :D Nyt toisessa raskaudessa ei oo ihme kyllä uusiutunu, vanhasta näkyy haalea arpi muttei muuta..
 
Ilmestyi haaleana ennen puoliväliä, olisiko ollut joskus rv 15, tummunut ajan kanssa ja yltää navan yläpuolelle :)
 
Tuli ihan raskauden loppuvaiheessa ja hävisi useita viikkoja synnytyksen jälkeen. Ei kylläkään ollut kovin tumma, koska ihoni on hyvin vaalea.
 
En muista enää missä vaiheessa alkoi näkyä, varmaan puolessa välissä, navasta alaspäin. Ei tosin ollut missään vaiheessa kovin tumma, näytti enemmänkin varjostumalta tai joltain. Loppuraskaudessa tuli myös tosi ohut viiva navasta ylös päin, kuin joku olis lyijykynällä piirtänyt..

Niin ja edelleen näkyy, synnytyksestä reilu 4kk.
 
Tosi hailakka viiva ilmestyi toisessa raskaudessa ja samoin neljännessä. Nyt neljännen synnyttyä vasta huomasin viivan paremmin kun iho alkoi palautua, se oli niin vaalea vielä, kun iho oli pinkeä. Oli vain navasta ylöspäin.
 
Kaikissa kolmessa raskaudessa tullut ihan selkeä linea negra rintaliiveihin asti. Ja on tullut sekä poikia että tyttöjä. Nyt nuorin +6kk ja edelleen negra pikkusen näkyvissä.
 
Tällä hetkellä (rv 35) on navan alapuolella. En itse tätä edes tiennyt ennekuin äitini tästä sanoi yhdessä saunoessamme. Vatsa on jo pitkään ollut niin iso etten ole sen alle nähnyt ja kokovartalopeilejä meillä ei kotona ole. :grin Se viiva on tosin ihan raskausarpien peitossa/ympäröimä...
 
Tulihan se, ei tosin vielä ole kovin tumma. Alkaa alhaalta, kiertää navan vasemmalta puolelta ja jatkuu liiveihin asti. Mä en tienny et tää voi tehä tollasen kiepautuksen navan vierestä tai että se jatkuis näin ylös. Luulin et se olis vaan napaan asti
 
Neljässä raskaudessa ollut napaan asti, nyt viidennessä raskaudessa en osaa sanoa kun on pystyyn leikattu pahasti revennyt sektioarpi niin ei kyllä siitä erottunut mitään.
 
Mulla on viiva ihan rintoihin asti, tuli jo ties kuin aikasin (en enää muista millon). Nyt rv 28+6 ja tyttö tulossa. Mies kerran sano viivaa vetoketjuks. :joyful:
 
Mulla on ollut näkyvä linea negra navasta häpykumpuun niin pitkään kuin muistan eli ollut näkyvissä jo kauan ennen raskautta :grin Nyt raskauden aikana ehkäpä ihan hieman tummunut
 
Esikoisesta oli ihan vatsan yläosaan asti, en muista koska ilmestyi, mutta selkeä oli. Kuopuksesta huomasin ihan raskauden loppuvaiheessa haalean linean joka ulottu napaan asti.
 
Takaisin
Top