Limatulppa

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä vaiheessa teillä irtosi limatulppa tai huomasitteko sitä ollenkaan? Itselläni se meni täysin ohi.
 
Mä oo bongannut limatulpan 2 kertaa (6lasta). Ekan kerran kun sen huomasin synnytys alko saman illan aikana ja tästä viimeisimmästä limatulppa irtos 2-3 päivää ennen ku vauva synty...
 
Jostain lapsesta huomasin sen irtoamisen mutta en enää muista, kenestä. :D Taisi irrotan muutamia päiviä ennen synnytystä, alle viikkoa ennen kuitenkin.
 
Kuopuksesta heräsin aamu 5 käymään pissalla ja siinä samalla tuli se limatulppa. Ei mitää muita oireita kunnes tästä puoli tuntia eteenpäin alkoivat räjähdysmäisen kivuliaat supistukset ja poika syntyikin samana päivänä 7tuntia myöhemmin limatulpan irtoamisesta :dummy: rv 40+2 olin tuolloin.
 
Joka raskaudessa tulppaa on alkanut irtoilla (ja uusiutua) jo useampi viikko ennen synnytystä. Toisessa synnytyksessä bongasin ison limamöllin, muissa kolmessa en muista nähneeni enää synnytyksessä mitään mainittavan kokoista määrää.
 
Yks raskaus/synnytys on vasta takana ja mulle jäi koko limatulppa ihan mysteeriksi, että missä vaiheessa se on sieltä irronnut :D Lapsivettä aloin kyllä vuotamaan kotona mutta mitään limatulppaa/klönttejä en ikinä bongannut, saa nähdä miten käy tämän toisen kanssa..
 
Kaksosista tulppa irtosi vasta vesien mentyä synnytyksen ollessa jo käynnissä. Kolmannesta luulen sen irronneen viikko ennen synnytyksen käynnistymistä.
 
Merkittävä limaklunssi valahti 40+1, siitä laskeskelin, että viikon sisään syntyy. En enää lähtenyt kotoa autolla kauemmaksi, esim spinningiin, että pystyisin ajamaan myös kotiin. Mitään ei tapahtunut, kävin 40+5 osteopaatilla ja seuraavana päivänä lähti supistelemaan. Syntyi 41+1.
 
Esikoisesta limatulppa tuli klönttinä ulos rv 36, ei tapahtunut mitään. Synnytys käynnistettiin rv 38+3, tiedä sitten milloin olis syntynyt jos raskauden oltaisiin annettu jatkua. :rolleyes:

Kuopuksesta limatulppaa alkoi tulemaan veren seassa kun synnytys käynnistyi spontaanisti.
 
Muuten, yksi kaikkein suosituimmista artikkeleistamme käsittelee juurikin limatulppaa :D Mikäli aihe kiehtoo, kannattaa käydä kurkistamassa täältä
 
Takaisin
Top